ေမာင္ခိုင္မာ(အထက္မင္းလွ)
ႏွစ္စဥ္ေအာက္တိုဘာလ ၅ ရက္ေန႔သည္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဤေန႔ ဤရက္တြင္ ဆရာ ဆရာမမ်ား၏ အေရးပါမႈႏွင့္ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေဖာ္က်ဴးသည့္အခမ္းအနားမ်ားကို ကမၻာတစ္ဝန္း၌ အႏွစ္သာရရွိရွိ က်င္းပၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။
ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ျဖစ္ေပၚပံု
ကမၻာ့ကုလသမဂၢပညာသိပၸံႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႕ ''ယူနက္စကို''က ဆရာ မ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာဆိုင္ရာ စာတမ္းတစ္ေစာင္ျပဳစုၿပီးေနာက္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားေရးရာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (အိုင္အယ္လ္အို)ႏွင့္ ထပ္မံညႇိႏႈိင္းၿပီး ဆရာမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာဆိုင္ရာ ေထာက္ခံခ်က္စာတမ္းကို ေရးဆြဲျပဳစုခဲ့သည္။ အဆိုပါေထာက္ခံစာတမ္းကို ကုလသမဂၢအထူးညီလာခံႀကီးသို႔ တင္ျပခဲ့ရာ အားလံုးက အညီအၫြတ္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ထိုအထူးညီလာခံႀကီးက အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းေပးလိုက္ပါသည္။ အဆိုပါ ေအာက္တိုဘာလ ၅ ရက္ေန႔ကို ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွစတင္ၿပီး ကမၻာတစ္ဝန္းက်င္းပလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ ယခုႏွစ္ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္သည္ (၅၁)ႏွစ္ ျပည့္ေျမာက္ၿပီျဖစ္သည္။ စာေရးသူတို႔ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ေရာက္မွသာ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ က်င္းပျခင္းျဖစ္၍ ယခုႏွစ္ ဆိုလွ်င္ ၁၆ ႏွစ္တိုင္တိုင္ ေရာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္၏။
ဆရာဟူသည္
ဆရာဟူသည္ သင္ၾကားျပသေပးေသာသူ၊ သြန္သင္ဆံုးမနည္းလမ္းျပသူ ဟူ၍ ႐ိုးရွင္းစြာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ေလာကီအက်ဳိး၊ ေလာကုတၱရာ အက်ဳိး ပစၥဳပၸန္၊ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေသာအက်ဳိးကို ေပးစြမ္းႏိုင္သူျဖစ္သည္။ လူသားတိုင္း၏ လက္ဦးဆရာမွာ မိဘဟုဆိုလွ်င္ ကြၽႏု္ပ္တို႔အတြက္ မိဘသည္ ပထမဆရာ၊ ဆရာတို႔သည္ ဒုတိယမိဘ ျဖစ္ေပမည္။ သို႔ေၾကာင့္လည္း ဆရာကို အနႏၲဂိုဏ္းဝင္အျဖစ္ ဘုရားႏွင့္ တစ္ဂိုဏ္းတည္း၊ မိဘႏွင့္ တစ္တန္း တည္းထားကာ ေလးစား႐ိုေသမႈ ျပဳေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေသြးမေတာ္သားမစပ္ သူတစ္ဦးအား တန္ဖိုးထားေလးစား႐ိုေသမႈ ျပဳေနၾကျခင္းမွာ သာမနိဂုဏ္ျဒပ္ ျဖင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ဆရာဟူေသာေဝါဟာရကို ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာ၊ မင္စာမ်ားတြင္ ''ဆယာ၊ ၾဆာ''ဟူ၍ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ႕ရေၾကာင္း၊ သကၠတဘာသာစကားျဖင့္ ''အာစာယ''၊ ပါဠိဘာသာအားျဖင့္ ''အာစရိယ'' ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရွးမြန္ ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ ''အာစာရ္''ဟုေတြ႕ရၿပီး ''ဆရာ'' ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ ရေၾကာင္း၊ ထိုင္းလူမ်ဳိးတို႔က ဆရာကို ''အာဂ်န္''ဟုေခၚေဝၚေၾကာင္း၊ ဆရာဟူေသာေဝါဟာရကို ျမန္မာစာအေရးအသားမေပၚမီကတည္းက ျမန္မာတို႔၏ႏႈတ္တြင္ အသံုးတြင္ေနသည္ကို မွန္းဆႏိုင္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ဆရာႀကီး ေမာင္ခင္မင္(ဓႏုျဖဴ)က ဆိုပါသည္။ ''ဆရာ''ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ကို ႐ႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဖြင့္ဆိုၾကသည္။ ဆရာဟူေသာေဝါဟာရကို ကခ်င္ (ဂ်ိမ္းေဖာ)စကားျဖင့္ ''ဆဓာ''(ဆ=ေျခာက္၊ စ=စာေရတိစာေရဟိ-ေဆာင္ထားျခင္း)ဟု ဆိုသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဆရာဟူသည္ ''ထၾကြ၊ ႏိုးၾကား၊ သနား၊ သည္းခံ၊ ေဝဖန္၊ ေထာက္႐ႈ''ဟူသည့္ ေျခာက္ပါးဂုဏ္ကို ေဆာင္ထားရေသာသူဟုဆိုပါသည္။ ႏွစ္သက္ဖြယ္တစ္မ်ဳိးေကာင္းပါသည္။
ဂရိေခတ္ေတြးေခၚပညာရွင္ ပေလတိုက ''မီးတုတ္ႀကီးမ်ား ကိုင္ေဆာင္ လ်က္ အျခားမီးတုတ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ကူးစက္လင္းလက္ေပးသူမွာ ဆရာ ျဖစ္၏''ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ဖြင့္သည္။ ဂ်ပန္ဘာသာတြင္ ဆရာဟူေသာ စကားလံုး ကို ''ခန္းဂ်ီး''စကားလံုးျဖင့္ ေဖာ္ျပထားရာ ''စတင္ေမြးဖြားသူ''ဟု အဓိပၸာယ္ ရေၾကာင္း သိရသည္။ ဆရာTeacher ၏ အဓိပၸာယ္ကိုTalented၊ Elegance၊ Affection၊ Charming၊Honesty၊ Efficiency၊ Respectability ဟူေသာ စကားလံုးမ်ားမွ ေရွ႕ဆံုးစာလံုးတစ္လံုးခ်င္း ရယူ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕ဆိုျပပါသည္။
ဆရာဟူသည္ပါဠိစကား ''အာစရိယ'' ''ဆာယာ''မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု လည္းေကာင္း၊ ''အာဆာရ'' ဟူေသာ သကၠတဘာသာစကားမွ ဆင္းသက္လာသည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆိုၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕ကမူ ''ဆ=ႏႈိင္းႏႈိင္းဆဆျပဳတတ္သူ၊ ရာ= အရာခပ္သိမ္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာ= အရာခပ္သိမ္း ႏႈိင္းႏႈိင္းဆဆျပဳတတ္သူ''ဟုလည္း ဆို၏။ ေရွးပါဠိက်မ္းဂန္တြင္ ''သိႆာနံဟိတံ အာစရတိ၊ ဣတိသႆၼာအာစရိေယာ'' (သိႆာနံ-တပည့္တို၏၊ ဟိတံ-အက်ဳိးစီးပြားကို၊ အာစရတိ-ျပဳက်င့္တတ္ေပ၏။ ဣတိသႆၼာ-ထို႔႔ေၾကာင့္၊ အာစရိေယာ-ဆရာမည္၏။)ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုပါသည္။ ဆရာကို (၁) ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ က်က်နန သင္ျပေပးေသာ သင္ဆရာ (မုတာစရိယ)၊ (၂) သူလုပ္ကိုင္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ကာမွ်ျဖင့္ တတ္ေျမာက္ျခင္းရွိေစေသာ ျမင္စရာ (ဒိ႒ာစရိယ)၊
(၃) သူေျပာဆိုရြတ္ဖတ္ေနသည္ကို ၾကားရသျဖင့္ တတ္ေျမာက္ျခင္းရွိေစေသာ ၾကားဆရာ (သုတစရိယ) ဟူ၍ သံုးမ်ဳိးသံုးစား ခြဲျခားထားပါသည္။
(၃) သူေျပာဆိုရြတ္ဖတ္ေနသည္ကို ၾကားရသျဖင့္ တတ္ေျမာက္ျခင္းရွိေစေသာ ၾကားဆရာ (သုတစရိယ) ဟူ၍ သံုးမ်ဳိးသံုးစား ခြဲျခားထားပါသည္။
ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္
လူ႔ေဘာင္ေလာကတြင္ လူသားတို႔သည္ ေမြးဖြားသည္မွစ၍ အတတ္ပညာ ပါလာၾကသည္မဟုတ္ဘဲ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာတည္းဟူေသာ ဆရာတို႔ထံမွသာ သင္ယူတတ္ေျမာက္ၾကရသည္ မဟုတ္ပါလား။ မည္သည့္ အမႈကိစၥကိုမဆို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဆရာမျပလွ်င္ နည္းလမ္းမက်ပါ။ ဆရာ ေကာင္းတပည့္မွသာ ပန္းေကာင္းပန္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သာဓကအားျဖင့္ ၅၅ဝ နိပါတ္ေတာ္လာသံဝရဇာတ္တြင္ သံဝရမင္းသားသည္ ဗာရာဏသီမင္းႀကီး၏သားေတာ္ ၁ဝဝ အနက္ အေထြးဆံုးသားေတာ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားေလာင္း ပညာရွိ ဆရာအမတ္ႀကီး၏ သြန္သင္ဆံုးမလမ္းၫႊန္မႈရသျဖင့္ ေနာင္ေတာ္ ၉၉ ပါးတို႔ကို ေက်ာ္လြန္ကာ ဗာရာဏသီျပည့္ရွင္ ဘုရင္တစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထို႔အတူ မင္းျမတ္အေနာ္ရထာသည္လည္း ဆရာေကာင္း ရွင္အရဟံေၾကာင့္သာ သာသနာျပဳမင္းတစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ပၪၥာနႏၵရိယကံႀကီး ထိုက္ခဲ့ေသာ ''အဇာတသတ္''ႏွင့္ လက္ညႇိဳးေပါင္းတစ္ေထာင္ျဖတ္ခဲ့သည့္ ဒုစ႐ိုက္သမားႀကီးျဖစ္သြားေသာ အဂၤုလိမာလတို႔သည္ ဆရာတင္မွားခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါေလာ။
ဤသည္ကိုၾကည့္လွ်င္ ကြၽႏု္ပ္တို႔ လူ႔ေဘာင္ေလာကတြင္ ''ဆရာ အခန္း က႑ မည္မွ်အေရးပါေၾကာင္းႏွင့္ ဆရာေကာင္းဆရာျမတ္တို႔၏ ထပ္ဆင့္ တိုး တန္ဖိုး''ကို ေလးစားဖြယ္ေတြ႕ျမင္ရေပမည္။ ေက်းဇူးရွင္ ပထမ ေရႊက်င္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဆရာေကာင္းဆရာျမတ္ဟူသည္ (၁) လက္ေအာက္ ငယ္သားတို႔၏ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးမႈကို ခံယူရရွိျခင္း(ပီယ)၊ (၂) တပည့္မ်ားႏွင့္တကြ ပတ္ဝန္းက်င္၏ အေလးဂ႐ုျပဳမႈကို ခံယူရျခင္း(ဂု႐ု)၊ (၃) တပည့္တို႔၏ေမတၱာ စိတ္ကို မိမိအေပၚ ပြားႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္း (ဘာဝနီယ)၊ (၄) တပည့္တို႔ အား အျပစ္ေတြ႕လွ်င္ မညႇာမတာ ေျပာဆိုဆံုးမတတ္ျခင္း (ဝတၱာ)၊ (၅) အက်ဳိး လိုလားေသာ စိတ္ျဖင့္ တပည့္တို႔က တစ္စံုတစ္ရာ မိမိအေပၚ ေထာက္ျပေျပာဆို လာလွ်င္ ေကာင္းမြန္စြာ နားေထာင္လက္ခံေပးျခင္း (ဝစနကၡမ)၊ (၆) တပည့္တို႔ အျပစ္မျဖစ္ ေစရန္ႏွင့္ ေလးနက္ေသာအသိÓဏ္မ်ားရရွိေစရန္ ေလးနက္ခိုင္ခံ့ေသာ စကားတို႔ကို ေျပာျခင္း (ဂမၻီရကထာကတၱာ)၊ (၇) တပည့္မ်ားအျပစ္ျဖစ္ေစမည့္ ေလာကဓမၼ ကိစၥရပ္မ်ားကို မေစခိုင္း၊ မတိုက္တြန္းရျခင္း (ေနစဌာေနနိေယာဇယ)၊
ဟူသည့္ အခ်က္ခုနစ္ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံု ကံုလံုရမည္ဟု မိန္႔ပါသည္။
ဆရာသည္သာ အခရာ
ကမၻာ့ကုလသမဂၢ၏ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈပန္းတုိင္ ၁၇ ရပ္အနက္ပန္းတုိင္ ေလးတြင္ ''လူသားအားလံုး အက်ဳံးဝင္ကာ ညီၫြတ္မွ်တၿပီး အရည္အေသြး ရွိသည့္ ပညာသင္ယူႏုိင္ေရးႏွင့္ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ အစဥ္ေလ့လာသင္ယူ ႏုိင္ေသာ အခြင့္အလမ္းရရွိေရး'' ဟူ၍ ခ်မွတ္ေပးထားျခင္းက ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေစေရးတြင္ ပညာေရး၏အေရးပါမႈကို မီးေမာင္းထုိးျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသို႔ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ေရးအတြက္ ပညာေရးကို ျမႇင့္တင္ရာတြင္ ဆရာ ဆရာမတို႔၏ အရည္အေသြး ျမင့္မားဖို႔လိုပါမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ၂၃-၂-၂ဝ၁၇ ရက္ေန႔က က်င္းပသည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း (၂ဝ၁၆-၂ဝ၂၁) စတင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းအခမ္းအနားတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္၏အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္က ''အနာဂတ္ ကာလေကာင္းမြန္ေရးသည္ ပညာေရးေပၚတြင္ မူတည္ေနၿပီး ပညာေရး ေကာင္းမြန္ေရးသည္ ဆရာ ဆရာမအေပၚတြင္ မူတည္ေၾကာင္း'' ထည့္သြင္း ေျပာဆုိခဲ့ပါသည္။
ဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြး
ယေန႔ကမၻာႀကီးက ပညာေခတ္ဆီသို႔ ခ်ီတက္ေနခ်ိန္ဝယ္ ဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြး ျမင့္မားေရး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆရာမ်ား၏ အခန္းက႑က အေရးအႀကီးဆံုးေသာ အခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း လက္ခံေနရပါၿပီ။ အရည္အေသြး ရွိေသာ ပညာေရးကို အရည္အေသြးရွိေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ားကသာ သင္ၾကား ပို႔ခ်ႏုိင္ေပမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရည္အေသြးရွိေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ားက ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ျခင္းကို အနာဂတ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဟုဆုိ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေနာ္ေဝႏုိင္ငံ ေအာ္စလိုၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ ''ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ပညာေရး'' ထိပ္သီးေဆြးေႏြးပြဲတြင္ အရည္အေသြးျပည့္မီေသာ ဆရာ ဆရာမ မ်ား မလံုေလာက္မႈကို ေျဖရွင္းေရးႏွင့္ ဆရာ ဆရာမမ်ား ပညာေရးတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေရးတု႔ိကို ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားက ''တပည့္မ်ား ေလးစားျမတ္ႏုိးတဲ့ ဆရာ'' တရားေတာ္တြင္ တပည့္မ်ားက ေလးစားျမတ္ႏုိးၾကသည့္ အေၾကာင္း အရင္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူသကဲ့သို႔ ''လူမိုက္ဆုိတာ အရက္ေသာက္ေနမွ၊ ဖဲ႐ုိက္ေနမွ၊ ဓားျပတုိက္ေနမွ၊ လူမုိက္လို႔ သတ္မွတ္တာမဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္း၊ အက်ဳိး၊ အေကာင္း၊ အဆုိး၊ အမွား၊ အမွန္ ေဝဖန္ပိုင္းျခားႏုိင္စြမ္းမရွိရင္ ဒီလူဟာ လူမုိက္ပါပဲ''ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္အတုိင္း အေၾကာင္း၊ အက်ဳိး၊ အမွား၊ အမွန္ ပိုင္းျခားႏုိင္သည့္ ''ပညာ''ဟူေသာ အရာသင္ၾကားျပသ ဆံုးမေနသူတို႔မွာ ဆရာမ်ားပင္ မဟုတ္ပါလား။ ဆရာတို႔သည္ တပည့္မ်ား အေျခအေနႏွင့္ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးကို သိသည္။ ရင္ဝယ္ျဖစ္ေသာ သားသမီး ကဲ့သို႔ ေစတနာ၊ ေမတၱာထားသည္။ ဘယ္တပည့္ကို ဘယ္ကဲ့သု႔ိ သင္ေပးရမည္ ကို သိသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆရာအတတ္ပညာရွိၾကေၾကာင္းကို ''အေျခ ပါဒ၊ သင္ဦး စက၊ ခ်နည္းမက်ယ္၊ ဓိပၸာယ္ေကာင္းစြာ၊ လို႐ံုသာျဖင့္၊ အပ္ရာ မသည္း၊ နားထြင္းနည္းသို႔၊ ည့ံဖ်င္းေမြ႕ေမြ႕၊ တေရြ႕ေရြ႕လွ်င္၊ တစ္ေန႔တစ္ထူး၊ ေက်းဇူး ခ်ဲ႕ထြင္၊ က်မ္း႐ုိးငင္လ်က္၊ သင္သင္အံ့အံ့၊ ႀကံႀကံၾကည့္ၾကည့္၊ ပညာျဖည့္သည္၊ တပည့္ပုဏၰား၊ သားေျခာက္ေသာင္းဖ၊ ငါေသဌကား၊ ဆရာ့လက္အုပ္၊ မွန္ထုတ္လွ်ဳိ႕ဝွက္၊ သူသိခက္ဟု၊ အသက္ခႏၶာ၊ ဆံုးကားခါမွ၊
ဆုိရာသတတ္၊ မွတ္သည္ေလးတြဲ႕၊ နည္းထံုးဖြဲ႕သည္၊ ၾကြင္းမဲ့လင္းလင္း ျပၿပီးတည္း''ဟူသည့္ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ ကိုးခန္းပ်ဳိ႕က ေဖာ္ျပေနပါသည္။
ဆုိရာသတတ္၊ မွတ္သည္ေလးတြဲ႕၊ နည္းထံုးဖြဲ႕သည္၊ ၾကြင္းမဲ့လင္းလင္း ျပၿပီးတည္း''ဟူသည့္ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ ကိုးခန္းပ်ဳိ႕က ေဖာ္ျပေနပါသည္။
ျမတ္ေသာ အသက္ရွင္ျခင္း
ဤေလာကေျမမဟီဝယ္ ဘယ္ဂုဏ္ကိုမွ် မမက္ေမာ၊ တန္ဖုိးမထားဘဲ ပညာေရးလုပ္ငန္းခြင္တြင္ ေဇာက္ခ်၍ ရသမွ်ေသာ လစာကေလးျဖင့္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲ ႐ုန္းကန္ေနသည့္ ''ဆရာ''ဟူေသာ ဂုဏ္တို႔သာ အျမတ္တႏုိး တန္ဖုိးထား မက္ေမာေနၾကသည့့္ ဆရာ ဆရာမမ်ားကလည္း ''အနမတဂၢ'' ရွိေၾကာင္း တေလးတစား ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိဆရာ ဆရာမမ်ားသည္ ''ပညာဇိဝႎ ဇီဝိတမာဟု ေသဌံပညာျဖင့္ အသက္ေမြးေသာသူ၏ အသက္ရွင္ျခင္းကိုသာလွ်င္ ျမတ္ေသာအသက္ရွင္ျခင္း'' ဟု ခံယူမွတ္ပိုက္ထားသူမ်ား ဧကန္မုခ် ျဖစ္ၾက ေပလိမ့္မည္။ ထုိသို႔ေသာ မြန္ျမတ္လွသည့္ ဆရာ ဆရာမမ်ားကိုလည္း တပည့္ အေပါင္းက ထာဝစဥ္ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ေနၾကသည္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။
No comments:
Post a Comment