Monday, June 4, 2018

ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ေက်ာင္းကားစနစ္သစ္ စတင္က်င့္သုံး၊ ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ထပ္မံျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးမည္


Image may contain: car, sky and outdoor
ရန္ကုန္ ဇြန္ ၃
၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္း အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၌ ေက်ာင္းကားစနစ္ သစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ ဇြန္ ၁ ရက္မွစတင္၍ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းတြင္ စံျပအေနျဖင့္ စတင္က်င့္သုံးလ်က္ရွိၿပီး ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ လိုအပ္ ခ်က္မ်ားအား ထပ္မံျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈအာဏာပိုင္အဖြဲ႕(YRTA)မွ သိရသည္။
YRTA အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္ က ''ဒီကေန႔မွာေတာ့ ေက်ာင္းကားလိုအပ္တယ္လို႔ တင္ျပ တဲ့ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းကို စံျပအေနနဲ႔ စတင္ေျပးဆြဲေပး တာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ လုံျခံဳစိတ္ခ်ရ ေအာင္ ေက်ာင္းကားေတြကို စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ထားပါ တယ္၊ ယာဥ္စီးခေတြကို အျပင္ေပါက္ေစ်းနဲ႔ အနီးစပ္ဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ထားပါတယ္၊ ကားတစ္စီးကို ေက်ာင္းသား ၂၈ ဦး ဆံ့ပါတယ္၊ လက္ရွိအေျခအေန မွာေတာ့ ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို ၁၅ ဦးေလာက္ရွိရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေက်ာင္းကား စီစဥ္ေပးသြားမွာပါ'' ဟု ေျပာသည္။
ဆက္လက္၍ ၄င္းက ''ေက်ာင္းကားဆိုတာကေတာ့YBS နဲ႔ မတူတဲ့အျပင္ လမ္းေၾကာင္းေတြေဖာ္ရတာ ရွိပါ တယ္၊ ဒီေန႔မွာဆိုရင္ ကမာရြတ္ TTC အတြက္ ဆြဲထား တဲ့ လမ္းေၾကာင္း ၁၅ ေၾကာင္း ရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ လမ္းေၾကာင္း ၁၂ ေၾကာင္းပဲ ေျပးဆြဲႏိုင္ပါေသးတယ္၊ က်န္တဲ့ဟာေတြက စီးတဲ့ဦးေရ နည္းတာေတြရွိပါတယ္၊ ေနာက္ရက္ေတြမွာေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးေတြနဲ႔ မိဘအုပ္ထိန္းသူေတြရဲ႕ အႀကံျပဳခ်က္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ယာဥ္လမ္း ေၾကာင္းနဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြအေပၚ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ ေပးသြားမွာပါ''ဟု ေျပာသည္။
ထိုသို႔ေျပးဆြဲရာတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ (YRTA) ၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္Royal Golden Hand Co., Ltd. က တာဝန္ယူေျပးဆြဲေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး ပထမဆုံးအဆင့္ (စံျပ) အေနျဖင့္ ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ ေလ့က်င့္ေရး အထက္တန္းေက်ာင္း(TTC) ကမာရြတ္ႏွင့္ (TTC) ရန္ကင္း စသည့္ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းတို႔တြင္ ဇြန္ ၁ ရက္မွ စတင္ကာ ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိသည္။
အဆိုပါကုမၸဏီအေနျဖင့္ ယာဥ္စီးေရ ၂ဝဝ ခန္႔ ရွိသည့္အနက္ ၁ဝဝ ခန္႔မွာ ေျပးဆြဲရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေန သည့္အျပင္ အလုံးစုံ အာမခံထားရွိမႈလည္း ျပဳလုပ္ထား ရွိၿပီးျဖစ္ရာ ဇြန္ ၁ ရက္က စတင္ေျပးဆြဲရာတြင္TTC ကမာရြတ္အေနျဖင့္ ၂၉ စီး၊ TTC ရန္ကင္းအေနျဖင့္ ၃၁ စီး အပါအဝင္ ယာဥ္အစီးေရ ၆ဝ ျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ေနာက္ထပ္က်န္ရွိတဲ့ ယာဥ္အစီးေရ ၁ဝဝ ကိုလည္း လိုအပ္ရင္ ျဖည့္တင္းေျပးဆြဲႏိုင္ဖို႔ အဆင္သင့္နီးပါး ျပဳလုပ္ ထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္၊CCTV တပ္ဆင္မႈအပိုင္းေလာက္ ပဲရွိေတာ့တာပါ၊ အျခားေက်ာင္းေတြရဲ႕ ေက်ာင္းကား လိုအပ္ခ်က္အရ တင္ျပေတာင္းဆိုလာရင္လည္း ေျပးဆြဲ ေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္၊ တျဖည္းျဖည္းမ်ားလာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ ကိုလည္း လိုအပ္ရင္ ဆက္သြယ္ဖို႔ေျပာထားပါတယ္''ဟု ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆိုသည္။
TTC ရန္ကင္းေက်ာင္းသည္ အခ်ိန္ျပည့္ ေက်ာင္း ျဖစ္ေသာ္လည္းTTC ကမာရြတ္ေက်ာင္းသည္ သုံးခ်ိန္ ေက်ာင္းျဖစ္သည့္အတြက္ ထိုသို႔ေျပးဆြဲေပးရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းမ်ားအလိုက္ ေက်ာင္းခ်ိန္မ်ားအေပၚ မူတည္၍ ယာဥ္အစီးေရ လုံေလာက္စြာျဖင့္ ေျပးဆြဲေပး လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယာဥ္စီးခ ႏႈန္းထားမ်ားကိုမူ ေက်ာင္းႏွင့္အနီး အေဝးေပၚ မူတည္ကာ ေစ်းႏႈန္းမ်ား သတ္မွတ္ထားရွိၿပီး တစ္လလွ်င္ ေငြက်ပ္ ၃၅ဝဝဝ မွ ေငြက်ပ္ ၇ဝဝဝဝ အထိ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားထံမွ ရရွိ သည့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအေပၚ သက္ဆိုင္ရာအေနျဖင့္ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္၍ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္ထံမွ သိရသည္။
TTC ကမာရြတ္ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားမိဘျဖစ္သူ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ေန ေဒၚစန္းစန္းစိမ့္က ''အခုလို ေက်ာင္းကားစနစ္ေတြ ေျပာင္းလဲေျပးဆြဲေပးတာ ေကာင္း ပါတယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ပိုၿပီး လုံျခံဳစိတ္ခ်ရ ပါတယ္၊ ပထမဆုံးေန႔မွာ အဆင္မေျပမႈေတြေတာ့ ရွိပါတယ္၊ အဓိကကေတာ့ လမ္းေၾကာင္းေျပးဆြဲမႈနဲ႔ စုရပ္ အလွမ္းေဝးေနတဲ့ အခက္အခဲေတြပါ၊ အဲဒါေတြကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာက ညႇိႏႈိင္းၿပီး ေျပးဆြဲေပးမယ္လို႔ေတာ့ ေျပာပါ တယ္၊ ေစ်းႏႈန္းအေနနဲ႔ကေတာ့ လက္ရွိအေျခအေနအရ သတ္မွတ္ခ်က္ေတာ့မရွိေသးပါဘူး၊ ၄ဝဝဝဝ လို႔ေတာ့ ၾကားပါတယ္၊ ေစ်းႏႈန္းေလး နည္းနည္းေလွ်ာ့ေပးရင္ ပိုအဆင္ေျပမွာပါ၊ မိဘေတြကေတာ့ ဒီေက်ာင္းကားစနစ္ကို ေတာ္ေတာ္ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္၊ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း အခုလို ေက်ာင္းကားစနစ္ေတြ က်င့္သုံးတဲ့အတြက္ ေရရွည္ မွာ ေအာင္ျမင္မႈရလာလိမ့္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္'' ဟု ေျပာသည္။
အလားတူTTC ကမာရြတ္ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသား မိဘျဖစ္သူ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ မုဒိတာအိမ္ရာေန ဦးစိုးမင္းလတ္က ''ေက်ာင္းကားစနစ္သစ္က သတ္မွတ္ ေနရာကို ပို႔ရတာမ်ဳိးအျပင္ ကေလးက ငယ္ေနတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ အခက္အခဲရွိတာေၾကာင့္ အရင္ႏွစ္ ေတြတုန္းကပို႔တဲ့ ပုဂၢလိကေက်ာင္းကားနဲ႔ပဲ ဆက္ၿပီး ပို႔ျဖစ္ပါတယ္၊ အခု အစိုးရက စီစဥ္ေပးထားတဲ့ ေက်ာင္း ကားကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပို႔ရမယ့္အခ်ိန္နဲ႔ သူတို႔လာႀကိဳ တဲ့ပုံစံေၾကာင့္ သိပ္အဆင္မေျပပါဘူး''ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ေက်ာင္းကားစနစ္သစ္တြင္ စတင္ေျပးဆြဲ သည့္ ဇြန္ ၁ ရက္တြင္ သက္ဆိုင္ရာေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ သတ္မွတ္စုရပ္သို႔ သြားေရာက္စီးနင္းရျခင္း၊ သတ္မွတ္ယာဥ္လမ္းေၾကာင္း မ်ားကို အျပည့္အဝ ေျပးဆြဲေပးႏိုင္မႈမရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အခက္အခဲအခ်ိဳ႕ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ၾကရေၾကာင္း ေက်ာင္းသား မိမ်ားထံမွ သိရသည္။
Yangon School Bus (YSB)ယာဥ္ေမာင္း ဦးခင္ေမာင္ေဌးက ''ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ယာဥ္စီး ရာမွာ လုံျခံဳစိတ္ခ်မႈရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ထားပါတယ္၊ ဥပမာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ ယာဥ္စီးတဲ့အခါမွာ ခါးပတ္ ပတ္ထားရမွာျဖစ္သလို အတက္၊ အဆင္း ျပဳလုပ္ တဲ့အခါမွာလည္း ဟိုက္ဒေရာလစ္စနစ္နဲ႔ ေလွကားေတြ ပါပါတယ္၊ ကားထဲမွာဆိုရင္လည္း အေရးေပၚ မီးသတ္ ေဆးဘူးေတြအျပင္ ေရွးဦးသူနာျပဳေဆးေသတၱာေတြလည္း အသင့္ေဆာင္ထားပါတယ္၊ ေလာေလာဆယ္မွာလည္း ေက်ာင္းသားမိဘေတြအေနနဲ႔ ကေလးေတြကို စိတ္မခ်ရင္ ယာယီသေဘာအေနနဲ႔ ေလး၊ ငါးရက္ေလာက္အထိ ေက်ာင္းကားနဲ႔ လိုက္လံစီးနင္းပို႔ေဆာင္တာမ်ဳိး လုပ္လို႔ရ ပါတယ္၊ ဇြန္ ၁ ရက္ စီးနင္းမႈအေျခအေနကေတာ့ စာရင္း ေပးထားတဲ့အထဲက ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ လိုက္ပါ စီးနင္းၾကပါေသးတယ္။ ဒါကလည္း ပထမဆုံးေက်ာင္းစဖြင့္ တဲ့ေန႔ျဖစ္တာေၾကာင့္ မိဘေတြအေနနဲ႔ ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ ကိုယ္ လိုက္ပို႔ၾကတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္''ဟု ေျပာ သည္။
ယခု ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေက်ာင္းကားစနစ္သစ္ကို ေျပးဆြဲရာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာနယ္နိမိတ္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားရွိ အဓိကလမ္းမႀကီး မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေပၚေလ့ရွိ သည့္ ေနရာမ်ားတြင္တည္ရွိေသာ အေျခခံပညာေက်ာင္း ၂၂ ေက်ာင္းတို႔ကို ေက်ာင္းကားစနစ္အသစ္ျဖင့္ ေျပးဆြဲ သြားရန္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိရာ ယခုအခါ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ TTC ကမာရြတ္ႏွင့္TTC ရန္ကင္းေက်ာင္းတို႔ကို စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္။
လက္ရွိေျပးဆြဲေနသည့္ ေက်ာင္းကားမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကို ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ရန္ YRTA မွ သင္တန္းပို႔ခ်ထားသည့္ ႀကီးၾကပ္သူ(ယာဥ္မယ္)တစ္ဦးစီပါရွိျခင္း၊ အေရးေပၚေဆးေသတၱာမ်ားပါရွိျခင္း ႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ လုံျခံဳေရးစနစ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အဆင္း၊ အတက္ ျပဳလုပ္ရာတြင္ လြယ္ကူ ေစေသာစနစ္မ်ား ပါရွိျခင္းတို႔အျပင္ ေနာက္ဆက္တြဲ အေနျဖင့္ ကတ္စနစ္ကို အသုံးျပဳ၍ ယာဥ္စီးနင္းျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ေရာက္ရွိရာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို မိဘအုပ္ထိန္းသူတို႔ အေနျဖင့္ ဖုန္းထဲမွတစ္ဆင့္ အက္ပလီေကးရွင္းကို အသုံးျပဳၿပီး ၾကည့္႐ႈႏိုင္ရန္တို႔အတြက္ကိုလည္း စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယခု ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္း၌ ေက်ာင္း ႀကိဳ၊ ပို႔ယာဥ္မ်ားကို လိုက္ထရပ္ယာဥ္ မ်ားအား အသုံးျပဳခြင့္မျပဳေတာ့ဘဲ မီနီဘတ္စ္ႏွင့္ (အံစာ တုံး၊ စူပါကာစတန္ကဲ့သို႔) မိုက္ခ႐ိုဘတ္စ္မ်ားကိုသာ ေက်ာင္း ႀကိဳ၊ ပို႔ယာဥ္မ်ားအျဖစ္ ခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ လက္ရွိေျပးဆြဲေနသည့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္း ႀကိဳ၊ ပို႔ ယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန(ကညန)က သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းခ်က္ ၁၂ ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စုံရန္လိုေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းႀကိဳ၊ ပို႔ယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္း ေရးႏွင့္ လုံျခံဳစိတ္ခ်မႈ ျပည့္ဝရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ယခုႏွစ္ တြင္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ညာေမာင္း ယာဥ္မ်ားကို ျ>ြခင္းခ်က္အေနျဖင့္ ခြင့္ျပဳထားေသာ္လည္း လာမည့္ႏွစ္တြင္ သက္ဆိုင္ရာက သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံေသာယာဥ္မ်ားကိုသာ ခြင့္ျပဳသြားမည္ကို အသိေပးထားၿပီးျဖစ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လာမည့္ႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲမႈစနစ္သစ္ကို ပီျပင္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆိုသည္။
ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ျခင္းအားျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေျဖေလွ်ာ့လာ ႏိုင္မည့္အျပင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ေဘး အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းၿပီး လုံျခံဳစိတ္ခ်ရသည့္ ေက်ာင္းကား စနစ္ကို ပီျပင္စြာအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လာႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
သတင္း-ေဇာ္ႀကီး၊ ဓာတ္ပုံ-ေဖေဇာ္

No comments:

Post a Comment