![Image may contain: sky, tree and outdoor](https://scontent.frgn3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-0/p180x540/19243213_1377471479012402_4922931402146075212_o.jpg?oh=9e7268274b46aa249175f0dab0ae54d9&oe=59D65828)
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစမည့္ ကိုရီးယား-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား(ဒလ)တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းအား စတင္ေနၿပီျဖစ္ရာယခုအခါ ေျမသားစမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test) လုပ္ငန္း ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီး ေနၿပီျဖစ္ၿပီး ေျမသားခံႏိုင္ဝန္စမ္းသပ္ျခင္း လုပ္ငန္းကိုလာမည့္ ဇူလိုင္လကုန္ပိုင္း၌ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးရန္ ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း ကိုရီးယား-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား (ဒလ) တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ဘက္အျခမ္းျဖစ္ေသာ ဘုန္းႀကီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကမ္းနားလမ္းဘယ္ဘက္ အျခမ္းႏွင့္ ညာဘက္အျခမ္း၌ ေျမသား ခံႏိုင္ဝန္စမ္းသပ္ရန္အတြက္ပိြဳင့္ ၅ဝ (Bore hole)တြင္းေက်ာ္ရွိၿပီး ဒလဘက္ျခမ္းတြင္ ကမာ
ကဆစ္ရပ္ကြက္ရွိ ေလွဆိပ္ထိပ္မွ နာရီစင္ အဝိုင္းထိ ေျမသားခံႏိုင္ဝန္စမ္းသပ္ရန္ အတြက္ ပိြဳင့္၁၄ (Bore hole)တြင္း ရွိမည္ျဖစ္သည္။Soil Test ပိြဳင့္ တူးေဖာ္ရရွိသည့္ရလဒ္မ်ားအေပၚမူတည္ကာပိြဳင့္ အတိုးအေလ်ာ့မ်ားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ပိြဳင့္ ၁ (Bore hole)တြင္း၏ အနက္မွာမီတာ ၇ဝ ဝန္းက်င္စီရွိကာ ပိြဳင့္အက်ယ္မွာ ၁ဝဝ မီလီမီတာစီရွိမည္ ျဖစ္သည္။ ျမစ္အတြင္းပိြဳင့္ ၆ (Bore hole)တြင္းရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ကမ္းစပ္တစ္ဖက္စီ၌ ေျမသားခံႏိုင္ဝန္စမ္းသပ္ရန္အတြက္ ပိြဳင့္ ၂ (Bore hole) တြင္းစီလုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္သည္။
ကဆစ္ရပ္ကြက္ရွိ ေလွဆိပ္ထိပ္မွ နာရီစင္ အဝိုင္းထိ ေျမသားခံႏိုင္ဝန္စမ္းသပ္ရန္ အတြက္ ပိြဳင့္၁၄ (Bore hole)တြင္း ရွိမည္ျဖစ္သည္။Soil Test ပိြဳင့္ တူးေဖာ္ရရွိသည့္ရလဒ္မ်ားအေပၚမူတည္ကာပိြဳင့္ အတိုးအေလ်ာ့မ်ားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ပိြဳင့္ ၁ (Bore hole)တြင္း၏ အနက္မွာမီတာ ၇ဝ ဝန္းက်င္စီရွိကာ ပိြဳင့္အက်ယ္မွာ ၁ဝဝ မီလီမီတာစီရွိမည္ ျဖစ္သည္။ ျမစ္အတြင္းပိြဳင့္ ၆ (Bore hole)တြင္းရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ကမ္းစပ္တစ္ဖက္စီ၌ ေျမသားခံႏိုင္ဝန္စမ္းသပ္ရန္အတြက္ ပိြဳင့္ ၂ (Bore hole) တြင္းစီလုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိအေနအထားအရ ဘုန္းႀကီးလမ္းဘက္အျခမ္း၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းမွ ကမ္းနားလမ္းအထိအေျဖာင့္အတိုင္းေျမသားခံႏိုင္ဝန္ စမ္းသပ္ရန္အတြက္ပိြဳင့္ ၁၄ (Bore hole)တြင္းကိုလြန္တူးစက္ ေလးစီးျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ဒလဘက္ျခမ္းတြင္ ကမာကဆစ္ရပ္ကြက္ရွိ ေလွဆိပ္ထိပ္မွ နာရီ
စင္အဝိုင္းထိ ပိြဳင့္ ၁၄ (Bore hole) တြင္းကို လြန္တူးစက္ႏွစ္စီးျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိသည္။
စင္အဝိုင္းထိ ပိြဳင့္ ၁၄ (Bore hole) တြင္းကို လြန္တူးစက္ႏွစ္စီးျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိသည္။
ဒလဘက္ျခမ္း၌ ေျမသားခံႏိုင္ဝန္စမ္းသပ္ ျခင္းလုပ္ငန္း ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ၿပီး ဒလကမ္းစပ္ဘက္အျခမ္း၌ ပိြဳင့္တူးေဖာ္စမ္းသပ္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိကာ ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္း၌ ေျမသားခံႏိုင္ဝန္ စမ္းသပ္ျခင္းလုပ္ငန္း ၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္သည္။ ေျမသား စမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test) လုပ္ငန္း၌ Geotechnical အင္ဂ်င္နီယာဦးေရ ကိုးဦးရွိၿပီး ဝန္ထမ္းႏွင့္ လုပ္သားအင္အား ၅ဝ ဦးျဖင့္ စီမံကိန္း ေျမသားစမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test) လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။
ေျမသားစမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test) လုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ UNTAC TECHNOLOGIESကုမၸဏီလီမိတက္မွ Operation မန္ေနဂ်ာဦးမင္းသက္ေဇာ္က ''ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ ့ ခံႏိုင္ရည္စြမ္းေကာင္းမြန္တဲ့ ေျမႀကီး ေရာက္တဲ့အထိ မေရာက္မခ်င္းစမ္းသပ္မႈမ်ားလုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ ေျမစမ္းသပ္မႈလုပ္ေဆာင္ရာမွာ ဒလဘက္ျခမ္းက အခက္ အခဲမရွိေပမယ့္ ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္းမွာက ေျမေအာက္ေကဘယ္ႀကိဳးမ်ား၊ ေရပိုက္လိုင္းမ်ား လြတ္ကင္းေအာင္ တူးေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရပါ တယ္။ ေနာက္ႀကံဳလာမယ့္ အခက္အခဲက ေတာ့ ဘုန္းႀကီးလမ္းကမ္းနားဘက္ျခမ္းမွာဟိုးအရင္ကတည္းကရွိေနတဲ့ ျမစ္ေရထုတ္ေျမာင္းပါ။ ဒီေျမာင္းက လမ္းလယ္မွာရွိေန ေတာ့ အဲ့ဒီေနရာလုပ္ေဆာင္တဲ့အခါမွာ အခက္အခဲျဖစ္ႏိုင္သလို ေနာက္ပိုင္း ေဖာင္
ေဒးရွင္းလုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္တဲ့အခါမွာလည္း အဲဒီ့အပိုင္းကို ထည့္စဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ျမစ္တစ္ခုရဲ ့တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီမွာ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ စည္ကားလွပစြာရွိေနၿပီး ေခတ္မီတဲ့ပံုစံကို ေတြ႕ျမင္ရ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီတံတားႀကီးတည္ေဆာက္ၿပီးစီးသြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္းေရာ ဒလဘက္ျခမ္းပါ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးပါအစစအရာရာ အဆင္ေျပလာမွာပါ၊ ၿပီးေတာ့ ျမစ္ကို ေလွနဲ႔ ျဖတ္သန္းၿပီးအလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾက ရတဲ့ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ အသက္အႏၲရာယ္ပါ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေျမသား စမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test) လုပ္ငန္းမွာလည္း အျခားအခက္အခဲနဲ႔ ရာသီဥတုအခက္အခဲမရွိဘူးဆိုရင္ ဇူလိုင္လကုန္ေလာက္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္'' ဟု လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ရွင္းျပသည္။
ေဒးရွင္းလုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္တဲ့အခါမွာလည္း အဲဒီ့အပိုင္းကို ထည့္စဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ျမစ္တစ္ခုရဲ ့တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီမွာ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ စည္ကားလွပစြာရွိေနၿပီး ေခတ္မီတဲ့ပံုစံကို ေတြ႕ျမင္ရ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီတံတားႀကီးတည္ေဆာက္ၿပီးစီးသြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္းေရာ ဒလဘက္ျခမ္းပါ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးပါအစစအရာရာ အဆင္ေျပလာမွာပါ၊ ၿပီးေတာ့ ျမစ္ကို ေလွနဲ႔ ျဖတ္သန္းၿပီးအလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾက ရတဲ့ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ အသက္အႏၲရာယ္ပါ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေျမသား စမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test) လုပ္ငန္းမွာလည္း အျခားအခက္အခဲနဲ႔ ရာသီဥတုအခက္အခဲမရွိဘူးဆိုရင္ ဇူလိုင္လကုန္ေလာက္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္'' ဟု လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ရွင္းျပသည္။
လမ္းအသံုးျပဳသူမ်ားအတြက္ အဆင္ေျပေစရန္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ကိုရီးယား-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား(ဒလ)တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဧၿပီေနာက္ဆံုးအပတ္က ေျမသားစမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test) လုပ္ငန္း
မ်ားအားစတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကိုရီးယား-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား(ဒလ)တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းမွ သိရသည္။
မ်ားအားစတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကိုရီးယား-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား(ဒလ)တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းမွ သိရသည္။
(စိုးဝင္း-MLA)
No comments:
Post a Comment