Sunday, December 31, 2017

ကိုယ္႕ေဒသ တိုးတက္ဖို့ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီႏိုင္မယ္႕ လမ္းစေလး ရလာတဲ႕အခ်ိန္မွာ ဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ့ ေဒသအက်ဳိးကို ထမ္းရြက္ႏိုင္ေနၿပီျဖစ္လို့ ဂုဏ္ယူမိပါတယ္


Image may contain: 1 person, selfie and closeup

ေမာင္ေတာ ဒီဇင္ဘာ ၃ဝ
၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာေဒသ၌ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြား ၿပီးေနာက္ ရခိုင္ျပည္နယ္အစိုးရက ေဝးလံေသာ ေက်းလက္ေဒသမ်ားရွိ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာမမ်ားကို ၿမိဳ႕ေပၚေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးခဲ့ၿပီး ¤င္းတို႔ေနရာ၌ မေလးရွား၊ ထိုင္းႏွင့္ ဖားကန္႔တို႔တြင္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၿပီး ျပန္ေရာက္လာ၍ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ကို စိတ္ဝင္စားေသာ ပညာတတ္ လူငယ္မ်ားအား အသက္ ၃ဝ ဝန္ထမ္း ခန္႔ရန္ ကန္႔သတ္ခ်က္ကို ၃၅ ႏွစ္အထိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးကာ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ကို ခန္႔ထားေပးခဲ့သည္။
ေန႔စားလေပးအျဖစ္ ခန္႔ထားေပး ခဲ့ေသာ အဆိုပါ ေက်ာင္းဆရာမ်ားအား ၿပီးခဲ့ေသာ ၾသဂုတ္လက အၿမဲတမ္း ဝန္ထမ္းအျဖစ္ အတည္ျပဳခန္႔ထား ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ယခုအခါ အဆိုပါ ေက်ာင္းဆရာမ်ားအား ေမာင္ေတာၿမိဳ႕ အထက(၂)၌ KG ႏွင့္ ြGrade 1 ၁ဝ ရက္ၾကာသင္တန္း သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးလ်က္ရွိရာ ေက်ာင္း ဆရာ အလုပ္ကို စိတ္ပါဝင္စားစြာ လုပ္ကိုင္ရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းထားမႈမ်ားကုိ စုစည္းေဖာ္ျပ လိုက္ပါသည္။
ဆရာ ဦးသန္းေရႊ
(ေမာင္ေတာၿမိဳ႕နယ္
ဂါရာဘရြန္ မူလတန္းလြန္ေက်ာင္း)
ကြၽန္ေတာ္က မေလးရွားႏိုင္ငံမွာအလုပ္သြားလုပ္ၿပီး ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ ေမာင္ေတာအတြက္ ပညာေရးဌာနက ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ ေခၚပါတယ္။ မိဘေတြကလည္း ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ကိုလုပ္ဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ပထမကေတာ့ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ကို ေခၚယူတာ သိပ္မရွိပါဘူး။ အခု အလုပ္က ၃၅ ႏွစ္ေအာက္ေခၚတာပါ။ အရင္ကေတာ့ ၃ဝ ႏွစ္ေအာက္ေခၚ တာပါ။ အခု ၃၅ ႏွစ္ေအာက္ေခၚလို႔ ဒီအလုပ္ကို စိတ္ဝင္စားလို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့ ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ လုပ္ကိုင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာ ဦးေဇာ္ဟန္ထြန္း
(ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ လက္ပံကိုင္း
ေက်းရြာ မူလတန္းေက်ာင္း)
ဒီအလုပ္ကိုမရခင္ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သူမ်ားႏုိင္ငံ သြားေရာက္အလုပ္ လုပ္ကိုင္တဲ့အခါမွာ အစစအရာရာ အခက္အခဲေတြရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ကိုယ့္အစိုးရက ခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းေတြနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ေႏြးေထြးမႈကို သေဘာက်ပါတယ္။ ဝါသနာလည္းပါတယ္ဆိုေတာ့ လုပ္ျဖစ္ သြားတာပါ။ တျခားႏုိင္ငံမွာ သူတို႔ သတ္မွတ္တဲ့ စည္းကမ္းေတြ လိုက္နာ ရတဲ့အျပင္ အလိုလိုေၾကာက္ရြံ႕ေနရ တယ္။ လုံလုံၿခံဳၿခံဳလည္း မရွိဘူး။ မရွိလို႔သာ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာသြားလုပ္ ေနရတာပါ။ အသက္အႏၲရာယ္လည္း စိုးရိမ္ရတယ္။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ကိုယ့္အစိုးရ ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းရာလည္း ေရာက္၊ ဝါသနာကလည္း ပါတယ္ဆို ေတာ့ ဒီအလုပ္ကိုလုပ္ျဖစ္သြားတာပါ။
ဆရာဦးခင္ထြန္းေမာင္
(အထက္ေၾကြေခ်ာင္း မူလတန္းေက်ာင္း
ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္)
ကြၽန္ေတာ္ သင္ရတဲ့ကေလးေတြ က ခမီတိုင္းရင္းသားေလးေတြပါ။ တိုင္းရင္းသားေတြဆိုေတာ့ သူတို႔ စကားနဲ႔ လြဲတာေလးေတြေတာ့ ရွိတာ ေပါ့ဗ်ာ။ êႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ရြာခန္႔ ဆရာေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းသင္ေပးပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္ ဒီအလုပ္မလုပ္ခင္က မေလးရွားမွာ ခုနစ္ႏွစ္ေလာက္လုပ္ဖူး ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ဘြဲ႕ရၿပီးသား ပါ။ လုပ္ရတဲ့အလုပ္ေတြက ေအာက္ေျခ အလုပ္ေတြဆိုေတာ့ အဆင္မေျပပါ ဘူး။ ႏိုင္ငံျခားသားလူမ်ိဳးဆိုေတာ့ သူတို႔က ခြဲျခားဆက္ဆံတယ္။ ႏွိမ္ တယ္။ ေအာက္ေျခအလုပ္ေတြပဲ လုပ္ရတယ္။
ဆရာ ဦးေဇယ်ာခ်စ္ျမတ္ဦး
ကြၽန္ေတာ္က အခု ေမာင္ေတာ ၿမိဳ႕နယ္ အလက(ခြဲ) (ေမာင္ႏွမ ေက်းရြာ) ဒုတိယတန္းမွာရွိတဲ့ ကေလး ေတြကို စာသင္ျပေပးေနပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ေမြးရပ္ေျမ ဇာတိကေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕ပါ။ အရင္ ကြၽန္ေတာ္စာသင္ရတဲ့ ရြာက ေတာ့ မီးေလာင္တဲ့အထဲ ပါသြားပါၿပီ။ အဲဒီရြာကေတာ့ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား ေတြ မဟုတ္ၾကလို႔ စာသင္ျပရာမွာ အခက္အခဲေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခု ေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြကို စာသင္ ရတာ အကုန္ အဆင္ေျပပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အခုလို ဆရာတစ္ေယာက္ မျဖစ္ခင္က ရန္ကုန္မွာ ေျခာက္ႏွစ္ ေလာက္ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ လုပ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ေနရင္း က ဒီဘက္ေဒသေတြမွာ ဆရာေတြ ခန္႔မယ္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေလွ်ာက္ခဲ့ တာပါ။ ကိုယ့္ေဒသတိုးတက္ဖို႔ တစ္ဖက္ တစ္လမ္းက ကူညီႏိုင္မယ့္ လမ္းစေလး ရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ဆရာ တစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ေဒသအက်ိဳးကို ထမ္းရြက္ႏိုင္ေနၿပီျဖစ္လို႔ ဂုဏ္ယူမိပါ တယ္။
အဆိုပါ KG ႏွင့္ Grade 1 သင္တန္းတြင္ ဆရာ ဆရာမ ၅၃၄ ဦးအနက္ ဆရာ ၄၅၂ ဦးတက္ေရာက္ လ်က္ရွိသည္။
ျမင့္ေမာင္၊ ေဇယ်ာ
ဓာတ္ပုံ-ေနဝင္းထြန္း

No comments:

Post a Comment