Thursday, February 28, 2019

ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳလုပ္ေရးေကာ္မရွင္က ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ားကို ီငါငအေူ စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲၿပီး ႐ုပ္ရွင္ျပသမႈလုပ္ငန္းမ်ား ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရန္ ဝယ္ယူသူမ်ားအား အေၾကာင္းၾကားခဲ့ၿပီးျဖစ္
Image may contain: 2 people, hat and outdoor
ေနျပည္ေတာ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၇
ယေန႔က်င္းပသည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေဝး ၁၈ ရက္ေျမာက္ေန႔ တြင္ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းျခင္းႏွင့္ ေျဖၾကား ျခင္း၊ ဥပေဒၾကမ္း (၁)ခု အတည္ျပဳျခင္းႏွင့္ အဆို (၁) ခု ေဆြးေႏြးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
မင္းဘူးၿမိဳ႕ရွိ လွသီရိ ႐ုပ္ရွင္႐ံုကို လတ္တေလာတြင္ အဆင့္ျမင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုသစ္ အျဖစ္ တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသး
အစည္းအေဝးတြင္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၅)မွ ဦးတင္ေအာင္ထြန္း၏ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ မင္းဘူးၿမိဳ႕ အမွတ္(၃) ရပ္ကြက္ ဦးဩဘာသလမ္းမေပၚ ရွိ အၱရာယ္ရွိ အေဆာက္အအံုျဖစ္ေသာ လွသီရိ႐ုပ္ရွင္႐ံု အေဟာင္းအား ဖ်က္သိမ္းၿပီး အဆင့္ျမင့္႐ုပ္ရွင္႐ံု အသစ္ တစ္ခု တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္ျခင္း ရွိ/ မရွိ သိရွိလိုျခင္း ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္လွထြန္းက မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မင္းဘူးၿမိဳ႕ရွိ "လွသီရိ"႐ုပ္ရွင္႐ံုကို ျပည္ေထာင္စုျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ ေတာ္လွန္ေရးအစိုးရ၊ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ၏ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁ ရက္စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၁၂၈)ျဖင့္ ျပည္သူပိုင္သိမ္းယူၿပီး ႏိုင္ငံပိုင္႐ုပ္ရွင္႐ံုအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ အဆိုပါ႐ုပ္ရွင္႐ံုကို ပုဂၢ လိကပိုင္ ျပဳလုပ္ေရးေကာ္မရွင္၏ ၂၀ဝ၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၂၆ ရက္စြဲပါ အမိန္႔အမွတ္ (၁၀/၂၀ဝ၂) အရ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္း ရွင္ ေဒၚခင္ဥမၼာေက်ာ္သို႔ ေငြ$က်ပ္ (၅ ဒသမ ဝ၅) သန္းျဖင့္ အၿပီးအပိုင္ ေရာင္းခ်ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယင္း႐ုပ္ရွင္႐ံုကို လႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ျခင္း သေဘာတူစာခ်ဳပ္တြင္ ပါရွိသည့္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအရ ဝယ္ယူသူအေနျဖင့္ မူလ႐ုပ္ရွင္ျပသျခင္းလုပ္ငန္းကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္႐ံုအေဟာင္းကိုလည္း ႐ုပ္ရွင္ျပသႏိုင္သည့္ အေဆာက္အအံုအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၅ ရက္တြင္ ယင္း႐ုပ္ရွင္႐ံု အေဆာက္ အအံု၏ အေနာက္ဘက္ျခမ္း အလ်ား (၁၄၇)ေပ၊ အျမင့္ (၂၀ ေပ)ခန္႔မွာ ၿပိဳက်ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယင္း႐ုပ္ရွင္႐ံု အေဆာက္အအံုသည္ ဧရာဝတီျမစ္ႏွင့္ကိုက္ (၃၀ဝ - ၄၀ဝ) ခန္႔သာ ကြာေဝးျခင္းေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ ျမစ္ေရတက္မႈႏွင့္ သက္တမ္းၾကာျမင့္မႈတို႔ေၾကာင့္ ေဆြးျမည့္ေနၿပီျဖစ္သည့္ အတြက္ မင္းဘူးၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕၏ ႐ံုး အမိန္႔အမွတ္၊ (၁၅/၂၀၁၀)ျဖင့္ အၱရာယ္ရွိ အေဆာက္ အအံုအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယင္းအမိန္႔စာထုတ္ျပန္ ခ်က္အရ ယခင္႐ုပ္ရွင္ျပသမႈစနစ္ေဟာင္း (Analogue) စနစ္ျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ျပသျခင္းကို ရပ္ဆိုင္းခဲ့ပါေၾကာင္း။
ပုဂၢလိကပိုင္ျပဳလုပ္ေရးေကာ္မရွင္က အၿပီးအပိုင္ ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံပိုင္႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ားအနက္ မူလ႐ုပ္ရွင္ ျပသျခင္းလုပ္ငန္း ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ရန္ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္ပါရွိသည့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ားကို ီငါငအေူ စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲၿပီး စာခ်ဳပ္ပါ ကတိကဝတ္မ်ားအတိုင္း ႐ုပ္ရွင္ ျပသမႈလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ယခင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ျမႇင့္တင္ေရးဦးစီးဌာနက ႐ုပ္ရွင္႐ံု ဝယ္ယူသူမ်ားအားလံုးကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၈ ရက္စြဲပါစာျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားခဲ့ပါေၾကာင္း။
ထို႔ေနာက္ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္သည့္ ီငါငအေူ စနစ္ ျဖင့္ ျပသသည့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုအျဖစ္ ေျပာင္းလဲတည္ေဆာက္ ႏိုင္မည့္ အဆိုျပဳခ်က္ကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၃ ရက္မွစ၍ (၁)လအတြင္း တင္ျပရန္ႏွင့္ ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္မွ လုပ္ငန္းစတင္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဦးစီးဌာနက ႐ုပ္ရွင္႐ံု ဝယ္ယူသူအားလံုးကို ၂၀၁၅ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁၄ ရက္စြဲပါစာျဖင့္ ထပ္မံအေၾကာင္းၾကားခဲ့ပါေၾကာင္း၊ လွသီရိ ႐ုပ္ရွင္႐ံု ဝယ္ယူသူကိုလည္း မူလလုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ ႐ုပ္ရွင္ျပသျခင္း လုပ္ငန္းကို ီငါငအေူ စနစ္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲၿပီး ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အေၾကာင္းၾကားခဲ့ပါေၾကာင္း။
ယင္း႐ုပ္ရွင္႐ံုဝယ္ယူသူက ႐ုပ္ရွင္႐ံုျပန္လည္ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ရန္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ီငါငအေူ ႐ုပ္ရွင္ျပသမႈ စနစ္တပ္ဆင္ရန္ ေငြေၾကးအခက္အခဲေၾကာင့္ အက်ိဳးတူ လုပ္ကိုင္မည့္ ကုမၸဏီ သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသို႔ ဆက္သြယ္ေနပါေၾကာင္း ၂၀၁၅ခုႏွစ္ ဩဂုတ္ ၂၀ ရက္စြဲပါ စာျဖင့္ ျပန္လည္တင္ျပခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယင္း႐ုပ္ရွင္႐ံု၏ မူလလုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ ႐ုပ္ရွင္ျပသျခင္းလုပ္ငန္းကို ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရန္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ စီမံ ေဆာင္ရြက္ထားရွိမႈကို ျပန္လည္တင္ျပရန္ ျပန္ၾကားေရး ႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဦးစီးဌာနက ပိုင္ရွင္ထံ ၂၀၁၈ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၃ ရက္စြဲပါစာျဖင့္ ထပ္မံအေၾကာင္းၾကားခဲ့ ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏ ၂၀၁၈ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁၀ ရက္စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၄၈/၂၀၁၈) အရ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံ ေရးဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ယူစီမံခန္႔ခြဲလ်က္ရွိသည့္ ႏိုင္ငံပိုင္ ႐ုပ္ရွင္႐ံု (၂၇)႐ံုႏွင့္ ပုဂၢလိကသို႔ အၿပီးအပိုင္ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ားအနက္ ႐ုပ္ရွင္ျပသျခင္း လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ ရန္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ပါရွိသည့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံု(၉၄) ႐ံု၊ စုစုေပါင္း ႐ုပ္ရွင္႐ံု (၁၂၁) ႐ံုကို ႀကီးၾကပ္ျခင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ သက္ဆိုင္သည့္ အေထာက္အထား၊ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ၊ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ မ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ မင္းဘူးၿမိဳ႕ရွိ လွသီရိ ႐ုပ္ရွင္႐ံု အပါအဝင္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ႐ုပ္ရွင္႐ံု (၉)႐ံုကိုလည္း မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၂၁ ရက္တြင္ အၿပီးအပိုင္ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ မင္းဘူးၿမိဳ႕ရွိ လွသီရိ ႐ုပ္ရွင္႐ံုကို လတ္တေလာအေျခအေနတြင္ အဆင့္ျမင့္႐ုပ္ရွင္႐ံုအသစ္ တစ္႐ံုအျဖစ္ တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါေၾကာင္း ႏွင့္ ဝယ္ယူသူ ေဒၚခင္ဥမၼာေက်ာ္အေနျဖင့္ ယင္း႐ုပ္ရွင္႐ံုကို ီငါငအေူ အဆင့္ျမင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုအျဖစ္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ ႏိုင္ေရးအတြက္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္သာ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၈)မွ ေဒါက္တာ ခင္မႀကီး၏ ယိုယြင္းပ်က္စီးၿပီး အၱရာယ္ရွိ အေဆာက္ အအံုျဖစ္ေသာ ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုးေကာင္းၿမိဳ႕နယ္ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဦးစီးဌာနမွ ဝန္ထမ္း အိမ္ရာအေဆာက္အအံုအား အသစ္ျပန္လည္ေဆာက္လုပ္ ေပးရန္ႏွင့္ ႐ံုးဝင္းအတြင္းရွိ ေျမကြက္လပ္တြင္ ကေလး ကစားကြင္းျပဳလုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအာင္လွထြန္းက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေမးခြန္းတြင္ပါရွိသည့္ ျပန္ၾကား ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဦးစီးဌာန မိုးေကာင္းၿမိဳ႕နယ္႐ံုး ဝန္ထမ္းအိမ္ရာ အေဆာက္အအံုကို အသစ္ျပန္လည္ ေဆာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္သည္မွာ မွန္ကန္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ဝန္ထမ္းအိမ္ရာ အေဆာက္အအံုကို ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ က ေဆာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္အိုးအိမ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနက ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဦးစီးဌာနသို႔ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္ ၂၅ ရက္တြင္ ေျမေနရာႏွင့္အတူ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။
အဆိုပါ ဝန္ထမ္းအိမ္ရာ အေဆာက္အအံုယိုယြင္း ပ်က္စီးမႈမ်ား ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ ဆက္ဆံေရးဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား ေျမျပင္ကြင္း ဆင္းစစ္ေဆးၿပီး နားလည္တတ္ကြ်မ္းသည့္ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ားျဖင့္ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္ တြက္ခ်က္လ်က္ရွိပါ ေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္တြင္ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ျပည္သူ႔ဆက္ဆံ ေရးဦးစီးဌာန၏ ႐ံုးအေဆာက္အအံုမ်ားကို ဦးစားေပးျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ေနရပါသျဖင့္ အဆိုပါဝန္ထမ္းအိမ္ရာ အေဆာက္အအံုကို အသစ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေပးရန္ အစီအစဥ္မရွိဘဲ လိုအပ္သည့္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားကိုသာ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ဘ႑ာေငြ ကန္႔သတ္ခ်က္အရ ယင္း႐ံုးဝင္းအတြင္းရွိ ေျမကြက္လပ္ တြင္ ကေလးကစားကြင္း တည္ေဆာက္ေပးရန္ လတ္တေလာ အစီအစဥ္မရွိေသးပါေၾကာင္းႏွင့္ ေစတနာ ရွင္/ အလွဴရွင္ သို႔မဟုတ္ ႀဥႊ စနစ္ျဖင့္ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္လိုသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ေပၚေပါက္ လာမွသာလွ်င္ တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
ဂြၿမိဳ႕ ေလယာဥ္ကြင္းကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ အစီအစဥ္ မရွိေသး
ရခိုင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၂)မွ ဦးစိုးဝင္း၏ ၁၉၈၂ခုႏွစ္ကပင္ ရပ္နားထားခဲ့သည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ဂြၿမိဳ႕ ေလယာဥ္ကြင္းမွ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္မ်ားကို မည္သည့္ အခ်ိန္မွစတင္၍ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲသြားမည္ကို သိရွိလိုျခင္း ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသာဦးက လက္ရွိဂြေလယာဥ္ ကြင္း ေျမေနရာတြင္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ ATR-72 a ေလယာဥ္မ်ား ဆင္းသက္အသံုးျပဳႏိုင္ေရးအတြက္ ေလယာဥ္ကြင္းကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ ဂြေလယာဥ္ကြင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးလုပ္ငန္း သည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) က ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ေရးဆြဲေပးခဲ့ ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ National Transport Master
Planႏွင့္ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီး ဌာနက ေဆာင္ရြက္မည့္ လ်ာထားစီမံကိန္းလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ပါဝင္ျခင္းမရွိေသာေၾကာင့္ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ပ်ံသန္းမႈ မ်ားျပားျခင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားတြင္ ေလယာဥ္မ်ား ေဘးအၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ဆင္းသက္အသံုးျပဳႏိုင္ေရး အတြက္ ႏွစ္စဥ္ခြင့္ျပဳရရွိသည့္ ဘ႑ာရန္ပံုေငြျဖင့္ အဆင့္ ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ ျပဳျပင္မြမ္းမံထိန္းသိမ္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသျဖင့္ ဂြေလယာဥ္ကြင္းကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ အစီအစဥ္မရွိေသးပါေၾကာင္း။
သို႔ရာတြင္ အနာဂတ္ကာလ၌ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြား ေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမႈႏွင့္အညီ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တင္ျပသြားသည့္ ဂြၿမိဳ႕နယ္၏ ခရီးသြားလာေရး လုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစေရးႏွင့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေရးတို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္က ခ်မွတ္သည့္ မူဝါဒအရ ဂြေလယာဥ္ကြင္းကို တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ရန္ လိုအပ္ လာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စုရန္ပံုေငြျဖင့္ သို႔မဟုတ္ ပုဂၢလိကက႑ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး PPP စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္ကြင္း တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားအစီ အစဥ္ မရွိပါသျဖင့္ ဂြေလယာဥ္ကြင္းသို႔ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ မ်ား ပ်ံသန္းေျပးဆြဲရန္ ျပန္လည္စတင္ႏိုင္မည့္ အခ်ိန္ကို ခန္႔မွန္း၍ မရေသးပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
အလားတူ မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၂)မွ ေဒၚသီရိရတနာႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၁)မွ ဦးေက်ာ္နီႏိုင္တို႔၏ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပို႔ေဆာင္ ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသာဦး ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာထြန္းႏိုင္တို႔က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေျဖၾကား ခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးေကာ္ပိုေရးရွင္း ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူအတည္ျပဳ
ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏစိုးက ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးေကာ္ပိုေရးရွင္း ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို ျပန္လည္ဖတ္ၾကား ရွင္းလင္းသည္။
ယင္းေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ မန္းဝင္း ခိုင္သန္းက အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းကို တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစီအလိုက္ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူအတည္ျပဳသည္။
ဆက္လက္၍ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသာဦးက အဆိုပါဥပေဒၾကမ္းကို ျပင္ဆင္ထားသည့္အတိုင္း အတည္ျပဳေပးရန္ အဆို တင္သြင္းရာ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၇)မွ ဦးေဇာ္ဟိန္းက ေထာက္ခံသည္။
ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ယင္းအဆို ကို အတည္ျပဳရန္ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ရယူရာ သေဘာမတူသူ မရွိသည့္အတြက္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း ဥပေဒၾကမ္းသည္ ျပင္ဆင္ထားသည့္ အတိုင္း အတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၇)မွ ေဒါက္တာျပည့္ၿဖိဳး၏ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ အမ်ိဳးသား ေျမအသံုးခ်မူဝါဒ (National Land Use Policy) ရွိေသာ္လည္း ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲေရးႏွင့္ ေျမအသံုးခ်ေရး တို႔အတြက္ မျဖစ္မေနလိုအပ္ေသာ မူဝါဒ၊ မဟာဗ်ဴဟာ၊ လုပ္ငန္းစဥ္၊ ဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ လြန္စြာအေရးႀကီးပါ သျဖင့္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရန္လိုအပ္ေသာ အမ်ိဳးသား ေျမဥပေဒ(National Land Law) ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ အမ်ိဳးသားေျမအသံုးခ်မူဝါဒကို ျပန္လည္သံုးသပ္၍ ေျမယာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ အမ်ိဳးသားေျမအသံုးခ်မႈမဟာဗ်ဴဟာ၊ ကာလလတ္၊ ကာလရွည္စီမံကိန္း ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား အလိုက္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ မူေဘာင္မ်ားကို ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုကို လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၁၁)မွ ေဒၚေမသန္းႏြဲ႕က အမ်ိဳးသားေျမအသံုးခ်မႈေကာ္မတီႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ခ်ိတ္ဆက္မႈလြန္စြာအားနည္း သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသား ေျမအသံုးခ်မႈေကာ္မတီႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ခ်ိတ္ဆက္မႈ၊ ေပါင္းစပ္မႈအားေကာင္းစြာေဆာင္ရြက္မွသာ ေျမႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ရယူမႈ၊ သဟဇာတ မျဖစ္မႈမ်ားႏွင့္ ေျမအတန္းအစား ခြဲျခားသတ္မွတ္မႈမ်ားက အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသား ေျမအသံုး ခ်မႈေကာ္မတီကိုလည္း တိုင္းေဒသႀကီး၊ ခ႐ိုင္၊ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ဆင့္ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ရန္ အႀကံျပဳလိုပါေၾကာင္း၊ ေျမအမ်ိဳးအစားမ်ား သတ္မွတ္ရာတြင္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို အေျခခံသည့္ အမ်ိဳးအစား၊ အသံုးခ်မႈကို အေျခခံသည့္ အမ်ိဳးအစား၊ ပိုင္ဆိုင္မႈကိုအေျခခံသည့္ အမ်ိဳးအစားဟူ၍ ခြဲျခားျပ႒ာန္းေပးမွသာလွ်င္ ပိုမိုထိေရာက္ေကာင္းမြန္သည့္ ေျမယာစီမံမႈမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အမ်ိဳးသားေျမဥပေဒေရးဆြဲမည္ဆိုပါက မူၾကမ္းကို ေရးဆြဲၿပီးမွ ျပည္သူကို ခ်ျပျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အမ်ား ျပည္သူ ပါဝင္ႏိုင္ေရး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အသိပညာ ေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ အခန္းက႑၊ ေတာင္သူဦးႀကီးမ်ား၏ သေဘာထား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားပါဝင္မႈ အခ်ိဳးအစားတြင္ ပညာရွင္မ်ား၏ အျမင္ကို ထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္သင့္သည္ကို အႀကံျပဳ လိုပါေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေနသည့္ လက္ရွိအစိုးရ၏ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ႏွင့္ ထပ္တူက်ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုရွင္ က ႏိုင္ငံေတာ္စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္သာမက ေနာင္အနာဂတ္ အတြက္ပါ စဥ္းစားေတြးေခၚၿပီး ေျမမူဝါဒမ်ားကို ျပန္လည္ သံုးသပ္၍ ေျမယာဥပေဒတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာေစရန္ အတြက္ ကာလလတ္၊ ကာလရွည္ မူေဘာင္ခ်မွတ္ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တိုက္တြန္းျခင္းသည္ ယခုအခ်ိန္အခါႏွင့္ မ်ားစြာသင့္ေလ်ာ္သည့္အတြက္ ေထာက္ခံပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၈)မွ ဦးမ်ိဳးဝင္းက ႏိုင္ငံတစ္ခုတြင္ ေျမယာကို စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ အစိုးရက စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္သည့္ေျမ သည္ ပိုင္ရွင္မရွိေသးသည့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလတ္၊ ေျမ႐ိုင္း ႏွင့္ အပိုင္အငွားမခ်ထားရေသးသည့္ ေျမမ်ားအေပၚ တြင္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည္ မွာ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို လိုက္နာရမွန္းမသိဘဲ အသာစီးရယူလိုသည့္ အခ်က္မ်ားကို ဥပေဒထဲတြင္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲ၍ လူတစ္ဦး၏ ေဒသအလိုက္ အေျခခံ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့ၾကသည့္အျပင္ ကိုယ္က်ိဳးပါ ရွာခဲ့ၾကျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေျမယာစနစ္သည္ လူထုအခက္အခဲ ျဖစ္ခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ လက္ရွိအစိုးရအေန ျဖင့္ လြဲေခ်ာ္ေနသည့္ ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ကို အျမန္ဆံုး တည့္မတ္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ အစီအစဥ္ ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ ေပးရန္ အခ်ိန္က်ေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ တိုက္တြန္း ရင္း အဆိုကိုေထာက္ခံပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းအဆိုကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၂)မွ ဦးေဌးဦး၊ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၃)မွ ဦးဆန္းျမင့္၊ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးထိန္ဝင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ ေနာ္လွလွစိုးႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးဇုန္လွယ္ထန္းတို႔က ဆက္ လက္ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေဝး ၁၉ ရက္ေျမာက္ေန႔ကို မတ္ ၁ ရက္တြင္ ဆက္လက္က်င္းပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအာင္ရဲသြင္၊ လူေမာ္(သတင္းစဥ္)
=====

No comments:

Post a Comment