Wednesday, December 5, 2018

ယခု ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲမွ ႏိုင္ငံရဲ႔အနာဂတ္အတြက္ ထိေရာက္စြာ အက်ဳိးေဆာင္ႏိုင္မယ္႕အေျခခံပညာက႑ ပညာေရးစနစ္ ေပၚေပါက္ခိုင္မာလာေစႏိုင္မယ္လို့ ေမွ်ာ္လင္႕


Image may contain: 1 person
ေနျပည္ေတာ္ ဒီဇင္ဘာ ၄
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက က်င္းပသည့္ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ (အေျခခံပညာက႑)ကို ယေန႔နံနက္ ၉ နာရီခြဲတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျမန္မာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္း ဗဟိုဌာန-၂ (MICC-2)၌ က်င္းပရာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တက္ေရာက္ အမွာစကားေျပာၾကားသည္။
တက္ေရာက္
ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲသို႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီး သင္ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားမွ ဆရာ ေတာ္မ်ား ၾကြေရာက္ေတာ္မူၾကၿပီး ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္အဖြဲ႕ ဥကၠ႒၊ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီဥကၠ႒၊ လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီဥကၠ႒မ်ား၊ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီဝင္မ်ား၊ တိုင္း ေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားမွ လူမႈေရး ဝန္ႀကီးမ်ား၊ အမ်ဳိးသားပညာေရး မူဝါဒေကာ္မရွင္၊ အမ်ဳိးသားသင္႐ိုး ၫႊန္းတမ္းေကာ္မတီ၊ အမ်ဳိးသား ပညာေရးအဆင့္အတန္းႏွင့္ အရည္ အေသြးအာမခံမႈ အကဲျဖတ္ေရး ေကာ္မတီတို႔မွ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ ဌာန ဆိုင္ရာအႀကီးအကဲမ်ား၊ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ မ်ား၊ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားမွ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္၊ ခ႐ိုင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ ပညာေရးမွဴးမ်ား၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ား၊ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ တပ္မေတာ္ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးမိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ဆရာ ဆရာမ အသင္းအဖြဲ႕၊ ေက်ာင္းသားအသင္းအဖြဲ႕ႏွင့္ မိတ္ဖက္စာၾကည့္ တိုက္မ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။
အရည္အေသြးရွိေသာ ပညာေရး
ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ''ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ တည္ၿငိမ္မႈဆိုတာဟာ လူသား ရင္းျမစ္ (ံHuman Resource)နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ထိ ႏိုင္ငံ့အက်ဳိးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းရွိသလဲအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ လူသားရင္းျမစ္ေတြ တန္ဖိုးတက္လာဖို႔ ''အရည္အေသြးရွိေသာ ပညာေရး''ကို ခိုင္မာေအာင္ ကြၽန္မ တို႔ တည္ေဆာက္ၾကရမွာျဖစ္ၿပီး ဒီလိုအရည္အေသြးရွိတဲ့ပညာေရးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ မ်ားစြာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ လိုပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒမွာ ''ႏိုင္ငံေတာ္၏ပညာေရးအသုံးစရိတ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ အသုံး စရိတ္အားလုံး၏ ၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေရာက္ရွိေရးအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ထားၿပီး ေဆာင္ရြက္ရမည္''လို႔ အတိအလင္းေဖာ္ျပထားသလို ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ႏွစ္စဥ္ ပညာေရးအသုံးစရိတ္ေတြ ပိုမိုတိုးျမႇင့္သုံးစြဲႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ပညာေရးက႑အတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလ်က္ရွိသလို ''ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား'' ကလည္း ပညာေရးက႑အတြက္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးေနပါတယ္။ အမ်ဳိးသားပညာေရး မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္း (၂ဝ၁၆-၂ဝ၂၁) ကို ေအာင္ျမင္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ေရးအတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ မိဘမ်ား၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ား တြင္ စီမံခန္႔ခြဲသူမ်ား၊ ပညာေရးတြင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သူမ်ား၊ ႏိုင္ငံတြင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာမွ မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအင္အားေတြ အလြန္အေရးပါေၾကာင္း အထူးေျပာေနဖို႔ မလိုဘူးထင္ပါတယ္။
လူ႔ေဘာင္ေလာကမွာ ရပ္တည္ရွင္သန္ႏိုင္ဖို႔ ''အခ်က္အလက္မ်ားကို မွတ္မိ႐ုံသာမက ေတြးတတ္၊ ေခၚတတ္၊ စိစစ္တတ္ၿပီး ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္း တတ္ဖို႔'' အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို အလြတ္ က်က္မွတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္နဲ႔ သင္ယူေစတဲ့ အေျခအေနကေန က်ဳိးေၾကာင္း ဆက္စပ္ေတြးေခၚသင္ယူတတ္တဲ့ ကေလးေတြျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလို ေလ့က်င့္သင္ၾကားရာမွာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ေတြကို သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသာမက ျပင္ပအေၾကာင္း အရာေတြကိုပါ ဆက္စပ္ေလ့လာတတ္ဖို႔အတြက္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အခ်က္ အလက္ စုေဆာင္းတတ္ျခင္း၊ စိစစ္ျခင္း၊ ျပႆနာမ်ား အေျဖရွာျခင္း၊ ေဆြးေႏြး ျခင္း စတဲ့အခ်က္ေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြ မွာစၿပီးေတာ့ အစုအဖြဲ႕နဲ႔ ေလ့လာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တတ္ေစမယ့္ သင္ၾကား၊ သင္ယူမႈ နည္းလမ္းမ်ားကို အသုံးျပဳရပါတယ္။
စာရိတၱမ႑ိဳင္ခိုင္မာေအာင္
လူငယ္ေတြ၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို ''ျပႆနာေတြကို မေၾကာက္တတ္ဖို႔ ေလ့က်င့္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ လုပ္ငန္းရွိရင္ ျပႆနာရွိမယ္၊ ျပႆနာဆိုတာ ေၾကာက္စရာမဟုတ္ဘူး၊ ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ အေကာင္းဆုံး နည္းလမ္းကို ရွာေဖြတတ္ဖို႔ကသာ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို'' ငယ္စဥ္က တည္းက သင္ထားေပးရပါမယ္။
အခုဆိုရင္ ကြၽန္မတို႔အစိုးရက ျပည္သူေတြရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ေႏွာင့္ေႏွးေစၿပီး ႏိုင္ငံ့သိကၡာကို ထိခိုက္ေနတဲ့ အဂတိလိုက္စားမႈေတြကို စနစ္ တက် တိုက္ဖ်က္သြားဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္ဆိုတာ အမ်ားသိျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ စာရိတၱမ႑ိဳင္ကို ခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ ကေလးဘဝကစၿပီး ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ တိုးတက္မႈ အတြက္ အဂတိလိုက္စားမႈ ကင္းစင္ျခင္းရဲ႕တန္ဖိုးကို နားလည္ေစဖို႔ အေျခခံ ပညာေက်ာင္းေတြမွာ သင္ၾကားဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္။ အသက္အရြယ္နဲ႔ ကိုက္ညီ တဲ့ ေဝါဟာရေတြ၊ စကားလုံးေတြကိုသုံးၿပီး အဂတိလိုက္စားမႈရဲ႕ ဆိုးက်ဳိးမ်ားနဲ႔ မိမိပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္ပုံမ်ား၊ ႐ိုးသားတဲ့ အမူအက်င့္မ်ား၊ ကိုယ္က်ဳိးနဲ႔ အမ်ားအက်ဳိးရဲ႕ဆက္စပ္ေနမႈနဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္မႈ မ်ားကို ေဖ်ာ္ေျဖေရးပုံစံနဲ႔ ပညာေပးတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိပါတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ေတြဟာ ကေလးမ်ားအတြက္ သာမက ႏိုင္ငံအတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္ႏိုင္မွာပါ။
ကေလးေတြ အေတြးအေခၚျမင့္မားဖို႔ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ရာမွာ ဆရာ ဆရာမမ်ားကိုယ္တိုင္ စာေပဖတ္႐ႈေလ့လာသကဲ့သို႔ တပည့္ေတြ စာေပဝါသနာ ပါၿပီး ဗဟုသုတ ရွာေဖြရယူလိုတဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္းေတြရရွိေစဖို႔ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ေပးၾကရပါမယ္။ စာၾကည့္တိုက္မ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး အသိပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ား မိမိကိုယ္တိုင္ သင္ယူတတ္ေအာင္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးၾကေစလိုပါတယ္။
စာေပေဟာေျပာပြဲ၊ ေဆြးေႏြးပြဲ၊ စာေပစြမ္းရည္ၿပိဳင္ပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၊ စကားရည္လုပြဲ၊ က်ပန္းစကားေျပာၿပိဳင္ပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၊ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ စာေစာင္မ်ားမွ ျဖတ္၊ ညႇပ္၊ ကပ္ျပဳလုပ္ကာ နံရံကပ္စာေစာင္မ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္ လုပ္ေဆာင္ေစျခင္းတို႔ျဖင့္ တပည့္ကေလးငယ္မ်ား စာေပဝါသနာပါလာေအာင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ဗဟုသုတ အသိပညာနဲ႔ ျပည့္ဝတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ သားေကာင္းသမီးမြန္မ်ား ျဖစ္လာ႐ုံနဲ႔ မလုံေလာက္ပါဘူး။ လူငယ္မ်ား စည္းကမ္းနားလည္ေစာင့္ထိန္း ဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ''စည္းကမ္းသည္ လူ၏တန္ဖိုး'' ဆိုတဲ့အတိုင္း ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ စည္းကမ္းရွိမႈဟာ အဲဒီႏိုင္ငံကို တိုးတက္ေစသလို ဂုဏ္လည္း တက္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ''အမ်ဳိးသားစည္းကမ္းကို စာသင္ေက်ာင္းက စေစခ်င္ပါတယ္''။ လူ႕ေဘာင္အသိုင္းအဝိုင္းရဲ႕ တားျမစ္ခ်က္ေတြ၊ လိုက္နာရမယ့္ ဥပေဒေတြကို ဒီ ''စည္းကမ္း'' ကပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ ေတာ့ စည္းကမ္းဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ လိုက္နာဖို႔လိုပါတယ္။ လိုက္နာတတ္ ေအာင္လည္း ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးရပါမယ္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံတိုင္းလိုလိုမွာ ျပည္သူ႔နီတိဘာသာရပ္ကို နာမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပးၿပီး သင္ၾကားေနၾကတာ ေတြ႕ ရပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာလည္း စာရိတၱနဲ႔ ျပည္သူ႔နီတိကို ထိေရာက္ေအာင္ သင္ၾကားေပးျခင္းျဖင့္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ားရေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရ ပါမယ္။ အခ်ိန္ကိုေလးစားလိုက္နာျခင္းဆိုတဲ့ စည္းကမ္းက အထူးတန္ဖိုးရွိ ပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ရဲ႕ ကေလးေတြကို အခ်ိန္ကိုေလးစားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုေတာ့ ထူေထာင္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ''အခ်ိန္ကိုေလးစားျခင္း''သည္ မိမိဌာနနဲ႔ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလးစားျခင္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို လူသားတိုင္း သိရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကိုပါ သိရွိေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ ျပည္သူ ျပည္သားေတြဟာ အခ်ိန္ကို ေလးစားတဲ့ အေလ့အက်င့္ဟာ တကယ္ေတာ့ အားနည္းေနပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ေက်ာင္းေတြကေန ေလ့က်င့္ေပးမယ္ဆို ႐ိုး႐ိုးေလးပါ။ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္း ျခင္းဟာ အမႈိက္မပစ္ဖို႔ ကိစၥပါပဲ။ ဒါဟာ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။ လူႀကီးေတြ၊ ဆရာ ဆရာမေတြက အမႈိက္ေတြပစ္ေနရင္ ကေလးေတြက လိုက္ပစ္မွာပဲ။ ငယ္ငယ္ကတည္းက အေလ့အက်င့္ေကာင္းေတြကို စြဲသြားေအာင္လုပ္မွ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံအတြက္ ေကာင္းမွာပါ။ ေသးေသးေလး ေတြကစၿပီး အမႈိက္မပစ္ဖို႔၊ အခ်ိန္ကိုေလးစားဖို႔၊ ကေလးေတြကို အခ်ိန္ေလးစား ေစခ်င္ရင္ ဆရာ ဆရာမေတြကလည္း အခ်ိန္ကို ေလးစားဖို႔ လိုပါတယ္။ အေသးအဖြဲေလး ဆိုေပမယ့္ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။
႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔လုိ
ေက်ာင္းက ကေလးေတြကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာသာမက ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနဖို႔ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးရပါမယ္။ အေျခခံပညာေက်ာင္း ေတြမွာ ငယ္စဥ္ကတည္းက အားကစားကို စိတ္ဝင္စားေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ အသက္အရြယ္အလိုက္ အားကစားၿပိဳင္ပြဲေတြ က်င္းပေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီလိုက်န္းမာႀကံ့ခိုင္တဲ့ကေလးေတြ ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ဆရာ ဆရာမကလည္း က်န္းမာႀကံ့ခိုင္ေနဖို႔လိုပါတယ္။ အခ်ဳိ႕က ''အားကစား'' ဆိုရင္ ေယာက္်ားေလးေတြနဲ႔သာ သက္ဆိုင္တယ္ထင္ေနၾကတုန္းပါပဲ။ 'က်ား' ျဖစ္ျဖစ္၊ 'မ' ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ကာယက်န္းမာႀကံ့ခိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ကြၽန္မတို႔ မိန္းကေလးေတြဟာ အားကစားမွာ ပိုၿပီးထြန္းေပါက္လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ''အားကစား ဆရာ ဆရာမ'' ေတြကိုလည္း အေျခခံ ပညာေက်ာင္းေတြမွာ ျဖည့္တင္းေပးရပါမယ္။ အားကစားလုပ္ျခင္းျဖင့္ ကိုယ္ ကာယ က်န္းမာမႈအတြက္ ေကာင္းမြန္ေစသည္သာမက အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ပူးေပါင္းႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းကိုလည္း ေလ့က်င့္ေပးရာေရာက္ပါတယ္။ ပညာေရးမွာ ဆရာမေတြသာမက ဆရာေတြမ်ားလာေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ မူဝါဒေတြ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဆရာမေတြ ဟာ ဆရာေတြထက္စာရင္ ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပညာေရးဘက္မွာ အမ်ဳိးသားေတြပါဝင္ျခင္းဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ပညာေရးဟာ လူတိုင္းနဲ႔ ဆိုင္တယ္။ ပညာေပးရတဲ့အလုပ္ဟာ အင္မတန္မွ မြန္ျမတ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီး ေတြသာလုပ္ရတာမဟုတ္ဘဲ အမ်ဳိးသားေတြပါ လုပ္သင့္ပါတယ္ဆိုတာကို ကြၽန္မအေနနဲ႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။
ကေလးေတြ ဘက္စုံဖြံ႕ၿဖိဳးေစဖို႔အတြက္ ကာယပညာသင္ၾကားေရးအျပင္ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတ စတဲ့ ရသပညာေရးကိုလည္း ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးဖို႔လိုပါတယ္။ ''အႏုပညာ''ဟာ လူတစ္ဦးရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္အလွကိုလည္း ျမင္တတ္ေစ ပါတယ္၊ ဝါသနာရွင္မ်ားအၾကား နားလည္မႈ၊ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈေတြ တိုးတက္ ေစမယ့္ အခြင့္အေရးေတြကိုလည္း ဖန္တီးေပးႏိုင္ပါတယ္။
အခုဆိုရင္ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံကို စစ္မွန္တဲ့ ''ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု''ျဖစ္ေအာင္ ထူေထာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ အလြန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တန္ဖိုးမထားသူေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ တည္ေဆာက္ ရာမွာ အားနည္းသူေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကြၽန္မတို႔ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ဘဝ၊ ဆရာ ဆရာမေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ပညာ ရယူ၊ မွ်ေဝႏိုင္မယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ တည္ေဆာက္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကို ျမတ္ႏိုးေအာင္ အားေပးႏိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေဝးလံေခါင္ဖ်ားမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ဆရာ ဆရာမမ်ားရဲ႕ ဘဝေတြကို နားလည္ဖို႔ လိုပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ခံစားခ်က္ကိုသိမွ ဘာေတြကို ပံ့ပိုးရမလဲဆိုတာ သိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ ဆရာမေတြဘဝလုံၿခံဳမွ သူတို႔ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးေနတဲ့ ကေလးေတြလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာနဲ႔ ပညာသင္ၾကားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမျပန္႔၊ ေတာင္ေပၚမခြဲျခားဘဲ ပညာသင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္းေတြ တန္းတူရေအာင္ ဖန္တီးေပးရပါမယ္။ ဆရာ ဆရာမေတြအေနနဲ႔ ပိုၿပီးေတာ့ ခက္ခဲတဲ့ေနရာေတြမွာ သြားၿပီးေတာ့ တာဝန္ထမ္းေဆာင္မယ္ဆိုတာကို စိန္ေခၚမႈတစ္ခုအေနနဲ႔ ျမင္ေစခ်င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံအတြက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္လို႔ ရမယ့္ အခြင့္အေရးတစ္ခုဆိုၿပီး ျမင္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုစြန္႔စားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ ေတြကို အထူးသျဖင့္ ငယ္ရြယ္တဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြမွာ ရွိေစခ်င္ပါတယ္။ ခက္ခဲတဲ့ေနရာေတြမွာ ပညာသင္ၾကားေပးရတာ ပိုၿပီးတန္ဖိုးရွိတယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ ေမြးျမဴပါလို႔ ကြၽန္မအေနနဲ႔ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္။
ေဘးကင္းလုံၿခံဳစြာ ေနထိုင္တတ္ဖို႔ သင္ၾကား
ဆရာသည္ ကေလးမ်ားကို ေက်ာင္းသင္ဘာသာရပ္မ်ားကိုသာ သင္ေပး ျခင္းနဲ႔ မလုံေလာက္ပါဘူး။ ေဘးကင္းလုံၿခံဳစြာ ေနထိုင္တတ္ဖို႔လည္း သင္ၾကား ေပးရပါတယ္။ လူငယ္ေတြ မူးယစ္ေဆးဝါးသုံးစြဲၿပီး လမ္းမွားကိုမေရာက္ဖို႔ အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြမွာ မူးယစ္ေဆးဝါးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ယခုနည္းပညာ အရွိန္အဟုန္ တိုးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ ႀကီးမွာ နည္းပညာသစ္ေတြရဲ႕ အေကာင္း၊ အဆိုးအက်ဳိးႏွစ္သြယ္လုံး ကေလး မ်ားသိေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔လည္းလိုပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္ငန္းေတြမွာ ဆရာေတြနဲ႔ မိဘေတြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ အထူးအေရးႀကီးပါတယ္။ စာသင္ခန္းထဲမွာပဲ သင္ေပးလို႔ မလုံေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ မိဘေတြကပါ ဝိုင္းဝန္းၿပီးကူညီမွ၊ ဝိုင္းဝန္း ၿပီးေတာ့ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွ မူးယစ္ေဆးဝါးျပႆနာ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လက္ကိုင္ဖုန္းေတြက ဝင္လာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့၊ လူငယ္ေတြနဲ႔ သင့္ေတာ္တာေတြပါမယ္၊ မသင့္ေတာ္တာေတြလည္း ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ တစ္ခ်ိန္လုံး ဝင္ေနတာပဲ။ ကိုယ့္ကေလးေတြ မွန္ကန္တဲ့လမ္းေရာက္ေအာင္လို႔ သူတို႔ ဘာေတြျမင္ေနရလဲ၊ ေတြ႕ေနၾကလဲ၊ ဘာေတြကိုဖတ္ေနၾကလဲ၊ ဘာေတြကို ၾကားေနၾကလဲဆိုတာကို မိဘဆရာေတြက သိမွသာလွ်င္ ကေလးေတြကို ကူညီၿပီးေတာ့ ဘယ္ဟာကိုပယ္သင့္တယ္၊ ဘယ္ဟာကိုေတာ့ လက္ခံသင့္တယ္ ဆိုတာကို သင္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကြၽန္မတို႔ဟာ လူငယ္ေတြကို အနာဂတ္မွာ ႏိုင္ငံ့တာဝန္မ်ား ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ လူသားေကာင္းေတြျဖစ္ဖို႔ ေလ့က်င့္ေမြးထုတ္ေပးရမယ့္ သမိုင္းေပး တာဝန္ရွိပါတယ္။ တစ္ကမၻာလုံးရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္၊ ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အရ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာကို အားေပးဖို႔ လည္း လိုပါတယ္။ အေျခခံပညာအထက္တန္းအဆင့္ ၿပီးေျမာက္သြားတဲ့ ကေလး ေတြထဲမွာ တကၠသိုလ္ပညာ ဆက္သင္တဲ့ကေလးေတြရွိသလို အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာဘက္ကိုလိုက္တဲ့ ကေလးေတြရွိဖို႔ အလြန္အေရး ႀကီးပါတယ္။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာဆိုတာ ဒုတိယတန္းစား ပညာ မဟုတ္ပါဘူး၊ သင္ယူသူေတြအတြက္ သာမက ႏိုင္ငံ့အတြက္၊ ကမၻာ့အတြက္ တန္ဖိုးရွိလွတာေၾကာင့္ ယခုေခတ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔အညီ သက္ေမြးပညာေရးကို ျမႇင့္တင္ေပးဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။
၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၃ဝ ျပည့္ႏွစ္အထိ လာမယ့္ တစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ ကာလ အတြင္း ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကရမယ့္ ကမၻာ့ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈလမ္းၫႊန္အျဖစ္ စဥ္ဆက္ မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈပန္းတိုင္မ်ားရဲ႕ ပန္းတိုင္(၄)ျဖစ္တဲ့ လူသားအားလုံး အက်ဳံး ဝင္ကာ ညီၫြတ္မွ်တၿပီး အရည္အေသြးရွိတဲ့ ပညာသင္ယူႏိုင္ေရးႏွင့္ ဘဝ တစ္ေလွ်ာက္ အစဥ္ေလ့လာသင္ယူႏိုင္ေသာ အခြင့္အလမ္းရရွိေရးအတြက္ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ စိတ္ေစတနာအျပည့္အဝျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ရာမွာ မသန္စြမ္းကေလး မ်ားနဲ႔ အထူးလိုအပ္ခ်က္ရွိတဲ့ ကေလးမ်ားအပါအဝင္ ကေလးတိုင္း သာတူညီမွ် အခြင့္အလမ္းရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာ ဆရာမေတြဟာ ေက်ာင္းအတြင္းမွာ ေရာက္လာတဲ့ကေလးမွ ငါတို႔နဲ႔ ဆိုင္တယ္လို႔ သေဘာမထားေစခ်င္ပါဘူး။ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ေနတဲ့ ကေလး မ်ား သင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္းေတြရေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဆိုလိုတာက ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးမ်ား ပညာသင္ယူဖို႔ အခြင့္ အေရးရေအာင္ ဆရာ ဆရာမေတြနဲ႔ မိဘေတြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔လိုပါ တယ္။ ဆရာ ဆရာမစိတ္ဓာတ္နဲ႔ဆိုရင္ ေက်ာင္းတက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္း မတက္ဘဲ ေဆာ့ေနတဲ့ကေလးေတြျမင္လို႔ရွိရင္ သြားၿပီးေတာ့ေမးေစခ်င္တယ္။ ေက်ာင္းမတက္ဘူးလား၊ ဘာျဖစ္လို႔ ေက်ာင္းမတက္တာလဲ၊ ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္ လို႔လား၊ ေက်ာင္းေျပးေနတာလား စိတ္ဝင္စားမႈရွိေစခ်င္တယ္။ လမ္းေဘးမွာ ကေလးေတြေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ မေကာင္းပါဘူး။ လမ္းေဘးက ကေလး ေတြ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းထဲေရာက္ဖို႔အတြက္ ကြၽန္မတို႔အားလုံး ဝိုင္းဝန္း ႀကိဳးပမ္းေစလိုပါတယ္။
ယခင္တုန္းကေတာ့ ''ေက်ာင္းဆိုတာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ သင္ယူတဲ့ ေနရာလိုမ်ဳိး ဖန္တီးႏိုင္တာကို ဂုဏ္ယူခဲ့ၾကတာကို'' ၾကားဖူးပါတယ္။ တကယ္ ေတာ့ ေက်ာင္းဆိုတာ စာသင္ခန္းထဲမွာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာနဲ႔ လက္ပိုက္ၿပီး ဆရာေျပာသမွ် နားေထာင္တဲ့ အစဥ္အလာကိုေတာ့ အားမေပးသင့္ပါဘူး။ ဒီလိုေျပာျခင္းအားျဖင့္ နားေထာင္ရမယ့္အခ်ိန္မွာ နားမေထာင္ရဘူးလို႔ ေျပာလိုျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိန္လုံး ဆရာကပဲ ေျပာမယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ႏႈတ္ဆိတ္ၿပီးနားေထာင္ရမယ္၊ ေမးခြန္းလည္းမထုတ္ရဘူး၊ ဆရာ ဆရာမေျပာတာ အကုန္မွန္၏ဆိုၿပီး အဲသလိုသင္ယူတဲ့စနစ္မ်ဳိးနဲ႔က ကြၽန္မတို႔ အခုေခတ္နဲ႔ မီေအာင္လိုက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ လြတ္လပ္ေပါ့ပါး စိတ္ဝင္စားစြာနဲ႔ သင္ယူႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ စာတစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘဲ အားကစား၊ ဂီတ၊ အႏုပညာ၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး စတာေတြ ကိုပါ ပီပီျပင္ျပင္ ဘက္စုံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးၾကရမွာပါ။ ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ကေလးေတြကို ေျပာရဲ၊ ဆိုရဲ၊ သြက္လက္ထက္ျမက္ ေနတဲ့ ကေလးေတြျဖစ္ေအာင္ ဆရာ ဆရာမေတြက ေလ့က်င့္ေပးရပါမယ္။ ''ဒီမိုကေရစီအစ စာသင္ေက်ာင္းက''ဆိုတဲ့အတိုင္း ေက်ာင္းတြင္းမွစၿပီး ဒီမိုကေရစီစနစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးရွင္သန္ေစမယ့္ အမူအက်င့္ေတြ သင္ၾကားေပးရမွာပါ။ ကေလးမ်ား နားလည္ႏိုင္မယ့္၊ စိတ္ဝင္စားမယ့္ နည္းေတြသုံးၿပီး မိမိတို႔ တစ္သက္တာအတြက္၊ ႏိုင္ငံ့အနာဂတ္အတြက္၊ အက်ဳိးျဖစ္ေစမယ့္ အေတြး အေခၚမ်ားကို သင္ၾကားေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ႀကံဳတုန္းေျပာရမယ္ဆို ကြၽန္မ မၾကာခင္လေတြတုန္းက ေတြ႕ခဲ့တဲ့ကေလးေတြကို ကြၽန္မအားရပါတယ္။ မူလတန္းကေလးေတြေရာ၊ အထက္တန္းကေလးေတြေရာ ေျပာရဲဆိုရဲ ရဲရဲ ဝံ့ဝံ့ရွိၾကတယ္။ ေမးလို႔ရွိရင္ေျဖတယ္။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ ရွိတဲ့အတိုင္း ေျပာတယ္။ နည္းနည္းရွက္တာေတာ့ရွိေပမယ့္ ရွက္တာနဲ႔ေၾကာက္တာမတူဘူး။ ကေလးေတြ ဆိုေတာ့ ရွက္တာကေတာ့ သဘာဝက်ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးသူတို႔ တတ္တဲ့ပညာ ကိုသူတို႔ဂုဏ္ယူတယ္။ နည္းနည္းပဲတတ္တဲ့ပညာကိုေတာင္ အမ်ားႀကီးဂုဏ္ယူ တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမမ်ားရဲ႕အလုပ္ဟာ အင္မတန္ မြန္ျမတ္ပါတယ္ဆိုတာကို လူတိုင္းလူတိုင္းကို မိမိကိုယ္ကို တန္ဖိုးထားတတ္ ေအာင္၊ ဂုဏ္ယူတတ္အာင္လို႔ သင္ေပးတာဟာ တကယ့္ဆရာ ဆရာမမ်ားရဲ႕ အႀကီးမားဆုံး စြမ္းေဆာင္မႈပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကြၽန္မတို႔ ကေလးေတြကို ထက္ထက္ျမက္ျမက္၊ ရဲရဲတင္းတင္းနဲ႔ ဘဝကိုရင္ဆိုင္ႏိုင္ေအာင္လို႔ ကူညီ ေပးၾကပါ။
အက်ဳိးျပဳႏုိင္
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္ ေျပာင္းလဲရာမွာ ကေလးမ်ား အေနနဲ႔ တီထြင္ဖန္တီးျခင္းနဲ႔ ဆန္းစစ္ေဝဖန္ပိုင္းျခားျခင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္မႈ မ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ တန္ဖိုးထားမႈမ်ားနဲ႔ က်င့္ဝတ္မ်ားရရွိကာ မိမိဘဝ အတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား ေရြးခ်ယ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ အရည္ အခ်င္းမ်ားနဲ႔ ျပည့္စုံေအာင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ ျမန္မာ ႏိုင္ငံရဲ႕ လူမႈစီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အက်ဳိးျပဳႏိုင္သည့္ ပညာေရးျဖစ္ မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။
''အရည္အေသြးရွိတဲ့ပညာေရး''ရရွိဖို႔အတြက္ ကေလးမ်ားဟာ က်န္းမာ သန္စြမ္းေနဖို႔လိုပါတယ္။ က်န္းမာသန္စြမ္းမွ သင္ယူလိုတဲ့အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို စိတ္အားထက္သန္စြာ သင္ယူႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းေတြ မွာ အာဟာရျပည့္ဝေအာင္၊ က်န္းမာသန္စြမ္းေအာင္ ဘယ္လိုေနထိုင္ရမယ္ဆိုတာ ကိုလည္း လမ္းၫႊန္သင္ၾကားေပးၾကရပါမယ္။ ကြၽန္မ ေက်ာင္းသားမိဘေတြကို ေမးတဲ့အခါမွာ အထူးသျဖင့္ ရြာကေလးေတြ၊ ၿမိဳ႕ကေလးေတြမွာ ေမးလို႔ရွိရင္ ပညာေရးကို အၿမဲတမ္းက်န္းမာေရးရဲ႕ေရွ႕မွာထားၿပီး ေျပာပါတယ္။ အဲဒါကို ကြၽန္မစိတ္ဝင္စားပါတယ္။ မိဘမ်ားဟာ သားသမီးမ်ားရဲ႕ အနာဂတ္ကို ေရရွည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ၾကည့္ၿပီး ပညာသိပ္တတ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္မ အၿမဲတမ္းသတိေပးရတယ္။ ပညာတတ္ၿပီး မက်န္းမာရင္ ဘဝမွာရပ္တည္ဖို႔ မလြယ္ကူဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပညာေရးက တန္းတူတန္ဖိုးရွိတယ္ ဆိုတာကို အတန္းထဲမွာ ဆရာဆရာမမ်ားဟာ သင္ၾကားရမယ္။မိဘမ်ား ကလည္း နားလည္ဖို႔လိုပါတယ္။ က်န္းမာေရးပညာေပးတယ္ဆိုတာကလည္း တစ္သက္တာပိုၿပီး ခိုင္ခိုင္မာမာရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ပညာျပည့္ဝ ႏွလုံးလွဖုိ႔
ပညာေရးလုပ္ငန္းရဲ႕ ေသာ့ခ်က္အက်ဆုံးေနရာမွာရွိေနသူမ်ားက ''ဆရာ'' မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတြဆိုတာ ''ပညာျပည့္ဝ ႏွလုံးလွ'' ဖို႔လိုပါတယ္။ ''ပညာ''ဆိုတာ လက္ဆင့္ကမ္းတဲ့အရာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ဆင့္ကမ္းရာမွာ ဦးေႏွာက္နဲ႔ေရာ၊ ႏွလုံးသားနဲ႔ပါ လက္ဆင့္ကမ္းဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ပညာ အရည္အေသြးကို ျပည့္ဝေအာင္ တစ္သက္တာ သင္ယူႀကိဳးစားၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ တပည့္ေတြကို ကိုယ့္ထက္သာတဲ့သူေတြျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိေစခ်င္ပါ တယ္။ ဆရာစားမခ်န္ပါနဲ႔။ တကယ္သိကၡာရွိတဲ့၊ ဂုဏ္ရွိတဲ့ဆရာေတြဆိုတာ မိမိတို႔ထက္ပိုေတာ္တဲ့ တပည့္ေတြကို ေမြးထုတ္ႏိုင္တဲ့ ဆရာဆရာမေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးစီမံခန္႔ခြဲသူေတြနဲ႔ ဆရာ ဆရာမေတြဟာ ဦးေဆာင္ လမ္းျပႏိုင္မႈ အရည္အေသြး၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈအရည္အေသြး ျပည့္ဝေနဖို႔လည္း အစဥ္ႀကိဳးစားေစခ်င္ပါတယ္။ စီမံခန္႔ခြဲတဲ့ေနရာမွာ မွ်တမႈရွိေစခ်င္ပါတယ္။ ''အဂတိ'' တရားကင္းရွင္းရပါမယ္။ ပညာေရးမွာထူးခြၽန္ၿပီး ေတာ္တဲ့သူေတြ ကို ''ေနရာမွန္၊ လူမွန္'' ေနရာေပးမႈရွိသလို၊ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈရွိတဲ့သူေတြ ျဖစ္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ ဒါဟာအစိုးရမွာလည္း တာဝန္ရွိပါတယ္။ အစိုးရက ပညာေရးဌာနကို စီမံခန္႔ခြဲတဲ့ေနရာမွာ မွ်တမႈရွိဖို႔လိုပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ရဲ႕ ပညာေရးမွာ မွ်တမႈကို အတန္းထဲမွာကတည္းက ဆရာ ဆရာမေတြက သင္ေပးရမွာပါ။ ဘယ္သူ႔ကိုမ်က္ႏွာလိုက္တယ္၊ ဘယ္သူ႔ကို မ်က္ႏွာမလိုက္ဘူး၊ ဘယ္သူ႔သားသမီးျဖစ္လို႔ ဆိုတာမ်ဳိးမရွိသင့္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆရာ ဆရာမေတြက စာေတာ္တဲ့တပည့္ေတြကို မ်က္ႏွာလိုက္ပါတယ္။ ဒါလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ သဘာဝက်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္မအျမင္မွာေတာ့ စာမေတာ္တဲ့ကေလးေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ ဂ႐ုစိုက္ရမွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔ မေတာ္ တာလဲ၊ သူတို႔မွာ ဘာျပႆနာရွိလို႔လဲ၊ ေက်ာင္းစာကို ဘာေၾကာင့္ ေကာင္းေကာင္း စိတ္မဝင္စားတာလဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ စာမလိုက္ႏိုင္တာလဲ၊ ဘယ္လိုဒီဟာေတြကို ကူညီေပးႏိုင္မလဲဆိုတာေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကို ဘယ္လိုျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မလဲဆိုတာကို လုပ္မယ္ဆိုတာ ဆရာ ဆရာမမ်ားရဲ႕ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတဲ့တာဝန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္တဲ့ ကေလးေတြကိုလည္း ပိုေတာ္လာေအာင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးႏိုင္ရမယ္။ ေနာက္မွာက်န္ေနတဲ့ ကေလးေတြကိုလည္း လက္တြဲၿပီးေခၚလာႏိုင္ရမယ္ဆိုတာ ဆရာ ဆရာမေကာင္းမ်ားရဲ႕ တာဝန္လို႔ မွတ္ယူေစခ်င္ပါတယ္။
ပညာေရးသည္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်၍ သာတူညီမွ်ရွိေစျခင္း၊ မိသားစုဝင္ေငြ ျမင့္မားလာေစျခင္း၊ တစ္ဦးခ်င္းစီႏွင့္ မိသားစုက်န္းမာေရး ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေစျခင္း၊ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစျခင္း၊ အမ်ဳိးသားစည္းလုံးညီၫြတ္ေရးခိုင္မာေစျခင္း စတဲ့ မ်ားစြာေသာ အက်ဳိးမ်ားနဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ယခုက်င္းပျပဳလုပ္တဲ့ ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ပြဲမွ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ ထိေရာက္စြာ အက်ဳိးေဆာင္ႏိုင္မယ့္ အေျခခံပညာက႑ ပညာေရးစနစ္ ေပၚေပါက္ခိုင္မာ လာေစႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ေနတတ္ဖုိ႔ပဲျဖစ္
ကြၽန္မတို႔ ထုံးတမ္းစဥ္လာအရ လူႀကီးေတြက လူငယ္ေတြကို ဆုေပးတဲ့ အခါမွာ က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ၊ ေဘးအႏၲရာယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ ကင္းေဝး ပါေစလို႔ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေျပာၾကပါတယ္။ ပညာေပးတယ္ဆိုတာ ဒီဟာေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ပဲ၊ ဒီဆုေတြကို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျဖည့္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြေပးဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ က်န္းမာေအာင္ ေနတတ္ဖို႔ ပညာလိုတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခ်မ္းသာေအာင္ေနတတ္ဖို႔၊ ခ်မ္းသာေအာင္ဆိုတာ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတတ္ဖို႔ဆိုတာ ပညာလိုတယ္။
ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းေဝးေအာင္ေနတတ္ဖို႔ ဆိုတာလည္း ပညာလိုတယ္။ ကြၽန္မတို႔ ပညာေရးရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ဘာလဲလို႔ ႐ိုး႐ိုးေလးေျပာလို႔ရွိရင္ ကြၽန္မတို႔တစ္ေတြရဲ႕ ကေလးမ်ား၊ သားသမီးမ်ားကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ေပးေနတဲ့ဆုေတြကို ကေလးသူငယ္ေတြ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္မွာ ျဖည့္ဆည္းေပးသြားႏိုင္ဖို႔ က်န္းမာေအာင္၊ ခ်မ္းသာေအာင္၊ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းေဝးေအာင္ ေနတတ္ဖို႔ပဲျဖစ္တယ္လို႔ေျပာရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္ ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဟု ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖြဲ႕ဥကၠ႒ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီဥကၠ႒တို႔သည္ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲသို႔ တက္ေရာက္လာၾကသည့္ ဒုတိယဝန္ႀကီး၊ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီဝင္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္မ်ားမွ လူမႈေရးဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီဥကၠ႒မ်ားႏွင့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး မူဝါဒေကာ္မရွင္၊ အမ်ဳိးသားသင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းေကာ္မတီ၊ အမ်ဳိးသားပညာေရး အဆင့္အတန္းႏွင့္ အရည္အေသြးအာမခံမႈ အကဲျဖတ္ေရးေကာ္မတီတို႔မွ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္မ်ား၊ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား၊ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးမိတ္ဖက္ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္လည္းေကာင္း မွတ္တမ္းတင္ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ၾကသည္။
ယင္းေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္သည္ ခန္းမအတြင္း ခင္းက်င္းျပသထားသည့္အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန(ဆရာအတတ္သင္) သင္ေထာက္ကူျပခန္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံစာစစ္ဦးစီးဌာနျပခန္း၊ အေျခခံပညာဦးစီးဌာICT ျပခန္း၊ တိုင္းရင္းသားဘာသာစာေပ သင္ၾကား၊ သင္ယူမႈျပခန္း၊ ေနျပည္ေတာ္ပညာေရးမွဴး႐ုံး သိပၸံပစၥည္းကိရိယာျပခန္း၊ ဇီဝေဗဒသင္ေထာက္ကူ ျပခန္း၊ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ပညာေရးမွဴး႐ုံး သိပၸံျပခန္းႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးပညာေရးမွဴး႐ုံး ဇီဝေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ သင္ေထာက္ကူျပခန္းတို႔ကိုလွည့္လည္ၾကည့္႐ႈအားေပးသည္။
သတင္းစဥ္

No comments:

Post a Comment