Monday, July 3, 2017

ဘာသာတရားတို႔၏ အဆံုးအမ အႏွစ္သာရ

ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္


မေကာင္းမႈဟူသမွ်ကိုမျပဳရာ၊
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈႏွင့္ ျပည့္စံုေစရာ၏ ၊
မိမိ၏စိတ္ကို ျဖဴစင္ေစရာ၏ ၊
ဤသည္ကား ဘုရားရွင္တု႔ိ၏ အဆံုးအမေပတည္း။
ျမတ္ဗုဒၶ၏တရား အဆံုးအမ ေဒသနာေတာ္မ်ားအနက္ ဆိုလိုရင္းကို တိုတိုရွင္းရွင္းျဖင့္ အေၾကာင္းအရာ တူရာတူရာကို အစုလိုက္ေဖာ္ျပထားသည့္ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္သည္ ပုဒ္ေရအားျဖင့္ ၄၂၃ ပုဒ္ပါဝင္ေသာ ဂါထာ သုိ႔မဟုတ္ ကဗ်ာအစုအဖဲြ႕ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ၄၅ ဝါပတ္လံုး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားဓမၼမ်ားသည္ ျဖစ္တည္မႈ၏ တကယ့္ အမွန္တရားတုိ႔ကို ျပက္ျပက္ထင္ထင္ရွင္းျပေတာ္မူၿပီး လြတ္ေျမာက္ရာလမ္း ကိုလည္း နည္းလမ္းႏွင့္တကြ ညႊန္ျပေတာ္မူထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္တို႔ကို ႐ႈေထာင့္စံုမွၾကည့္ျမင္ကာ တူရာအစု(ဝဂၢ)မ်ားအျဖစ္ ဓမၼပဒ၌ေဖာ္ျပထားရာ အစုေပါင္း ၂၆ စုရွိၿပီး ပစၥဳပၸန္တြင္ လူသားဘဝ ဖူလံုျပည့္စံုေစေရး၊ တမလြန္တြင္ ေကာင္းမြန္စြာ ျပန္လည္ေမြးဖြားလာ ေရးႏွင့္ အႏၱိမပန္းတိုင္သို႔ ေရာက္ရွိေစေရးဟူေသာ အေျခခံရည္မွန္းခ်က္ မ်ားရွိေၾကာင္းႏွင့္ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ဂါထာေတာ္ စာစုေလးမွာ ဗုဒၶဝါဒ၏အႏွစ္ခ်ဳပ္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွိသူေတာ္စင္တို႔က မိန္႔ၾကား ထားရွိၾကသည္။
ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅ဝဝ ေက်ာ္ကာလ ဘီစီေျခာက္ရာစုအတြင္းက ပြင့္ေပၚခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ သမိုင္းအျမင္အရ အဆိုပါ ရာစုႏွစ္သည္ လူ႔သမိုင္းတြင္ အေရးႀကီးေသာကာလတစ္ရပ္ျဖစ္သည္ဟု သမိုင္းဆရာတုိ႔က မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။ အဆိုပါရာစုႏွစ္အတြင္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၌ ကြန္ဖ်ဴးရွပ္ႏွင့္ ေလာင္ဇူ၊ ဂရိတြင္ ပိုက္သာဂိုးရပ္စ္၊ ပါရွန္၌ ဇို႐ိုအက္စတာ၊ အိႏၵိယတိုက္ငယ္တြင္ မဟာဝီရ(ဂ်ိန္း)ႏွင့္ ဗုဒၶတုိ႔ေပၚေပါက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လူသားတုိ႔၏ အသိÓဏ္အဆင့္ ျမင့္မားလာေသာ ရာစုႏွစ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘီစီေျခာက္ရာစု မတိုင္ခင္က လူသားတု႔ိ၏ အသိဉာဏ္အဆင့္မွာ အရြယ္မေရာက္ေသးဘဲ ဘီစီေျခာက္ရာစုသို႔ေရာက္လာမွသာ လူသားတုိ႔၏ အသိဉာဏ္အဆင့္ အရြယ္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ လူသားတု႔ိ အသိဉာဏ္အေကြ႕ အေျပာင္းသည္ ဤရာစုႏွစ္ဝန္းက်င္၌ စတင္ခဲ့ၿပီး ေလာကအျမင္၊ ဘဝအျမင္မ်ား ေရွးကႏွင့္မတူဘဲ ေျပာင္းလဲလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
လူသားတို႔ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားတိုင္းက လူသားတုိ႔အား ကိုယ္က်င့္တရားျဖင့္ ဘဝကို ထိန္းေက်ာင္းရန္၊ ႐ိုင္းသည့္စိတ္ကို ယဥ္ေက်းေအာင္ဆံုးမရန္၊ မိမိတုိ႔၏စိတ္ကို အစိုးတရရွိၾကရန္၊ စိတ္ႏွလံုးျဖဴစင္ၾကေစရန္ ဆံုးမၾကၿမဲပင္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္သည္ အျခားေသာဘာသာအယူဝါဒတုိ႔အေပၚ ေထာက္ထားစာနာၿပီး မိမိေၾကာင့္ သူတစ္ပါး ထိခိုက္နစ္နာမည္ကို မလိုလားေၾကာင္း မဇၩိမနိကာယ္-ဥပါလိသုတ္ႏွင့္ ဝိနည္း-မဟာဝဂၢခႏၶက၊ ဒီဃနိကာယ္၊ ဥဒုမၺရိက သုတ္တု႔ိ၌ ဖတ္႐ႈေလ့လာႏိုင္သည္။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံၿပီးေနာက္ ဘီစီသံုးရာစုအတြင္း ဂ်ိန္းဘာသာမွ ဗုဒၶဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းလာသူ အေသာကမင္းႀကီးေရးထိုးခဲ့သည့္ သတၱမေက်ာက္စာ တြင္- သ ေဝ ဟိ ေတ သံယမံ စ ဘဝသုဓႎ ဣဆံတိ-ဟူ၍ေရးထိုးထားရာ အနက္အဓိပၸာယ္အားျဖင့္ ''အလံုးစံုေသာ စစ္မွန္သည့္ အယူဝါဒမ်ားသည္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာေစာင့္စည္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ပစၥဳပၸန္ဘဝ၏ စင္ၾကယ္ျမင့္ျမတ္မႈကိုလည္းေကာင္း အလိုရွိၾကကုန္၏''ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ဘာသာတရားတုိ႔သည္ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ကိုပဓာနထားကာ ရွင္သန္ေနစဥ္ကာလအတြင္း ေပ်ာ္ရႊင္ေသာ၊ ခ်မ္းေျမ့ေသာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ဘဝမ်ား၊ လူမႈအသိုုက္အဝန္းမ်ား ထူေထာင္ႏိုင္ၾကေစရန္အတြက္ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ကိုယ္က်င့္သိကၡာျမင့္မားေစေရး၊ ဘဝစင္ၾကယ္ျမင့္ျမတ္ ေစေရးေဆာင္ရြက္ရန္၊ ယင္းသုိ႔ေဆာင္ရြက္ျခင္းအားျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ကို ေက်ာ္လြန္သည့္ တမလြန္ဘဝေကာင္းမြန္ေစရန္ ျပ႒ာန္းထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ မေကာင္းမႈဟူသမွ်ကို ေရွာင္ၾကဥ္ေစျခင္း၊ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေစျခင္း၊ မိမိတို႔၏စိတ္ႏွလံုးတို႔ကိုျဖဴစင္ေစျခင္းတု႔ိသည္ လူသားအားလံုးတုိ႔အတြက္၊ လူသားကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ေရးအတြက္၊ လူတစ္ဦးခ်င္းစီႏွင့္ လူ႔အသိုက္အဝန္းတို႔အတြက္ တစ္ဘဝတာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment