Monday, October 1, 2018

ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ဳိးသိမ္းႀကီး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတက္ေရာက္

Image may contain: 8 people, people smiling, people sitting
ေနျပည္ေတာ္ စက္တင္ဘာ ၃ဝ
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ မ်ဳိးသိမ္းႀကီးႏွင့္အဖြဲ႕သည္ စက္တင္ဘာ ၂၇ ရက္တြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု နယူးေယာက္ၿမိဳ႕၌ ပညာေရး ေကာ္မရွင္ (The Education Commission) က က်င္းပေသာ ပညာေရးလုပ္ငန္း ႀကိဳးပမ္းမႈအစီအစဥ္ အဆင့္ျမင့္ ဦးေဆာင္အဖြဲ႕၏ ဒုတိယအႀကိမ္ အစည္း အေဝးသို႔တက္ေရာက္ကာ ပညာေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ အစီရင္ ခံစာကို ျပန္လည္သုံးသပ္ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ သုေတသန အစီအစဥ္မ်ားအေပၚ နည္းဗ်ဴဟာဆိုင္ရာ လမ္းၫႊန္မႈ ေရးဆြဲျခင္းမ်ားကို ပါဝင္ေဆြးေႏြးကာ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ဦးစားေပးနယ္ပယ္မ်ားႏွင့္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနမႈ အေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးသည္ စက္တင္ဘာ ၂၈ ရက္တြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ဝါရွင္တန္ဒီစီရွိ ကမၻာ့ဘဏ္ အဖြဲ႕႐ုံးခ်ဳပ္တြင္ ကမၻာ့ဘဏ္အဖြဲ႕ ဒုတိယဥကၠ႒ႏွင့္ အေရွ႕ ေတာင္အာရွႏွင့္ ပစိဖိတ္ေဒသဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား (Myanmar Education Reforms)ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဟာေျပာေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ေမးျမန္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ေဆြးေႏြးရာတြင္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၏ဦးစားေပး နယ္ပယ္မ်ား သတ္မွတ္ေဆာင္ရြက္ေနမႈ၊ အမ်ဳိးသားပညာ ေရးမဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း (၂ဝ၁၆-၂ဝ၂၁) အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနမႈ၊ ပညာေရးစနစ္သစ္ျဖင့္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းအသစ္မ်ား ေရးဆြဲသင္ၾကားေနမႈ၊ ႏိုင္ငံ ေတာ္က ပညာေရးအသုံးစရိတ္မ်ားကို တိုးျမႇင့္ခြင့္ျပဳေပးေန မႈႏွင့္ သင္ၾကားသင္ယူမႈအရည္အေသြးျမႇင့္တင္ေပးေနမႈ အေျခအေနမ်ားကို ေဟာေျပာေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ယင္းသို႔ေဆြးေႏြးရာတြင္ အေျခခံပညာက႑၌ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးတိုင္း ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး၊ ေက်ာင္းေနၿမဲေရး၊ ေက်ာင္းမထြက္ေရး၊ မည္သည့္ခြဲျခားမႈမွ် မရွိဘဲ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ခ်န္မထားဘဲ ေက်ာင္းေနႏႈန္းျမင့္မားေရး၊ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ အရည္ အေသြး ျမင့္မားေရးတို႔အတြက္ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေနမႈ အေျခအေန၊ တိုင္းရင္းသား ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ သင္ၾကားေရးအေထာက္အကူျပဳ ဆရာမ်ားခန္႔ထားေပးမႈ အေျခအေန၊ ဆရာအသစ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ခန္႔ထားေပးမႈ၊ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္မ်ား တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္ေပးမႈႏွင့္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕ပံ့ပိုးေပးမႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းေနႏႈန္း ျမင့္မားလာသည့္ အေျခအေန၊ Grade-3 ၿပီးေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအားလုံး စာဖတ္၊ စာေရး၊ အေျခခံသခ်ၤာတြက္ႏိုင္ေရး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ ေနမႈ၊ သက္ႀကီးစာတတ္ေျမာက္ေရး ႀကိဳးပမ္းအေကာင္ အထည္ေဖာ္မႈ၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္း သူမ်ား အဆင္ေျပစြာ အတူစာသင္ယူႏိုင္ေရးအတြက္ ဆရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္းထားမႈ၊ တကၠသိုလ္ဝင္ စာေမးပြဲကို အတူယွဥ္တြဲေျဖဆိုခဲ့မႈ၊ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာတြင္ သက္ေမြးပညာသင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေပးမႈႏွင့္ တကၠသိုလ္ပညာ သင္ယူႏိုင္ေရးႏွင့္ အေဝးသင္တကၠသိုလ္ပညာေရးအစီအစဥ္ျဖင့္ သင္ယူ လိုသူမ်ားအတြက္ ပံ့ပိုးေပးမႈ အေျခအေနမ်ားကို ဓာတ္ပုံ မွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္တကြ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။ နည္းပညာႏွင့္သက္ေမြးပညာေရးက႑တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ေဒသ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ သက္ေမြးပညာ ကာလတိုသင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေနမႈ အေျခအေနမ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာက႑အားေကာင္းလာေစေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ အသုံးခ်သုေတသနႏွင့္ နက္နက္နဲနဲ သင္ယူမႈအားေကာင္းလာေစေရးအတြက္ အားေပးေဆာင္ရြက္ေနမႈ၊ တကၠသိုလ္ ၁၂ ခုတြင္ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ကိုယ္ပိုင္စီမံခန္႔ခြဲမႈျဖင့္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ လက္ခံေပးေနမႈ၊ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ပိုမိုျဖည့္ဆည္းေပးမႈ ေၾကာင့္ ဆရာဦးေရ၊ ေက်ာင္းသားဦးေရ တိုးတက္လာမႈ၊ ႏွစ္ႏွစ္သင္ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားကို ေလးႏွစ္သင္ ပညာေရးဒီဂရီေကာလိပ္မ်ားအျဖစ္ အဆင့္တိုးျမႇင့္ေပး ႏိုင္ေရး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနမႈႏွင့္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား ေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ေပးေနမႈ အေျခအေနမ်ားကို ကိန္းဂဏန္းမ်ား၊ ဓာတ္ပုံအေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ဆက္လက္၍ ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနႏွင့္ ကမၻာ့ဘဏ္တို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္ အကူအညီမ်ားပိုမိုရရွိေရး ကိစၥရပ္မ်ားကို ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြး ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
သတင္းစဥ္

No comments:

Post a Comment