Thursday, March 30, 2017

မ်က္စိႏွစ္လုံး အလင္းမရခဲ့ေသာ္လည္း မေလွ်ာ့ေသာဇြဲျဖင့္ ႀကိဳးစားေနသည့္ မေအးခ်မ္းေအာင္

Image may contain: 1 person, standing and hat
အသံဖမ္းစက္မွ ထြက္ေပၚလာသည့္ စကားသံမ်ားကို အာ႐ုံစိုက္နားေထာင္ရင္း က်င့္သားရေနသည့္ လက္မ်ားက ကြန္ပ်ဴတာေပၚ လက္တင္၍ တေခ်ာက္ေခ်ာက္ျဖင့္ စာ႐ိုက္ေနသည့္ အျမင္အာ႐ုံခ်ဳိ႕ယြင္းေနသည့္ မိန္းကေလး ငယ္တစ္ဦး။
''နာမည္ကသာ ေအးခ်မ္းေအာင္၊ ဘဝကမေအးခ်မ္းဘူး။ အၿမဲတမ္းႀကိဳးစားေနရတယ္။ သူမ်ားေတြနဲ႔မွ မတူ တာ''ဟု မိမိကိုယ္ကုိယုံၾကည္မႈအားမာန္အျပည့္ျဖင့္ မေအးခ်မ္းေအာင္က ဆိုသည္။
လူ႔ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလုံး၏ အေရးႀကီးဆုံး အစိတ္အပိုင္းျဖစ္သည့္ မ်က္စိႏွစ္လုံး အျမင္အာ႐ုံသည္ သူ ကေလးဘဝကတည္းက ခ်ဳိ႕တဲ့ခဲ့ေသာ္လည္း ဘဝကို အ႐ႈံးမေပးဘဲ ႀကိဳးစားေနသည့္ မေအးခ်မ္းေအာင္။
မေအးခ်မ္းေအာင္သည္ ေမြးရာပါ ညာဘက္မ်က္စိ အျမင္အာ႐ုံခ်ဳိ႕ယြင္းခဲ့ၿပီး အသက္(၁ဝ)ႏွစ္အရြယ္ မူလတန္းပညာသင္ၾကားေနစဥ္ ဘယ္ဘက္မ်က္စိမွာလည္း လုံးဝအလင္းကြယ္ခဲ့ကာ အျမင္အာ႐ုံ ေပ်ာက္ဆုံးခဲ့ရသည္။
သူ႔အေနျဖင့္ အားငယ္စိတ္ မျဖစ္ေစဘဲ ဘဝကို အလြယ္တကူ အ႐ႈံးမေပးဘဲ မိခင္ျဖစ္သူ၏ အားေပးကူညီမႈျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့ရာ အေျခခံပညာ အထက္တန္းကို အဂၤလိပ္၊ သမိုင္း၊ ေဘာဂေဗဒျဖင့္ သုံးဘာသာဂုဏ္ထူး၊ ရမွတ္ ၄၈၁ မွတ္ျဖင့္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံး ဝိဇၨာဘာသာတြဲ ပထမအဆင့္ျဖင့္ ထူးထူးခြၽန္ခြၽန္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး မႏၲေလး ႏိုင္ငံျခားဘာသာတကၠသိုလ္မွ ဘီေအအဂၤလိပ္ဘြဲ႕ကို ရရွိသည္။
မေအးခ်မ္းေအာင္အေနျဖင့္ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ အခက္အခဲမ်ား၊ စိတ္အားငယ္မႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ အခါတိုင္း မသန္စြမ္းေပမယ့္ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္သည့္ မစုပုံခ်စ္ကို စံနမူနာထားၿပီး အခက္အခဲမ်ား စိတ္ပ်က္အားငယ္မႈမ်ားကို ေျဖေဖ်ာက္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။
''စိတ္ညစ္စရာေတြ၊ အားငယ္စရာေတြႀကံဳရင္ မစုပုံခ်စ္အေၾကာင္း ျပန္ေတြးတယ္။ သူက ကြၽန္မ အေလးစားရဆုံးသူပါ''ဟု မေအးခ်မ္းေအာင္က ဆိုသည္။
မေအးခ်မ္းေအာင္သည္ အျမင္အာ႐ုံခ်ဳိ႕ယြင္းသည့္ လူငယ္မ်ား၏ ပညာမ်က္စိအလင္းဖြင့္ကာ ဘဝအေနအထား ျမင့္မားေစလိုသည့္ စိတ္ရင္းေစတနာျဖင့္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ရမည္းသင္း မ်က္မျမင္ေက်ာင္း၌ ေစတနာ႔ ဝန္ထမ္းလုပ္အားေပးဆရာမအျဖစ္ သြားလုပ္ခဲ့သည္။
''မ်က္မျမင္ေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြရွိၿပီး သင္ေပးမယ့္သူမရွိတာနဲ႔ ႏွစ္လသြားလုပ္တယ္။ ကေလးေတြ စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြေအာင္ ပုံျပင္ေလးေတြေျပာျပတယ္။ မသန္စြမ္းတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။ ကေလးေတြ စိတ္ဓာတ္က ကိုယ့္ထက္ ထက္သန္ေနတယ္'' ဟု မေအးခ်မ္းေအာင္က ေျပာသည္။
မေအးခ်မ္းေအာင္အေနျဖင့္ တကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႕ရၿပီးေသာ္လည္း ဘဝအတြက္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳႏိုင္ရန္ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ဘာသာျပန္လုပ္ငန္းကို ေလ့လာခဲ့ၿပီး တစ္ဖက္တြင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ မသန္စြမ္းသူမ်ား ေရွ႕ေဆာင္အဖြဲ႕မွ ေခၚယူသည့္ မသန္စြမ္းလူငယ္မ်ား ေခါင္းေဆာင္မႈ ျမႇင့္တင္ေရး သင္တန္းသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ဘာသာျပန္ လုပ္ငန္းျဖင့္ ဘဝအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းကို လုပ္ကိုင္ေနၿပီး မိခင္ျဖစ္သူကို လုပ္ငန္းမွရရွိသည့္ ဝင္ေငြျဖင့္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ပံ့ပိုးေပးေနသည္ ဟု ၄င္းကေျပာသည္။
''ဘာသာျပန္ေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနတယ္။ အခြင့္အေရး ရလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘြဲ႕လြန္တစ္ခုရခ်င္ေသးတယ္။ မသန္စြမ္းကေလးေတြ အတြက္လည္း ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္က လုပ္ေပးခ်င္တယ္'' ဟု အနာဂတ္ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မေအးခ်မ္း ေအာင္က ဆိုသည္။
ပညာေရးသည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ ရွင္သန္ရပ္တည္မႈႏွင့္ မိမိတည္ရွိရာ ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္း အက်ဳိးျပဳႏိုင္မႈတို႔အတြက္ လိုအပ္ေသာအသိတရား ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ား၊ စိတ္ေနစိတ္ထားႏွင့္ ဖန္တီးမႈတို႔ကို ပ်ဳိးေထာင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္ကို မေအးခ်မ္းေအာင္က သက္ေသသာဓက ျပလိုက္သည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက မ်က္စိႏွစ္လုံး အလင္းမရခဲ့ေသာ္လည္း မေလွ်ာ့ေသာဇြဲ၊ မျပတ္ေသာလုံ႔လ၊ ခိုင္မာေသာ ဝီရိယတို႔ျဖင့္ ပညာေရးတြင္ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္စြာ ႀကိဳးစားႏိုင္႐ုံသာမက လူမႈအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ မေအးခ်မ္းေအာင္ကို ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလအတြက္ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳထိုက္သူအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳလိုက္သည္။
မေအးခ်မ္းေအာင္က ''မ်က္စိႏွစ္လုံး အလင္းျပန္ ရမယ္ဆိုရင္ အေမနဲ႔ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ တစ္ခ်ိန္လုံး ရွိေနေပးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ပထမဆုံး ျမင္ခ်င္တယ္'' ဟု ဆိုသည္။
အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ မသန္စြမ္းျဖစ္ခဲ့ရသူမ်ား ကို သာမန္သူမ်ားႏွင့္မျခား နယ္ပယ္စုံတြင္ တန္းတူညီမွ် ဆက္ဆံမႈရရွိႏိုင္ေရးကိစၥရပ္မ်ား ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားတကၠသ္ိုလ္ႀကီးတစ္ခုတြင္ ျပည္သူ႔ေရးရာမူဝါဒပညာရပ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ မဟာဘြဲ႕ရယူရန္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားသူလည္းျဖစ္သည္။
အသက္(၂၇)ႏွစ္အရြယ္ မေအးခ်မ္းေအာင္သည္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားဖခင္ ဦးျမင့္ေအာင္ႏွင့္ ဓႏုတိုင္းရင္းသူ မိခင္ ေဒါက္တာေဒၚသန္းႏုတို႔က ၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕၌ ေမြးဖြားသန္႔စင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။
သတင္းေဆာင္းပါး-မင္းသစ္
ဓာတ္ပုံ-ACA

No comments:

Post a Comment