Sunday, November 12, 2017

ေမယုေတာင္ေက်ာ္လမ္း ေဖာက္လုပ္လိုက္တဲ႕အတြက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈနိမ္႕က်ေနတဲ႕ ေက်းရြာေတြရဲ႔လူမႈစီးပြားဘဝ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာမယ္

Image may contain: sky, outdoor and nature
ေမာင္ေတာ ႏုိဝင္ဘာ ၁၁
ရခိုင္ျပည္နယ္ ရေသ့ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေမာင္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ ႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ ေနထိုင္ၾကသည့္ ေဒသခံ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘဝ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပိုင္းတြင္ အေထာက္အကူျပဳေစရန္အတြက္ ေမယုေတာင္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ေမာင္ေတာႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္ကို ဆက္သြယ္သည့္ ေက်ာက္ပႏၲဳ-အင္းဒင္- ေစတီျပင္လမ္းႏွင့္ ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္းတို႔ကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန လမ္းဦးစီးဌာန လမ္းတည္ ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕(၃) လမ္းအထူးအဖြဲ႕(၁၇)မွ တာဝန္ယူ ေဖာက္လုပ္လ်က္ရွိသည္။
အဆိုပါ ေမယုေတာင္ျဖတ္ေက်ာ္လမ္း ေဖာက္လုပ္မႈ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး စစ္ေတြၿမိဳ႕ လမ္းဦးစီးဌာန လမ္းအထူး အဖြဲ႕(၁၇)မွ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေအးထြန္းေမာ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းမႈကို တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
ေမး ။ ။ ေမယုေတာင္ကိုေက်ာ္ၿပီး ဒုတိယလမ္းျဖစ္တဲ့ ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္း ေဖာက္လုပ္ေနမႈ အေျခအေနကိုသိပါ ရေစ။
ေျဖ ။ ။ ေမာင္ေတာကေနသြားတဲ့ ေမာင္ေတာ-ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဗႏၶဳလလမ္းနဲ႔ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ကေန ဘူးသီးေတာင္-ဂုပၸိအထိ ေမယုေတာင္ရဲ႕ အေရွ႕၊ အေနာက္ လမ္းႏွစ္သြယ္ကို ေတာင္ေက်ာ္လမ္းအေနနဲ႔ ေဖာက္လုပ္တဲ့ လမ္းစီမံကိန္းပါ၊ လမ္းအရွည္ကေတာ့ ရွစ္မိုင္ခန္႔ရွိၿပီး လမ္းေၾကာင္းေျပျပစ္တဲ့အေနအထား ရွာေဖြေနတဲ့အတြက္ လမ္းေၾကာင္းက ပိုရွည္မယ့္အေနအထား ေတြ႕ရပါတယ္။
ေမး ။ ။ ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္းေဖာက္လုပ္မႈမွာ ေမာင္ေတာ ၿမိဳ႕နယ္ ႀကိမ္ေခ်ာင္းဘက္က လမ္းေဖာက္လုပ္မႈ ဘယ္ေလာက္ ၿပီးသြားၿပီလဲ။ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ ဂုပၸိဘက္က ဘယ္ေလာက္ လမ္းေဖာက္လုပ္မႈၿပီးသြားၿပီလဲဆိုတာ သိပါရေစ။
ေျဖ ။ ။ ေမယုေတာင္ကိုေက်ာ္ၿပီး ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပိၸလမ္း ေဖာက္လုပ္တဲ့အပိုင္းမွာ ႀကိမ္ေခ်ာင္းဘက္က တစ္ဖြဲ႕ရယ္၊ ဂုပၸိဘက္ကတစ္ဖြဲ႕ရယ္ စက္အဖြဲ႕ ႏွစ္ဖြဲ႕နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနပါ တယ္၊ ႀကိမ္ေခ်ာင္းကေန ေတာင္ေပၚကို ငါးမိုင္ေက်ာ္ေက်ာ္ လမ္းအူေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းကို လူနဲ႔လမ္းေၾကာင္း ေဖာက္ရွာတယ္။ ဂုပၸိဘက္ကလည္း အလားတူလုပ္ခဲ့တာ စုစုေပါင္း ဂုပၸိဘက္က သုံးမိုင္၊ ႀကိမ္ေခ်ာင္းဘက္က ငါးမိုင္ စုစုေပါင္းရွစ္မိုင္ တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းေဖာက္ေနပါၿပီ။ ေတာင္ထိပ္မွာ မတ္ေစာက္တဲ့ေနရာေတြမွာေတာ့ တစ္မိုင္ခြဲ ႏွစ္မိုင္ ဝန္းက်င္ေလာက္ကို အျမင့္ေတြ၊ ေခ်ာက္ကမ္းပါး ေတြ ေရွာင္ၿပီးေတာ့ လမ္းအူေၾကာင္းရွာေနတဲ့အဆင့္၊ တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းေဖာက္မယ့္အေနအထားက ေနာက္ သုံးရက္ဆို ၿပီးႏိုင္မယ့္အေနအထား ေရာက္ေနပါၿပီ။
ေမး ။ ။ ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈမွာ တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းေဖာက္ၿပီးသြားရင္ ဘယ္လိုဆက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားမယ္ဆိုတာ သိပါရေစ။
