ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ယာဥ္ေမာင္းစနစ္မွာ လက္ယာကပ္ေမာင္းစနစ္ျဖစ္သည္။ လက္ယာကပ္ေမာင္းစနစ္အရ ေရွ႕ယာဥ္ကုိ ေနာက္ယာဥ္က ေက်ာ္လိုပါက လက္ဝဲဘက္မွ ေက်ာ္ရသည္။ ၿမိဳ႕ခ်င္းဆက္လမ္း အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အသြားအျပန္ ယာဥ္ေၾကာႏွစ္ခုသာရွိေသာ လမ္းမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ အေလ်ာက္ ေရွ႕မွယာဥ္ႀကီးမ်ားက ျမင္ကြင္းတြင္ အတားအဆီးျဖစ္ေန တတ္ၿပီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွလာသည့္ယာဥ္ရွင္းလင္းပါက ေက်ာ္တက္ႏိုင္ ေၾကာင္း လက္ဝဲမီးျဖင့္အခ်က္ျပျခင္း၊ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ ယာဥ္လာ ေနပါကလည္း မေက်ာ္သင့္ေသးေၾကာင္း လက္ယာမီးျဖင့္အခ်က္ျပျခင္း တို႔ကို ယာဥ္ေမာင္းသူအခ်င္းခ်င္းနားလည္မႈျဖင့္ က်င့္သံုးေနၾကသည္။ စင္စစ္အားျဖင့္ ဤအမွားသည္ အမ်ားညီေနၾကသည့္ အမွားတစ္ခုျဖစ္ၿပီး အၲရာယ္ႀကီးမားသည့္ နားလည္မႈဟုလည္း ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။
လမ္းလယ္သို႔တက္ေမာင္းေနသည့္ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးကို အရွိန္ျဖင့္ ေမာင္းလာသည့္ ကုန္တင္ယာဥ္က လံုေလာက္သည့္ အကြာအေဝးမွ ဟြန္းေပး၍ လမ္းေတာင္းသည္။ ဆိုင္ကယ္က လက္ဝဲမီးျပကာ ေက်ာ္တက္ ႏိုင္ေၾကာင္း(မွားယြင္းစြာ)အခ်က္ျပၿပီး လက္ယာဘက္သို႔ကပ္လိုက္သည္။ ေနာက္မွ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးက လက္ဝဲဘက္မီးျပထားသည့္ ဆိုင္ကယ္သည္ လက္ဝဲဘက္သုိ႔ ေကြ႕လိမ့္မည္ဟု (အမွန္အတိုင္း)ယူဆၿပီး လက္ယာဘက္မွ အရွိန္ျဖင့္ေက်ာ္လိုက္သည္။ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးလံုး မြမြေၾကသြားၿပီး ဆိုင္ကယ္ေမာင္းသူႏွင့္ ေနာက္မွလိုက္ပါလာသူတို႔ႏွစ္ဦးစလံုး မ႐ႈမလွ ေသဆံုးၾကရသည္။ လက္ဝဲဘက္မီးျဖင့္အခ်က္ျပျခင္းမွာ လက္ဝဲဘက္သို႔ ေကြ႕မည္ဟု အခ်က္ျပျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ယာဥ္ကို ေက်ာ္တက္ႏိုင္ ေၾကာင္း အခ်က္ျပျခင္းမဟုတ္ပါေပ။
လမ္းလယ္သို႔တက္ေမာင္းေနသည့္ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးကို အရွိန္ျဖင့္ ေမာင္းလာသည့္ ကုန္တင္ယာဥ္က လံုေလာက္သည့္ အကြာအေဝးမွ ဟြန္းေပး၍ လမ္းေတာင္းသည္။ ဆိုင္ကယ္က လက္ဝဲမီးျပကာ ေက်ာ္တက္ ႏိုင္ေၾကာင္း(မွားယြင္းစြာ)အခ်က္ျပၿပီး လက္ယာဘက္သို႔ကပ္လိုက္သည္။ ေနာက္မွ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးက လက္ဝဲဘက္မီးျပထားသည့္ ဆိုင္ကယ္သည္ လက္ဝဲဘက္သုိ႔ ေကြ႕လိမ့္မည္ဟု (အမွန္အတိုင္း)ယူဆၿပီး လက္ယာဘက္မွ အရွိန္ျဖင့္ေက်ာ္လိုက္သည္။ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးလံုး မြမြေၾကသြားၿပီး ဆိုင္ကယ္ေမာင္းသူႏွင့္ ေနာက္မွလိုက္ပါလာသူတို႔ႏွစ္ဦးစလံုး မ႐ႈမလွ ေသဆံုးၾကရသည္။ လက္ဝဲဘက္မီးျဖင့္အခ်က္ျပျခင္းမွာ လက္ဝဲဘက္သို႔ ေကြ႕မည္ဟု အခ်က္ျပျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ယာဥ္ကို ေက်ာ္တက္ႏိုင္ ေၾကာင္း အခ်က္ျပျခင္းမဟုတ္ပါေပ။
ယခုအခါ ယာဥ္အၲရာယ္ကင္းေဝးေစရန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို ၿမိဳ႕တြင္း၊ ၿမိဳ႕ျပင္ႏွင့္ အျမန္လမ္းမႀကီးစသည္တုိ႔တြင္ သတ္မွတ္အျမန္ႏႈန္း မ်ားျဖင့္သာ ေမာင္းႏွင္ေရး၊ မီးအခ်က္ျပမႈ မွန္မွန္ကန္ကန္က်င့္သံုးေစေရး တို႔အတြက္ ပညာေပးကာလကို ယခုလ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ ဇူလိုင္လ ၃၁ ရက္ ေန႔အထိ သတ္မွတ္ကာ အသိပညာေပးမႈ၊ စစ္ေဆးၾကပ္မတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္အေလ်ာက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ လမ္း အသံုးျပဳသူမ်ား အားလံုးက တိတိက်က် လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ လိုမည္ ျဖစ္သည္။ အမွားၾကာ၍ အမွန္သဖြယ္ျဖစ္လာကာ လက္ခံက်င့္သံုးေနၾက သည့္ နားလည္မႈအမွား၊ အမ်ားညီေနၾကသည့္ အမွားတစ္ခုကို ျပဳျပင္ရန္ မွာ အခ်ိန္ကာလတစ္ရပ္လိုအပ္သလုိ အားလံုးကပါဝင္ၾကရန္လည္း လိုမည္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလံုးတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားေၾကာင့္ တစ္ေန႔ လွ်င္ လူ ၁ဝ ဦးႏွင့္အထက္ေသဆံုးေနၾကရၿပီး လူ ၈ဝ ခန္႔မွာ ဒဏ္ရာရရွိ ေနၾကေၾကာင္း၊ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွာ အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္မႈမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးႏႈိးေဆာ္ထားမႈမွာ အထူးဂ႐ုျပဳဖြယ္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္အၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးတြင္ ယာဥ္ေမာင္း မ်ား၏ အဓိကက်မႈကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္သည္။ တည္ဆဲေမာ္ေတာ္ ယာဥ္နည္းဥပေဒအရ သတ္မွတ္အျမန္ႏႈန္းမ်ားျဖစ္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္နိမိတ္ အတြင္း တစ္နာရီလွ်င္ ၄၈ ကီလိုမီတာ(မိုင္ ၃ဝ)ႏႈန္း၊ ၿမိဳ႕ျပင္တစ္နာရီလွ်င္ ၈ဝ ကီလိုမီတာ (မိုင္ ၅ဝ)ႏႈန္း၊ ေနာက္တဲြပါယာဥ္၊ မီးေလာင္ေပါက္ကဲြ ေစတတ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားတင္ေဆာင္ေသာယာဥ္မ်ား ၿမိဳ႕တြင္း တစ္နာရီ လွ်င္ ၃၂ ကီလုိမီတာ (မုိင္ ၂ဝ) ႏႈန္း၊ ၿမိဳ႕ျပင္ တစ္နာရီလွ်င္ ၅၆ ကီလုိမီတာ (၃၅ မုိင္) ႏႈန္း၊ ၿမိဳ႕တြင္း တစ္ဖက္လွ်င္ ယာဥ္ေၾကာ သုံးခုစီပါဝင္ေသာ ေျခာက္လမ္းသြားလမ္းမ်ားတြင္ အသြားအျပန္ လက္ဝဲစြန္းယာဥ္ေၾကာေပၚ၌ တစ္နာရီလွ်င္ ၆၄ ကီလုိမီတာ (မုိင္ ၄ဝ) ႏႈန္းတုိ႔ကုိ ဂ႐ုျပဳလုိက္နာ ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္လည္း သတ္မွတ္အျမန္ႏႈန္း အတုိင္း လိုက္နာေမာင္းႏွင္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းလာမည္ျဖစ္သည္။
လာမည့္ ဇူလုိင္လ ၃ ရက္ေန႔အထိ ပညာေပးကာလၿပီးေနာက္ ၾသဂုတ္ လ ၁ ရက္ေန႔မွစ၍ သတ္မွတ္အျမန္ႏႈန္းထက္ ပုိမုိေမာင္းႏွင္ေသာယာဥ္မ်ား ကုိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ရာ စကၠန္႔ႏွင့္အမွ် အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ ေရြ႕လ်ားေနေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကုိ သတိသမၸဇဥ္ျဖင့္ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ျခင္းျဖင့္ ယာဥ္အၲရာယ္ေဘးမွ ကင္းေဝးၾကပါမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။ ။
No comments:
Post a Comment