Tuesday, May 2, 2017

ေၾကးမံုကုိသာလြမ္း

Image may contain: 6 people, people sitting, table and indoor
၀င္းပ
ေၾကးမံုသတင္းစာ ႏွစ္ (၆ဝ) ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားက်င္းပရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ 'စကိုင္းစတားဟုိတယ္' သို႔ ဧၿပီ ၂၈ ရက္ နံနက္က ကြၽန္ေတာ္အေစာဆံုးေရာက္ သြားပါသည္။ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္မွ မေရာက္ေသးပါ။
ေၾကးမံုအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးခင္ေမာင္ေက်ာ္ဒင္ႏွင့္ သတင္းေထာက္ခ်ဳပ္ ဦးေဌးေအာင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္က ကြၽန္ေတာ့္ကို ဆီးႀကိဳေနရာခ်ေပးပါသည္။ ကားလမ္းေတြက်ပ္မည္ ထင္ၿပီး ေစာေစာထြက္ခဲ့ရာ ယခင္ကလို ကားေတြက်ပ္တာ မေတြ႕သျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ေစာေစာေရာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။
ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေဖျမင့္၊ ေၾကးမံုသတင္းစာတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ အၿငိမ္းစားဝန္ထမ္းမ်ား၊ သတင္းမီဒီယာ မ်ားႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားခန္းလံုးျပည့္လွ်ံ ေရာက္လာၾက သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေၾကးမံုကို တည္ေထာင္ရာတြင္ ဦးေဆာင္ခဲ့သူ ဆရာႀကီးဦးေသာ္၊ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္း ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး(ၿငိမ္း) ဦးခင္ေမာင္ေအး (ခင္ေမာင္ေအး-မႏၲေလး)ႏွင့္ အယ္ဒီတာေဟာင္းႀကီး ဟန္ေဂရီဦးကိုကိုႀကီးတို႔ကို တပည့္မ်ားက တြဲေခၚလာရသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက သန္သန္မာမာ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ကို စြမ္းစြမ္းတမံစြမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားကို ၾကည့္ရသည္မွာဇရာ၏သေဘာကို ေစာေၾကာမိသြားပါသည္။
တကယ္လို႔မ်ား ေၾကးမံု၏ ဖခင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဆရာဇဝန၊ ဆရာေအာင္ဗလ၊ ဆရာစိန္ခင္ေအာင္ရီ၊ ဆရာ ဦးဝင္းတင္၊ ဆရာ ဦးႀကီးေမာင္(ေငြဥေဒါင္း)၊ ကြၽန္ေတာ့သူငယ္ခ်င္း အယ္ဒီတာကိုတင္ေထြး(စာေရးဆရာ တင္ေထြး)၊ 'ေၾကးမံု' ေခါင္းစည္းစာလံုးလုိဂုိဒီဇုိင္းကို ဖန္တီးေရးဆြဲခဲ့သူ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးေဖသိန္း(ေၾကးမံု နီတိ)၊ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးေအာင္ရွိန္(ေၾကးမံုခင္)၊ ေၾကးမံုအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးစုိးၫြန္႔(ဆရာထီလာစစ္သူ)၊ ဆရာႀကီး သခင္လွကြန္း စသည့္ ဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ားသာ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနဦးမည္ဆုိလွ်င္ စကုိင္းစတားခန္း မႀကီးက ထိပ္စားပြဲမွာခံ့ခံ့ညားညားႀကီး ျမင္ေတြ႕ရမွာ ေသခ်ာလွပါသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ခံစားရၿပီး ဆရာမ်ားကို လြမ္းဆြတ္မိပါသည္။
အခမ္းအနားစလွ်င္ ''ေၾကးမံုသတင္းစာသည္ အစဥ္အလာေကာင္းေသာသတင္းစာ၊လက္ရွိ ဒီမုိကေရစီစနစ္ ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ရွိေသာအစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ အစုိးရ၏ ေဆာင္ရြက္မႈ အေျခအေန
မ်ားကို ျပည္သူမ်ားသိရွိေစရန္ သတင္းမ်ား မ်က္ျခည္မျပတ္ေဖာ္ျပေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေဖျမင့္က ေျပာဆုိပါသည္။
၁၉၅၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁၆ ရက္က စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ရာ ယခု အႏွစ္ ၆ဝ တိုင္ သက္တမ္းရွည္ၾကာရပ္တည္ေနမႈအေပၚ အတုိင္းမသိ ဝမ္းေျမာက္မိၿပီး ေက်းဇူးလည္း တင္မိပါတယ္။ ဝမ္းလည္းဝမ္းသာပါတယ္။ တစ္သက္လံုး လည္းပဲ ေမတၱာပို႔ပါတယ္ဟု ဆရာႀကီးဦးေသာ္ကမုဒိတာ စကားေျပာပါသည္။ ေၾကးမံု/ ျမန္မာ့အလင္း စာတည္း မွဴးခ်ဳပ္တာဝန္ယူခဲ့သူ ဆရာဦးရဲျမင့္ေဖကလည္း ေၾကးမံုသက္တမ္း အႏွစ္ ၆ဝ မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ၾကာမွ် ေၾကးမံုမွာ ေန႔စားဘဝကေန အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ဘဝေရာက္ေၾကာင္း ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ မွာ သံုးခ်ဳိးတစ္ခ်ဳိး ပါဝင္ခြင့္ရခဲ့ေၾကာင္း မုဒိတာစကားဆုိပါသည္။
ေၾကးမုံစာတည္းမွဴးခ်ဳပ္(ၿငိမ္း) ဦးျမင့္ေဆြကလည္း မိမိတာဝန္ယူစဥ္ကာလ သတင္းအေရးအသား အခက္အခဲျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းခဲ့ရပုံ အေတြ႕အၾကံဳ မ်ားကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေျပာျပရင္း မုဒိတာစကားေျပာၾကားသြားပါသည္။
ဤသို႔ မုဒိတာစကားမ်ားကို နားေထာင္ရင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ စားပြဲမွာ ဆရာဟိန္းလတ္၊ ဆရာကာတြန္းေျမဇာ၊ ဆရာကာတြန္းေငြၾကည္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ေအာက္ေမ့ဖြယ္ေၾကးမုံဘဝမ်ားကို ျပန္လည္
ေျပာမိေနၾကပါသည္။ ကာတြန္းေငြၾကည္က ေၾကးမုံ ဂ်ာနယ္မွာ ေၾကးမုံသတင္းစာထုတ္ေဝေတာ့မည့္ ေၾကာ္ ျငာမ်ား ပါဝင္ခဲ့ပုံကို ေျပာျပေနပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ 'ေၾကးမုံ' စာလုံးဒီဇိုင္းကို ဆရာဦးေဖသိန္းေရးေပး ခဲ့စဥ္က ဥာဏ္ပူေဇာ္ခ ရခဲ့မယ္ထင္တယ္ဟု ေျပာမိရာ ဆရာဦးေဖသိန္းေတာ့ မသိဘူး၊ ဟိုတုန္းက 'လုပ္သား' သတင္းစာဒီဇိုင္းကို ေရးေပးခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီေမာင္ေငြထြန္း က ဒီဇိုင္းခ သုံးေထာင္ ေတာင္းတာမ်ားတယ္ဆိုၿပီး ခ်က္ခ်င္းမရေၾကာင္း၊ ေမာင္ေငြထြန္းက သူဒီဇိုင္းတန္ဖိုးတြက္ ျပပုံကေတာ့ လွသဗ်ာ၊ ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာမုိ႔ တစ္ ေန႔ကို တစ္ျပားနဲ႔တြက္ရင္ေတာင္ သုံးေထာင္မက တန္ပါတယ္'' ဟု ျပန္ေျပာခဲ့ရေၾကာင္း၊ သူ႔အေၾကာင္းျပခ်က္က 'လွ' တာေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ျပန္ၾကားေရးဌာနက ေပးလုိက္တယ္လုိ႔ ၾကားရတယ္တဲ့။ ဒါေတာင္ ေမာင္ေငြထြန္းဒီဇိုင္း 'လုပ္သား' စာလုံးအေပၚနားမွာ အလုပ္သမား လူပုံကေလးကို ျဖည့္စြက္ေရးေပးခဲ့တဲ့ ယခု အေမရိကန္ ေရာက္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဟယ္ရီေအာင္ ေတာင္ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခ ဘယ္ေလာက္ရခဲ့သလဲ မသိေတာ့ဘူး'' ဟု ကြၽန္ေတာ္က ျဖည့္စြက္ေျပာမိပါသည္။
ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္းဆရာေတြမို႔ ဗိုလ္တေထာင္ သတင္းစာ လုိဂိုကို ပန္းခ်ီေမာင္ညဳိဝင္း ဖခင္ဆရာႀကီး ဦးဘရင္ကေလး ဆြဲေပးတာ၊ မႏၲေလးမွာ ဟံသာဝတီထုတ္ဖုိ႔ စီစဥ္ေနတုန္း ေရွ႕သို႔ စာေစာင္တာဝန္ခံ ပန္းခ်ီ ဆရာ ဦးၾကည္ဝင္း (ရန္ကင္း) ရဲ႕႐ုံးကို ဆရာဦးဝင္းတင္ လာတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ရွိေနသည္။ ဆရာဦးဝင္းတင္၏ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ ဒီဇိုင္းပုံစံအတုိင္း ကိုၾကည္ဝင္း(ရန္ကင္း) ကထုတ္ေပးခဲ့သည္။ ဒီဇုိင္းခလည္း ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ေပးသြားသည္။ ဘယ္ေလာက္ဆုိတာေတာ့ ကိုၾကည္ဝင္း ေတာင္ေမ့ေနၿပီလုိ႔ ေျပာဖူးေၾကာင္း၊ ဆရာဟိန္းလတ္ႏွင့္ ကာတြန္း ေျမဇာ၊ ကိုေငြၾကည္တုိ႔ကို ၾကဳံတုန္းကြၽန္ေတာ္ရွင္းျပခဲ့ပါသည္။
စကုိင္းစတားခန္းမႀကီးထဲကျမင္ကြင္း၊ ေၾကးမုံအယ္ဒီတာခ်ဳပ္မ်ား၊ သတင္းေထာက္ေဟာင္းႀကီးမ်ား၊ စာေရးဆရာ ပင္တုိင္ေဆာင္းပါးရွင္မ်ားကို ၾကည့္ေနရင္း ေၾကးမုံႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ပါဝင္ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္မႈမ်ားကို
ျပန္လည္စဥ္းစားၾကည့္ေနမိပါသည္။ ေက်ာက္ေျမာင္း ေစ်းနားမွာ ေၾကးမုံစထုတ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူလားမေျမာက္ေသးပါ။ ကြၽန္ေတာ္လည္းေက်ာက္ေျမာင္းေစ်းအေရွ႕က ေက်ာက္ေတာလမ္းမွာေနပါသည္။
ေၾကးမုံထြက္ထြက္ခ်င္း တစ္ဟုန္ထုိးလူသိမ်ား၊ လူထုစိတ္ႀကိဳက္သတင္းစာတစ္ေစာင္ဘဝမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေၾကးမုံတုိက္ေရွ႕မွာ ရစ္သီရစ္သီႏွင့္ေဂြလွိမ့္ရင္းသြားသြားၾကည့္မိေနပါသည္။ အထဲကို မဝင္ရဲပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ထီးတန္းေကာလိပ္ႏွင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ေရာက္သြားေတာ့ (၅၂) လမ္းသို႔ ေၾကးမုံေရာက္သြားၿပီး စာဖတ္ပရိသတ္ႀကိဳက္ သတင္းစာဘုရင္ႀကီးဘဝ ေရာက္ေနၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ဘြဲ႕ရၿပီး မႏၲေလးေဆးတကၠသိုလ္ ျမန္မာစာဌာနမွာ အမႈထမ္းရင္း ဦးေလးလွ (လူထုဦးလွ) ေဒၚေဒၚမာ (လူထုေဒၚအမာ) တုိ႔ထုတ္ေဝေသာ ''လူထု'' သတင္းစာတြင္ အႏုပညာေဆာင္းပါးမ်ားစေရးႏိုင္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ကို ျပန္ေျပာင္းခြင့္ရေတာ့ ေၾကးမုံကို ကြၽန္ေတာ္ေဆာင္းပါးေတြပုိ႔ပါသည္။ စာေပဗိမာန္ပန္းခ်ီျပပြဲေခတ္ (၁၉၅၈-၁၉၆၂) တစ္ေလွ်ာက္လုံး ေၾကးမုံသတင္းစာပါ ဆရာဦးဝင္းတင္ (ဆရာေပၚသစ္)၏ ပန္းခ်ီေဝဖန္ေရးေဆာင္းပါးမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေစာင့္ဖတ္ၾကရသည္။ ေၾကးမုံႀကိဳက္ပန္းခ်ီ ကား က႑ကိုလည္း ဆရာဦးဝင္းတင္က အထူးဂ႐ု
တစိုက္ေဖာ္ျပသည္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပန္းခ်ီလူငယ္မ်ား အထူးႏွစ္သက္ၾကသည္။ ေၾကးမုံသို႔ စာမူပို႔ရင္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အယ္ဒီတာ ဆရာဦးဝင္းတင္ႏွင့္ ဆရာဦးႀကီး ေမာင္(ေငြဥေဒါင္း)တုိ႔ စားပြဲေရွ႕ကို အျမဲေရာက္ပါသည္။
မူလက ေၾကးမုံကိုေရးေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ပန္းခ်ီလွတင္ထြန္း ကေလာင္နာမည္ကိုသာ သုံးပါသည္။ ဆရာဦးဝင္းတင္ကလည္း စာေပဗိမာန္ပန္းခ်ီျပပြဲက ကြၽန္ေတာ့ ဆရာဦးထြန္းၫြန္႔ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္၏ ေရေဆးေရးခ်က္မ်ား ဆင္တူသည္။ ေခတ္သစ္ေရေဆးေရးဟန္ မ်ားျဖစ္သည္ဟု (ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ မသိကြၽမ္းခင္ေလး ကပင္ ေဝဖန္ေရးသားဖူးခဲ့သည္)။ ကြၽန္ေတာ္ေၾကးမုံကို ဝင္ထြက္လာေတာ့ ဆရာဦးဝင္းတင္ (ပန္းခ်ီေဝဖန္ေရး ဆရာေပၚသစ္) က ကြၽန္ေတာ့စာမူမ်ားကုိ လုိအပ္လွ်င္ ျပင္ေပးျမဲျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ၏ အလွရွာေတာ္ပုံ စာအုပ္ထုတ္ဖို႔စီစဥ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေရွ႕သို႔ ၾကည္ဝင္း
(ရန္ကင္း)တုိ႔ ဝိုင္းကူေပးခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်းဇူးတင္ေသာစာရင္းတြင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၊ ေပၚဦးသက္တို႔၊ ေရႊေအာင္သိန္းတို႔ နာမည္မ်ားကို ဆရာက ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေပးခဲ့ပါသည္။
ေနာက္ပိုင္းကြၽန္ေတာ္ေၾကးမုံတြင္ ေရးေသာ ယဥ္ေက်းမႈျပတုိက္ ပန္းခ်ီေက်ာင္းစသည္တုိ႔ကို ယဥ္ေက်းမႈ ဗိမာန္ဦးစီး၊ ထိုစဥ္က ၫႊန္ခ်ဳပ္ ဆရာတုိက္စိုးက ကြၽန္ေတာ့္ကိုသိေနရာ မေက်နပ္ေၾကာင္း ပန္းခ်ီဆရာႀကီး အမ္တင္ေအးက တျခားကေလာင္နာမည္ႏွင့္ေရးရန္ အႀကံျပဳပါသည္။ ျမန္မာစာဌာနမွာ ကြၽန္ေတာ္ နည္း ျပဆရာအမႈထမ္းေနခိုက္ျဖစ္၍ ဆရာမေဒၚမာေလး (ဆရာဦးဖိုးေက်ာ္ျမင့္ ဇနီး) က ကိုသန္႔စင္ ဘာေန႔သားလဲတဲ့၊ ေသာၾကာသားလားတဲ့၊ မဟုတ္ဘူးဆရာမ ကြၽန္ေတာ္က ဗုဒၶဟူးသား ဆုိ၍ 'ဝင္းပ' နာမည္ေရြးေပးခဲ့ ပါသည္။ ဝင္းပနာမည္မရေသးမီ ကြၽန္ေတာ္က 'ေမာင္ၾကာၫြန္႔' နာမည္ႏွင့္ စာမူပို႔ဖူးပါသည္။ ဆရာဦးဝင္းတင္ က ကြၽန္ေတာ့္ကို ေခၚ၍ ေနာင္ႏွစ္ေတြၾကာသြားရင္ ရတနာပုံေခတ္ ပန္းခ်ီေတာ္ဆရာ ေမာင္ၾကာၫႊန္႔နဲ႔ မွားကုန္လိမ့္မယ္ ဒီနာမည္မသုံးနဲ႔တဲ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္း 'ဝင္းပ' ကေလာင္ကို ဆက္တုိက္သုံးခဲ့ပါသည္။
ေၾကးမုံတြင္ ဆရာဦးဝင္းတင္ စင္တင္ေပးခဲ့ေသာ 'ဝင္း' ကေလာင္ႏွစ္ေခ်ာင္းရွိပါသည္။ ပထမ 'ဝင္းမွာ အားကစားကေလာင္ရွင္ ဝင္းေဖဝင္းျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ 'ဝင္း' မွာ ကြၽန္ေတာ့္ကေလာင္'ဝင္းပ' ျဖစ္သည္ဟု ေၾကးမံု
သတင္းေထာက္(ၿငိမ္း) ေဒးဒရဲျမတ္ေဆြက အျမဲေျပာေလ့ရွိပါသည္။ ယခုေတာ့ ေဒးဒရဲျမတ္ေဆြကလည္း ေဒးဒရဲျဖဳတ္ၿပီး ျမတ္ေဆြနာမည္ႏွင့္ပဲ ယခုတုိင္ ေရးေနသည္ ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိစဥ္က ဓာတ္ပံုကို တင္ႀကိဳင္၊ ကိုသြင္ဝင္း၊ ကိုထြန္းမင္း၊ ကိုတင္ေမာင္လတ္(လမ္းမေတာ္)တို႔ကိုလည္း သတိရမိပါသည္။ သူတို႔ကိုသတိရမိေတာ့ လြန္ခဲ့ေသာ ၄၅ ႏွစ္က ေၾကးမံုတိုက္ေပၚက အျဖစ္အပ်က္ ကေလးတစ္ခုကို သတိရလြမ္းဆြတ္မိပါသည္။ တိတိက်က် ေျပာရလွ်င္ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁၃ရက္ ညေနက အျဖစ္အပ်က္ အမွတ္ရစရာေလးတစ္ခုပါ။
ထုိေန႔ညေန ၅ နာရီေလာက္က (၅၂) လမ္း ေၾကးမံုတုိက္သို႔ကြၽန္ေတာ္ေရာက္သြားခဲ့ပါသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဇူလိုင္ ၁၄ ရက္တြင္ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ ပါရီပန္းခ်ီသိပၸံသို႔ ပန္းခ်ီပညာဆည္းပူးရန္ ထြက္ခြာမည္ျဖစ္ရာ ေၾကးမံုဝုိင္းေတာ္သားမ်ားကို ႏႈတ္ဆက္ရန္ျဖစ္ပါသည္။ကြၽန္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့ ေၾကးမံုဝုိင္းေတာ္သားေတြ ၁၂ က်ပ္တန္ ရခိုင္ပုဆုိးတစ္ထည္ကို မဲေဖာက္ဖို႔ စီစဥ္ေန
သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့ကိုေတြ႕တာႏွင့္ ကိုတင္ေမာင္လတ္ (လမ္းမေတာ္)က ''ဟာ အေတာ္ပဲ ခင္ဗ်ားကံေကာင္းေနတယ္။ ႏုိင္ငံျခားလည္း သြားေတာ့ မွာ ခင္ဗ်ားလည္း မဲဝင္ႏႈိက္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားပဲ ေပါက္မယ္ ထင္တယ္'' တဲ့။ ဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေငြႏွစ္က်ပ္ ထည့္ဝင္ၿပီး မဲဝင္ႏႈိက္ခြင့္ရပါသည္။ ကိုတင္ေမာင္ လတ္(လမ္းမေတာ္)၏ေဟာကိန္းမွန္လွပါသည္။ ေနာက္
ဆံုးမွ ေရာက္လာေသာ ကြၽန္ေတာ္က ရခိုင္လံုခ်ည္ေလး ကို မဲေပါက္သြားခဲ့ပါသည္။ ထုိရခိုင္လံုခ်ည္ေလးကို ျပင္သစ္ႏုိင္ငံအထိ ယူသြားၿပီး အျပင္မထြက္သည့္ရက္ မ်ားတြင္ အမွတ္တရ ဝတ္ဆင္ခဲ့ပါသည္။ ပါရီတြင္ပညာ
သင္ခရီးသြားေဆာင္းပါးမ်ားကို ေၾကးမံုသို႔ ေရးပို႔ပါသည္။ ေၾကးမံုဖတ္ ပန္းခ်ီပရိသတ္က ကြၽန္ေတာ္ေရးသားေပး ပို႔ခဲ့သည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားအနက္ ''အထိမခံေရႊပန္းကန္ မုိနာလီဇာ'' ကို အထူးစိတ္ဝင္စားခဲ့ၾကပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္ျပန္ေရာက္ၿပီး'ပါရီပန္းခ်ီခရီးသည္' စာအုပ္ ၁၉၇၆ ထုတ္ေတာ့ စာေၾကးမံု ဦးႀကီးေမာင္(ဆရာ ေငြဥေဒါင္း)က ဝတၴဳဟန္ေႏွာခရီးသြားေဆာင္းပါးမ်ားဟူ၍ ဂုဏ္ျပဳေရးသားခဲ့ပါသည္။ ထုိစာအုပ္ကိုလည္း 'ဝင္းပ' ကေလာင္နာမည္ျဖင့္ပင္ ေရးသားခဲ့ပါသည္။စံလွစာေပကို စံလွက ထုတ္ေဝ၍ ပုဂံကိုေခ်ာက ပံုႏွိပ္ေပးပါသည္။စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးကို ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ပန္းခ်ီဆရာငွက္ေပ်ာသီးေဇာ္ဝင္းက ဆြဲေပးခဲ့ပါသည္။
ယခုေနာက္ပိုင္းဝင္းပနာမည္ ရံဖန္ရံခါသံုး၍ ပန္းခ်ီလွတင္ထြန္းကိုသာ ေတာက္ေလွ်ာက္သံုးခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ေၾကးမံုကေလာင္ 'ဝင္းပ' ကိုေတာ့ အသိမွတ္ ျပဳခံရေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေဒါက္တာေဖျမင့္ ဝန္ႀကီးမျဖစ္မီကေလးက ႏွင္းဆီကုန္းဘုိးဘြားရိပ္သာႀကီး အလွဴေတာ္မဂၤလာခန္းမတြင္ေတြ႕ရာ ကြၽန္ေတာ္ပန္းခ်ီလွတင္ထြန္းပါဆရာဟု ႏႈတ္ဆက္မိပါသည္။
ထုိအခါ ဆရာ(ဝန္ႀကီး)က 'ဝင္းပ' မဟုတ္ဘူးလားဟု ျပန္ႏႈတ္ဆက္စကားၾကားရေတာ့ ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာဟု ျပန္ ေျပာရင္း ကြၽန္ေတာ့္ကေလာင္ ေၾကးမံု 'ဝင္းပ' ကို အသိ အမွတ္ျပဳခံရ၍ ဝမ္းသာပီတိျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ ဆရာေဖ
(ထုိစဥ္က ဝန္ႀကီးမျဖစ္ေသး၍) က ငါ့ကေလာင္ဝင္းပကို အသိအမွတ္ျပဳလိုက္တာပီတိျဖစ္ရေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ့မိတ္ေဆြ ပန္းခ်ီဆရာ စာေရးဆရာမ်ားကို ထုတ္ၾကြားမိခဲ့ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ဘဝမွာ 'ေၾကးမံု'က လြမ္းစရာ ...ပါခင္ဗ်ား။

No comments:

Post a Comment