Thursday, March 7, 2019

ေက်းလက္ေဒသလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေပးမွသာ အျမန္ဆံုးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မည္
Image may contain: 1 person, hat
ေနျပည္ေတာ္ မတ္ ၆
ေက်းလက္လမ္း၊ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ေအာင္ျမင္ေစရန္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားကို ပိုမိုျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေရး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုကို ယေန႔က်င္းပသည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္(၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေဝး (၂၁)ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။
ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္
စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္းမ်ား ရွင္းလင္းေျဖၾကား
အစည္းအေဝးတြင္ တာေမြမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးတိုးဝင္း၏ တာေမြကေလး၊ မင္းရဲေက်ာ္စြာ မီးရထားခံုးေက်ာ္တံတားေပၚရွိ လွ်ပ္စစ္မီးတိုင္မ်ား ျပန္လည္ မီးလင္းေရး အျမန္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္၊ ၿမိဳ႕ပတ္မီးရထားဘူတာ႐ံုမ်ား၊ သံလမ္းနံေဘးေနရာမ်ားတြင္ အႏၱရာယ္သတိျပဳ သတ္မွတ္နယ္နိမိတ္မ်ဥ္း သို႔မဟုတ္ အမွတ္အသားမ်ားကို ထင္သာျမင္သာ သတ္မွတ္ထားရွိရန္၊ မီးရထားတိုက္ျခင္း အၱရာယ္မွ ကင္းေဝးေစရန္ ေမတၲာၫြန္႔ႏွင့္ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေရာင္သို႔ ျဖတ္ကူး ေသာ လူကူးမီးရထား ခံုးေက်ာ္တံတားႏွင့္ ေက်ာက္ေျမာင္း မလႊကုန္းဘူတာ ဘက္ျခမ္းမွ ပုသိမ္ၫြန္႔သို႔ ျဖတ္ကူးမည့္ လူကူးခံုးေက်ာ္တံတားတို႔ကို တည္ေဆာက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ပို႔ေဆာင္ေရး ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ိဳးက ျမန္မာ့မီးရထား ၏ တိုင္းအမွတ္(၇) ရန္ကုန္နယ္ေျမအတြင္းရွိ တာေမြၿမိဳ႕နယ္ ေလးေထာင့္ကန္ လမ္းရွိ မင္းရဲေက်ာ္စြာ မီးရထားခံုးေက်ာ္တံတားေပၚတြင္ ၁၁၅ ဝပ္ LED လမ္းမီး ၁၅ စံုႏွင့္ ၁၅၀ ဝပ္ Soidumလမ္းမီး ၂ စံုတို႔ကို ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၉ ရက္က တပ္ဆင္ေပးၿပီးျဖစ္၍ မီးအလင္းေရာင္ ေကာင္းမြန္စြာ ရရွိေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA) ေခ်းေငြ အကူအညီျဖင့္ ျမန္မာ့မီးရထားက အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းအရ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားဘူတာမ်ား၏ ပလက္ေဖာင္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ ျပဳျပင္ရာ၌ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ေဘးအၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစေရးအတြက္ ရထားသံလမ္းဘက္ ပလက္ေဖာင္းထိပ္မွ အတြင္းဘက္သို႔ ၂ ေပ ၆ လက္မ အကြာတြင္ သတိေပးမ်ဥ္းဝါလိုင္းမ်ား ေရးဆြဲသတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ လမ္းမေတာ္၊ ျပည္လမ္း၊ ရွမ္းလမ္း၊ အလံုလမ္း၊ ပန္းလိႈင္ႏွင့္ ဟံသာဝတီဘူတာ တို႔တြင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားသံလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဘးအၱရာယ္ကင္းရွင္း ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳမႈရွိေစေရးအတြက္ အုတ္ၿခံစည္း႐ိုးကာရံျခင္းႏွင့္ Chain Link ၿခံစည္း႐ိုးကာရံျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ယခင္ကတည္းက အဆင့္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ရာ စုစုေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ရွိသည့္ ၿခံစည္း႐ိုး အလ်ားေပ ၂၆၃၄၄၀၊ အနက္ ေပ ၁၄၉၀၉၀ ကို ကာရံထားရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၿခံစည္း႐ိုးကာရန္ က်န္ရွိ သည့္ စုစုေပါင္း အလ်ား ေပ ၁၁၄၃၅၀ ကို ဲႈဃဗ စီမံကိန္းအရပင္ ဆက္လက္ကာရံေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွ ေအာက္တိုဘာလအထိ ၆ လ ဘ႑ာေရးကာလတို႔တြင္ ၿခံစည္း႐ိုး ေပ ၇၄၅၁၀ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ယခု ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခြင့္ျပဳဘ႑ာေငြအရ အုတ္ၿခံစည္း႐ိုးအလ်ား ေပ ၂၀ဝ၀ ကို ဆက္လက္ကာရံေရး အတြက္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အုတ္ၿခံစည္း႐ိုး ေပ ၅၀ဝ၀ ကာရံျခင္းလုပ္ငန္းအတြက္ ဘ႑ာရန္ပံုေငြ$က်ပ္ ၃၇၁ ဒသမ ၈ သန္း လ်ာထားတင္ျပထားပါေၾကာင္း။
ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းျဖတ္ကူးရာတြင္ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေစေရးအတြက္ ေက်ာက္ ေျမာင္း၊ မလႊကုန္းဘူတာဘက္ျခမ္းမွ ပုသိမ္ၫြန္႔သို႔ ျဖတ္ကူးမည့္ လူကူး ခံုးေက်ာ္တံတားကို ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေမတၲာၫြန္႔ႏွင့္ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေရာင္သို႔ ျဖတ္ကူးမည့္ လူကူး ခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘ႑ာ ႏွစ္တြင္ ဘ႑ာရန္ပံုေငြ တင္ျပေတာင္းခံသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေျဖၾကားသည္။
ဇလြန္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္မင္း၏ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ဘတ္ဂ်က္ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ဧရာဝတီျမစ္ ေရလမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ ကမ္းထိန္းလုပ္ငန္း မ်ားကို ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ရာ ဧရာဝတီျမစ္၏ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနသည့္ ပကတိ အေနအထားအရ ပိုမိုအက်ိဳးရွိ ထိေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ိဳးက ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ ရန္ပံုေငြ ေငြ$က်ပ္သန္း ၂၀ဝ ျဖင့္ ေရနက္စီးေၾကာင္းကပ္လ်က္ ျဖစ္ေပၚၿပီး ကမ္းပါးအိက်မႈမ်ားရွိသည့္ ဇလြန္ -အိုးဘို-သဲကုန္း ဆည္ေျမာင္းတာတမံမ်ား ေရွ႕တြင္ ကပ္လ်က္ ေရစီးေၾကာင္းစီးဆင္းမႈကို ေလ်ာ့နည္းသက္သာေစမည့္ လုပ္ငန္းအစီအမံမ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းသံုးပစၥည္းတင္ဒါမ်ား ေခၚယူၿပီးျဖစ္၍ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အႀကိဳအင္ဂ်င္နီယာလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ ရန္ပံုေငြ ေငြက်ပ္ ၂၉၆သန္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ေသာင္တူးလုပ္ငန္းျဖစ္ၿပီး ေသာင္တူးေရယာဥ္ခြဲေဝေဆာင္ရြက္မႈအရ ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕နယ္ စံကင္းေရလမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးၿပီးစီးသည့္ မတ္လ အလယ္ခန္႔တြင္ အဆိုပါ ေသာင္တူးေရယာဥ္မ်ားကို ဇလြန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္း၍ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အထက္ေဖာ္ျပပါ လုပ္ငန္းမ်ားကို ရရွိသည့္ ဘ႑ာရန္ပံုေငြ အေျခအေနအေပၚမူတည္၍ ထိုက္သင့္ေသာ အက်ိဳး ေက်းဇူးရရွိေစရန္ စီမံေဆာင္ရြက္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါလုပ္ငန္းမ်ားကို လာမည့္ေရနည္းရာသီတြင္ စိစစ္တိုင္းတာစစ္ေဆးၿပီး လိုအပ္သည့္လုပ္ငန္း မ်ားကို ထပ္မံျဖည့္စြက္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဝါသာလွ ၅ မိုင္ခြဲ တူးေျမာင္းမွ စီးဆင္းလာေသာ ေရစီးေၾကာင္းကို ဇလြန္ၿမိဳ႕အနီး ျဖတ္သန္းစီးဆင္းမႈအား ပိုမိုေလွ်ာ့ခ်ႏို္င္ေစရန္အတြက္ ကူးတို႔ ဆိပ္ရြာ၏ ေအာက္ဘက္ရွိ နန္းေတာ္ကြ်န္း ျမစ္ေဟာင္းေပါက္ ျပန္လည္ တူးေဖာ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ေရရွည္ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ အစီအမံျဖစ္ ေသာ္လည္း ရန္ပံုေငြ လိုအပ္မႈအေျခအေန၊ ေျမျပင္အေျခအေနတို႔အရ တူးေဖာ္ၿပီးပါက လတ္တေလာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေစာင့္ၾကည့္ရမည့္ အေျခအေနႏွင့္ ေဒသခံေတာင္သူမ်ား၏ စိုက္ပ်ိဳးေျမမ်ား၏ အေျခအေန စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ထည့္သြင္းတိုင္းတာ ေဆာင္ရြက္ သြားရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တင္ျပခဲ့သည့္အစီအစဥ္မ်ားကို လတ္တေလာ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး နန္းေတာ္ကြ်န္း ျမစ္ေဟာင္းေပါက္ တူးေဖာ္ မည့္ အစီအမံမ်ားအေပၚ ျဖစ္ႏိုင္ေျခေလ့လာဆန္းစစ္မႈ ေဆာင္ရြက္၍ ေရရွည္ တြင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ အစီအမံအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါက အနီးစပ္ဆံုး ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ရန္ပံုေငြ လ်ာထားတင္ျပသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဘ႑ာေငြ ခြင့္ျပဳရရွိမႈအပၚမူတည္၍ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေျဖၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ အုတ္တြင္းမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳ၊ ထားဝယ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္စိန္၊ ဟသၤာတမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ေမာင္ရီ၊ ငပုေတာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသန္းေအာင္ႏွင့္ ေရႊျပည္သာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးÓဏ္လင္းတို႔၏ ေမးခြန္းမ်ား ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ဝင္ ဦးျမင့္ႏိုင္၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ိဳးတို႔က ရွင္းလင္းေျဖၾကား ၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြး
ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွ ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီဝင္ ဦးေဝလိႈင္ထြန္းက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားအနက္ သေဘာတူသင့္သည့္ အခ်က္ ၁၅ ခ်က္၊ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီမွ ထပ္မံျပင္ဆင္ခ်က္ ၉ ခ်က္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွ ျပင္ဆင္ ခ်က္မ်ားအတိုင္း သေဘာမတူဘဲ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္အတိုင္း ထားရွိသင့္သည့္ အခ်က္ ၂ ခ်က္တို႔ကို တင္ျပသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္က အဆိုပါအခ်က္ မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာထားရယူ အတည္ျပဳသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပင္ဆင္ခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ သေဘာကြဲလြဲမႈရွိေသာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပ သင့္ေၾကာင္းကို ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီဝင္ ဦးစိုင္းထြန္းေအးက အဆိုတင္သြင္း သည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ျပင္ဆင္ခ်က္ ၁၁ ခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သေဘာကြဲလြဲျခင္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြး ဆံုးျဖတ္ရန္ တင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ ေလးမ်က္ႏွာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေဇာ္မင္းသိန္း တင္သြင္းသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အဓိကက်သည့္ ေက်းလက္ေန ျပည္သူလူထု လူေနမႈဘဝျမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္ မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ရမည့္ က႑တစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ ေက်းလက္လမ္း၊ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ေအာင္ျမင္ေစရန္ အတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ပိုမိုျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေရး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
အုတ္တြင္းမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳက လမ္း၊ တံတားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အဓိကက်သည့္ ဘတ္ဂ်က္ရရွိမႈႏွင့္အတူ ရရွိသည့္ဘတ္ဂ်က္ကို စီမံခန္႔ခြဲမႈ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တင္ဒါေခၚယူသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္လည္း မွန္ကန္သည့္၊ စနစ္က်သည့္ လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္လည္း လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေက်းလက္လမ္း၊ တံတားလုပ္ငန္းတိုင္းတြင္ ေဒသခံရပ္ရြာမွ ကူညီႏိုင္ရန္၊ ေစာင့္ၾကည့္ႏိုင္ရန္၊ လမ္းေျမေနရာရရွိေရး ကူညီေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ေဒသ ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီတစ္ရပ္ကိုလည္း ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ဖြဲ႕စည္းထားသင့္ပါ ေၾကာင္း၊ ထိုေကာ္မတီမွ အားေကာင္းစြာ၊ စိတ္ပါဝင္စားစြာႏွင့္ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္သူမ်ားကို အႀကံျပဳ ကူညီသင့္ပါေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္သူက လည္း ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ပံုအဆင့္ဆင့္ကို ေကာ္မတီမွတစ္ဆင့္ ျပည္သူမ်ားထံ တင္ျပညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ပါက ေက်းလက္ လုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေက်းလက္ေဒသမ်ား တစ္ေျပးညီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လမ္း၊ တံတား စသည့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ားအတြက္ ဘ႑ာေငြေၾကး မ်ား သံုးစြဲေပးေနေသာ္လည္း ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ားထံ ေရာက္သင့္ သေလာက္ မေရာက္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ဌာနဝန္ထမ္း၊ ကုမၸဏီ၊ ေဒသခံတို႔ အၾကားတြင္ ပဋိပကၡမ်ားလွသည့္ ေငြေၾကးသံုးစြဲမႈမ်ားကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဆန္းစစ္ၿပီး မူဝါဒခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး တာဝန္ ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈရွိသည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ရွာေဖြသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ေက်ာင္းကုန္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသိန္းထြန္းက ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာ ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေပးမွသာ ေက်းလက္ေဒသမ်ား အျမန္ဆံုးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ခ်ထားေပးရာတြင္လည္း လုပ္ငန္းမ်ားအဆင့္မီၿပီး အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ရန္ အထူးလိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းတင္ဒါမ်ား ေအာင္ျမင္ၿပီးသည္ႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ ပစၥည္းအရည္ အေသြးေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ ကြ်မ္းက်င္လုပ္သားနည္းျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္မႈအားနည္းျခင္း တို႔ေၾကာင့္ စံခ်ိန္မီေသာလုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္မလာပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုရွင္ ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လမ္း၊ တံတားအပါအဝင္ အေဆာက္အအံုမ်ားအားလံုးသည္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမမီသည့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ျဖစ္လာမည္ကို စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ အႀကံျပဳရင္း ေထာက္ခံအပ္ ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
အလားတူ ယင္းအဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေမာင္ေတာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးလွထြန္း ေက်ာ္၊ ေရႊေတာင္မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚျမခြာညိဳဦး၊ ငပုေတာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသန္းေအာင္၊ က်ံဳေပ်ာ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုးေအာင္ႏိုင္၊ မင္းလွမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္ႀကီး(ခ)ဦးအုန္းခင္၊ မင္းတုန္းမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခင္သန္းႏု၊ မခ်မ္းေဘာ့ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးနန္မြန္ထင္၊ ဆင္ေပါင္ဝဲမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေနထက္ဝင္း၊ သနပ္ပင္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးျမင့္ဦး၊ ဖ်ာပံုမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဝင္းထြဋ္၊ မတၲရာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေဇာ္မင္းလြင္၊ ေခါင္လန္ဖူးမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးအာမိုးဆီႏွင့္ မိုးညိဳမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္မ်ိဳးမင္းတို႔က ဆက္လက္ေဆြးေႏြးၾကသည္။
႔ယင္းအဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းက ကိုယ္စားလွယ္ ၁၅ ဦး၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားတြင္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ အမ်ားစု၏ ေဆြးေႏြးခ်က္သည္ ေက်းလက္လမ္း တံတားမ်ားအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ရန္ပံုေငြ ပိုမိုခ်ထားေပးရန္ဆိုသည့္ အခ်က္က ပိုမိုမ်ားျပားပါေၾကာင္း၊ အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ေက်းလက္လမ္း၊ တံတားမ်ား ရန္ပံုေငြ ေရြးခ်ယ္ သည့္အခါတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ျပန္လည္ရရွိမည့္ အက်ိဳးအျမတ္ကို တြက္ခ်က္ ၿပီးမွသာ စီမံကိန္းကို ေရြးခ်ယ္ရန္၊ Class A,B,C ေရြးခ်ယ္ပံုႏွင့္ လမ္းနယ္ အက်ယ္ထားရွိသည္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္၊ ေက်းလက္လမ္းဦးစီးဌာနအေန ျဖင့္ ဝန္ထမ္းဦးေရနည္းပါးျခင္းကိစၥ၊ Core Rural Road Network(CRRN) လမ္းမ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ေပးရန္၊ ေက်းလက္လမ္း ဥပေဒ အသစ္ ျပန္လည္ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရန္၊ လမ္း၊ တံတားမ်ား၏ ခံႏိုင္ဝန္ ျပန္လည္ သံုးသပ္ေရးဆြဲေပးရန္၊ ဌာနအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းမႈအားနည္းေသာ ေၾကာင့္ ေအာက္ေျခမွ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေသခ်ာသိေစ ရန္ စသည္တို႔ကို ေထာက္ျပသြားပါေၾကာင္း။
မိမိဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္ ေဝဖန္ေထာက္ျပခ်က္ မ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ထားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဌာနအတြင္းတြင္လည္း ျပန္လည္ သံုးသပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္သည္မ်ားကိုလည္း ျပင္ဆင္ သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေက်းလက္လမ္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ပိုမိုပံ့ပိုးရရွိမည့္ ရန္ပံုေငြမ်ားကို အေလ အလြင့္မရွိ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ အရည္အေသြးစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕မ်ား ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ ဖြဲ႕စည္းေပးထားသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ စစ္ေဆးၾကပ္မတ္မႈမ်ားႏွင့္ စနစ္တက် အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုအား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ အတည္ျပဳေပး ႏိုင္ပါရန္ ေထာက္ခံတင္ျပပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္က အဆိုရွင္၏ သေဘာထားရယူရာ အဆိုရွင္က အတည္ျပဳေပးပါရန္ ေျပာၾကားသည္။ဆက္လက္၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က အဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အတည္ျပဳ ရန္ လႊတ္ေတာ္၏ ဆႏၵရယူရာ သေဘာမတူသူမရွိသည့္အတြက္ အဆိုကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာသည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္(၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေဝး (၂၂) ရက္ေျမာက္ေန႔ကို မတ္ ၇ ရက္တြင္ ဆက္လက္က်င္းပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအးေအးသန္႔(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment