ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္
ဘတ္ဂ်က္အသုံးျပဳမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ေဆြးေႏြး ေျပာဆုိသံမ်ား မၾကာခဏဆုိသလုိ ၾကားရပါသည္။ ႏုိင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ အေရးႀကီးဆုံးဟုဆုိရမည့္ ကိစၥမ်ားထဲမွာ ဘတ္ဂ်က္လည္း ပါဝင္ပါသည္။ ဘတ္ဂ်က္စနစ္က်နမႈ မရွိလွ်င္ တုိင္းျပည္ေရးရာမ်ားကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္။
ဘတ္ဂ်က္ဆုိသည္က ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ားကုိ စနစ္တက်သုံးစြဲ ႏုိင္ရန္ ထိန္းကြပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သႉေငြမ်ားကုိ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အလြဲမ်ား မျဖစ္ေစရန္၊ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိ၍ သံုးသမွ် ထိေရာက္ေစရန္၊ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္ရန္၊ သုံးစြဲရာ၌လည္း အလြဲသုံးစားမလုပ္ႏုိင္ရန္ စသည္တုိ႔အတြက္ ထိန္းကြပ္ေပးသည့္စနစ္ ျဖစ္၏။
ျပည္သူ႔ေငြမ်ားကုိ အစုိးရဌာနမ်ားက ဘာအတြက္လိုသည္၊ မည္မွ် လိုသည္၊ မည္သည့္ ေနရာတြင္ မည္မွ်သုံးစြဲမည္၊ မည္မွ် ျပန္လည္ဝင္မည္၊ ေခ်းေငြမည္မွ်လိုမည္၊ မည္သို႔ဆပ္မည္၊ ေရရွည္တြင္ ထိန္းသိမ္းစရိတ္မည္မွ် လ်ာထားမည္၊ အျမတ္မည္မွ် အ႐ႈံးမည္မွ် ေပၚမည္တို႔ကို ဘတ္ဂ်က္ေရးဆြဲေတာင္းခံတင္ျပျခင္း၊ မွန္ကန္တိက်ျခင္း ရွိ မရွိ၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ သံုးစြဲႏိုင္ေျခ ရွိ မရွိ၊ မည္သို႔ ထိန္းခ်ဳပ္မခ်ဳပ္ကို ဆန္းစစ္ကာ ျပည္သႉ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက စိစစ္အတည္ျပဳေပးရျခင္းတုိ႔ ျဖစ္၏။
ျပည္သူ႔ေငြမ်ားကုိ အစုိးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနအသီးသီးက မည္သုိ႔ သုံးစြဲေနသည္ကုိ ျပည္သူတုိ႔က သိခြင့္ရွိေအာင္၊ မည္သုိ႔သုံးစြဲမည္ ဆုိသည္ကုိ ျပည္သူတုိ႔ နားလည္သေဘာတူႏုိင္ေအာင္ ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားျခင္း၊ ဘတ္ဂ်က္ ေတာင္းခံျခင္း၊ ဘတ္ဂ်က္ အတည္ျပဳေပးရျခင္းဆုိသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ အစုိးရဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးႏွင့္ ျပည္သႉကုိယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္သည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားက ညႇိႏႈိင္းစိစစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးရသည္။
ဘတ္ဂ်က္စနစ္ဆုိသည္က ျပည္သူလူထု၏ေငြကုိ သုံးစြဲရာ၌ ျပည္သူ လူထုလိုအပ္သည့္ေနရာကို ျဖည့္ဆည္းေပးရမည္၊ ျပည္သူကို အသိေပး ရမည္၊ ျပည္သူလူထု၏ သေဘာဆႏၵကုိ ယူရမည္ဟူသည့္ အႏွစ္သာရေပၚ တြင္ အေျခခံပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အစုိးရဌာနမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ မိမိတုိ႔ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနအသီးသီး၏ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ဌာနတြင္း သုံးစြဲရန္ လုိအပ္သည္မ်ားကုိ တင္ျပၿပီး ထုိလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ေငြေတာင္းခံတင္ျပကာ ဘတ္ဂ်က္ အတည္ျပဳမႈရယူရပါသည္။ ဤသည္ က ျပည္သူလူထု၏ သေဘာဆႏၵေပၚ အေျခခံသည့္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံမ်ား ၏ အေလ့အက်င့္ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူ႔ဘ႑ာကုိ ျပည္သႉသေဘာမပါဘဲ သုံးခ်င္တုိင္း သုံးလုိ႔မရေအာင္ ကန္႔သတ္ထိန္းကြပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ျပည္သႉဘ႑ာေငြသုံးစြဲရာ၌ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ေတာင္းခံကာ ဘတ္ဂ်က္အတည္ျပဳသည့္စနစ္က အေရးႀကီးသကဲ့သုိ႔ ထုိရရွိသည့္ ဘတ္ဂ်က္ကုိ စနစ္တက် အသုံးျပဳေရး၊ အမွန္တကယ္ ျပည္သူလူထု အက်ဳိးရွိမည့္ အသုံးခ်မႈျဖစ္ေရးတုိ႔ကလည္း အေရးႀကီးပါသည္။
ဘတ္ဂ်က္ေတာင္းခံရရွိၿပီးသည့္ေနာက္ ဘတ္ဂ်က္အသုံးျပဳရန္ ကာလအတြင္းတြင္ လုိသည္ျဖစ္ေစ၊ မလုိသည္ျဖစ္ေစ မကုန္ကုန္ေအာင္ သုံးစြဲၾကသည့္ ဌာနဆုိင္ရာတုိ႔၏ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ၊ လုပ္ေလ့လုပ္ထရွိေသာ အမူအက်င့္တုိ႔ကုိလည္း မ်ားစြာသတိျပဳ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လုိအပ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ ဘတ္ဂ်က္ေတာင္းခံရရွိၿပီးသည္ဆုိသည္မွာ ျပည္သႉေငြ မ်ားကုိ သင့္ေလ်ာ္ရာ ေနရာတုိ႔၌ သုံးစြဲရန္ ခြင့္ျပဳထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ထုိသုိ႔ သုံးစြဲရာတြင္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အမွန္တကယ္ ထိေရာက္မႈ ရွိ မရွိ ဆန္းစစ္ရမည္ဟု ထင္ျမင္ပါသည္။ အေျခအေနအရ သုံးစြဲရန္အေၾကာင္း မခုိင္မာေသးပါက ဘတ္ဂ်က္ကာလကုန္ဆုံးခ်ိန္တြင္ ျပန္လည္အပ္ႏွံကာ ေနာင္ႏွစ္တြင္ သုံးစြဲရန္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ေတာင္းခံသည့္ အေလ့အက်င့္ ရွိသင့္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ တင္ျပအတည္ျပဳထားခဲ့သည့္အတိုင္းသာ သံုးစြဲ ရမည့္ မူတြင္လည္း တင္ခြင့္ရစဥ္ တင္ရႏုိင္သမွ် ထုတ္ယူထားဟူသည့္ အရည္တည္ တင္ျပခဲ့မႈမ်ား၊ ေကာင္းမြန္စြာ ဆန္းစစ္မႈမ်ား မလုပ္ခဲ့ဘဲ လ်ာထားေတာင္းခံခဲ့မႈမ်ား၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ား (သို႔မဟုတ္) လြဲေခ်ာ္မႈမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ စဥ္းစားျခင္းမ်ား လည္းရွိဖုိ႔ လုိႏုိင္ပါသည္။
ဤဘတ္ဂ်က္ကာလတြင္ အေျခအေနအရ မသုံးစြဲျဖစ္၍ ျပန္လည္ အပ္ႏွံျခင္းက သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ားအတြက္ နစ္နာသြားျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဤသည္က ျပည္သႉေငြကုိ ထိန္းသိမ္းရာေရာက္ၿပီး ျပည္သႉအက်ဳိးကုိ ထမ္းရြက္ရာေရာက္သည္ မဟုတ္ပါလား။ ။
ဘတ္ဂ်က္ဆုိသည္က ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ားကုိ စနစ္တက်သုံးစြဲ ႏုိင္ရန္ ထိန္းကြပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သႉေငြမ်ားကုိ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အလြဲမ်ား မျဖစ္ေစရန္၊ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိ၍ သံုးသမွ် ထိေရာက္ေစရန္၊ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္ရန္၊ သုံးစြဲရာ၌လည္း အလြဲသုံးစားမလုပ္ႏုိင္ရန္ စသည္တုိ႔အတြက္ ထိန္းကြပ္ေပးသည့္စနစ္ ျဖစ္၏။
ျပည္သူ႔ေငြမ်ားကုိ အစုိးရဌာနမ်ားက ဘာအတြက္လိုသည္၊ မည္မွ် လိုသည္၊ မည္သည့္ ေနရာတြင္ မည္မွ်သုံးစြဲမည္၊ မည္မွ် ျပန္လည္ဝင္မည္၊ ေခ်းေငြမည္မွ်လိုမည္၊ မည္သို႔ဆပ္မည္၊ ေရရွည္တြင္ ထိန္းသိမ္းစရိတ္မည္မွ် လ်ာထားမည္၊ အျမတ္မည္မွ် အ႐ႈံးမည္မွ် ေပၚမည္တို႔ကို ဘတ္ဂ်က္ေရးဆြဲေတာင္းခံတင္ျပျခင္း၊ မွန္ကန္တိက်ျခင္း ရွိ မရွိ၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ သံုးစြဲႏိုင္ေျခ ရွိ မရွိ၊ မည္သို႔ ထိန္းခ်ဳပ္မခ်ဳပ္ကို ဆန္းစစ္ကာ ျပည္သႉ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက စိစစ္အတည္ျပဳေပးရျခင္းတုိ႔ ျဖစ္၏။
ျပည္သူ႔ေငြမ်ားကုိ အစုိးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနအသီးသီးက မည္သုိ႔ သုံးစြဲေနသည္ကုိ ျပည္သူတုိ႔က သိခြင့္ရွိေအာင္၊ မည္သုိ႔သုံးစြဲမည္ ဆုိသည္ကုိ ျပည္သူတုိ႔ နားလည္သေဘာတူႏုိင္ေအာင္ ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားျခင္း၊ ဘတ္ဂ်က္ ေတာင္းခံျခင္း၊ ဘတ္ဂ်က္ အတည္ျပဳေပးရျခင္းဆုိသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ အစုိးရဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးႏွင့္ ျပည္သႉကုိယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္သည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားက ညႇိႏႈိင္းစိစစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးရသည္။
ဘတ္ဂ်က္စနစ္ဆုိသည္က ျပည္သူလူထု၏ေငြကုိ သုံးစြဲရာ၌ ျပည္သူ လူထုလိုအပ္သည့္ေနရာကို ျဖည့္ဆည္းေပးရမည္၊ ျပည္သူကို အသိေပး ရမည္၊ ျပည္သူလူထု၏ သေဘာဆႏၵကုိ ယူရမည္ဟူသည့္ အႏွစ္သာရေပၚ တြင္ အေျခခံပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အစုိးရဌာနမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ မိမိတုိ႔ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနအသီးသီး၏ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ဌာနတြင္း သုံးစြဲရန္ လုိအပ္သည္မ်ားကုိ တင္ျပၿပီး ထုိလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ေငြေတာင္းခံတင္ျပကာ ဘတ္ဂ်က္ အတည္ျပဳမႈရယူရပါသည္။ ဤသည္ က ျပည္သူလူထု၏ သေဘာဆႏၵေပၚ အေျခခံသည့္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံမ်ား ၏ အေလ့အက်င့္ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူ႔ဘ႑ာကုိ ျပည္သႉသေဘာမပါဘဲ သုံးခ်င္တုိင္း သုံးလုိ႔မရေအာင္ ကန္႔သတ္ထိန္းကြပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ျပည္သႉဘ႑ာေငြသုံးစြဲရာ၌ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ေတာင္းခံကာ ဘတ္ဂ်က္အတည္ျပဳသည့္စနစ္က အေရးႀကီးသကဲ့သုိ႔ ထုိရရွိသည့္ ဘတ္ဂ်က္ကုိ စနစ္တက် အသုံးျပဳေရး၊ အမွန္တကယ္ ျပည္သူလူထု အက်ဳိးရွိမည့္ အသုံးခ်မႈျဖစ္ေရးတုိ႔ကလည္း အေရးႀကီးပါသည္။
ဘတ္ဂ်က္ေတာင္းခံရရွိၿပီးသည့္ေနာက္ ဘတ္ဂ်က္အသုံးျပဳရန္ ကာလအတြင္းတြင္ လုိသည္ျဖစ္ေစ၊ မလုိသည္ျဖစ္ေစ မကုန္ကုန္ေအာင္ သုံးစြဲၾကသည့္ ဌာနဆုိင္ရာတုိ႔၏ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ၊ လုပ္ေလ့လုပ္ထရွိေသာ အမူအက်င့္တုိ႔ကုိလည္း မ်ားစြာသတိျပဳ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လုိအပ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ ဘတ္ဂ်က္ေတာင္းခံရရွိၿပီးသည္ဆုိသည္မွာ ျပည္သႉေငြ မ်ားကုိ သင့္ေလ်ာ္ရာ ေနရာတုိ႔၌ သုံးစြဲရန္ ခြင့္ျပဳထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ထုိသုိ႔ သုံးစြဲရာတြင္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အမွန္တကယ္ ထိေရာက္မႈ ရွိ မရွိ ဆန္းစစ္ရမည္ဟု ထင္ျမင္ပါသည္။ အေျခအေနအရ သုံးစြဲရန္အေၾကာင္း မခုိင္မာေသးပါက ဘတ္ဂ်က္ကာလကုန္ဆုံးခ်ိန္တြင္ ျပန္လည္အပ္ႏွံကာ ေနာင္ႏွစ္တြင္ သုံးစြဲရန္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ေတာင္းခံသည့္ အေလ့အက်င့္ ရွိသင့္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ တင္ျပအတည္ျပဳထားခဲ့သည့္အတိုင္းသာ သံုးစြဲ ရမည့္ မူတြင္လည္း တင္ခြင့္ရစဥ္ တင္ရႏုိင္သမွ် ထုတ္ယူထားဟူသည့္ အရည္တည္ တင္ျပခဲ့မႈမ်ား၊ ေကာင္းမြန္စြာ ဆန္းစစ္မႈမ်ား မလုပ္ခဲ့ဘဲ လ်ာထားေတာင္းခံခဲ့မႈမ်ား၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ား (သို႔မဟုတ္) လြဲေခ်ာ္မႈမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ စဥ္းစားျခင္းမ်ား လည္းရွိဖုိ႔ လုိႏုိင္ပါသည္။
ဤဘတ္ဂ်က္ကာလတြင္ အေျခအေနအရ မသုံးစြဲျဖစ္၍ ျပန္လည္ အပ္ႏွံျခင္းက သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ားအတြက္ နစ္နာသြားျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဤသည္က ျပည္သႉေငြကုိ ထိန္းသိမ္းရာေရာက္ၿပီး ျပည္သႉအက်ဳိးကုိ ထမ္းရြက္ရာေရာက္သည္ မဟုတ္ပါလား။ ။
No comments:
Post a Comment