Wednesday, March 6, 2019

လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကာလ အေျခခံဥပေဒမ်ား


ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္



 လြတ္လပ္ေရးရၿပီးသည့္ေနာက္ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖင့္ တာဝန္ယူခဲ့ၾကသည္မွာ ဆယ္ႏွစ္စြန္းစြန္း။ ၿပီးသည္ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ဤသို႔ ၁၉၆၂ တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ မူလ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ အလိုအေလ်ာက္ ပ်က္ျပယ္သြားခဲ့ရသည္။ ထို႔ေနာက္ အေျခခံဥပေဒမရွိဘဲ ၁၂ ႏွစ္ ၾကာသည္အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္တြင္ ေနခဲ့ရသည္။ အေျခခံဥပေဒဆိုသည္ မရွိေတာ့ဘဲ လႊတ္ေတာ္မရွိ၊ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္ ဟု မရွိဘဲ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ တိုင္တိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ၁၉၇၄ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအျဖစ္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီကို ဦးေဆာင္ပါတီအျဖစ္ အေျချပဳ၍ ေရးဆြဲျပ႒ာန္း အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ႏိုင္ငံအဝန္းဆင္းရဲမြဲေတမႈ၏ဒဏ္ကို ခံခဲ့ၾက ရၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အနည္းဆုံးႏိုင္ငံ စာရင္းဝင္ခဲ့ရသည္။ စီမံခန္႔ခြဲမႈအလြဲမ်ားႏွင့္ အေထြေထြအက်ပ္အတည္းမ်ားကို မခံမရပ္ ႏိုင္ေတာ့သည့္အခါ ျပည္သူ႕ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပုံႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ့၏။
ထိုအေရးေတာ္ပုံႀကီး အျမင့္မားဆုံးကာလတြင္ အာဏာသိမ္းမႈ ထပ္မံျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၁၉၇၄ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ တစ္ခန္းရပ္ခဲ့ရ ျပန္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ၾကာသည္အထိ အေျခခံ ဥပေဒမရွိသည့္ ႏိုင္ငံအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့ရျပန္ပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔လို ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသား ေခါင္း ေဆာင္မ်ား၊ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားၾကားက ျပည္သူလူထုက ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခဲ့သည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဦးေဆာင္ေရးဆြဲကာ အတည္ျပဳသည့္ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ထို႔ေနာက္ပိုင္း ေရးဆြဲခဲ့သည့္ အေျခခံဥပေဒပဲျဖစ္ျဖစ္ ပ်က္သုဥ္းခဲ့ရသည့္ နမူနာမ်ားက ေရွ႕တြင္ ရွိၿပီးသား ျဖစ္သည္။
ၿဗိတိသၽွတို႔၏ ကၽြန္ဘ၀က လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည့္ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ခုနစ္ဆယ္ စြန္းစြန္းတြင္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ရပ္တည္ခဲ့ရသည္က ႏွစ္ေလး ဆယ္နီးပါးသာ ရွိခဲ့၏။ အၾကမ္းအားျဖင့္ဆိုရလၽွင္ ႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္ကာလ အေျခခံဥပေဒမရွိခဲ့။ သည္ထဲတြင္ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္စစ္စစ္မ်ားက ေရးဆြဲခဲ့သည့္ အေျခခံဥပေဒျဖင့္ ရပ္တည္ခဲ့ရသည့္ကာလက လြန္စြာ နည္းပါးလွသည္ကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
သမိုင္းကို လည္ျပန္ၾကည့္သည့္အခါ အေျခခံဥပေဒကို ျပည္သူ႕ ဆႏၵႏွင့္အညီ ေရးဆြဲရျခင္းမဆိုထားလင့္ အေျခခံဥပေဒဟူ၍မရွိဘဲ ေနခဲ့ရ သည့္ ကာလကိုက မနည္းလွသည္ကို ေတြ႕ရပါမည္။
ဤသို႔ေသာ သမိုင္းေၾကာင္းတြင္ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္တို႔က ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ပထမဆုံး ၁၉၄၇ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ သည့္ကာလက ႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္သူတို႔အတြက္ အတိုးတက္ဆုံး အေခ်ာင္ အလည္ဆုံး ျဖစ္ခဲ့သည္မွာလည္း ထင္ရွားလွပါသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ ႏိုင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မတည္ၿငိမ္၊ စီးပြား ေရးကလည္း စစ္အၿပီး ျပန္လည္ထူေထာင္ရသည့္ကာလ ျဖစ္သည့္အတြက္ အေတာ္ပင္ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရသည့္အေျခအေနဆိုးမ်ားၾကားမွာပင္ ေအာင္ျမင္ ခဲ့သည့္ႏွစ္မ်ားက ျပည္သူ႕သေဘာထားကို အေျချပဳေရးဆြဲသည့္ အေျခခံ ဥပေဒ၏ အားသာခ်က္ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ ရပါမည္။
တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ျခင္းဆိုသည္က အေျခခံဥပေဒေပၚတြင္ လုံးလုံးလ်ားလ်ား မူတည္ေနသည္ဟု မဆိုခ်င္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရး အာဏာ၊ ဩဇာအာဏာတို႔ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားကို ျပည္သူတို႔က မည္မၽွေလာက္ ထိန္းသိမ္းခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္သလဲဆိုသည့္အခ်က္ကမူ မ်ားစြာ အေရးႀကီးလွသည္ဟု ယုံၾကည္ပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment