Sunday, June 3, 2018

သဘင္ပညာရွင္မ်ားနဲ့ ျပည္သူမ်ားက သဘင္အႏုပညာကို ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္းေစာင္႕ေရွာက္သြားမယ္ဆိုရင္သဘင္အႏုပညာဟာ တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္မသြားႏိုင္ပါဘူး

Image may contain: 1 person, eyeglasses

ဦးရဲထြဋ္(နာယက၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္း)
ရန္ကုန္ ဇြန္ ၂
သဘင္ပညာရပ္မ်ား ရွင္သန္ႏိုင္ေရးႏွင့္ သဘင္ပညာရွင္မ်ား ရပ္တည္ႏိုင္ေရးဆိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ ဝါရင့္သဘင္ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ႐္ိုးရာအႏုပညာျမတ္ႏိုးသူမ်ားျဖင့္ ေပါင္းစုဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္ ေဖာင္ေဒးရွင္း၏ ျမန္မာ့သဘင္႐ႈခင္း(၂ဝ၁၈)ေတြ႕ဆုံပြဲကို ယေန႔မြန္းလြဲ ၂ နာရီကရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆူးေလရွန္ဂရီလာဟိုတယ္၌က်င္းပသည္။ ေတြ႕ဆုံပြဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္း၏ သုံးႏွစ္ေက်ာ္သက္တမ္းကာလအတြင္း သဘင္ ေလာကအက်ဳိး၊ ျပည္သူလူထုအက်ိဳးသယ္ပိုးႏိုင္မႈကို မီဒီယာမ်ားအား ရွင္းလင္းတင္ျပခဲ့ၿပီး သဘင္ပညာရွင္မ်ားက ျမန္မာ့႐ုပ္ေသး႐ုပ္စုံတင္ဆက္မႈ အပါအဝင္ ႐ိုးရာသဘင္ အဆို၊ အက၊ အတီးမ်ားျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ခဲ့သည္။
ေတြ႕ဆုံပြဲသို႔ တက္ေရာက္လာၾကသည့္ သဘင္ပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ စကားသံမ်ားမွာ-
မႏၲေလးသိန္းေဇာ္(ဥကၠ႒၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္း)
တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးျဖစ္ေနတဲ့ သဘင္ပညာရပ္ေတြကို လက္ လွမ္းမီသေလာက္ ဆက္လက္ရွင္သန္ႏိုင္ေရးကို အားစိုက္လုပ္ ေဆာင္ပါတယ္။ သဘင္ပညာရွင္ေတြရဲ႕ လူမႈေရးက႑ေတြထက္ သဘင္ပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဇာတ္႐ုံေတြ ေပၚေပါက္ေရးကို လႈံေဆာ္မယ္၊ တင္ျပမယ္၊ ေတာင္းဆိုမယ္၊ ဇာတ္ခုံေပၚမွာ ဇာတ္ပညာေတြ၊ ဆို၊ ငို၊ ေျပာ ပညာေတြ အားနည္းလာတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပရိသတ္ကို လႈံ႔ေဆာ္မယ္၊ သဘင္အႏုပညာရွင္ေတြကိုလည္း တိုက္တြန္းမယ္၊ အားေပးမယ္၊ ျမန္မာ့သဘင္၊ဂီတအႏုပညာေတြ မတိမ္ေကာ ေအာင္၊ မေပ်ာက္ကြယ္ေစရေအာင္ အားေပးမႈေတြလည္း သူ႔တန္ဖိုးနဲ႔သူ ညီမွ် စြာရွိေနေအာင္ ႀကိဳးစားသြားမယ္။
ျမန္မာ့သဘင္မွာ ေခတ္အလိုက္ေျပာင္းလဲမႈကို လက္ခံႏိုင္တာရွိသလို ထိန္းသိမ္းရမယ့္ အရာေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ အ႐ိုးကို အရြက္မဖုံး ရေအာင္ ကမၻာကေနလည္း ယဥ္ေက်းမႈကို ယူသင့္တာယူရမယ္။ ေပါင္းသင့္တာ ေပါင္း ရမယ္။ ျမန္မာဆိုတဲ့ သေကၤတကို ညိႇဳးႏြမ္းေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ လက္ခံလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အႏုပညာသမားေတြက ေငြေၾကးတစ္ခုတည္းကုိမၾကည့္ဘဲ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာအေမြအႏွစ္ေတြကိုထိန္းသိမ္းၿပီး မွ်တစြာလုပ္ေဆာင္ရင္ သဘင္အႏုပညာ ဆိုတာ ေရရွည္တည္တံ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပန္တ်ာ ျမၾကည္(နာယက၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္း)
ျမန္မာႏိုင္ငံ သဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္းကို သဘင္ထုအတြက္ တတ္စြမ္းသမွ် ပံ့ပိုးဖို႔၊ သဘင္ပညာ ထိန္းသိမ္းဖို႔၊ သဘင္အႏုပညာရွင္ေတြ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔၊ တတ္စြမ္းသမွ် ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ဖြဲ႕စည္းထားတာပါ။ သဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္းအေနနဲ႔ သဘင္အႏုပညာ မေပ်ာက္ကြယ္သြားဖို႔အတြက္ ေရွးမူမပ်က္ရွိေနတဲ့ သဘင္ ပညာေတြကို ထိန္းသိမ္းသြားမယ္။ သဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္းကေန သဘင္ပညာ သည္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးမယ္။ သဘင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဆို၊ အငို၊ အေျပာေတြ ျပည္သူအမ်ားသိေအာင္ စြမ္းႏိုင္သမွ် ႀကိဳးစားေနမွာပါ။
ဦးရဲထြဋ္(နာယက၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္း)
ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈေတြကို အင္မတန္မွ ျမတ္ႏိုးတယ္၊ တန္ဖိုးထား တယ္၊ ေလးစားတယ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးဆိုတာ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီၿပီး ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ္ပိုင္စာေပ၊ ကိုယ္ပိုင္ဂီတ၊ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာရွိတဲ့လူမ်ဳိးပါ။ ကမၻာမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးရယ္လို႔ ၾကြားၾကြားဝံ့ဝံ့ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ ခိုင္မာတဲ့ျမန္မာ့ ဇာတ္သဘင္အႏုပညာေတြကို ထိန္းသိမ္းၿပီး ဘိုး၊ ဘြားေတြက ေဆာင္ရြက္ေပး ခဲ့တယ္။ သဘင္အႏုပညာဆိုတာ အင္မတန္ ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းပါတယ္။ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္မွာ အဆို၊ အက၊ အေရး၊ အတီး၊ အေျပာ စတဲ့ ပညာရပ္ေတြ ပါသလို အသက္မဲ့တဲ့ အ႐ုပ္ႀကိဳးဆြဲၿပီးကတဲ့ ႐ုပ္ေသးအကေတြပါပါတယ္။ အ႐ုပ္ႀကိဳးဆြဲၿပီးကတဲ့ ႐ုပ္ေသးအႏုပညာဆိုတာ ကမၻာမွာ မရွိပါဘူး။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ္ပိုင္ အႏုပညာေတြရွိပါတယ္။ သက္ရွိသဘင္ပညာရွင္ေတြက သာမန္ကျပေဖ်ာ္ေျဖမႈ မဟုတ္ဘဲ ျပည္သူေတြကို အသိပညာေတြ၊ သင္ခန္းစာေတြေပးတယ္။ ေကာင္း တဲ့လမ္းေၾကာင္းေတြအေပၚ ေခၚေဆာင္ေပးတယ္။ သဘင္အဖြဲ႕အစည္းဆိုတာ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈႀကီးကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္လုပ္ေဆာင္တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ ဘိုးဘြားအေမြအႏွစ္ ရတနာအျဖစ္ ဇာတ္ သဘင္ဆိုတာ ရွိခဲ့တယ္။ ဇာတ္သမားလာရင္ မွတ္သားစရာ ပါရမယ္၊ ဇာတ္ သမားျပန္ရင္ မွတ္သားစရာ က်န္ရမယ္။ မွတ္သားစရာဆိုတာ လူ႔ေလာကရဲ႕ ေလာကဓံကို ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းၾကမလဲဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြရေစဖို႔ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာ့သဘင္ပညာရဲ႕ တန္ဖိုးေတြပါ။
ေရွးေခတ္သဘင္ပညာရွင္ႀကီးေတြက ဝမ္းေရးအတြက္ ျပည္သူေတြကို အသိပညာေပးအေနနဲ႔ ကျပေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ခဲ့သလို ျပည္သူေတြထဲက ျပည္သူ ေတြကို အဆို၊ အက၊ အေရး၊ အတီးဆိုတဲ့ သဘင္ပညာကို သင္ေပးတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္ေတြမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ကေန ပန္တ်ာေက်ာင္းေတြဖြင့္ၿပီး သဘင္ပညာေတြကို သင္ေပးတယ္။ သဘင္ပညာရွင္ ႀကီးေတြကလည္း လက္ဆင့္ကမ္းအေမြအေနနဲ႔ သဘင္အႏုပညာေတြကို ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ေပးခဲ့ၿပီး ျမန္မာ့သဘင္ပညာကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္။ အခုေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအရ ႏိုင္ငံတကာကေန ယဥ္ေက်းမႈေတြ စိမ့္ဝင္ထိုးေဖာက္လာတဲ့အခါမွာ သဘင္ပညာရွင္မ်ားနဲ႔ ျပည္သူမ်ားက သဘင္အႏုပညာကို ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သြားမယ္ ဆိုရင္ သဘင္အႏုပညာဟာ တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္မသြားႏိုင္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔အေနနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးထားတယ္။ ျမန္မာ့သဘင္ဟာ အ႐ိုး ကို အရြက္ဖုံးမယ့္ အေနအထားမ်ဳိးရွိေနတယ္။ ျမန္မာ့သဘင္ရဲ႕ဝမ္းစာစစ္စစ္ကို သဘင္နယ္ပယ္ကေနရေစခ်င္တယ္။
ဦးနန္းဝင္း(အတြင္းေရးမွဴး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္း)
ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္ေဖာင္ေဒးရွင္းရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ သဘင္ပညာရပ္မ်ား ရွင္သန္ႏိုင္ေရးဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔အညီ သဘင္အေျခခံ သင္တန္းေတြဖြင့္လွစ္တယ္။ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးျဖစ္ေနတဲ့ ဇာတ္စာ၊ ဇာတ္စကားေတြ၊ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ဇာတ္သဘင္ဆိုတာေတြကို အခါအား ေလ်ာ္စြာ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး သဘင္ပညာေတြ ပူးေပါင္းဖလွယ္တယ္။
ယေန႔ေတြ႕ဆုံပြဲကို ျမန္မာ့သဘင္ေလာက၏ သမိုင္းတန္ဖိုးႏွင့္တကြ မ်က္ေမွာက္ေခတ္သဘင္ေလာက အေရြ႕မ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ့သဘင္ စင္ျမင့္မွ ဆို၊ င္ို၊ ေျပာဇာတ္သဘင္ပညာမ်ား တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္လာေၾကာင္း ဇာတ္ အဖြဲ႕၊ ဆိုင္းအဖြဲ႕မ်ား ေခတ္အျမင္အေတြး ေခတ္သစ္နည္းပညာမ်ားျဖင့္ ႐ိုးရာ သဘင္က္ို ျမႇင့္တင္ထိန္းသိမ္းလုပ္ေဆာင္ၾကေရးအတြက္ သက္ရွိယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားျဖစ္သည့္ ႐ိုးရာသဘင္ကို ဝိုင္းဝန္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရန္ လႈပ္ရွား မႈတစ္ရပ္အေနျဖင့္ က်င္းပျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
သတင္း-ဝင္းဝင္းေမာ္၊ မီမီၿဖိဳး၊ ဓာတ္ပုံ-လွမိုး

No comments:

Post a Comment