Monday, June 4, 2018

ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူးတံတား အျမန္ဆုံးအေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေရး ျပည္သူမ်ားႏွင္႕ ေဆြးေႏြး


Image may contain: sky, cloud, bridge and outdoor
ရန္ကုန္ ဇြန္ ၃
ကိုရီးယား-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရး ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူး တံတားႀကီး အျမန္ဆုံးအေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္ ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးျခင္းကို ယေန႔ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဒလၿမိဳ႕နယ္ ကမာကသြယ္ရပ္ကြက္ မဟာသုမနာရာမေက်ာင္းတိုက္၌ က်င္းပသည္။
ကိုရီးယား-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ဒလတံတား တည္ေဆာက္မည့္အစီအစဥ္ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒသခံျပည္သူမ်ား သိရွိလိုသည့္ အေၾကာင္း အရာမ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ စိန္ျမေအးက ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့ရာ '' ကိုရီးယား-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ဒလတံတားကို ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေမ ၁၉ ရက္ တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ဒလတံတား တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းကုိ ကိုရီးယား EDCF ေခ်းေငြရရွိမႈ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ အဆိုျပဳမႈအား ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ေပးပို႔ခဲ့ရာ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေမ ၂၈ ရက္တြင္ က်င္းပသည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၂)ႀကိမ္ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေဝး၏ ၅၁ ရက္ ေျမာက္ေန႔၌ ဒလတံတားတည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းအား ကိုရီးယားEDCF ေခ်းေငြရယူ၍ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္
အတည္ျပဳခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ တံတားတည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ႀကီးၾကပ္ ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလတြင္ စတင္ၿပီး ၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္ အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမ ၄ ရက္က ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕႐ုံး၌ ျပဳလုပ္ေသာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန လမ္းတံတားဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ႏွင့္ ပုဂၢလိကဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြး၍ ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူးတံတားစီမံကိန္း ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းညိႇႏႈိင္းအစည္းေဝးတြင္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ဌာန ဆိုင္ရာမ်ားမွ ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူးတံတားကို မူလကအေသးစိတ္ ေရးဆြဲထားေသာ တံတားဒီဇိုင္းႏွင့္ အျမင့္ေပ ၄၉ မီတာျဖင့္ တည္ေဆာက္ရန္ အတည္ျပဳ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း'' ၄င္းက ေျပာသည္။
ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရး
''မိမိတို႔ ဒလ၊ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းၿခံကုန္းေဒသမ်ားႏွင့္ ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသမ်ားမွ ျပည္သူမ်ားစြာတို႔၏ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရး၊ လူမႈ စီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ႀကီးမားေသာ အေထာက္အကူျဖစ္ထြန္းေစမည့္ ရန္ကုန္-ဒလျမစ္ကူး တံတားစီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကို အျမန္ဆုံး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵသည္ အေရးႀကီး ေၾကာင္းႏွင့္ အမ်ားျပည္သူလိုခ်င္သည့္ ဆႏၵမ်ားကို တားခြင့္မရွိေၾကာင္းႏွင့္ (ဒလ) တံတားႀကီး တည္ေဆာက္ေရး ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေနျခင္းေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား ေနာက္က်ေနရေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အစိုးရမွာတာဝန္ရွိေၾကာင္း'' ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာစိန္ျမေအးက ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့ သည္။
ထို႔ေနာက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အမွတ္(၁)လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းရင္၊ အမွတ္(၂)လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေထြးတင္တို႔က ဒလတံတား တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒသခံျပည္သူမ်ား သိရွိႏိုင္ရန္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ဒလၿမိဳ႕နယ္မွ ဦးေအာင္ေက်ာ္ျမင့္က ''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒလၿမိဳ႕နယ္ ေဒသခံ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ျမစ္ကူးတံတားႀကီးကို အျမန္ဆုံးအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေပးေစခ်င္ပါတယ္၊ တံတားဧရိယာနဲ႔ မလြတ္ကင္းတဲ့ ေနအိမ္ေတြ၊ ေစ်းဆိုင္ခန္း ေတြ၊ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ုံး၊ ၿမိဳ႕နယ္နာေရးကူညီမႈအသင္း႐ုံး၊ စာသင္ေက်ာင္းေတြ၊ သာသနိကအေဆာက္အအုံေတြ၊ ေအာင္ေတာ္မူ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးကိုပါ ေျပာင္းေရႊ႕ေနပါတယ္၊ စက္တပ္သမၺန္ ကူးတို႔ဆိပ္ အသစ္ကိုလည္း တည္ေဆာက္ေနၿပီး တံတားထိုးမယ့္ လမ္းဧရိယာတစ္ေလွ်ာက္ ဖ်က္သိမ္းေျပာင္းေရႊ႕ေနၿပီး တံတားႀကီး အျမန္ဆုံးတည္ေဆာက္ေပးဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက ျပည္သူေတြအားလုံးရဲ႕ ဆႏၵေတြ ျပည့္ဝေစဖို႔၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖုိ႔ ကူညီေပးၾကပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္'' ဟု ေျပာသည္။
ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္းႏိုင္
ကိုရီးယား-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရး ဒလျမစ္ကူး တံတားအမ်ဳိးအစားမွာ သံမဏိႀကိဳးဆိုင္းတံတား(Cable Stayed Bridge)၊ တံတားခံႏိုင္ဝန္ ယာဥ္ တစ္စီးခ်င္း ၇၅ တန္၊ စုစုေပါင္းတံတားအရွည္ ၆၁၄၄ ေပ၊ ပင္မတံတားအရွည္ ၁၉၃၆ ေပ၊ ခ်ဥ္းကပ္တံတား(ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း) ၂ဝ၂၆ ေပ၊ ခ်ဥ္းကပ္တံတား (ဒလဘက္ကမ္း) ၂၁၈၂ ေပ၊ ပင္မတံတား အက်ယ္(ေလးလမ္းသြား) ၈၇ ေပ၊ ခ်ဥ္းကပ္တံတား အက်ယ္(ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း) ၄၇ ေပ၊ ခ်ဥ္းကပ္တံတားအက်ယ္ (ဒလဘက္ကမ္း) ၆၈ ေပ၊ ဆင္ေျခေလွ်ာ တံတားမ်ားအက်ယ္(တစ္လမ္းသြား) ၂၃ ေပ၊ ေရလမ္းကင္းလြတ္အျမင့္ ၄၉ မီတာ ၊ ေရလမ္းကင္းလြတ္ အက်ယ္ မီတာ ၃၇ဝ ႏွင့္ Dead weight tonnage(DWT)တန္ခ်ိန္ ၁၅ဝဝဝ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ကိုရီးယား-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရး ဒလျမစ္ကူးတံတားႀကီးကို ကိုရီးယားႏိုင္ငံ စီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ရန္ပုံေငြ EDCF Lone ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ သန္းႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရ ထည့္ဝင္ေငြ ေဒၚလာသန္း ၃ဝ ဒသမ ၃၄၁သန္း စုစုေပါင္း ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆၈ ဒသမ ၁၇၃သန္း ကုန္က်မည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕နယ္ ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္းကို ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္သြားမည့္ လမ္းအူေၾကာင္းမွာ ထိခိုက္မႈအနည္းဆုံး လမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန တံတားဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဒလၿမိဳ႕နယ္၌ ပုဂၢလိကပိုင္ ကူးတို႔သမၺန္ဆိပ္ ေျခာက္ခုရွိရာ ကမာေအာင္ ကူးတို႔ဆိပ္အစင္း ၁၈ဝ၊ ေရကန္ကူးတို႔ဆိပ္ ၂၂ စင္း၊ တံလွ်ပ္ကူးတို႔ဆိပ္ ၄၆ စင္း၊ ဆာပါေခ်ာင္ ကူးတို႔ဆိပ္ ၄၁ စင္း၊ ေက်ာင္းစု (စက္ေျမ)ကူးတို႔ဆိပ္ ၂၂ စင္း၊ ေက်ာင္းစု(လက္/ခပ္) ကူးတို႔ဆိပ္အစင္း ၂ဝ၊ စုစုေပါင္း ၃၃၁ စင္းရွိၿပီး သမဝါယမအသင္းပိုင္ ကူးတို႔သမၺန္ဆိပ္ ငါးဆိပ္၌ သမၼတကမ္းေျခကူးတို႔ဆိပ္ ၃၄ စင္း၊ ကမာကသြယ္ ကူးတို႔ဆိပ္အစင္း ၃ဝ၊ ကမာကဆစ္ကူးတို႔ဆိပ္ ၄၁ စင္း၊ စက္ေျမကူးတို႔ဆိပ္ ၃၁ စင္း၊ ေမွာ္စက္ ကူးတို႔ဆိပ္ ၃၁ စင္း၊ စုစုေပါင္း ၁၆၇ စင္းရွိၿပီး ဒလၿမိဳ႕နယ္တြင္ စက္တပ္သမၺန္ စုစုေပါင္း ၄၉၈ စင္းႏွင့္ ကုန္တင္အစင္း ၂ဝ ရွိေၾကာင္း၊ ေန႔စဥ္ စက္တပ္သမၺန္ ကူးတို႔ဆိပ္၌ သြားလာၾကေသာ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ဒလ-ပန္းဆိုးတန္း သေဘၤာ ဆိပ္ကမ္းမွ ပို႔ေဆာင္ေပးလ်က္ရွိေသာ ခ်ယ္ရီ(၁)၊ ခ်ယ္ရီ(၂)၊ ခ်ယ္ရီ(၃) တို႔ျဖင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းၿခံကုန္းႏွင့္ ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးမွ သြားလာၾကေသာ ခရီးသြားျပည္သူေပါင္း တစ္သိန္း နီးပါး ရွိေၾကာင္း၊ ျမစ္အတြင္း သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ေၾကာင့္ လႈိင္းႀကီးျခင္း၊ မိုးရြာသြန္းျခင္းႏွင့္ ေလျပင္းမ်ားတိုက္ခတ္ျခင္း၊ စက္ပစၥည္းခြၽတ္ယြင္းျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ မၾကာခဏျဖစ္ပြားေနေသာ စက္သမၺန္မ်ား တိမ္းေမွာက္မႈ၊ နစ္ျမဳပ္မႈ တို႔ေၾကာင့္ လူ႔အသက္မ်ား ဆုံး႐ႈံးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အျမန္ဆုံးအေကာင္အထည္ေဖာ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕နယ္သို႔ ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္သြားမည့္ ျမစ္ကူး တံတားႀကီး အျမန္ဆုံး အေကာင္အထည္ေဖာ္တည္ေဆာက္ပါက ဒလ၊ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းၿခံကုန္းေဒသမ်ားႏွင့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးမွ ျပည္သူမ်ားစြာ တို႔၏ လူမႈစီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ မ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္၏ ကုန္ထုတ္စြမ္းအားမ်ားလည္း တစ္ဟုန္ထိုး တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာမည္ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ၏ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္အညီ ျပည္သူမ်ားစြာတို႔၏ ဆႏၵနဲ႔ဘဝ တစ္ထပ္တည္းက်ေစရန္၊ ျမစ္အတြင္း မၾကာခဏျဖစ္ပြားေနေသာ စက္သမၺန္မ်ား တိမ္းေမွာက္မႈ၊ နစ္ျမဳပ္မႈတို႔ေၾကာင့္ လူ႔အသက္မ်ား ဆုံး႐ႈံးမႈ မျဖစ္ေပၚႏိုင္ေရး ျပည္သူမ်ားစြာတို႔၏ အသက္ အႏၲရာယ္ လုံၿခံဳမႈရွိေစေရးတို႔အတြက္ တံတားႀကီး အျမန္ဆုံးတည္ေဆာက္မွ ျပည္သူအားလုံးရဲ႕ ဆႏၵေတြ၊ လုံၿခံဳမႈေတြ ျပည့္ဝလာႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ျမစ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္မည့္ တံတားတစ္စင္းသည္ လိုအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဒလျမစ္ကူးတံတားႀကီးကို အျမန္ဆုံးအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပး ႏိုင္ရန္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ ခရီးသြားမိဘျပည္သူမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
သတင္းႏွင့္ဓာတ္ပုံ-ႏိုင္လင္းေက်ာ္(ဒလ)

No comments:

Post a Comment