Wednesday, November 7, 2018

ဆန္းသစ္မႈႏွင့္ ပို့ေဆာင္ေရးက႑သစ္ စတင္

Image may contain: text
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေရရွည္အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းႏိုင္သည့္ အခြင့္အလမ္းေကာင္း မ်ားစြာရွိသည္။ အခြင့္အလမ္းေကာင္း မ်ားစြာရွိေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ႏိုင္ငံတကာမွစိတ္ဝင္စားမႈရွိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လုပ္သာကိုင္သာရွိ သည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒသစ္ကို ျပ႒ာန္းထားရာ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား၊ အက်ဳိးတူပူးေပါင္း လုပ္ကိုင္မႈအသစ္မ်ား ေပၚထြက္ လာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ႏိုဝင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔က လွ်ပ္စစ္ကားမ်ားထုတ္လုပ္ရန္ႏွင့္ ဓာတ္အားျပန္လည္အားျဖည့္သည့္႐ုံမ်ား ပူးေပါင္းတည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ေရတာရွည္ၿမိဳ႕နယ္ သာဂရစက္မႈနယ္ေျမရွိ သုေတသနႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဗဟိုဌာန၌ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျမန္မာကုမၸဏီတို႔သည္ ဟန္ေဂရီႏိုင္ငံ၏ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈျဖင့္ ေဆြးေႏြးသေဘာတူညီမႈစာလႊာကို လက္မွတ္ေရးထိုး ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ဤအစီအစဥ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ထူးျခားဆန္းသစ္ေသာ စက္မႈနည္းပညာနယ္ပယ္သစ္ကို စတင္ဖြင့္လွစ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သလို ပို႔ေဆာင္ေရးက႑သစ္ကို စတင္စမ္းသပ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ စက္သုံး ဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ေနမႈ၊ ေလထုညစ္ညမ္းမႈႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြလိုအပ္မႈ တို႔ကို ေလ်ာ့ပါးသက္သာေအာင္ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာမွ ကြက္လပ္ျဖည့္ ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။
မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သုံးစြဲမႈ ျမင့္မားလာေသာ ေၾကာင့္ ေလာင္စာစြမ္းအင္ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕လာရသည္။ ကမၻာ ႀကီးမွထုတ္ယူေနေသာ ႐ုပ္ၾကြင္းေလာင္စာမ်ားမွာ တစ္ခ်ိန္ေသာကာလတြင္ ကုန္ခန္းေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုမွစ၍ ႐ုပ္ၾကြင္းေလာင္စာ အသုံးျပဳမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ျပန္လည္ျပည့္ၿဖိဳးၿမဲစြမ္းအင္အသုံးျပဳမႈကို ႏိုင္ငံ အမ်ားက အားေပးျမႇင့္တင္လာၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ကမၻာတစ္ဝန္းတြင္ ျပန္လည္ျပည့္ၿဖိဳးၿမဲေလာင္စာသုံး လွ်ပ္စစ္ယာဥ္မ်ား အသုံးျပဳလာၾကသည္ ကို ျမင္ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္လည္း ေလာင္စာဆီအသုံးျပဳမႈေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ မပ်က္စီးေစေရး၊ ကာဗြန္ထုတ္လႊတ္မႈေလွ်ာ့ခ်ေရး တို႔ကို ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဟန္ေဂရီႏိုင္ငံ၏နည္းပညာျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္ကားမ်ားထုတ္လုပ္ရန္ႏွင့္ ဓာတ္အားျပန္လည္အားျဖည့္ သည့္႐ုံမ်ား တည္ေဆာက္မႈကို ႀကိဳဆိုရမည္ျဖစ္သလို လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ ေအာင္လည္း ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အခ်က္အခ်ာက်ေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္၍ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးမားစြာျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဆိုပါယာဥ္မ်ား လာေရာက္တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ ထူးျခားေသာအခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ား ကို ရရွိလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ယာဥ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ားကို အလြယ္တကူထုတ္လုပ္ေပးႏိုင္ၿပီး ျပည္ပသို႔လည္း တင္ပို႔မည္ျဖစ္သည္။ ထုတ္လုပ္မႈနည္းပညာမ်ားအျပင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး နည္းပညာသစ္မ်ား လည္း ရရွိႏိုင္သည္။ ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ႏိုင္သျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ဝင္ေငြရရွိႏိုင္သည္။ ျပည္တြင္း၌ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းသစ္မ်ား ရရွိၿပီး ေရရွည္အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေသာ စီမံကိန္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စီမံကိန္း ေအာင္ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ယခုလက္ရွိ သေဘာတူညီမႈအရ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အိႏၵိယ၊ သီရိလကၤာႏွင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံမ်ား သို႔ လွ်ပ္စစ္ကားအစီး ၇ဝဝဝ တင္ပို႔ရန္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေဝးေျပးယာဥ္ လိုင္းမ်ားအတြက္ အစီး ၃ဝဝ ထုတ္လုပ္ရန္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုထားၿပီးျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းတြင္ ထုတ္လုပ္သျဖင့္ ျပည္ပေစ်းႏႈန္းထက္ သက္သာႏိုင္ၿပီး သုံးႏွစ္မွ ငါးႏွစ္အတြင္း အရင္းေက်ႏိုင္သည္ဟု သိရသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ စက္သုံးဆီေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တစ္ေန႔တျခား တိုးတက္မ်ားျပားလာၿပီး သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္စီး မႈႏွင့္ ေလာင္စာဆီျပႆနာမ်ား ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ေနရခ်ိန္တြင္ ယခုကဲ့သို႔ လြယ္ကူေပါ့ပါးၿပီး အသုံးခံေသာ ျပန္လည္ျပည့္ၿဖိဳးၿမဲစြမ္းအင္ကို အသုံးျပဳ သည့္ လွ်ပ္စစ္ကားမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆုံးထုတ္လုပ္ျခင္းကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႀကိဳဆိုပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment