Saturday, September 2, 2017

စည္းကမ္းလိုက္နာ၊ ေဘးရန္ကြာ







ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္




အမ်ားညီ၍ 'ဤ'ကို 'ကြၽဲ' ဖတ္ဟူေသာ ဆုိ႐ိုးစကားကဲ့သို႔ပင္ အမွားအယြင္း တစ္ခုကို လူအမ်ားစုတို႔က နားလည္မႈယူကာ တညီတညာ က်င့္သံုးၾကရင္း ၾကာေသာ္ ''အမွားၾကာ၍ အမွန္ျဖစ္''လာခဲ့သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ကာလမည္မွ် ၾကာၾကာ အမွားသည္ အမွားသာျဖစ္၍ နားလည္မႈျဖင့္ အမွားကိုအားလံုးက  က်င့္သံုးခဲ့ၾကရာတြင္လည္း နားလည္မႈလြဲကာ မၾကာခဏ ထိခို္က္ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူမ်ားအားလံုး ၿမိဳ႕တြင္းလမ္း၊ ၿမိဳ႕ျပင္လမ္း၊ အေဝးေျပးလမ္း၊  အျမန္လမ္းအားလံုး၌  ေနာက္မွေက်ာ္တက္လိုေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို  ေက်ာ္တက္ႏိုင္ေၾကာင္း  ယာဥ္၏လက္ယာမီးျဖင့္ မွန္ကန္စြာ အခ်က္ျပျခင္းကို အေလးထားလုိက္နာက်င့္သံုးၾကရန္ႏွင့္ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ နံနက္ ၆ နာရီမွစ၍ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာျဖင့္ အမွန္သို႔  တစ္ေျပးညီ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးႏုိင္ေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အမ်ဳိးသားယာဥ္အႏၲရာယ္၊  လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးေကာင္စီက အသိေပးႏႈိးေဆာ္ထားသည္။ ပညာေပးကာလအေနျဖင့္ ၾသဂုတ္ ၃၁ ရက္ ေန႔တြင္ ကုန္ဆံုးခဲ့ၿပီျဖစ္ရာ လက္ရိွအခ်ိန္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဆုိင္ရာဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ခုခုုတို႔ကို ျပစ္မႈထင္ရွား က်ဴးလြန္မိၿပီဆိုပါက ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ အေရးယူခံရလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
တစ္ဖန္ လက္ရိွအခ်ိန္အခါသည္ အမွားမွ အမွန္သို႔ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုး သည့္ စပ္ကူးမပ္ကူးကာလ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား အၾကား နားလည္မႈလြဲမွားႏုိင္သည့္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေက်ာ္တက္ ေတာ့မည္ဆုိပါက အရိပ္အျခည္ကိုၾကည့္ကာ သတိတရားလက္ကိုင္ထား ေမာင္းႏွင္ျခင္းျဖင့္သာ အႏၲရာယ္မွ ေရွာင္ရွားႏုိင္မည္ဟုလည္း အႀကံေပး လုိသည္။ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္မ်ားမွ ကင္းေဝးေစေရး၊ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေစေရးအတြက္ ၿမိဳ႕တြင္းလမ္း၊ ၿမိဳ႕ျပင္လမ္း၊ အေဝးေျပးလမ္းတုိ႔တြင္ ယာဥ္ငယ္၊ ကုန္တင္ယာဥ္၊ တြဲယာဥ္၊ ဆီတင္ယာဥ္၊ လုိက္ထရပ္ယာဥ္ စသည့္ ယာဥ္အမ်ဳိးအစားအလိုက္ အျမန္ ႏႈန္းမ်ား သတ္မွတ္ေပးထားၿပီးျဖစ္သည့္အျပင္ ယာဥ္ေမာင္းသူႏွင့္ ယာဥ္ စီးနင္းသူမ်ား အသက္ကယ္ ခါးပတ္ ပတ္ရန္လည္း ပညာေပးႏိႈးေဆာ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ၿပီး  ယေန႔တုိင္လည္း  ပညာေပးမႈမ်ား  ဆက္လက္ေပးေန သည္ကို သတင္းမ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႔ဖတ္႐ႈေနၾကရသည္။
အမ်ဳိးသားယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးေကာင္စီ၏ တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝးကို ၾသဂုတ္ ၃ဝ ရက္က က်င္းပရာ တြင္ ေကာင္စီဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူက ''လမ္းသစ္မ်ား ေဖာက္လုပ္ တည္ေဆာက္ၾကရာတြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးကို အထူးအေလးထား ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ၿပီး လမ္းဒီဇိုင္း  စံႏႈန္းသတ္မွတ္ ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ တည္ေဆာက္ၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပန္လည္ျပဳျပင္ သည့္အခါတြင္လည္း တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေနၾကသည့္ ဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားအေနျဖင့္ လံုၿခံဳေရးပုိင္းကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား ေဆာင္ရြက္ၾကေစလုိ ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ လမ္းညႊန္၊ လမ္းအမွတ္အသားႏွင့္ အခ်က္ျပမီး တပ္ဆင္မႈမ်ားကို ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ  မွန္ကန္ျပည့္စံုစြာ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း'' ထည့္သြင္းေျပာ ၾကားခဲ့ရာ   လူမ်ား၏   စည္းကမ္းလုိက္နာမႈ၊   ယာဥ္မ်ား၏  ႀကံံ့ခိုင္ ေကာင္းမြန္မႈ၊ လမ္းမ်ား၏ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈတုိ႔ကို အေလးထားရန္ေထာက္ျပ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္  ေမာင္းႏွင္သူမ်ား၊  လမ္းအသံုးျပဳသူမ်ားအားလံုး ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းမ်ား လုိက္နာေဆာင္ရြက္သကဲ့သို႔ လံုၿခံဳမႈ စံႏႈန္းမီေသာလမ္းမ်ား ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္းျဖင့္လည္း ယာဥ္မေတာ္တဆေဘးမွ ကင္းေဝးႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။        ။

No comments:

Post a Comment