Wednesday, March 1, 2017

ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ စတုတၴပုံမွန္အစည္းအေဝး (၁၄)ရက္ေျမာက္ေန႔ က်င္းပ



Image may contain: one or more people and eyeglasses
ေနျပည္ေတာ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၈
လက္ရွိအေျခခံပညာ အထက္တန္း သင္႐ိုးတြင္ အေျခခံဥပေဒဘာသာရပ္ တစ္ခုအျဖစ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း စာရိတၱႏွင့္ ေလာကနီတိကို သမိုင္းဘာသာရပ္ႏွင့္ အျခားဆက္ႏႊယ္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ထည့္သြင္းေပါင္းစပ္သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိသည့္အျပင္ သင္႐ိုးသစ္တြင္လည္း ထည့္သြင္း သင္ၾကားႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္းက ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ က်င္းပသည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ စတုတၴပုံမွန္အစည္းအေဝး (၁၄)ရက္ ေျမာက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၂)မွ ဦးေဌးဦး၏ ''ႏိုင္ငံေတာ္၌ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ ယိမ္းယိုင္ပ်က္ျပားေနျခင္းအေပၚ အနာဂတ္တြင္ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္အလို႔ငွာ မ်ဳိးဆက္သစ္ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ စာေမးပြဲ မစစ္သည့္ အပိုဘာသာရပ္အျဖစ္ ဥပေဒအေျခခံဘာသာရပ္သင္႐ိုးကို တစ္ပတ္လွ်င္ အနည္းဆုံးတစ္ခ်ိန္ သတ္မွတ္၍ လက္ေတြ႕ဥပေဒနယ္ပယ္မွ တရားသူႀကီးမ်ား၊ ဥပေဒအရာရွိမ်ားႏွင့္ ေရွ႕ေနေရွ႕ရပ္မ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေစႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ'' ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္းက အထက္ပါအတိုင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဆက္လက္၍ ဒုတိယဝန္ႀကီးက လက္ရိွအေျခခံပညာအထက္တန္း သင္႐ိုးတြင္ အေျခခံဥပေဒဘာသာရပ္ တစ္ခုအျဖစ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံ့သားေကာင္းမ်ား ေမြးထုတ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏အခြင့္အေရးမ်ား၊ ရပိုင္ခြင့္မ်ား၊ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ တာဝန္မ်ား၊ ဒီမိုကေရစီအေျခခံမ်ား၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားလိုက္နာက်င့္သုံးရမည့္ ဒီမိုကေရစီအေလ့အက်င့္ ေကာင္းမ်ား၊ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ အေျခခံမ်ားကို စာရိတၱႏွင့္ ေလာကနီတိအျဖစ္ သမိုင္းဘာသာရပ္ႏွင့္ အျခားဆက္ႏႊယ္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ထည့္သြင္းေပါင္းစပ္ သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိသည့္နည္းတူ သင္႐ိုးသစ္တြင္လည္း ထည့္သြင္းသင္ၾကားႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
ဥပေဒဘာသာရပ္သည္ ခက္ခဲနက္နဲသည့္အတြက္ အေျခခံပညာ အဆင့္တြင္ သင္ၾကားမႈမျပဳဘဲ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ တကၠသိုလ္အဆင့္၌သာ ဥပေဒဘာသာရပ္အထူးျပဳအျဖစ္ ထည့္သြင္းသင္ၾကားေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္းေျဖၾကားသည္။
ထို႔ျပင္ ဥပေဒအရာရွိမ်ားအေနျဖင့္ အခါအားေလ်ာ္စြာ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဥပေဒေရးရာ အသိပညာေပး ေဟာေျပာပြဲမ်ားက်င္းပ၍ အသိပညာ ျဖန္႔ေဝျခင္း၊ လက္ကမ္းစာေစာင္ ျဖန္႔ေဝျခင္းစသည္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး အသိပညာေပးျခင္းကိုသာ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ လက္ေအာက္ခံၿမိဳ႕နယ္ ဥပေဒ႐ုံးႏွင့္ ခ႐ိုင္ဥပေဒ႐ုံးအသီးသီးရွိ ဥပေဒအရာရွိမ်ားက အထက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္း ဥပေဒေရးရာ အသိပညာေပး ေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္ ေဟာေျပာျခင္းျဖင့္သာ ေဒသဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ လိုအပ္သလို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္၍ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လက္ရွိျပင္ဆင္ေရးဆြဲလ်က္ရွိ သည့္သင္႐ိုးသစ္ႏွင့္ လက္ရွိအသုံးျပဳေနသည့္ သင္႐ိုးေဟာင္းႏွစ္ရပ္လုံးတြင္ ''အေျခခံဥပေဒဘာသာရပ္သင္႐ိုးကို တစ္ပတ္လွ်င္ အနည္းဆုံး တစ္ခ်ိန္ သတ္မွတ္၍ လက္ေတြ႕ဥပေဒနယ္ပယ္မွ တရားသူႀကီးမ်ား၊ ဥပေဒအရာရွိမ်ားႏွင့္ ေရွ႕ေနေရွ႕ရပ္မ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေစႏိုင္ရန္'' စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပး ႏိုင္မည့္အေျခအေန မရွိေသးပါေၾကာင္း ဒုတိယဝန္ႀကီးက ေျဖၾကားသည္။
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၂)မွ ဦးေအာင္မ်ဳိး၏ ''အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ် စစ္ခ်ီထြက္တိုင္း ပင့္ေဆာင္သြားေလ့ရွိသည့္ သကၤန္းနက္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ႀကီးအား ေရႊဘိုၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္ခြင့္ ရရွိေရးအတြက္ ညိႇႏႈိင္းေျဖရွင္းေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ'' ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး သူရဦးေအာင္ကိုက သကၤန္းနက္႐ုပ္ပြားေတာ္သည္ ႏွစ္ေပါင္း ၁ဝဝ ႏွစ္အထက္ သက္တမ္းရွိၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ေရွးေဟာင္းဝတၴဳပစၥည္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေရွးေဟာင္းဝတၴဳပစၥည္းမ်ား ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေရးဥပေဒအရ မိမိတို႔ ဝန္ႀကီးဌာနသည္ ေရွးေဟာင္းဝတၴဳပစၥည္းမ်ားကို ထိခိုက္ျခင္း၊ ေဆြးျမည့္ျခင္းႏွင့္ ပ်က္စီးျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆပါလွ်င္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္အျဖစ္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းခြင့္ရွိေသာ္လည္း ယင္း႐ုပ္ပြားေတာ္သည္ အဆိုပါဥပေဒ ပုဒ္မ ၈၊ ပုဒ္မခြဲ(ခ)၊ ပုဒ္မခြဲငယ္(၁)အရ ဘာသာေရးအရ ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ရာတြင္ လက္ရွိအသုံးျပဳေနေသာ ေရွးေဟာင္းဝတၴဳပစၥည္းျဖစ္ေနသျဖင့္ ဝန္ႀကီး ဌာန၏ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္အျဖစ္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းခြင့္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိပါေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ယင္းသကၤန္းနက္ဆင္းတုေတာ္ႏွင့္အတူ အျခားေရွးေဟာင္း သမိုင္းဝင္ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ားစြာကို မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ဓေမၼသကသီလရွင္ စာသင္တိုက္ သီလရွင္ဆရာႀကီး ေဒါက္တာပညာသီရိက သဗၺညဳပုထိုးေတာ္ႀကီးတြင္ စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီး မည္သူမဆို အခ်ိန္မေရြး လာေရာက္ဖူးေျမာ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ေရႊဘိုၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္ခြင့္ရရွိရန္အတြက္ သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာန ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သာသနာေရးမွဴးသည္ လက္ရွိကိုးကြယ္လ်က္ရွိေသာ သီလရွင္ဆရာႀကီး ေဒါက္တာပညာသီရိႏွင့္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ေမ ၂ဝ ရက္တြင္ ေျပလည္မႈရရွိေရး ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း သီလရွင္ဆရာႀကီးက သေဘာမတူသျဖင့္ ေျပလည္မႈမရရွိခဲ့ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၄)မွ ဦးဟန္ဝင္းသိန္း၏ ''တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ဇာဒီအေျခခံပညာအထက္တန္း ေက်ာင္း(ခြဲ)အား အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းအျဖစ္ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ အဆင့္တိုးျမႇင့္ဖြင့္လွစ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ'' ေမးခြန္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၁)မွ ဦးေက်ာ္နီႏိုင္၏ ''ရွမ္းျပည္နယ္ ကိုးကန္႔ ကိုယ္ပိုင္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသရွိ ဥပဓိ႐ုပ္မေကာင္းေသာ စာသင္ေက်ာင္း(၃)ေက်ာင္း ၌ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္ (၁)ေဆာင္စီ ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ'' ေမးခြန္း၊ ခ်င္းျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးဇုန္လွယ္ထန္း၏ ''ခ်င္းျပည္နယ္ ဖလမ္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ အေျခခံပညာမူလတန္းလြန္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာ ဆရာမမ်ား တိုးျမႇင့္ခန္႔ထားေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ'' ေမးခြန္းႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁ဝ)မွ ဦးစိုးသီဟ(ခ)ေမာင္တူး၏ ''မြန္ျပည္နယ္ ေပါင္ၿမိဳ႕နယ္ ကြၽဲၿခံေက်းရြာ အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္း(ခြဲ)ရွိ အႏၲရာယ္ရွိ ေက်ာင္းေဆာင္အား ဖ်က္သိမ္းၿပီး ႏွစ္ထပ္ေက်ာင္းေဆာင္သစ္ ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ'' ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍လည္း ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္းက ဘ႑ာေငြရရွိမႈအေျခအေနႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည့္ အစီအမံမ်ားကို ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီဝင္ စိုင္းထြန္းေအာင္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ေပးပို႔လာေသာ ''ဥပေဒဆိုင္ရာ အေထာက္အကူ ေပးေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း''ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေလ့လာေတြ႕ရွိ ခ်က္ႏွင့္ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားပါဝင္ေသာ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို ဖတ္ၾကားသည္။
ယင္းေနာက္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၏ ျပင္ဆင္ခ်က္ႏွင့္ တင္ျပခ်က္မ်ားကို တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစီ လႊတ္ေတာ္၏ အဆုံးအျဖတ္ရယူ၍ အတည္ျပဳခဲ့သည္။
''စာရင္းအင္းဥပေဒၾကမ္း''ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၂)မွ ဦးေဌးဦးက မူဝါဒခ်မွတ္သူမ်ားႏွင့္ စီမံကိန္းေရးဆြဲသူမ်ားသည္ စာရင္းအင္းပါ အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ အေျချပဳၿပီးမူဝါဒႏွင့္ စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲခ်မွတ္ျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ အေျခခံစာရင္းအင္း အခ်က္အလက္မ်ားသည္ တိုင္းျပည္အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ စာရင္းအင္းဥပေဒတစ္ရပ္ေရးဆြဲၿပီး စာရင္းအင္းမ်ားကို အေသအခ်ာျပဳစုႏိုင္ ရန္အတြက္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စာရင္းအင္း အခ်က္အလက္မ်ားသည္ တိုင္းျပည္ၿပဳိကြဲပ်က္စီးေစႏိုင္သည္အထိ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္က ဆိုရွယ္လစ္သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုဆိုရွယ္လစ္ ဆိုဗီယက္ ႐ုရွားႏိုင္ငံမ်ားသည္ စာရင္းအမွား၊ ကိန္းဂဏန္းအမွားမ်ား၊ ေအာက္ေျခမွ လိမ္လည္ျပဳစုတင္ျပသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚတြင္ အေျချပဳေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံၿပဳိကြဲပ်က္စီးသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ ကမၻာ့သာဓကမ်ား ရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အဓိကအားျဖင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား ျဖစ္သည့္ စာရင္းအင္းဆိုင္ရာအခ်က္အလက္မ်ား ေကာက္ယူစုေဆာင္းသူႏွင့္ ၎တို႔၏ အထက္အဆင့္ဆင့္ရွိ ဗဟိုေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ လြန္စြာတာဝန္ႀကီး ေလးလွပါေၾကာင္း၊ ၎တို႔အထဲမွ တစ္ဦးဦးသည္ မေကာင္းေသာရည္ရြယ္ ခ်က္ျဖင့္ မမွန္သည္ကိုသိလ်က္ စာရင္းအင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ျဖည့္သြင္းျခင္း၊ ေဖာ္ျပအသုံးျပဳျခင္းႏွင့္ ေၾကညာျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ပါက တုိင္းျပည္အတြက္ အထက္ပါသာဓကမ်ားကဲ့သို႔ မူဝါဒအမွားမ်ား၊ စီမံကိန္းအမွားမ်ား ေရးဆြဲမိမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုအခါ တိုင္းျပည္လည္း အထိနာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ စာရင္းအင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ တာဝန္ရွိသူ အားလုံး သိလ်က္ႏွင့္ မေကာင္းသည့္စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ထိုသို႔မလုပ္ရဲေအာင္ ဥပေဒတြင္ တားျမစ္ထားသည့္အခ်က္ မပါရွိျခင္းသည္ တိုင္းျပည္အတြက္ လြန္စြာအေရးႀကီးပါေၾကာင္းႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္ႏွင့္ ေငြဒဏ္မ်ား ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ထို႔ေနာက္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ေဆြးေႏြးခ်က္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက ျပန္လည္ၾကားနာေဆာင္ရြက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။
ေမာ္စီ၊ ေဝသူႏြယ္၊ ေမႊးၾကဴဇင္ (သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment