Thursday, September 27, 2018

အေရွ႕ကိုေမွ်ာ္တဲ့ေပၚလစီကို က်င့္သုံးၿပီးတဲ့အခါမွာ အေနာက္ဥေရာပႏိုင္ငံေတြကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပိုမိုလာေရာက္ဖို့ Look West Policyကို က်င့္သုံးဖို့အတြက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းကေန အႀကံျပဳလိုတယ္လို့လည္း သိရပါတယ္ဟိုတယ္ႏွင္႕ ခရီးသြာက႑ႏွင္႕ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံစီးပြားခရီးသြားျဖင္႕ ႀကိဳးပမ္းတိုးျမႇင္႕ ကမၻာအဆင္႕ေခါင္းစဥ္ျဖင္႕ စီးပြားေရးစကားဝိုင္းက်င္းပ


Image may contain: 5 people, people sitting and text
ရွင္မင္း
ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားက႑ႏွင့္ပတ္သက္၍ ''ႏိုင္ငံစီးပြားခရီးသြားျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းတိုးျမႇင့္ ကမၻာအဆင့္'' ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စီးပြားေရးစကားဝိုင္းေဆြးေႏြးပြဲကို ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွ ႐ိုက္ကူးထုတ္လႊင့္ခဲ့ရာ အဆိုပါစကားဝိုင္းတြင္ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးအုန္းေမာင္၊ ေဒၚခင္သန္းဝင္း (ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန)၊ ေဒၚေမျမတ္မြန္ဝင္း (ဥကၠ႒၊ ျမန္မာႏိုင္ငံခရီးသြားလုပ္ငန္း ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ေရးအသင္း)၊ ဦးခင္ေဇာ္ (အႀကံေပး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံခရီးသြားလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္)၊ ဦးသက္လြင္တိုး (ဥကၠ႒၊ ျမန္မာႏိုင္ငံခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း)ႏွင့္ ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္းဒင္ (ဥကၠ႒၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဟိုတယ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း) တို႔က ပါဝင္ေဆြးေႏြးၾကသည္။
အဆိုပါစကားဝိုင္းတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္မ်ားကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္-
အစီအစဥ္မွဴး။ ။ ဒုတိယပိုင္းမွာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးရဲ႕
အဖြင့္စကားနဲ႔အတူ စီးပြားေရး စကားဝိုင္းအစီအစဥ္ကို စတင္ဖြင့္လွစ္ေပးပါဦး။
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဟိုတယ္နဲ႔ခရီးသြား
လာေရးဝန္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ ရြက္တဲ့ အမ်ဳိးသားခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေကာ္မတီက ဗဟိုေကာ္မတီအစည္းအေဝး သုံးႀကိမ္ ေခၚၿပီးပါၿပီ။ အဲဒီလို သုံးႀကိမ္ ေခၚတဲ့အခါမွာလည္း လတ္တေလာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွာ ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ျပႆနာ၊ အခက္အခဲေတြ၊ ေဆာင္ရြက္သင့္တာေတြ ဝိုင္းဝန္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တိုင္းေဒသ ႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြကိုပါ ဖိတ္ၿပီးေတာ့ ပုဂၢလိက ခရီးသြားလုပ္ငန္းအဖြဲ႕အစည္းေတြ ပါဝင္ညႇိႏႈိင္း ေဖာ္ေဆာင္ၾကၿပီး ဘာေတြဆက္လုပ္ၾကရမလဲဆိုတာ စီစဥ္ခ်မွတ္ထားတာရွိပါတယ္။ အဲဒီလို ခ်မွတ္ထားတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ျဖစ္တဲ့ ဦးသက္လြင္တိုးကေနၿပီး ျမန္မာ့ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ ဘာေတြစီစဥ္ထားတယ္၊ ဘာေတြ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္၊ ဘယ္လိုစိတ္ကူးထားတယ္ဆိုတာ ေျပာျပပါ။
ဦးသက္လြင္တိုး။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Tour Operator
ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းကေတာ့ ကိုယ့္ဆီကို ဧည့္သည္ ေတြလာတဲ့အခါမွာ ေစ်းကြက္အလိုက္ Value Service ျဖစ္ေအာင္ အဓိကလုပ္ေပးရပါတယ္။ တန္ရာတန္ေၾကး ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္ေအာင္ ဟိုတယ္အသင္းနဲ႔ စားေသာက္ ဆိုင္လုပ္ငန္းရွင္ေတြကလည္း သူတို႔က႑အလိုက္ Service Provider အပိုင္းက ျပင္ဆင္ထားရသလို အခုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပ႐ိုမိုးရွင္းလုပ္တဲ့အခါမွာ တစ္ဖက္က ေဒၚေမျမတ္မြန္ဝင္းတို႔အသင္းက ကမၻာ တစ္ဝန္းမွာသြားၿပီး ေစ်းကြက္ရွာသလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ လည္း ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ၊ ၂၅ ႏွစ္မက ေရွ႕ပိုင္းမွာ ကိုယ့္ကုမၸဏီ လူသိဖို႔ထက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို သိေအာင္လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ သိလာလို႔ လာတဲ့လူေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးရတယ္။
စိန္ေခၚမႈ
ေစ်းကြက္ေတြက ဒီေန႔ကမၻာမွာ ေျပာင္းလဲလာပါၿပီ။ အရင္လို Package Tour ေတြခ်ည္းပဲTour ကုမၸဏီေတြနဲ႔ မွီၿပီးလာတာမဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ B to C တိုက္႐ိုက္ဝင္လာ ၾကတယ္။ ဟိုတယ္ေတြလည္း တိုက္႐ိုက္ booking နဲ႔ ဝင္လာၾကတယ္ဆိုေတာ့ ဒါက ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕စိန္ေခၚမႈပါ။ အခုခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုပဲလာလာ၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဧည့္သည္ ေတြလာဖို႔၊ ပိုမိုသိဖို႔လုပ္ရမွာက ကမၻာလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္း မွာရွိတဲ့ Stakeholder ေတြ အားလုံးရဲ႕ တာဝန္ပါ။ အစိုးရတစ္ခုထဲ အားထားလို႔မရဘူး။ ပူးေပါင္းရမယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီက႑မွာ Look East Policy ကို ဝန္ႀကီး ဌာနကေန လက္ရွိက်င့္သုံးေနတဲ့ အေျခအေနေလးကို ေဒၚခင္သန္းဝင္းအေနနဲ႔ ေျပာျပေဆြးေႏြးေပးေစခ်င္ ပါတယ္။
ေဒၚခင္သန္းဝင္း။ ။ ခရီးသည္ တစ္ေယာက္အတြက္
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံက တစ္ႏိုင္ငံကို သြားတဲ့အခါမွာ ဗီဇာ ရယူဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေတြ အမ်ား ႀကီးေပးရရင္ အဲဒီႏိုင္ငံကို မသြားခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ခရီးသြားေလာကမွာ ဗီဇာကင္းလြတ္ခြင့္ေပး တယ္ဆိုတဲ့ မူဝါဒကို တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ က်င့္သုံးေနၾကၿပီ။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔လည္း ဗီဇာကင္းလြတ္ခြင့္ေပးဖို႔ ကြၽန္မတို႔ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက သက္ဆိုင္တဲ့၊ ဆက္စပ္တဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနေတြရဲ႕ ဝန္ႀကီးေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ အႀကိမ္ႀကိမ္အစည္းအေဝးလုပ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ အာဆီယံရဲ႕ မိတ္ဖက္ႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ ဂ်ပန္နဲ႔ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ေတြက ခရီးသည္ေတြကို ဗီဇာကင္းလြတ္ခြင့္ေပးပါ့မယ္။ ၿပီးေတာ့ တ႐ုတ္၊ ေဟာင္ေကာင္နဲ႔ မကာအိုတို႔က သာမန္ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ကိုင္ထားတဲ့သူေတြကို Visa On Arrival ေပးပါ့မယ္ဆိုၿပီး အလုပ္သမားနဲ႔ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဝန္ႀကီး ဌာနက ေၾကညာထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကို လာေရာက္မႈ
သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီမွာ တခ်ဳိ႕ေသာအခ်က္မ်ားကညႇိႏႈိင္းရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီထက္ပိုၿပီး ပြင့္လင္း ျမင္သာၿပီး ေျဖေလွ်ာ့မႈရွိတဲ့ Regulation တစ္ခုကို ထပ္ထုတ္မယ္လို႔သိရပါတယ္။ ခုနက ေပၚလစီေတြကိုေတာ့ ေအာက္တိုဘာလ ၁ ရက္ေန႔မွာ စတင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္မွာဆိုရင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကို Visa On Arrival မေပးေသးေသာ္လည္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ျမန္မာႏိုင္ငံကို လာေရာက္မႈက အခုဆိုရင္ ဇန္နဝါရီလကေန ဇူလိုင္လ အထိ ၃၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ျမင့္တက္ေနပါတယ္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားေတြက သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္းမွာသာမက ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို လာေရာက္လည္ပတ္တဲ့အခါမွာ စင္းလုံးငွားေလယာဥ္ေတြနဲ႔ လာၾကတာရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Schedule Flight ေတြနဲ႔ လာၾကတာရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြကို Visa On Arrival ေပးၿပီးေတာ့ ဂ်ပန္နဲ႔ ေတာင္ကိုရီးယားကို ဗီဇာကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးျခင္းဟာ Look East Policy ျဖစ္တယ္။ ေအာက္တို ဘာလ ၁ ရက္မွာဆိုရင္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ မႏၲေလးအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္နဲ႔ ေနျပည္ ေတာ္ေလဆိပ္ေတြမွာ လာလည္တဲ့ ခရီးသြားဧည့္သည္ ေတြကို အခမ္းအနားနဲ႔ႀကိဳဆိုဖို႔ အစီအစဥ္ေတြလည္း လုပ္ထားပါတယ္။ အေရွ႕ကိုေမွ်ာ္တဲ့ ေပၚလစီကို က်င့္သုံး ၿပီးတဲ့အခါမွာ အေနာက္ဥေရာပႏိုင္ငံေတြကလည္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံကို ပိုမိုလာေရာက္ဖို႔ Look West Policy ကို က်င့္သုံးဖို႔အတြက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းကေန အႀကံျပဳလိုတယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။
ဦးသက္လြင္တိုး။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံခရီးသြား
လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကလည္း ေကာ္မတီ ေျခာက္ရပ္နဲ႔ ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြား တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီေတြရွိတယ္။ ေဒၚေမျမတ္ မြန္ဝင္းကလည္း ဥေရာပနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ေနၿပီဆိုေတာ့ ဒါေတြဟာ တကယ္လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ၊ ၃ဝ ေလာက္က အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက အဓိက Value Tourists ေတြနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ လူသိထင္ရွား ခဲ့တာပါ။ အခုခ်ိန္မွာ စဥ္ဆက္မျပတ္လည္း ဆက္လုပ္ ရမယ္။ လုပ္ရတဲ့အခါ အခုကာလတိုတစ္ခုမွာေတာ့ စမ္းသပ္ကာလအျဖစ္ Look East Policy မွာ ႏိုင္ငံ သုံးႏိုင္ငံကို ဗီဇာ ေျဖေလွ်ာ့တယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြထဲ မွာလည္း စာရင္းအရဆိုရင္ ၁၂ ႏိုင္ငံထဲမွာ နံပါတ္ ၁ က အေမရိကန္၊ ၿပီးေတာ့ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမနီ၊ စပိန္နဲ႔ အီတလီ တို႔ရွိသလို နယူးဇီးလန္နဲ႔ ၾသစေၾတးလ် အုပ္စုက မႏွစ္က စုစုေပါင္းခရီးသြား ၁ ဒသမ ၃ မီလီယံဝင္တဲ့အခါမွာ ၃၉ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ရွိတယ္။ ေစ်းကြက္ေဝစုအေနနဲ႔ ဆက္တက္ဖို႔ေမွ်ာ္လင့္ေပမယ့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေႏွးေကြးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ စဥ္ဆက္မျပတ္လုပ္ခဲ့တာထက္ ဗီဇာေတြ ေျဖေလွ်ာ့တဲ့ကိစၥမွာ ဒီထဲက ေရာက္ရွိမႈေပၚမူတည္ ၿပီး စံႏႈန္းတစ္ခုနဲ႔ျဖစ္သင့္တဲ့ ႏိုင္ငံတခ်ဳိ႕ကို စမ္းသပ္ကာလ တစ္ခုမွာ ေပးသင့္တယ္လို႔ ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး။ ။ အဲဒီဟာက ကြၽန္ေတာ္ ခုနက
ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ ေဆာင္ရြက္တဲ့အဖြဲ႕ ငါးဖြဲ႕၊ အမွန္တကယ္က ျပည္တြင္းခရီးသြားအတြက္ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ဟာက ခရီးသြားလုပ္ငန္းဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔အတြက္၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ခုနက ဦးသက္လြင္တိုးေျပာသြားတဲ့ ေရခံတာ၊ ေရသြယ္၊ ေရရွာ တာတို႔ပါ၊ အခုေရရွာတဲ့အပိုင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း ျမႇင့္တင္ေရး အဖြဲ႕က ဘာေတြလုပ္ေနသလဲဆိုတာ ေဒၚေမျမတ္မြန္ဝင္း က ျပည္သူေတြသိေအာင္ ေျပာျပေဆြးေႏြးေပးပါ။
ေဒၚေမျမတ္မြန္ဝင္း။ ။ ခုနက ဦးသက္လြင္တိုးက
ေရေကာင္းေရသန္႔ မ်ားမ်ားရွာဖို႔ ေျပာထားပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔Traditional Marketing လည္း တစ္ဖက္ကလုပ္ေနသလို ကြၽန္မတို႔ ေခတ္နဲ႔အညီ Digital Marketing ကိုလည္း အၿပိဳင္ေဆာင္ရြက္ေန ပါတယ္။ Traditional Marketing ကေတာ့ B to B ျဖစ္တဲ့ ကုန္သြယ္မႈျပပြဲေတြ၊ ခရီးသြားျပပြဲေတြ၊ Road show ေတြ ဒီႏွစ္ဆို ၁၉ ခုအတြက္ေပါ့။ အဲဒီအတြက္ကို အစီအစဥ္လုပ္ၿပီးေတာ့Target ေစ်းကြက္ေတြကို သြားဖို႔ စီစဥ္ထားပါတယ္။ စီစဥ္ထားသလို ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁ဝ ႏွစ္နဲ႔ ၁၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ တစ္ကမၻာလုံးက လူေတြရဲ႕ေနထိုင္မႈဘဝ ပုံစံက ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ အင္တာနက္နဲ႔ နည္းပညာ ေတြရဲ႕ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈအရ ေစ်းဝယ္တဲ့ ပုံစံေတြ၊ trans- ေတြ၊ ေန႔စဥ္ဘဝကအစ အားလုံးအေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားၿပီး အားလုံးက ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေပၚကို ေရာက္လာၾက တာကို ေတြ႕ၾကရမွာပါ။
တစ္ကမၻာလုံး
