Thursday, August 3, 2017

အလ်ား ၁၆၇ မီတာႏွင့္အထက္ ပင္လယ္ကူးကုန္တင္သေဘၤာႀကီးမ်ား ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို့ ဆိုက္ကပ္ႏိုင္

Image may contain: sky, bridge, outdoor and water
ရန္ကုန္ ၾသဂုတ္ ၂
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ အလ်ား ၁၆၇ မီတာႏွင့္အထက္ ပင္လယ္ကူး ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသည္ ရန္ကုန္ျမစ္ေပၚတြင္ တည္ရွိေသာ ျမစ္ဆိပ္ကမ္း River Port ျဖစ္သည့္အတြက္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဝင္ေရာက္လာေသာ ကုန္တင္/ကုန္ခ် သေဘၤာႀကီးမ်ား၏ ေရစူးႏွင့္ အရွည္(Length Over All) တို႔အား ကန္႔သတ္ထားရွိၿပီး ခြင့္ျပဳ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။ ယင္းအျပင္ ျမစ္ဆိပ္ကမ္းမ်ား သို႔ ဝင္ေရာက္မည့္ သေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ အျပင္စည္းခုံေရလမ္းေၾကာင္း (Elephant point) ႏွင့္ အတြင္းစည္းခုံ ေရလမ္းေၾကာင္း (Monkey Point) တို႔ကို ျဖတ္သန္းၿပီးမွ ဝင္ေရာက္ၾက ရျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းအတြက္ အတြင္းစည္းခုံ ေရလမ္းေၾကာင္းကို (Length Over All) အလ်ား ၁၆၇ မီတာ၊ DWT ၁၅ဝဝဝ တန္၊ ေရစူး ကုိးမီတာရွိေသာ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ားသာ ဝင္ေရာက္ခြင့္ျပဳခဲ့ရာမွ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေသာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးကို အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ (Length Over All) ရွည္လ်ားၿပီး ေရစူးမ်ားေသာ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ဝင္ေရာက္ႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ဝင္ေရာက္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ကုန္တန္ခ်ိန္မ်ားကို ပိုမိုသယ္ေဆာင္ လာႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသည္ ထုတ္ကုန္၊ သြင္းကုန္မ်ား ကိုင္တြယ္ တင္/ခ်ရာ အဓိကဆိပ္ကမ္းျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ကုန္တန္ခ်ိန္မ်ားမ်ား သယ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္စရိတ္က်ဆင္းၿပီး စားသုံးသူျပည္သူမ်ား သက္သာ ေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ကုန္စည္မ်ားကို အသုံးျပဳႏိုင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ယင္းေၾကာင့္ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ ေရေၾကာင္း ဌာနတို႔မွ ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ စနစ္တက် တိုင္းတာ စစ္ေဆးမႈမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ပထမဦးစြာ (Length Over All) ၁၉ဝ မီတာရွိေသာ အေထြေထြ ကုန္ပစၥည္းတင္ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ားအား အတြင္းစည္းခုံ ေရလမ္းေၾကာင္းမွ ျဖတ္သန္း၍ ဆူးေလဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆိုက္ကပ္ေစခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိကထြက္ကုန္ျဖစ္ေသာ ဆန္မ်ားကို တင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ ယင္းအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပို႔ကုန္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးမူဝါဒအား တိုးတက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ကုန္ေသတၱာမ်ား တင္/ ခ်ေသာ ေခတ္မီဆိပ္ကမ္းႀကီးမ်ားရွိေသာ္လည္း အေထြေထြကုန္ပစၥည္းတင္/ခ်သည့္ ဆိပ္ကမ္းအေနျဖင့္မူ ဆူးေလဆိပ္ကမ္းမွာ အဓိကေနရာမွ ပါဝင္ေနဆဲျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဆန္ႏွင့္ ဆန္ထြက္ပစၥည္းမ်ား၊ ေကာက္ပဲ သီးႏွံမ်ားကိုဆူးေလဆိပ္ကမ္းမွသာ အဓိကတင္ပို႔ေၾကာင္း ေတြ႕ရၿပီး ယခင္က ဘိလပ္ေျမႏွင့္ သစ္လုံးမ်ားကိုလည္း ဆူးေလဆိပ္ကမ္းက အဓိကတင္/ပို႔ခဲ့သည္။ ယင္းအျပင္ တည္ေဆာက္ေရးပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည့္ Steel ႏွင့္ Steel Products ပစၥည္းမ်ားမွာလည္း ဆူးေလဆိပ္ကမ္းကပင္ အဓိကကိုင္တြယ္ေပးေၾကာင္းသိရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏အဓိကပို႔ကုန္ျဖစ္ေသာ ဆန္ကို ဆူးေလဆိပ္ကမ္းက တင္ပို႔ခဲ့ရာ ယခုဘ႑ာေရးႏွစ္မွာပင္ စုစုေပါင္း ဆန္မက္ ထရစ္တန္ခ်ိန္ ၄၉၈ဝ၁ တင္ပို႔ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဆူးေလဆိပ္ကမ္းမွာ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဝင္/ထြက္သည့္ေရယာဥ္မ်ား အတြက္မူ ေရယာဥ္၏အလ်ား L.O.A ကို သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး ၁၆၇ မီတာသာ သတ္မွတ္ခဲ့ရာမွ ယခု အစိုးရလက္ထက္တြင္ လိုအပ္ေသာ ေရလမ္းေၾကာင္းမ်ား ေသာင္တူးေဖာ္ေပးျခင္း၊ ေရေၾကာင္းလမ္း ပုံမွန္ ထိန္းသိမ္းျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ ၆-၄-၂ဝ၁၇ ရက္ တြင္ ေရယာဥ္အလ်ား L.O.A မီတာ ၁၉ဝ ရွိေသာ MV. TOP FAIR အမည္ရွိ သေဘၤာႀကီးမွာ ဆူးေလဆိပ္ကမ္း အမွတ္ ( ၅ ) သို႔အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းသမိုင္း စာမ်က္ႏွာသစ္ကို ေရးထိုးႏိုင္ခဲ့ၿပီးေဖာ္ျပပါ MV. TOP FAIR အမည္ရွိ သေဘၤာမွာ အလ်ား L.O.A မီတာ ၁၉ဝ၊ ေရစူး ၈ ဒသမ ၆ မီတာ ရွိၿပီး ကုန္တန္ခ်ိန္ ၅ဝဝဝဝ တင္ႏိုင္သည္။ အလားတူ ေရယာဥ္အလ်ား L.O.A ၁၉၁ မီတာရွိၿပီး ေရစူး ၆ ဒသမ ၇၅ မီတာ ရွိသည့္ MV.MARILIA အမည္ရွိ သေဘၤာ၊ ေရယာဥ္ အလ်ား L.O.A မီတာ ၁၉ဝ ရွိၿပီး ေရစူး ၇ ဒသမ ၃ မီတာရွိသည့္ MV.TETON အမည္ရွိ သေဘၤာတို႔မွာလည္း ဆူးေလဆိပ္ကမ္းသို႔ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ဝင္ေရာက္ဆိုက္ ကပ္ၿပီး ကုန္တင္/ ကုန္ခ်လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေန ေၾကာင္းသိရသည့္အတြက္ ဆိပ္ကမ္းစြမ္းေဆာင္ရည္မ်ား ပိုမိုျမင့္မားလာေၾကာင္း သိရသည္။
ဆူးေလဆိပ္ကမ္းသို႔ ၁၆၇ မီတာအထက္ Steel ႏွင့္ Steel Products သေဘၤာတစ္စင္းႏွင့္ ဆန္တင္သေဘၤာကုိးစင္း စုစုေပါင္းသေဘၤာႀကီး ၁ဝ စင္း ဆိုက္ကပ္ၿပီးျဖစ္ ေၾကာင္းသိရသည္။
(ဝဝ၁)

No comments:

Post a Comment