ေျဖ ။ ။ ဒီလမ္းႀကီးကို ရာသီမေရြးသြားလာႏိုင္ၿပီး ယာဥ္ သြားလာမႈအတြက္ အဆင္ေျပႏိုင္မယ့္ ေတာင္တက္လမ္း အဆင္ေျပႏိုင္မယ့္လမ္းေၾကာင္းကို လမ္းပုံထုတ္အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ တိုင္းတာၿပီး လမ္းပုံေဖာ္ၿပီးေတာ့မွ ေက်ာက္ေခ်ာလမ္း အဆင့္အထိ အခုပြင့္လင္းရာသီမွာ အၿပီးေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ရည္မွန္းခ်က္ထား ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။
ေမး ။ ။ ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္းက ေမာင္ေတာေဒသ အတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ မဟာဗ်ဴဟာက်တယ္၊ ဘယ္ ေလာက္ထိ အသုံးဝင္မယ္ဆိုတာသိပါရေစ။
ေျဖ ။ ။ ေမယုေတာင္ေၾကာရဲ႕ အေနာက္ဘက္ျခမ္း ေမာင္ေတာ-ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဗႏၶဳလဆိုတဲ့ ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္း အပိုင္းေတြကေတာ့ လူေနထူထပ္ၿပီးေတာ့ စည္ကားတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ႀကိမ္ေခ်ာင္း ဘက္ျခမ္းကို ေမယုေတာင္တန္းရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းက ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္မွာေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားရြာေတြက ဒီေတာင္ႀကီးကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးသြားလာေနရတဲ့အခက္ အခဲေတြေၾကာင့္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္း ဘူးသီးေတာင္ေဒသ မွာရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားရြာေတြဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ အဟန္႔ အတားေတြျဖစ္ေနပါတယ္၊ အခုလို ေမယုေတာင္ေက်ာ္ လမ္းေဖာက္လုပ္လိုက္တဲ့အတြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနိမ့္က်ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားေက်းရြာေတြ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာၿပီး ေတာ့ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး အစစအရာရာ လြယ္ကူ ေခ်ာေမြ႕ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈယႏၲရားတစ္ခုအတြက္ ဒီလမ္းက မရွိမျဖစ္လိုအပ္မယ့္ လမ္းတစ္လမ္းျဖစ္လာမွာပါ။
ေမး ။ ။ ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္းေဖာက္လုပ္တဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုအခက္အခဲရွိလဲဆိုတာလည္း သိပါရေစ။
ေျဖ ။ ။ ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္းေဖာက္လုပ္တဲ့အေျခအေန မွာ ေျမျပင္အေနအထားက လူသြားလမ္း ေတာင္ေက်ာ္ လမ္းေလးေတြရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ လူသြားလမ္း ေတာင္ေက်ာ္လမ္းေတြက ရာသီမေရြးသြားလာႏိုင္တဲ့ လမ္းမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး၊ ေမယုေတာင္က ေတာေတာင္ထူထပ္ ၿပီးေတာ့ သဘာဝအတားအဆီးေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ေမယုေတာင္ေၾကာမွာ သား႐ိုင္းတိရစၧာန္ေတြ သဘာဝ အတိုင္းရွိေနပါတယ္၊ ဆင္အႏၲရာယ္ေတြရွိပါတယ္၊ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္ေတြကလည္း သဘာဝအတားအဆီး ေတြအျဖစ္ ရွိေနတဲ့အတြက္ ေႏြရာသီ ပြင့္လင္းရာသီမွာ အရွိန္ အဟုန္ျမႇင့္ၿပီး လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရမယ့္အေန အထားရွိေနပါတယ္။
ေမး ။ ။ ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္း ေဖာက္လုပ္တာ ဘယ္က ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ သုံးစြဲၿပီးေဖာက္လုပ္တယ္ဆိုတာ သိပါရေစ။
ေျဖ ။ ။ လက္ရွိ ဒီႏွစ္အတြက္ကေတာ့ ပထမစေဖာက္တဲ့ ေက်ာက္ပႏၲဳ-အင္းဒင္-ေစတီျပင္လမ္းနဲ႔ ဒုတိယေဖာက္တဲ့ ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္း လမ္း ႏွစ္လမ္းကို ေမယုေတာင္ႀကီးကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ၿပီး လက္ရွိ အေျခအေနအရ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ပုံမွန္အစိုးရဘတ္ဂ်က္အေနနဲ႔ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ သမၼတရဲ႕ အထူးသီးသန္႔ ရန္ပုံေငြနဲ႔ အထူးဦးစားေပးလမ္းႏွစ္လမ္းကို ေဖာက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္၊ ဒီလမ္းႀကီးကို ေႏွာင္ႏွစ္ ေတြမွာလည္း ေမယုေတာင္ႀကီး အေရွ႕ဘက္ျခမ္းနဲ႔ အေနာက္ဘက္ျခမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအေနနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ေလးလမ္းအထိ ေဖာက္ဖို႔ စီမံခ်က္ေတြရွိပါတယ္။
ေမး ။ ။ ေမယုေတာင္ကိုေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ဒီႏွစ္ထဲမွာ ပထမဆုံးေဖာက္ခဲ့တဲ့ ေက်ာက္ပႏၲဳ-အင္းဒင္-ေစတီျပင္လမ္း ေဖာက္လုပ္ထားမႈ အေျခအေနကိုလည္း သိပါရေစ။
ေျဖ ။ ။ ေက်ာက္ပႏၲဳ-အင္းဒင္-ေစတီျပင္လမ္းကေတာ့ ေမာင္ေတာကေန အငူေမာ္အထိ ေမယုေတာင္ရဲ႕ အေနာက္ ဘက္ျခမ္းပိုင္း ေဆာက္လုပ္ေရးကေန ထိန္းသိမ္းေနတဲ့ လမ္းတစ္လမ္းျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီလမ္းကေတာ့ ၄၉ မိုင္နဲ႔ ၄ ဖာလုံရွိပါတယ္၊ ဒီအတိုင္းပဲ ေမယုေတာင္ရဲ႕ အေရွ႕ ဘက္ျခမ္းမွာ ဘူးသီးေတာင္ကေန အငူေမာ္ကို ၄၅ မိုင္ ေက်ာ္ ေက်းလက္ဦးစီးဌာနကေန ေဖာက္ေနတဲ့လမ္း ရွိပါ တယ္၊ ေမယုေတာင္ရဲ႕ အေရွ႕နဲ႔အေနာက္ဘက္ကို အၿပိဳင္ လမ္းႏွစ္လမ္း ေဖာက္လုပ္ေနေပမယ့္ ေမယုေတာင္ႀကီးကို ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ အသုံးျပဳႏိုင္တဲ့ လမ္းမဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ေမယုေတာင္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာေနထိုင္တဲ့ တိုင္းရင္းသား ေတြရဲ႕ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေမယုေတာင္ရဲ႕အေနာက္ ဘက္မွာရွိတဲ့ အငူေမာ္နဲ႔ ေမာင္ေတာလမ္းက အေထာက္ အကူျပဳႏိုင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလမ္းႏွစ္လမ္းကို ဆက္သြယ္တဲ့ ေမယုေတာင္ေက်ာ္လမ္းျဖစ္တဲ့ ေက်ာက္ပႏၲဳ- အင္းဒင္-ေစတီျပင္လမ္းကို ဒီႏွစ္ ပြင့္လင္းရာသီမွာ ေက်ာက္ေခ်ာလမ္းအဆင့္အထိ ေဖာက္လုပ္ႏိုင္ေအာင္ စီမံခ်က္ခ်ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္၊ ေက်ာက္ပႏၲဳ-အင္းဒင္-ေစတီျပင္လမ္းက ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ဂုပၸိလမ္းအပိုင္း လိုပဲ ေစတီျပင္ဘက္မွာတစ္ဖြဲ႕၊ အင္းဒင္ဘက္မွာတစ္ဖြဲ႕ စက္ယႏၲရား ၁၅ စီးနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ေက်ာက္ပႏၲဳ-အင္းဒင္ကို တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္းအေနနဲ႔ ဆက္သြယ္သြားလာႏိုင္တဲ့ လမ္းအူေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္လို႔ရပါၿပီ၊ ဒါေပမယ့္ ယာဥ္သြားလာႏိုင္တဲ့ လမ္းႀကီးျဖစ္ေအာင္ေတာ့ လမ္းအူေၾကာင္းကို တိုင္းထြာပုံ ထုတ္ၿပီးေတာ့ ဒီပြင့္လင္းရာသီမွာ ေက်ာက္ေခ်ာလမ္း အဆင့္ထိေရာက္ေအာင္ အေခ်ာသပ္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ရွိပါ တယ္။
ေမး ။ ။ ေမယုေတာင္ေက်ာ္လမ္းေတြေဖာက္လုပ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမ်ားျဖည့္စြက္ေျပာၾကားစရာ ရွိပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ေမယုေတာင္ေက်ာ္လမ္း ႏွစ္လမ္းကေတာ့ စစ္ေတြ ခ႐ိုင္ ရေသ့ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေမာင္ေတာခ႐ိုင္ ေမာင္ေတာ ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ ၿမိဳ႕နယ္ သုံးခုကို ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ အေထာက္အကူျပဳၿပီး တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးေတြအတြက္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ မယ့္လမ္းေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။
အခုလို ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ေတြ႔ဆုံေမးျမန္း - သတင္းအဖြဲ႔
ဓာတ္ပုံ - ေနလင္း

No comments:

Post a Comment