အခုေတာင္မွပဲ အားလုံးက မိုးလင္းလို႔ အိပ္ရာက ႏိုးရင္ အကုန္လုံးက နီးတဲ့ဖုန္းကို ဆြဲၿပီးေတာ့ ၾကည့္ၾကတဲ့ သူ၊ ေဖ့ဘြတ္ခ္နဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္တဲ့သူ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ရွိမယ္လို႔ေတာ့ ကြၽန္မထင္ပါတယ္။ သတင္းေတြအားလုံးက ဒီအေပၚမွာ Update ရွိေနတာဆိုေတာ့ ကိုယ္အိပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘာျဖစ္သြားလဲဆိုတာ သိခ်င္ေတာ့ တစ္ကမၻာလုံး မွာ ျဖစ္ေနတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ သတင္းေတြ၊ Update အကုန္လုံးက ဒီအြန္လိုင္းမွာ ရွိေနတယ္။ ကြၽန္မတို႔ရဲ႕ စားသုံးသူေတြက အြန္လိုင္းမွာရွိေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြၽန္မတို႔ရဲ႕ ဒီဘက္က marketing effect ေတြ အားလုံး ဟာ မိုဘိုင္းရဲ႕ ဟိုဘက္မွာရွိတဲ့ စားသုံးသူေတြနဲ႔ အၿမဲတမ္းဆက္သြယ္ေနရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ destination ေတြ၊ tourism vote ေတြ၊ အားလုံးဟာ တကယ့္ကို အၿပိဳင္အဆိုင္ေပါ့။ သူတို႔ေတြရဲ႕ marketing strategy ဆိုၿပီးေတာ့ Digital Marketing ကို ထိပ္ဆုံးမွာ တင္ပါ တယ္။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ နည္းပညာနဲ႔ technology plus story telling ပါ။ နည္းပညာ အပိုင္းက်ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕နည္းပညာေတြ ရွိပါတယ္။ သြားခ်င္တဲ့ ေစ်းကြက္ကို ဘယ္စနစ္ေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ဳိးေတြနဲ႔ သြားမယ္ဆိုတာ တကယ္ Very technical ျဖစ္ပါတယ္။ နည္းပညာေတြ အသုံးျပဳတယ္။ ဒါေပမယ့္ သြားတဲ့အခါမွာ ဘာေျပာမွာလဲ၊ ကြၽန္မတို႔ သြားခ်င္တဲ့ Market ကို ဘယ္လို Story ေတြ ေပးမွာလဲဆိုတာ အေရးႀကီးပါတယ္။ Content နဲ႔ Story ဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။
အခုဆိုရင္ ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ လမ္းၫႊန္ခ်က္၊ ဦးေဆာင္မႈ နဲ႔ ကြၽန္မတို႔ Digital Marketing Committee ဖြဲ႕ထား ပါတယ္။ တစ္လေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီမွာ ကြၽန္မတို႔ အႀကံေပးဘုတ္အဖြဲ႕ရယ္Think Tank ဆိုၿပီး ရွိပါတယ္။Think Tank က အေရးႀကီးပါတယ္။Think Tank က ကြၽန္မတို႔ Private ဘက္က္ IT ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ကြၽန္မတို႔ Marketing ဘက္က Story Teller ေတြ၊ Customer ေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ပုံျပင္ေကာင္းေတြ၊ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့ ပုံျပင္ေတြ ေျပာေနမယ့္လူေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီးေတာ့ ဖြဲ႕ထားတဲ့ Think Tank တစ္ဖြဲ႕ရွိပါတယ္။
Digital Marketing Committee ကေနၿပီးေတာ့ ကြၽန္မတို႔ ေျပာခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္ေတြကို တကယ္ပို႔ခ်င္တဲ့ Channel ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ vehicle ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ platform ေတြက vehicle ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။google app ေတြ၊ trip advisor တို႔၊ အခု တ႐ုတ္ Market ဆိုရင္လည္း BATလို႔ေခၚတဲ့ platform ေတြ၊ ဒီ platform ေပါင္းစုံကေန ပို႔ဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ကြၽန္မတို႔ စီစဥ္ေနၾကပါတယ္။
အေရးႀကီးတာေတြ
New Tourism Brand ျဖစ္တဲ့ စြဲမက္ဖြယ္ရာ ျပည္ျမန္မာစၿပီး launch လုပ္တဲ့အခါမွာလည္း တစ္ၿပိဳင္နက္ Digital campaign ကိုစၿပီး လုပ္ေဆာင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာ အေရးႀကီးတာေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ Story ေတြကို ဘယ္လိုေျပာမလဲေပါ့။
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး။ ။ အဲဒီလို Story ေျပာတဲ့အခါမွာ
တ႐ုတ္ဆို တ႐ုတ္လိုေျပာမယ္။ ဂ်ပန္ဆို ဂ်ပန္လိုေျပာမယ္။ ကိုရီးယားဆို ကိုရီးယားလို ေျပာမယ္ စသည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံအလိုက္၊ သူတို႔ဘာသာစကားနဲ႔ Story Telling ကို လုပ္မယ္။ အဲဒီ Story Telling က လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကိုလာရင္ ဘာေတြသိရွိခံစားရမယ္ဆိုတဲ့ Story ကို ဘာသာရပ္အလိုက္ ေျပာဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္။
ေဒၚေမျမတ္မြန္ဝင္း။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ရွင့္။ တ႐ုတ္ဆို
တ႐ုတ္လို သူတို႔ရဲ႕ expatriation ေပါ့။ ဂ်ပန္ဆိုလည္း ဂ်ပန္လို၊ အဲဒီမွာလည္း Japan market ကို target ထားတာမွာ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ expatriation နဲ႔ သူတို႔ေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေပါ့၊ အဲဒါေတြက နည္းနည္းေလးေတာ့ ကြဲေနတယ္။ ကြၽန္မတို႔ target ထားတဲ့ Customer group ေတြကို မူတည္ၿပီးေတာ့ လည္း ေပးခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကလည္း နည္းနည္း ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက ဗီဒီယို ေတြပါ။ ေယဘုယ်ဆန္တဲ့ ဗီဒီယိုေရာ၊ ေနာက္တစ္ခါ တကယ္ေသေသခ်ာခ်ာ target group ကို ရည္ရြယ္ ႐ိုက္ထားတဲ့ ဗီဒီယိုေတြလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ၃၆ဝ ဓာတ္ပုံေတြ၊ virtual Tour ေတြ၊ အဲဒါေတြလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေတြ ကို ကြၽန္မတို႔ အင္စတာဂရမ္၊ ေဖ့ဘြတ္ခ္၊ တြစ္တာ၊ ယူက်ဳ ေတြမွာ အၿမဲတမ္းရွိေနဖို႔ေပါ့။ ဒီ affect က တစ္ခါတည္း လုပ္လို႔မရဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြၽန္မတို႔က စဥ္ဆက္မျပတ္ Update လုပ္ေနရမွာ။ ေျပာတဲ့အခါမွာလည္း ႐ိုးမသြား ေအာင္၊ တစ္ခါလာလည္း ဒီအေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခါ လာလည္း ဒီအေၾကာင္း မဟုတ္ေအာင္ ကြၽန္မတို႔က ဆြဲေဆာင္ရမွာပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ ပြဲေတာ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေတာ့ ပြဲေတာ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ခုနက ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးေျပာသြားတဲ့ ႏွင္းဖုံးေတာင္တန္း ေတြ၊ ၿပီးေတာ့ စြန္႔စားခရီးသြားေတြအတြက္ဆို ေတာင္တက္ျခင္း၊ trekking ၊
စက္ဘီးစီးျခင္းေတြ ဒါမ်ဳိးေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ သတင္း အခ်က္အလက္ေပးသြားဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ mobile app ေတြ၊ ဒါေတြကလည္း အေရးႀကီးလာတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ၿပိဳင္ရတဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ၿပိဳင္ဘက္ ဟာ တျခား destination ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခား destination ေတြကလည္း အားနဲ႔ ခြန္နဲ႔ လုပ္ေနသလို ကြၽန္မတို႔ကလည္း လုပ္မွျဖစ္မွာပါ။ ဒါေၾကာင္မို႔ Digital committee ဖြဲ႕ၿပီး Digital Platform ကေနတစ္ဆင့္ စၿပီး ကြၽန္မတို႔ လုပ္ဖို႔ရွိပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး။ ။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုကsport

tourismကို မိတ္ဆက္ဖို႔ပါ။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆို ေဂါက္ကြင္းေကာင္းေတြ ရွိတာပဲ။ ေဂါက္ကြင္းအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္းဒင္က ပိုေျပာျပႏိုင္မယ္ထင္တယ္။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္းဒင္။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေအာက္တိုဘာ
လထဲမွာ ျမင္းၿခံနားမွာ ေဂါက္ ကြင္းတစ္ခုဖြင့္ပါမယ္။ အဲဒီေဂါက္ကြင္းက အရီဇိုးနားက ကြင္းကဲ့သို႔ပဲ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အဆင့္မီတဲ့ ကြင္း တစ္ကြင္းကို မၾကာမီဖြင့္ပါေတာ့မယ္။ အံ့ၾသဖို႔ ေကာင္းပါ တယ္။ အဲဒီကြင္းမွာ ျမက္ရဲ႕ ေရရရွိမႈေၾကာင့္လားေတာ့ မသိဘူး၊ ေအးေနတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဖိတ္ေတာ့ သြား႐ိုက္ဖူးတယ္။ အာဆီယံမွာလည္း ေဂါက္သြား႐ိုက္ဖူး တယ္။ ဒီေလာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေပ်ာ္ဘူး။ ေတာ္ေတာ္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ challenge ျဖစ္တယ္။ ၿပိဳင္ပြဲ ေတြအတြက္ဆို ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တကယ္ကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီတာေတြ ရွိပါတယ္။ မႏၲေလးမွာဆိုလည္း မႏၲေလးေတာင္ေျခေဂါက္ကြင္းက ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ တယ္။ ညေတာင္ ႐ိုက္လို႔ရတယ္။ ရန္ကုန္မွာလည္း ည႐ိုက္ေဂါက္ကြင္း ရွိတယ္။ အဲဒီအျပင္ ပုဂံေဂါက္ကြင္း လိုမ်ဳိးဆိုရင္ ေဂါက္႐ိုက္ေနရင္းနဲ႔ ဘုရားေတြကို လွမ္းၿပီး ျမင္ေနရတဲ့ View Point ေလးေတြ ရွိေနတယ္။ ဒါေတြ အကုန္လုံးက ႏိုင္ငံတကာမွာ ယွဥ္လို႔ရပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံဟိုတယ္လုပ္ငန္း ရွင္မ်ားအသင္းကေန myanmar golf federation နဲ႔ ညႇိထားတာတစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္က CEC ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါမွာ CEC အေနနဲ႔ ျပန္အေရြးခံရတယ္။ အဲဒီမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ညႇိႏႈိင္းထားတာ ရွိတယ္။ အာဆီယံမွာ golf handicap လုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ခရီးသြား ေတြကိုပဲTarget ထားတာမဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ႏိုင္ငံကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က တန္ဖိုးထား၊ အေလးထားတယ္ဆိုတာ ျပခ်င္တာလည္း ပါပါတယ္။
ဂ်ပန္ေရာ၊ ကိုရီးယားေရာ ေဂါက္႐ိုက္တာကို တကယ့္ကို ႏွစ္သက္သူပါ။ ျမင္းၿခံနားမွာဖြင့္မယ့္ ၿမိဳ႕သာ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမွာလည္း ေဂါက္အကယ္ဒမီ ပါပါတယ္။ ဒီအကယ္ဒမီကလည္း တကယ့္ကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ပါ။ လာမယ့္ သင္ၾကားျပသသူေတြကလည္း ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာကို လုပ္ထားပါတယ္။ ဒီအကယ္ဒမီ ကလည္း ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားအတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment