Thursday, February 7, 2019

အေျခခံဥပေဒသည္ ျပည္သူ႔အတြက္...


ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္





ျမန္မာႏိုင္ငံ    ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ   ျပင္ဆင္ေရးအတြက္  ပူးေပါင္း ေကာ္မတီတစ္ရပ္ဖြဲ႕စည္းရန္ အေရးႀကီးအဆိုကို ေဖေဖာ္ဝါရီ ၆ ရက္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ မဲခြဲဆုံးျဖတ္ခဲ့ရာ ေထာက္ခံမဲ မ်ားသျဖင့္ အဆိုအတည္ျဖစ္ခဲ့၏။
မဲဆႏၵေပးခြင့္ရွိသူေပါင္း ၆၂၁ ဦးတြင္ ဆႏၵမဲအေရအတြက္ စုစုေပါင္း ၆၁၁ မဲရွိသည့္အနက္ ေထာက္ခံဆႏၵမဲေပါင္း ၄၁၄ မဲ၊ ကန္႔ကြက္ဆႏၵမဲေပါင္း ၁၉၁ မဲ၊ ၾကားေနဆႏၵမဲေပါင္း ၆ မဲဟု သိရွိရပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဂ်ပန္ေခတ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွ အပဆိုလၽွင္ ၁၉၄၇ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ၊  လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဟု သုံးမ်ိဳးရွိခဲ့ ပါသည္။
၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ  လြတ္လပ္ေရးရခါနီး၌ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္     ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားျပဳလုပ္၍     ျပည္သႉ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက   တိုင္းျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ေခၚယူကာ   ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ၁၉၆၂  ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အာဏာသိမ္းခ်ိန္တြင္  ဖ်က္သိမ္းခံခဲ့ရ သည္။   ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက   ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္   လမ္းစဥ္ပါတီ စနစ္ျဖင့္ ႏိုင္ငံထူေထာင္မည္ဟုဆိုကာ ၁၉၇၄ ဆိုရွယ္လစ္ အေျခခံဥပေဒ တစ္ရပ္ေရးဆြဲၿပီး    ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူပြဲျဖင့္   အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး      ၁၉၈၈  ျပည္သႉဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပုံႀကီး  ေပၚေပါက္လာသည့္အခါ  အလို အေလ်ာက္ ပ်က္ျပယ္သြားခဲ့ရသည္။
ယခု ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒသည္လည္း အမ်ိဳးသားညီလာခံ တစ္ရပ္ေခၚယူကာ ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ၂၀၀၈ နာဂစ္မုန္တိုင္းၿပီးခါစအခ်ိန္တြင္ ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူပြဲျပဳလုပ္ကာ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ စတင္ေရးဆြဲစဥ္ကပင္ ျပည္သႉကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏    ပါဝင္ပတ္သက္ခြင့္    နည္းပါးမႈအေပၚ အျငင္းပြားဖြယ္ရာမ်ားျဖစ္ခဲ့ၿပီး   အတည္ျပဳစဥ္ကလည္း   မုန္တိုင္းဒဏ္ ေၾကာင့္   ဧရာ၀တီျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ   ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သဘာ၀ေဘးဒဏ္မ်ား   ခံစားေနရခ်ိန္ျဖစ္သည့္အတြက္   ဆႏၵခံယူပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျပာစရာ ဆိုစရာ မ်ားစြာရွိေနခဲ့သည္။
ယခုအခါမူ    ျပည္သႉကိုယ္စားလွယ္မ်ားက   ထိုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရးသားၾကရန္ လိုအပ္ၿပီဟူသည့္ မူျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္  ပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ရပ္ဖြဲ႕စည္းရန္ အေရးႀကီး အဆိုတင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ယခင္အစိုးရလက္ထက္   ၂၀၁၂   ၾကားျဖတ္ေ႐ြးေကာက္ပြဲကာလ ကတည္းက အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္  လူထုအဖြဲ႕ အစည္းမ်ားက ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို ေခါင္းစဥ္တင္ကာ ေျပာဆို လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၁၅ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္လည္း ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္အျဖစ္ တင္ခဲ့ပါသည္။ ျပည္သူ လူထုက   ေထာက္ခံဆႏၵမဲေပးခဲ့သည့္အတြက္  ျပည္သူလူထု၏   သေဘာ ဆႏၵကို ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္းဟု ဆိုပါမည္။
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္အား မည္သို႔ မည္ပုံ ဖြဲ႕စည္းမည္၊ မည္သို႔ေသာမူမ်ားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မည္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ အာဏာ တို႔ကို   လႊတ္ေတာ္မ်ား၊   အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းမ်ားၾကားတြင္   မည္ကဲ့သို႔ ခြဲေဝတာဝန္ယူရမည္၊ ျပည္သူလူထုက အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို မည္သို႔ ကိုင္တြယ္ထားၿပီး   ျပည္သႉကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္   အစိုးရတို႔ကို  မည္သို႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားမည္၊ ေခတ္အခါအားေလ်ာ္စြာ မူမ်ား၊ ဥပေဒမ်ားကို လိုအပ္ ပါက   ျပည္သူလူထုက   မည္သို႔ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္မည္  စသည္တို႔ကို စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းႏွင့္ ဥပေဒမ်ား အျဖစ္ တိတိက်က်ေရးဆြဲထားသည့္ ပဋိညာဥ္ စာခ်ဳပ္ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ ျပည္သႉကိုယ္စား လွယ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရတို႔ကို ျပည္သူတို႔က ၎တို႔ပိုင္သည့္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကို   မည္သို႔ခြဲေဝတာဝန္ေပးၿပီး   မည္သို႔တာဝန္က   ႐ုပ္သိမ္း ႏိုင္သလဲဆိုသည့္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။
အေျခခံဥပေဒဟူသည္ လူတစ္ဦး တစ္ဖြဲ႕ ေကာင္းစားေရး မဟုတ္ပါ။ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား မည္သို႔ေျပာင္းလဲသြားၾက သည္ျဖစ္ေစ ျပည္သူလူထုက အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ၿမဲၿမဲပိုင္ဆိုင္ထား ႏိုင္ေရးက အခရာျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ႏိုင္ငံ့အေရး ေဆာင္႐ြက္ၾကရာတြင္ ျပည္သူ လူထု၏ဆႏၵကို အသိအမွတ္ျပဳၾကေရးပင္ အာဏာရပါတီ၊ အတိုက္အခံ ပါတီ၊   တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား   အသီးသီးၾကားမွာ   ျပည္သူလူထု အက်ိဳးအတြက္ ဦးတည္ေရးဟူသည့္ အေျခခံမူကို ခ်မွတ္ျပင္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ    အနာဂတ္ႏိုင္ငံေတာ္ကို     ေမၽွာ္မွန္းႏိုင္မည္ဟု ယုံၾကည္ပါေၾကာင္း။         ။

No comments:

Post a Comment