Thursday, June 29, 2017

ေလးလမ္းသြား အဆင့္ျမႇင့္တင္ထားသည့္အတြက္ သြားလာမႈအဆင္ေျပ


Image may contain: tree and outdoor
စာေရးသူသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ရက္သတၱပတ္က ေနျပည္ေတာ္ ပ်ဥ္းမနားမွ တပ္ကုန္းဘက္သုိ႔ ခရီးစဥ္တစ္ခုျဖင့္ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ဟုိယခင္ သြားလာ စဥ္တုန္းက ယင္းရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းေဟာင္းသည္ ႏွစ္လမ္းသြားသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကားႀကီး၊ ကားေသးမ်ားျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းလုိ႔မလြယ္၊ ေက်ာ္တက္ရန္ ခက္ခဲခဲ့ၿပီး ဆုိင္ကယ္အလာ လူလမ္းအကူးတုိ႔ကုိ သတိရွိရွိျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ခဲ့ရသည့္လမ္းျဖစ္သည္။ ယင္းလမ္းသည္ ကုန္စည္စီးဆင္းရာ၊ ပုိ႔ေဆာင္ရာလမ္းေၾကာင္းျဖစ္သျဖင့္ ကားႀကီးအစီးေရတစ္ရက္ထက္တစ္ရက္ ပုိမုိမ်ားျပားလာသည္။ ထုိသုိ႔အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းေဟာင္းလမ္းပုိင္းမ်ားကုိ အပုိင္းပုိင္းခြဲကာ BOT စနစ္ျဖင့္ ကုမၸဏီမ်ားသုိ႔ လုပ္ကုိင္ေစခဲ့သျဖင့္ ယခုေလးလမ္းသြား ကတၱရာလမ္းေခ်ာအျဖစ္သုိ႔ တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲလာသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည္။
ယခုေရာက္ရွိခဲ့သည့္ လမ္းပုိင္းျဖစ္ေသာ ေနျပည္ေတာ္-ပ်ဥ္းမနားမွ တပ္ကုန္းလမ္းပုိင္း အေျခအေနကုိ မ်က္ျမင္သိရွိခဲ့ရသည္ကုိ တင္ျပသြားလုိပါသည္။ စာေရးသူတုိ႔ ပ်ဥ္းမနားမွ ထြက္ခြာလာၿပီး ေရဆင္းအလြန္၌ ကားကုိ ေခတၱရပ္နားၿပီး လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားကုိ စုံစမ္းေမးျမန္းၾကည့္ရာ ''ဒီလမ္းက ေလးလမ္းသြားကတၱရာလမ္းခ်ဲ႕ထားတာ ၿပီးသေလာက္ရွိၿပီ။ အလုံးစုံသိခ်င္ရင္ သုိက္ေခ်ာင္းမေရာက္ခင္မွာ ကုမၸဏီက တာဝန္ရွိသူေတြရွိတယ္ ေမးျမန္းၾကည့္ ပါလား''ဟုဆုိသျဖင့္ ဆက္လက္ေမာင္းႏွင္ထြက္ခြာလာရာ ေဇယ်ာသီရိေဘာလုံးကြင္းေရွ႕ေျမသားမ်ား ျပဳျပင္ေနသည့္အဖြဲ႕သုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ပါသည္။ ၄င္းသည္ Oriental High Way Company Limited မွ တာဝန္ခံအင္ဂ်င္နီယာ ဦးစုိင္းေအာင္သင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းအေၾကာင္းသိလုိပါက ရွင္းျပမည္ဟုဆုိလာသျဖင့္ အဆုိပါလမ္းပုိင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သိလုိသည္မ်ားကုိ အခါအခြင့္သင့္ ေမးျမန္းခြင့္ရခဲ့ပါသည္။
တာဝန္ခံအင္ဂ်င္နီယာက ''အခု ဖြင့္လွစ္ေတာ့မယ့္ လမ္းပုိင္းကေတာ့ ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ-မိတီၴလာ-မႏၲေလး ျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီး (AH-1)အာဆီယံဟုိက္ေဝးလမ္း အမွတ္(၁)တြင္ပါဝင္တဲ့ သာဝတိၴအစပ္မွ တပ္ကုန္း ၿမိဳ႕နယ္အဝင္(သေျပေခ်ာင္းေက်းရြာ)အထိရွိတဲ့ မုိင္ ၄ဝ ရွိ လမ္းပုိင္းကုိပါ၊ ဒါပထမအဆင့္ မုိင္ ၄ဝ အေခ်ာအဆင့္ၿပီးသြားလုိ႔ပါ၊ ေနာက္ဒုတိယအဆင့္အေနနဲ႔ ၄၅ မုိင္ ၂ ဖာလုံ က်န္ပါေသးတယ္။ အဲဒီလမ္းပုိင္းကုိလည္း ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္ပုိင္းေလာက္ၿပီးစီးမယ္လုိ႔ ခန္းမွန္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကုမၸဏီ အေနနဲ႔ တာဝန္ယူလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ လမ္းပုိင္းကေတာ့ ေရတာရွည္-ပ်ဥ္းမနား-ရမည္းသင္းလမ္းပုိင္းျဖစ္ပါတယ္။ မုိင္အားျဖင့္ ၁၉၄ မုိင္ ဝ ဖာလုံမွ ရမည္းသင္း ၂၉ဝ မုိင္ ဝ ဖာလုံအထိ ျဖစ္ပါတယ္။ မုိင္အားျဖင့္ ၈၅ မုိင္ ၂ ဖာလုံ ရွိပါတယ္''ဟု ရွင္းျပသည္။
ဦးစုိင္းေအာင္သင္း ရွင္းျပသည္ကုိ မွတ္သားၿပီးေနာက္ ယင္းလမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ကုိေတြ႕ရွိ၍ ယာဥ္အဖြဲ႕မွ ရဲအုပ္အား လမ္းအေျခအေနကုိ ဆက္လက္ေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။
''ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ရဲအုပ္ဇင္ေအာင္လင္း(ေဇယ်ာသီရိၿမိဳ႕နယ္၊ ယာဥ္ ထိန္းတပ္ဖြဲ႕စု-၅)ကပါ။ လမ္းကေတာ့ ေကာင္းသြားၿပီ၊ ေလးလမ္းသြားျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ကားေတြေမာင္းရတာလည္း ေတာ္ေတာ္အဆင္ေျပသြားတယ္။ ကားေတြတစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ေက်ာ္တက္မယ္ဆုိရင္ တြဲကားႀကီးေတြဆုိရင္ အဆင္မေျပဘူး၊ ေရွ႕ကသြားတဲ့ ကားေနာက္ကပဲ ထိန္းလုိက္မယ္ဆုိရင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ လည္းကင္းရွင္းမယ္။ ဆုိင္ကယ္စီးတဲ့လူေတြကုိ အၾကံေပးခ်င္တာကေတာ့ ဒီလမ္းမွာက ကားအသြားအလာ တအားမ်ားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာလည္း လက္ယာကပ္ေမာင္းစနစ္ကုိ က်င့္သုံးေနတာဆုိေတာ့ ဆုိင္ကယ္ေမာင္းတဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ လက္ယာကပ္ၿပီး စနစ္တက်ေမာင္းသင့္တယ္။ လမ္းမရွင္းဘဲနဲ႔ေတာ့ ေက်ာ္မတက္သင့္ဘူး၊ တခ်ဳိ႕ေတြက်ေတာ့လည္း အရွိန္နဲ႔ေမာင္းလာၿပီး ေက်ာ္တက္တယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြက်ေတာ့ ယာဥ္တုိက္မႈအႏၲရာယ္ေတြ ျဖစ္တာမ်ားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဒီမွာက အဖြဲ႕အစုံနဲ႔ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ပညာေပးေဆာင္ရြက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ လမ္းလယ္ေၾကာမွာ ယာဥ္ထိန္း တစ္ေယာက္ထားၿပီး ေနာက္ကေမာင္းလာတဲ့ကားေတြကုိ ယာဥ္အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။
ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပညာေပးေတြလုပ္တယ္၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေလ်ာ့က်ေစ ေရးကုိ အလွည့္က်တာဝန္က်တဲ့သူေတြအေနနဲ႔လည္း အသိေပးေျပာျပေနပါ တယ္''ဟု ေျပာသည္။
ယင္းေနာက္ ေပါင္းေလာင္းယာဥ္လုိင္းမွ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ကုိမ်ဳိးလႈိင္ကလည္း ''ယာဥ္ေမာင္း သက္တမ္းကေတာ့ ငါးႏွစ္ရွိပါၿပီ။ ဒီလမ္းကုိ ေန႔စဥ္ေမာင္းေနတာပါ၊ လမ္းမျပင္ခင္ကတည္းကပါ။ အရမ္းတုန္းက လမ္းက ခ်ဳိင့္ေတြဘာေတြရွိေတာ့ သြားရတာ အခ်ိန္ေတာ့နည္းနည္းၾကန္႔ၾကာတာေပါ့။ အခုကေတာ့ လမ္းကလည္းေကာင္းသြားေတာ့ ေမာင္းရတာ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာ မႈနည္းသြားပါတယ္။ ယာဥ္အႏၲရာယ္အေနနဲ႔ကေတာ့ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းကုိလုိက္နာၿပီး စနစ္တက်သတ္မွတ္ထားတဲ့ မုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ေမာင္းမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ တြဲကား၊ လုိင္းကား၊ ကုိယ္ပုိင္ကားေပါင္းစုံနဲ႔ ဆုိင္ကယ္ေတြကုိ သူ႔လမ္းေၾကာင္းနဲ႔သူ သတ္မွတ္ ေမာင္းခုိင္းရင္ေတာ့ ပုိေကာင္းပါတယ္။ အခုက အတင္းေက်ာ္တက္ ေမာင္းႏွင္မႈ ေတြလည္း ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ အခုလုိ ကားလမ္းကုိ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေပးလုိက္ တဲ့အတြက္ ခရီးသြားျပည္သူေတြအေနနဲ႔ေရာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိ ကားသမားေတြ အတြက္ပါ အက်ဳိးရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လမ္းေကာင္းသြားတဲ့အေပၚမွာ စနစ္တက်သြားလာေမာင္းႏွင္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါ တယ္။ က်န္တဲ့လမ္းပုိင္းေတြကုိလည္း ဒီလုိလမ္းမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ေပးမယ္ဆုိရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္''ဟု ေျပာသည္။
ေဇယ်ာသီရိၿမိဳ႕နယ္ ေဗာဓိၿမိဳင္ရပ္ကြက္မွ ဆုိင္ကယ္စီးနင္းသူ ကုိသက္ထြန္းကလည္း ''ဒီလမ္းႀကီးကုိ စခင္းတာေတာ့ ေလးငါးလေလာက္ ရွိၿပီလုိ႔ထင္တယ္။ အခုလုိလမ္းသစ္ႀကီးခင္းေပးတဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီးေကာင္းပါတယ္။ လမ္းေဟာင္းထက္လည္း အမ်ားႀကီးေကာင္းပါတယ္။ လမ္းလည္းက်ယ္ တယ္။ ေမာင္းႏွင္ရတာလည္းေခ်ာေမြ႕မႈရွိတယ္။ သြားရလာရတာလည္း အရင္ ထက္အဆင္ေျပတယ္။ အရင္တုန္းက လမ္းကလည္းက်ဥ္းေတာ့ ယာဥ္တုိက္မႈ ေတြဆုိလည္း မၾကာခဏၾကားရတတ္တယ္။ ၾကားရတယ္ဆုိတာလည္း လမ္းေၾကာင့္တစ္ခုတည္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေမာင္းႏွင္သူေတြရဲ႕ ေပါ့ဆမႈေတြလည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ အခုဒီလမ္းႀကီး ဖြင့္လွစ္ေပးလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ မၾကားေတာ့ ပါဘူး။ ဘယ္လမ္းကုိပဲေမာင္းေမာင္း ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းကုိ လုိက္နာရင္ေတာ့ ယာဥ္တုိက္မႈေတြ နည္းသြားမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ နယ္ခံေတြအေနနဲ႔လည္း ဒီလမ္းႀကီးဖြင့္လွစ္ေပးတဲ့အတြက္ သြားလာမႈ၊ ကုန္စည္သယ္ေဆာင္မႈ အခ်ိန္ကအစ သက္သာအဆင္ေျပသြားပါတယ္။ ဒီလုိ ေကာင္းမြန္တဲ့လမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလြန္ေကာင္းပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းႏွင္သူေတြအတြက္ ဆုိင္ကယ္ေမာင္းတဲ့ သီးသန္႔သြားလမ္းေလးေတြ သတ္မွတ္ေပးရင္ေတာ့ ပုိအဆင္ေျပမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ယာဥ္အႏၲရာယ္အတြက္လည္း ေကာင္းသြားတာေပါ့''ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
စာေရးသူ ႀကံဳဆုံခုိက္ ေလ့လာေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားကုိ ျပန္လည္တင္ျပ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး တစ္စထက္ တစ္စ ပုိမုိေကာင္းမြန္တုိးတက္လာပါက ျပည္ေထာင္စုဖြားတုိင္းရင္းသား ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမမ်ားအခ်င္းခ်င္း ကူးလူးသြားလာမႈ ပုိမိုလ်င္ျမန္သြက္လက္ လာမည္ျဖစ္၍ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ ပုိမုိခုိင္မာလာကာ ေဒသထြက္ကုန္ပစၥည္း မ်ားကုိလည္း အျပန္အလွန္ လ်င္ျမန္ေခ်ာေမြ႕စြာ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ၿပီး စီးပြားေရးအလားအလာမ်ား ပုိမုိတုိးတက္ေကာင္းမြန္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာႏုိင္ေတာ့မည္ဟု ထင္ျမင္သုံးသပ္မိပါသည္။
(ေအာင္တိုးတက္)

No comments:

Post a Comment