Tuesday, September 4, 2018

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နဝမပုံမွန္အစည္းအေဝး ၁၆ ရက္ေျမာက္ေန့ က်င္းပ

Image may contain: 1 person, sitting and indoor
ေနျပည္ေတာ္ စက္တင္ဘာ ၃
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နဝမပုံမွန္ အစည္းအေဝး (၁၆)ရက္ေျမာက္ေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁ဝ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္အေဆာက္အအုံ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပ သည္။
ယေန႔အစည္းအေဝးတြင္ အစီရင္ခံစာႏွစ္ခု ဖတ္ၾကား ျခင္းႏွင့္ ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္း ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြအရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒ ၾကမ္းတို႔၏ မူႏွင့္အေျခခံသေဘာမ်ား၊ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ ရေငြသုံးေငြမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
ေရွးဦးစြာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔လာေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ ၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ ကို ေကာ္မတီဝင္ ဦးေနမ်ဳိးထြန္းက လႊတ္ေတာ္သို႔ ဖတ္ၾကား တင္ျပသည္။
အစီရင္ခံစာတြင္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၁၅ ရက္ တြင္ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ ေပးပို႔ခဲ့ပါ ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ခုနစ္ခ်က္ျဖင့္ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၂၈ ရက္တြင္ ျပန္လည္ ေပးပို႔လာပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီအေန ျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းသင့္သည္ကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္းတင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္က ေၾကညာသည္။
ျပည္သူ့ေၾကြးၿမီ စီမံခန့္ခြဲမႈဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည္႕ဥပေဒ(မူၾကမ္း) လႊတ္ေတာ္သို့ တင္သြင္း
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ကေပးပို႔ေသာ ျပည္သူ႔ေၾကြးၿမီ စီမံခန္႔ခြဲမႈဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ(မူၾကမ္း)ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ကိုယ္စား စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းက လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းသည္။
ဒုတိယဝန္ႀကီးက လႊတ္ေတာ္သို႔တင္သြင္းရာတြင္ ျပည္သူ႔ေၾကြးၿမီစီမံခန္႔ခြဲမႈ ဥပေဒကို ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကို ဧၿပီလ ၁ ရက္မွ မတ္လ ၃၁ ရက္အထိ သတ္မွတ္ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိရာမွာ ေအာက္တိုဘာလ ၁ ရက္မွ စက္တင္ဘာလ ၃ဝ ရက္အထိ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္၍ ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ဘ႑ာႏွစ္မွ စတင္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က အတည္ျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း။
ယင္းသို႔ ဘ႑ာေရးႏွစ္ေျပာင္းလဲျခင္းေၾကာင့္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္ ၂ ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ျပည္သူ႔ေၾကြးၿမီ စီမံခန္႔ခြဲမႈဥပေဒပါ အခန္း(၁)၊ ပုဒ္မ ၂ ၊ ပုဒ္မခြဲ ဇ ကို ''ဘ႑ာေရးႏွစ္ဆိုသည္ မွာ ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏ ေအာက္တိုဘာလ ၁ ရက္တြင္စ၍ ေနာက္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃ဝ ရက္တြင္ ၿပီးဆုံးေသာ ကာလအပိုင္းအျခားကိုဆိုသည္''ဟု အစားထိုးရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔ေၾကြးၿမီစီမံခန္႔ခြဲမႈဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ''ဘ႑ာ ေရးဝန္ႀကီးဌာန''ဆိုသည့္ စကားရပ္ကို ''စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန'' ဆိုသည့္ စကားရပ္ျဖင့္ အစားထိုးျပင္ဆင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပသည္။
ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာကို ေကာ္မတီဝင္ ဦးစတီဖန္က ဖတ္ၾကားတင္ျပသည္။
ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္းတင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္းႏွင္႕ ျပည္ေထာင္စု၏ဘ႑ာေငြ
အရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင္႕စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြး
ထို႔ေနာက္ ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြအရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းတို႔၏ မူႏွင့္အေျခခံ သေဘာမ်ား၊ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ ရေငြသုံးေငြမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဂန္႔ေဂါမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚယဥ္မင္းလႈိင္က ျမစ္သာေရေလွာင္တမံ စီမံကိန္း သည္ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္းကုန္က်စရိတ္ ခန္႔မွန္းေျခတန္ဖိုး ၅၅ ဒသမ ၁၈၂ ဘီလီယံႏွင့္ လုပ္ငန္းစတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂ဝဝ၉-၂ဝ၁ဝ တြင္ စီမံကိန္းတန္ဖိုးကို ႏွစ္ဆေက်ာ္တိုးၿပီး ၁၂၂ ဒသမ ၈၅၁ ဘီလီယံအထိ တိုးျမႇင့္ ျပင္ဆင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ တြင္ ႏွစ္ဆေက်ာ္ထပ္တိုးၿပီး ၂၇၁ ဒသမ ၂၅၅ ဘီလီယံသို႔ ျပင္ဆင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ တြင္ ၃ဝ၄ ဘီလီယံသို႔ ထပ္မံျပင္ဆင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္အၾကား ခုနစ္ႏွစ္ ၾကာျမင့္ခဲ့သည့္အတြက္ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္ ႏွစ္ဆေက်ာ္တိုးသည္ကို လက္ခံ ႏိုင္ဖြယ္ရာ ရွိပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ၂ဝဝ၉ ႏွင့္ ၂ဝ၁၂ ႏွင့္ ၂ဝ၁၇ အၾကား ႏွစ္ဆေက်ာ္ တိုးျမႇင့္ျပင္ဆင္ျခင္းသည္ အလြန္မသင့္ေလ်ာ္သည့္ ကိစၥမ်ားျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ တြင္ ေနာက္ဆုံး က်န္ရွိေငြ ၂၃ ဘီလီယံကိုလည္း ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျမစ္သာတမံတြင္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ အထိ ခန္႔မွန္းေငြက်ပ္ ၂၇၁ ဒသမ ၂ ဘီလီယံတြင္ မေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္သည့္ကုန္က်စရိတ္မွာ က်ပ္သန္းေပါင္း ၂၉၂ဝ ေက်ာ္(၃ဘီလီယံ)နီးပါး တြက္ခ်က္ထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ေငြမွာ ျမစ္ကူးတံတားတစ္စင္း တည္ေဆာက္၍ရပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္စရိတ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္တိုးျမႇင့္ ျပင္ဆင္ခဲ့သည့္ ဆည္ေျမာင္းတာတမံ တည္ေဆာက္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ဌာန၏ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားက ကိုယ္တိုင္ တြက္ခ်က္၊ ကိုယ္တိုင္ပုံစံထုတ္၊ ကိုယ္တိုင္ပစၥည္းဝယ္ယူ၊ ကိုယ္တိုင္လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ၾကသည္ျဖစ္သည့္အတြက္ အနီးစပ္ဆုံးမွန္ကန္သည့္ ကုန္က်စရိတ္ ကို ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ႏိုင္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စာရင္းမၾကာခဏ ေျပာင္းလဲ ေနျခင္းသည္ သင့္ေလ်ာ္မႈ ရွိ၊ မရွိ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ၾကေစလိုပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြး သည္။
ဆိပ္ႀကီး/ခေနာင္တို မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးတင္ထြန္းႏိုင္က စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴ ေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာနတစ္ခုလုံး၏ ႏွစ္စဥ္ဘတ္ဂ်က္ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္သည္ ဆည္ေျမာင္းဦးစီးဌာန၏ အသုံးစရိတ္ျဖစ္ေနၿပီး ဆည္အသစ္မ်ား ေဆာက္ျခင္း၊ ဆည္ေျမာင္း အေျခခံ ပင္မအေဆာက္အအံုတည္ေဆာက္ေရးမ်ား တြင္ အဓိကထားသုံးစြဲေနပါေၾကာင္း၊ ျဖဴးေခ်ာင္းေရေလွာင္တမံႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စီမံကိန္းစိစစ္ေရးႏွင့္ တိုးတက္မႈ အစီရင္ခံေရးဦးစီးဌာန၏ စိစစ္သုံးသပ္မႈမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါက ေမွ်ာ္မွန္းစိုက္ဧက တိုးတက္မႈႏွင့္ လုပ္ငန္းၿပီးစီးမႈ ဆီေလ်ာ္ ဆက္စပ္မႈ အားနည္းျခင္း၊ စုစုေပါင္းသီးႏွံထြက္ကုန္တန္ဖိုးမ်ားကို ကာလ ေပါက္ေစ်းထက္ မ်ားစြာေက်ာ္လြန္တြက္ခ်က္ထားျခင္း၊ အက်ဳိးအျမတ္ ျပန္ရႏႈန္း တြက္ခ်က္မႈတြင္လည္း လက္ေတြ႕ႏွင့္ ကြာဟခ်က္ႀကီးမားေနျခင္း၊ မလိုအပ္သည့္ အသုံးစရိတ္မ်ားကို ထပ္ခါထပ္ခါ ေတာင္းခံထားျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနသည္ကို ေဖာ္ျပထားပါေၾကာင္း၊ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားသည္ ကမၻာ့ဘဏ္ အစီရင္ ခံစာတြင္ ပါရွိသည့္ ေငြကုန္ၿပီး ထင္သေလာက္ အက်ဳိးမရွိသည့္ သုံးစြဲမႈမ်ား ျဖစ္ေနသည္ဆိုသည္ကို ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျပန္လည္သုံးသပ္ဆန္းစစ္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
အုတ္တြင္းမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခ်ဳိခ်ဳိက ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ စုေပါင္းရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၏ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ကို ႏိုင္ငံပိုင္အခန္းက႑မွ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရန္ႏွင့္ ၇၄ ဒသမ ၅၇ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ပုဂၢလိကပိုင္အခန္းက႑မွ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရန္ လ်ာထားသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိကပိုင္အခန္းက႑မွ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရန္ လ်ာထားသည့္ ၇၄ ဒသမ ၅၇ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြက္ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္ အတိုင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလာေစရန္ အစိုးရက အစီအစဥ္မ်ားခ်မွတ္ကာ ဘ႑ာ ေရးမူဝါဒ၊ ေငြေၾကးမူဝါဒ၊ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္းမူဝါဒ၊ ကုန္သြယ္ေရးမူဝါဒ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မူဝါဒမ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္အစီအစဥ္မ်ားကို တိက်စြာ ခ်မွတ္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
လယ္ယာက႑တြင္ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္၏ ႏွစ္ကုန္ခန္႔မွန္းေျခထက္ စုစုေပါင္း စိုက္ဧက ၈၁၈၄၈၄ (စုစုေပါင္းစိုက္ဧက၏ ၁ ဒသမ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း) ေလွ်ာ့ခ်စိုက္ပ်ဳိးရန္ ရည္မွန္းထားသည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ေလွ်ာ့ခ် စိုက္ပ်ဳိးမည့္သီးႏွံႏွင့္ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ရည္မွန္းရျခင္း၏အေၾကာင္းကုိ ေဖာ္ျပထား သည္ကုိ မေတြ႕ရပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ထို႔အတူ မင္းလွမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာသန္းေအာင္စိုး၊ ပုလဲမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခင္စန္းလႈိင္၊ က်ဳိက္လတ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးရန္လင္း၊ သီေပါမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းသန္႔ဇင္၊ က်ဳံေပ်ာ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုးေအာင္ႏိုင္၊ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၇)မွ ေဒါက္တာျပည့္ၿဖိဳး၊ ဘုတလင္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးျမင့္ ဟန္ထြန္း၊ သိန္းနီမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းဦးခမ္း၊ မြန္ျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၈)မွ ဦးမ်ဳိးဝင္း၊ ေလးမ်က္ႏွာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေဇာ္မင္းသိန္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၆)မွ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္၊ ၿမိဳ႕သစ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသာေအာင္၊ လႈိင္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦး၊ ျပင္ဦးလြင္မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာေအာင္ခင္၊ မိုင္းပ်ဥ္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းထြန္းစိန္၊ ရွမ္းျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၁)မွ ဦးေက်ာ္နီႏိုင္၊ လြိဳင္လင္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ေမာင္သီ၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေရႊကို၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၄)မွ ဦးသန္းစိုးႏွင့္ မိုးညိဳမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္မ်ဳိးမင္းတို႔က ေဆြးေႏြးၾက သည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နဝမပုံမွန္အစည္းအေဝး (၁၇)ရက္ေျမာက္ေန႔ကို စက္တင္ဘာ ၄ ရက္တြင္ ဆက္လက္က်င္းပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
မ်ဳိးျမင့္၊ ဟန္လင္းႏိုင္(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment