Thursday, March 29, 2018

မုျဒာရဲ့ေခၚသံ(သို့မဟုတ္) ျမန္မာအေၾကာင္းေျပာေသာ႐ုပ္ရွင္

Image may contain: 2 people, people smiling, people sitting and outdoor
ေဆြဇင္ေနမင္း
႐ံုတင္ရက္မေရာက္ခင္ကတည္းက ပရိသတ္စိတ္ဝင္စားမႈျမင့္တက္ေနသည့္ ''မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ'' (Mudras Calling) ႐ုပ္ရွင္ကို သြားၾကည့္ျဖစ္ခဲ့သည္။ႏိုင္ငံတကာ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ျပသခြင့္ရ ႐ုပ္ရွင္ျဖစ္သည့္အျပင္ ဆုရမွတ္တမ္းမ်ားလည္းရွိေနသည္မို႔ မၾကည့္မျဖစ္ ေစာင့္ၾကည့္သင့္ေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားဟု ၫႊန္းဆိုရပါမည္။ ႐ံုတင္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ရက္အနည္းငယ္အတြင္း လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခံရမႈအမ်ားဆံုး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျဖစ္လာခဲ့ၿပီး ၾကည့္႐ႈသူပရိသတ္မ်ား၏ ခ်ီးက်ဴးစကားသံမ်ားကို လက္ခံရရွိေသာဇာတ္ကားလည္း ျဖစ္သည္။
''မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ'' သည္ ဒါ႐ိုက္တာ ခရစၥတီးနားခီ ၏ ပြဲဦးထြက္လက္ရာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားသို႔ ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ႐ုပ္ရွင္အၿပီး ဒုတိယတင္ဆက္မႈအေနျဖင့္သာ ေရာက္ရွိခြင့္ရခဲ့သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပရိသတ္မ်ား၏ ဝန္းရံမႈေၾကာင့္ ႐ံုေပၚသို႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဟု ဆိုရမည္။
ဇာတ္လမ္းကို အပိုင္းခြဲၾကည့္သည့္အခါ အဓိကတည္ေနရာ သုံးခုႏွင့္ ဇာတ္လမ္းအေၾကာင္းအရာ သုံးခုပါဝင္ေနၿပီး ဇာတ္လမ္းအပိုင္းတစ္ခုစီ တိုင္းတြင္ ပရိသတ္အာ႐ံုကိုဆြဲေခၚႏိုင္မည့္ ဇာတ္တက္ပိုင္း (climax) တစ္ခုစီပါဝင္ေနသည္ကို သတိထားမိခဲ့သည္။ ဇာတ္လမ္းအပိုင္းတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု၏ ဆက္စပ္မႈေနာက္တြင္ ဇာတ္လမ္း၏အေၾကာင္းအရာပါ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာၿပီး ပရိသတ္၏စိတ္ဝင္စားမႈအရွိန္ကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျမင့္တက္ လာေစသည္။
ဇာတ္လမ္း၏ ပထမပိုင္းတြင္ အဓိကဇာတ္ေကာင္ေဂ်ဒန္ (Jaden William)ႏွင့္ ႏွင္းသူဇာတို႔၏ ေတြ႕ဆံုမႈမ်ားကို ၾကည့္႐ႈခံစားရသည္။ ဘာသာတရားေပၚ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈရွိေသာ ျမန္မာမေလး ႏွင္းသူဇာႏွင့္ ဘာသာမဲ့တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဂ်ဒန္တို႔ၾကားက နားလည္မႈအလြဲမ်ားသည္ ပရိသတ္ကို ၿပံဳးရယ္ေစသည္။
ဘာသာတရားႏွင့္ လူေနမႈစနစ္ၾကားက ဆက္ႏႊယ္မႈမ်ား၊ ပုဂံနံရံေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ား၊ ပုဂံေခတ္ ဂီတ၊ အကအလွမ်ားကို ဆက္စပ္ေဖာ္ျပထားသည့္ ပုဂံေဒသ၏ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ားတြင္ ဇာတ္ေဆာင္ ႏွစ္ဦး၏ အေတြးမ်ားႏွင့္ ခံစားမႈမ်ားမွတစ္ဆင့္ ပရိသတ္စိတ္ဝင္စားေစရန္ ႐ိုက္ကူးတင္ျပထားသည္။
အထူးသျဖင့္ သုဝဏၰသာမဇာတ္ကို ေျပာျပေနသည့္ ဇာတ္ဝင္ခန္းတြင္ ႐ုပ္ေသးအႏုပညာကိုအသံုးခ်၍ ပရိသတ္စိတ္ကုိ ၿငီးေငြ႕မႈမျဖစ္ေစရန္ ႐ိုက္ကူးတင္ဆက္ထားျခင္းေၾကာင့္ ဒါ႐ိုက္တာ ခရစၥတီးနားခီ၏ ဇာတ္လမ္းဖန္တီးမႈႏွင့္ တင္ဆက္ျပသမႈ အရည္အေသြးကို ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ေနစဥ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးက်ဴးမိသည္။
ဇာတ္လမ္း၏ ဒုတိယအပိုင္းႏွင့္ တတိယအပိုင္းတြင္ မႏၲေလးေဒသပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ အင္းေလးေဒသပတ္ဝန္းက်င္မ်ားကို ၾကည့္႐ႈခံစားရၿပီးေဒသတစ္ခုခ်င္းစီ၏ အထင္ကရပံုရိပ္မ်ားကို အေလးေပးထည့္သြင္းထားသည္။ သတိထားမိသည္က မႏၲေလးဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ားတြင္ ဇာတ္ေဆာင္ ႏွစ္ဦး၏ သြားလာေရးအတြက္ မႏၲေလးပုံရိပ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ စက္ဘီးမ်ားကို အသံုးျပဳ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ေနစဥ္ သတိထားမိေသာ အခ်က္တခ်ဳိ႕ရွိပါသည္။ ၎တို႔မွာ အကယ္ဒမီ ေဆြဇင္ထိုက္ မိတ္ဆက္ေျပာျပေပးသည့္ ျမန္မာမုန္႔မ်ား၏ အရသာအေၾကာင္း၊ ထန္းေတာထဲတြင္ ျမင္ရသည့္ ထန္းတက္သမားတို႔၏ အေလ့အထျမင္ကြင္းႏွင့္ ေဂ်ဒန္ ျမည္းစမ္းခဲ့ေသာ ထန္းရည္အခ်ဳိအေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ေဂ်ဒန္သည္ ကျပားျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ လူမ်ဳိးစုမ်ားရွိေၾကာင္း ႐ုပ္ရွင္က ေဖာ္ျပလိုဟန္ရွိသည္ဟု ခ်ဲ႕ကားေတြးေတာမိခဲ့သည္။
ဇာတ္လမ္းကေပးထားသည့္ အႀကိဳက္ဆံုးအခ်က္ကို ဆြဲထုတ္ေဖာ္ျပရလွ်င္ ''ယံုၾကည္မႈတစ္ခုႏွင့္ သစၥာတိုင္တည္ေသာအခါ ထိုသစၥာတရား၏ အက်ဳိးကိုခံစားခြင့္ရရွိသည္'' ဟူေသာေဖာ္ျပခ်က္ ျဖစ္သည္။
ဇာတ္လမ္းအေၾကာင္းေျပာၿပီးေသာအခါ ဇာတ္ေဆာင္မ်ားအေၾကာင္း အနည္းငယ္ေျပာၾကည့္ခ်င္ပါသည္။ အဓိကဇာတ္ေဆာင္အျဖစ္ သ႐ုပ္ ေဆာင္ ဇဏ္ခီက ပါဝင္ထားၿပီး ျမန္မာျပည္ဖြား အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား ေဂ်ဒန္ဝီလ်ံအျဖစ္ ဇာတ္ကား စ၊ လယ္၊ အဆံုးအထိ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားျဖင့္သာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဇဏ္ခီသည္ ပထမဇာတ္ကားျဖစ္ေသာ ဥပါယ္တံမ်ဥ္႐ုပ္ရွင္မွ မင္းထက္ ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္ထက္ ေဂ်ဒန္ ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္ႏွင့္ ပိုမိုလိုက္ဖက္မႈ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ မင္းထက္ဇာတ္ေဆာင္စ႐ိုက္ကို ပံုေဖာ္စဥ္က ျမန္မာစကား ေလယူ၊ ေလသိမ္း၊ အတက္၊ အက်မ်ားတြင္ လိုအပ္ခ်က္ ရွိသည္ဟု ထင္ျမင္မိၿပီး တခ်ဳိ႕ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ား၌ စကားေျပာဟန္သည္ မ်ဥ္းေျဖာင့္တစ္ေၾကာင္းကဲ့သို႔ တန္းေနသည္ဟု ခံစားမိခဲ့သည္။
ထို႐ုပ္ရွင္ထဲတြင္ အဓိကဇာတ္ေကာင္ ႏွင္းသူဇာအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေပးေသာ လွယဥ္ေက်းအေၾကာင္း ဆက္ေျပာၾကည့္ခ်င္သည္။ မ်က္ႏွာသစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္ေသာ္လည္း ပရိသတ္အာ႐ံုကို ဖမ္းယူႏိုင္ခဲ့ေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းတစ္ဦးအျဖစ္ ႐ႈျမင္မိသည္။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းႏူးညံ့ေသာ ကဟန္မ်ား၊ ျမန္မာမိန္းကေလးတစ္ဦး၏ ဣေျႏၵရွိေသာအလွႏွင့္ ဆင္ျခင္တံုတရား၊ ပညာတတ္မိန္းကေလးတစ္ဦး၏ လိမၼာပါးနပ္မႈမ်ားကို ပီျပင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ျပသႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ ႐ုပ္ရွင္ကိုၾကည့္ၿပီးေသာအခါ ဒါ႐ိုက္တာ ခရစၥတီးနားခီ၏ ဇာတ္ေဆာင္ေရြးခ်ယ္မႈ အတတ္ ပညာကို ခ်ီးက်ဴးေလးစားမိခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ဇာတ္လမ္းတြင္ ပါဝင္သူ ဇာတ္ေကာင္တိုင္းသည္ ဇာတ္လမ္း၏အေရြ႕ကို သယ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ၾကသည္။ ယင္းေၾကာင့္ ဇာတ္ေဆာင္တစ္ဦး ခ်င္းစီတိုင္းသည္ ဇာတ္လမ္း၏ အေရးပါေသာဇာတ္ေကာင္မ်ားျဖစ္လာၿပီး ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္သူ ဇာတ္ပို႔အားလံုးအတြက္ ပရိသတ္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရင္း ေက်နပ္ပီတီျဖစ္ခဲ့ရသည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္ မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားသည္ ႏိုင္ငံတကာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက အေကာင္းဆံုးအရည္အေသြးျဖင့္ ပြဲထြက္လာေသာ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားမဟုတ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံတကာ႐ုပ္ရွင္နယ္ပယ္တြင္ စတင္ေျခခ်ခြင့္ရခဲ့ေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းဆိုရလွ်င္ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ျမန္မာအေၾကာင္းေျပာျပေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment