Thursday, September 27, 2018

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဟာ အဓိကအခန္းက႑မွာ ပါဝင္ေနတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္





Image may contain: 1 person, standing
 ေနျပည္ေတာ္ စက္တင္ဘာ ၂၆



 ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတကၠသိုလ္ပညာေရးဘြဲ႕ (၅)ႏွစ္ သင္တန္း အမွတ္စဥ္ (၂)မွ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ ဂါရဝျပဳၾသဝါဒခံယူပြဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးဝင္းျမင့္ ေျပာၾကားသည့္ ၾသဝါဒအမွာစကားအျပည့္အစုံမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္-
ဒီကေန႔အခမ္းအနားကို ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ဒုတိယ ဝန္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဦးေဆာင္တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ပညာေရးဘြဲ႕ (၅) ႏွစ္ သင္တန္း အမွတ္စဥ္ (၂) က ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနက တာဝန္ရွိသူမ်ားအားလုံး ေကာင္းျမတ္တဲ့ က်က္သေရမဂၤလာအျဖာျဖာနဲ႔ ျပည့္စုံၾကပါေစေၾကာင္း ဦးစြာ ဆုေတာင္းေမတၱာ ပို႔သအပ္ပါတယ္။
သားတို႔ သမီးတို႔ အေနနဲ႔ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရးႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရး ဦးစီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတကၠသိုလ္ပညာေရးဘြဲ႕ (၅) ႏွစ္သင္တန္း အမွတ္စဥ္ (၂) ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္လို႔ မၾကာမီ သင္တန္းဆင္းၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသား မ်ားအတြက္ အနာဂတ္ပညာေရးေလာကအား ေသြးသစ္ေလာင္းေပးမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေလာင္းမ်ားကို ေတြ႕ဆုံအမွာစကား ေျပာၾကားခြင့္ရတဲ့အတြက္ မ်ားစြာ ဝမ္းေျမာက္ ဂုဏ္ယူမိပါေၾကာင္း ဦးစြာေျပာၾကားလိုပါတယ္။
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္း ၁ဝဝ ေက်ာ္နဲ႔ ေပါင္းစည္းတည္ေထာင္ထားတဲ့ သမိုင္းအစဥ္အလာေကာင္းမ်ားနဲ႔ ဂုဏ္ရွိန္ထည္ဝါခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ တိုင္းရင္းသားေတြဟာ တစ္စိတ္တစ္ဝမ္းတည္း စည္းလုံးညီညြတ္စြာနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕နယ္နိမိတ္အတြင္း ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ေအးအတူပူအမွ် အျပန္အလွန္အမွီသဟဲျပဳ အတူတကြ စုေပါင္းေနထိုင္လာ ခဲ့ၾကပါတယ္။
ႏိုင္ငံကို ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ေတြက သိမ္းပိုက္ခဲ့ၿပီး ေတာင္တန္းေျမျပန္႔ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ ခဲ့ၾကေပမယ့္လည္း အမ်ဳိးသားအာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႏွင့္တကြ အာဇာနည္မ်ားရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ တိုင္းရင္းသားအားလုံးရဲ႕ ေပါင္းစည္း ညီညြတ္မႈအားနဲ႔ ႏိုင္ငံ့လြတ္လပ္ေရးကို ျပန္လည္ရယူႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
သို႔ေပမယ့္လည္း လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ‘ဒြန္တြဲေပၚေပါက္လာခဲ့တဲ့ အယူဝါဒ ကြဲျပားမႈ အျမင္မတူညီမႈ စတဲ့အေၾကာင္းတရားမ်ားဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္လည္တည္ ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ ႀကီးမားတဲ့ အဟန္႔အတားနဲ႔ စိန္ေခၚမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္းပဲ နယ္စပ္ေဒသတိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး အဘက္ဘက္မွာ အားနည္းခဲ့ၾကရပါတယ္။
ဒီအေျခအေနေတြကို သိျမင္နားလည္ခဲ့ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံ့အႀကီးအကဲေတြဟာ တိုင္းရင္း သားေတြရဲ႕ အေရးပါမႈအခန္းက႑ကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ေရး ျပည္ေထာင္စုအတြင္းမွာ ထာဝရတည္ရွိေနတဲ့ နယ္စပ္ေဒသက တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြ နဲ႔ ¤င္းတို႔ေနထိုင္ရာေဒသေတြရဲ႕ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ား အလ်င္အျမန္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး၊ လူသားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလွ်ာ႔ခ်ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို စနစ္တက် အစီအမံနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾက ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္း သားလူမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို အေလးထား ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မယ့္ ပညာေရး ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြကို ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ၁၉၆၄ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ ၂ဝ ရက္ေန႔မွာ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး သိပၸံကို စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁ဝ ရက္မွာ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတကၠသိုလ္အျဖစ္ အဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့တာျဖစ္တဲ့ အတြက္ အခုဆိုရင္ တကၠသိုလ္တည္ေထာင္မႈ သက္တမ္းဟာ (၅၄) ႏွစ္ ျပည့္ေျမာက္ ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတကၠသိုလ္ ဥပေဒမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ (၇) ရပ္ကေတာ့-
(က) ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ တကၠသိုလ္တြင္ ခင္မင္
ရင္းႏွီးစြာေနထိုင္လ်က္ ပညာရွာမွီးၾကရင္း ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ခိုင္ၿမဲ
မႈရရွိေစရန္၊
(ခ) ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဓေလ့ထုံးစံ
ေကာင္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္ႏွင့္ နားလည္သေဘာေပါက္ရန္၊
(ဂ) ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရး အဆင့္အတန္း
ျမင့္မားေစရန္ ေဆာင္ရြက္လိုသည့္ စိတ္ဓာတ္ထက္သန္ေစရန္၊
(ဃ) ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကို ေဆာင္ရြက္ရာ
တြင္ လိုအပ္သည့္ ဦးေဆာင္ႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ ျမႇင့္တင္ရန္၊
(င) ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈလုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္
မႈကို ေရွး႐ႈၿပီး သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လိုသည့္ စိတ္ဓာတ္
ေမြးျမဴေပးရန္၊
(စ) ပါတီႏိုင္ငံေရးကင္းစင္ၿပီး စာရိတၱႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ေသာ
ပညာေရးဝန္ထမ္းေကာင္းမ်ား ေမြးထုတ္ေပးရန္၊
(ဆ) ျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲေရး၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္မႈ မၿပိဳကြဲေရး
ႏွင့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရးတို႔ကို ထိန္းသိမ္းလိုသည့္
စိတ္ဓာတ္ ရွင္သန္ပြားမ်ားေစရန္တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတကၠသိုလ္ကေန ဒီေန႔အထိ မဟာပညာေရးဘြဲ႕ ၉၅ ဦး၊ မဟာဒႆနဘြဲ႕ ၃၅ ဦး၊ ပညာေရးဘြဲ႕ ၃၆၇၇ ဦး၊ ဆရာအတတ္ပညာ ဒီပလိုမာဘြဲ႕ ၇၄၂ ဦး၊ အလယ္တန္း ဆရာအတတ္သင္ ၉၅၆ ဦး၊ အထူးမူလတန္းဆရာအတတ္သင္ ၄၆၁ ဦး၊ မူလတန္းဆရာအတတ္သင္ ၇၁၆၂ ဦး စုစုေပါင္းပညာေရးေလာကအတြက္ အားထားရတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ ၁၃၁၂၈ ဦးကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု သင္တန္းဆင္းၾကမယ့္ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူ ၁၆၅ ဦးတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးႏြယ္စု ၈၂ မ်ိဳးက တိုင္းရင္းသူ တိုင္းရင္းသားလူငယ္ေတြ စုံစုံလင္လင္ပါဝင္ေၾကာင္း သိရတဲ့အတြက္ မ်ားစြာအားရဝမ္းသာ ျဖစ္မိပါတယ္။
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ မႈဟာ အဓိကအခန္းက႑မွာ ပါဝင္ေနတာကိုေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လႉစြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ အဓိကက်တဲ့ ပညာေရးက႑ကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ျမင့္မားလာေစဖို႔ရည္ရြယ္ၿပီး အမ်ိဳးသားပညာေရး မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္း (၂ဝ၁၆-၂ဝ၂၁) ကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
သားတို႔ သမီးတို႔အေနနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတကၠသိုလ္မွာ ပညာသင္ယူ ေလ့လာဆည္းပူး ခဲ့ၾကၿပီး ယခု ေက်ာင္းဆင္းလို႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၾကရ မယ့္သူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြျဖစ္ၾကမယ့္ သားတို႔ သမီးတို႔ ကိုယ္တိုင္ ဘြဲ႕တစ္ခုရၿပီးတာနဲ႔ ပညာသင္ယူမႈ ၿပီးဆုံးၿပီလို႔ မခံယူၾကဘဲ တစ္သက္တာ သင္ယူ ခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေမြးျမဴၿပီး ဆက္လက္ေလ့လာသင္ယူသြားၾကဖို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ ''ပညာတတ္ဆိုသည္မွာ ဆက္လက္ပညာသင္ၾကားလိုေသာ ဆႏၵရွိၿပီး ပညာသင္ၾကား ႏိုင္စြမ္းလည္းရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးသာျဖစ္သည္''လို႔ ပညာရွင္မူကူဇဝါရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ကို မွတ္သားထားၾကေစ လိုပါတယ္။
ပညာေရးဆိုတာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းႀကီး တစ္ရပ္လုံးအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အရင္းအျမစ္တစ္ခုျဖစ္သလို လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ဘဝအာမခံခ်က္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိမိတာဝန္က်ရာေဒသရွိ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားကို ပညာ သင္ၾကားေပး႐ုံသာမက ေလ့လာသင္ယူခ်င္စိတ္ ထက္သန္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ေပးၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ မိမိတို႔ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးနဲ႔ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားအၾကား မွန္ကန္ေသာ ခံယူခ်က္၊ ယုံၾကည္ခ်က္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ ထြန္းကားျပန္႔ပြားလာေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္တည္ေဆာက္ေပးရမယ့္ တာဝန္မ်ားကိုပါ ထမ္းေဆာင္ဖို႔ တာဝန္ရွိတယ္လို႔ စြဲစြဲၿမဲၿမဲခံယူထားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အရွိန္အဟုန္နဲ႔ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ‘ဒီကေန႔ကၻာႀကီးမွာ စိန္ေခၚမႈ ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိေနသလို တိုးတက္မႈအတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြလည္း ရွိေန တာျဖစ္တဲ့အတြက္ သားတို႔သမီးတို႔အေနနဲ႔ အဲဒီအခြင့္အလမ္းေတြကို ရယူႏိုင္ေအာင္ မိမိတို႔ရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြကို ျပည့္ဝေနဖို႔ အၿမဲမျပတ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရပါ မယ္။ သားတို႔သမီးတို႔ကို ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ပညာ အရည္အခ်င္းေတြျပည့္ဝေအာင္ ဆရာတစ္ေယာက္ ခံယူက်င့္သုံးရမယ့္ သေဘာ တရားေတြသိရွိေအာင္ တကၠသိုလ္က သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေကာင္းေတြကသာ တပည့္ေတြအေပၚမွာ စိတ္ဓာတ္၊ စည္းကမ္း၊ ပညာ ေကာင္းေအာင္ သင္ၾကားေပးႏိုင္ၿပီး ဆရာေကာင္းတပည့္ ပန္းေကာင္းပန္ ဆိုသလို ႏိုင္ငံအေပၚ သစၥာေစာင့္သိတဲ့ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ဆရာေကာင္းဆိုတာ ေက်ာင္းစာအျပင္ အရာရာကို စဥ္းစား ခ်ိန္ဆတတ္ေအာင္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏိုင္ေအာင္ လမ္းòန္ျပသ ဆုံးမေပးႏိုင္ၿပီး တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ စိတ္ဓာတ္ရွိျခင္း၊ ဘာသာရပ္ကြၽမ္းက်င္ျခင္း၊ သင္ၾကားနည္း ပိုင္ႏိုင္ျခင္း၊ အစဥ္သင္ယူေလ့က်င့္ျခင္း၊ ဆရာစိတ္ရွိျခင္း၊ ဆရာ့က်င့္ဝတ္ကို လိုက္နာ ျခင္း စတဲ့အခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံေနတဲ့သူေတြ ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီလို ဆရာေကာင္း ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ ‘ဒီတကၠသိုလ္ႀကီးက သားတို႔သမီးတို႔ကို ေလ့က်င့္ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ ေပးခဲ့ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ကလည္း သားတို႔ သမီးတို႔ကို ႏိုင္ငံအတြက္အားထားရတဲ့ ပညာေရး ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြ ျဖစ္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ႏိုင္ငံအတြင္း ေနထိုင္ၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ စည္းလုံးညီၫြတ္မႈအားကိုရယူၿပီး ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာလည္း က်ရာအခန္းက႑ကေန အားႀကဳိးမာန္တက္ ဝိုင္းဝန္း ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ မွာၾကားလိုပါတယ္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိျခင္းဟာ ရပ္ရြာ ေအးခ်မ္းသာယာေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ လူ႕အခြင့္အေရး၊ တိုင္းျပည္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးတို႔ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ခ်ိတ္ဆက္လ်က္ရွိတာကို အထူးေျပာစရာလိုမယ္ မထင္ပါ။
ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနနဲ႔ တိုင္းရင္းသားအားလုံး ခ်စ္ခင္စည္းလုံး ညီၫြတ္မႈျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးတို႔အတြက္
ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ‘ ဒါ့အျပင္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား ဟန္ခ်က္ညီညီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ႏွင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိေစရန္ စီမံေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္ကာ နယ္စပ္ေဒသနဲ႔ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳး ေတြရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ဗဟို ေကာ္မတီကိုဖြဲ႕စည္းၿပီး နယ္စပ္ေဒသေတြရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး နဲ႔ လႉစြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတို႔အတြက္ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ကာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕တို႔ ေပါင္းစပ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၾကပါတယ္။ နယ္စပ္ ေဒသအသီးသီးမွ တိုင္းရင္းသားမ်ားကလည္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ၊ ကူညီ႐ိုင္းပင္းမႈ၊ ဝိုင္းဝန္းပံ့ပိုးမႈတို႔ျဖင့္ ျပည္ေထာင္ စုႀကီး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို အေလးထား ေရွး႐ႈၾကဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။
ႏွစ္ေပါင္း (၇ဝ) နီးပါးရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ကို အဆုံးသတ္ဖို႔ဆိုတာ လက္နက္စြဲကိုင္ၿပီး ေျဖရွင္းျခင္းထက္ ႏိုင္ငံေရးနည္းလမ္းျဖင့္ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းအေျဖရွာျခင္းသည္သာ မွန္ကန္တဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မွသည္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ ေရးဆိုတဲ့ အခြင့္အခါေကာင္းကိုအရယူၿပီး ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
တိုင္းရင္းသားမ်ားအၾကား မတူကြဲျပားမႈေတြကို သေဘာထားႀကီးျခင္း၊ သည္းခံ ျခင္းတို႔ျဖင့္ ဒီမိုကေရစီနည္းက်က် စားပြဲဝိုင္းမွာ ေျဖရွင္းမယ္ဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အေျဖရွာႏိုင္ၾက မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာေတြကို ႏိုင္ငံေရး နည္းလမ္းနဲ႔ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းအေျဖရွာႏိုင္ဖို႔ တစ္ခုတည္းေသာလမ္းေၾကာင္း ဟာ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ-(၂၁) ရာစုပင္လုံျဖစ္ ပါတယ္။ ‘ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာတည္ေထာင္ႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး (၂၁) ရာစု ပင္လုံ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံကို က်င္းပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗဟိုဌာနဥကၠ႒ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကလည္း (၂၁) ရာစုပင္လုံ တတိယအစည္းအေဝး ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားမွာ -
''ကြၽန္မတို႔ ႏိုင္ငံ၊ ကြၽန္မတို႔ ျပည္ေထာင္စုႀကီးမွာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ မွီတင္းေနထိုင္လ်က္ရွိၾကပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရရွိၿပီးေနာက္ပိုင္း အားလုံး စည္းလုံးညီညြတ္စြာနဲ႔ အားလုံးယုံၾကည္တန္ဖိုးထားႏိုင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီးအျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီကေန႔အထိ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡေတြၾကားမွာ စေတးေပးဆပ္ခဲ့ရၿပီး အလွမ္းေဝးခဲ့ ရတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ရမယ္''လို႔ ေျပာၾကား ခဲ့ပါတယ္။
ထို႔အတူ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲမွာ-
''ဒီေန႔ ေဆြးေႏြးမယ့္ကိစၥေတြက ကြၽန္မတို႔ႏိုင္ငံအတြက္ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္၊ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑ဆိုေပမယ့္ ကြၽန္မတို႔ အခက္အခဲရွိတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ မူလတန္းကေန ပညာဆိုတာ စရတာျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံက မေကာင္းခဲ့ေတာ့ မေကာင္းတဲ့အေျခခံကို ေက်ာ္လႊားၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေကာင္းတဲ့နိဂုံးကို ေရာက္မလဲဆိုတာကို စဥ္းစားဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္မယ္ဆိုတဲ့ ယုံၾကည္ ခ်က္ကရွိရမယ္၊ သြန္သင္ဆုံးမတဲ့ မိဘမ်ားနဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားဟာလည္း ယုံၾကည္ခ်က္ရွိရမယ္၊ ေအာင္ႏိုင္တဲ့ လူငယ္ေတြ ျဖစ္ဖို႔ ေအာင္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္ရွိဖို႔လိုပါတယ္'' လို႔ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ႏိုင္ငံသားတိုင္း က်န္းမာႀကံ့ခိုင္ၿပီး ပညာရည္ျမင့္မား ျခင္းဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ အေကာင္းဆုံး အာမခံခ်က္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ခု တိုးတက္တယ္၊ မတိုးတက္ဘူးဆိုတာ ကို ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပညာေရးအေျခအေန ကိုၾကည့္ၿပီး အကဲျဖတ္ၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံ့တာဝန္ေတြကို လႊဲေျပာင္းထမ္းေဆာင္ ခ်ိန္ကစၿပီး ပညာေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးက႑ေတြကို အထူးဂ႐ုစိုက္ အားေပးျမႇင့္တင္ေဆာင္္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
ယခုလာေရာက္တဲ့ ေလ့လာေရးခရီးစဥ္မွာလည္း ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အေျခအေန မ်ားကို သိျမင္နားလည္လာၾကဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ သားတို႔ သမီးတို႔အေနနဲ႔ ေလ့လာေရးခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း အစဥ္အလာႀကီးမားခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ဂုဏ္ျဒပ္ကို ထိန္းသိမ္း ၿပီး စနစ္တက် စည္းကမ္းရွိရွိနဲ႔ သြားေရာက္ေလ့လာၾကေစ လိုပါတယ္။ ေလ့လာေရးကေန ရရွိလာတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတ ေတြကိုလည္း မိမိတို႔ေက်ာင္းဆင္းၿပီး မိမိတာဝန္က်ရာေဒသ မွာ လုပ္ငန္းတာဝန္ထမ္းေဆာင္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ လက္ေတြ႕ အသုံးခ်သြားၾကပါလို႔ မွာၾကားလိုပါတယ္။
နိဂုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ မွာၾကားလိုတာကေတာ့ သားတို႔ သမီးတို႔ အေနနဲ႔-
- မိမိတို႔တာဝန္က်ရာ ေဒသေတြမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္
ၾကတဲ့အခါ ေဒသခံတိုင္းရင္းသား ကေလးငယ္မ်ား
အပါအဝင္ ေဒသတစ္ခုလုံးရဲ႕ ပညာေရးအဆင့္အတန္း
တိုးတက္ျမင့္မားလာေအာင္ ကိုယ္စြမ္းÓဏ္စြမ္း
ရွိသေရြ႕ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါ။
- ေဒသရဲ႕ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ားရဲ႕ လူေနမႈ
အဆင့္အတန္း တိုးတက္ ျမင့္မားေရးတို႔အတြက္
တာဝန္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ ေဒသခံ ျပည္သူ
ေတြ အသိအျမင္ၾကြယ္ဝလာေအာင္ ပညာေပး
စည္း႐ုံး ဦးေဆာင္ရင္း ေဒသဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေရး
ေတြမွာ တက္တက္ၾကြၾကြပူးေပါင္းပါဝင္ ႀကိဳးပမ္း
ေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါ။
- ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ တိုင္းရင္းသားအားလုံးရဲ႕ ဘာသာ
စကား၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာ၊ ႐ိုးရာဓေလ့
နဲ႔ သမိုင္းအေမြအႏွစ္မ်ားကို ေလးစားျမတ္ႏိုးၿပီး
တန္ဖိုးထား ထိန္းသိမ္းေပးၾကပါ။
- ျပည္ေထာင္စုႀကီး ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး အဓြန္႔ရွည္
တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရးအတြက္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားအၾကား
တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရး စိတ္ဓာတ္ႏွင့္
ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္တို႔ အစဥ္ထာဝရ ရွင္သန္
ႏိုးၾကား ထြန္းကားျပန္႔ပြားေနေစရန္ အၿမဲမျပတ္
စည္း႐ုံးဦးေဆာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါ။
- ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ဒီမို
ကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ျဖစ္ထြန္းလာ
ေစေရး ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲေရး၊
တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္မႈမၿပဳိကြဲေရးနဲ႔ အခ်ဳပ္
အျခာအာဏာ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရးစတဲ့ အေျခခံ
အုတ္ျမစ္မ်ား ခိုင္မာေစရေအာင္ စည္း႐ုံးေဆာင္ရြက္
ေပးၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းမွာၾကားရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္အပ္
ပါတယ္။ ။

No comments:

Post a Comment