Friday, January 27, 2017

ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကုန္သြယ္မႈတံတားတည္ေဆာက္မႈ လ်ာထားကာလအတြင္းၿပီးစီးႏိုင္

Image may contain: sky, outdoor and nature
ျမဝတီ ဇန္နဝါရီ ၂၆
အာရွအေရွ႕-အေနာက္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္း၊ မဟာမဲေခါင္ေဒသ စီးပြားေရးကုန္သြယ္ မႈလမ္းေၾကာင္းေပၚရွိ ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ မဲေဆာက္-ျမဝတီကူး ကုန္သြယ္မႈတံတားႀကီး ျဖစ္သည့္ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား တည္ေဆာက္မႈမွာ ၈ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္၍ တည္ေဆာက္မႈသတ္မွတ္ကာလ
အတြင္း ဖြင့္လွစ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တံတားတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းခြင္မွ တာဝန္ခံ အရာရွိက ေျပာၾကားသည္။
မဲေဆာက္-ျမဝတီကူးသည့္ ထုိင္း-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရး ကုန္သြယ္မႈတံတား အမွတ္(၂)သည္ အာရွ အေရွ႕-အေနာက္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ တည္ရွိသည့္အတြက္ ထုိင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအတြက္သာမက မဟာမဲေခါင္ေဒသႀကီးတစ္ခုလုံးအတြက္ပါ အက်ဳိး စီးပြားျဖစ္ထြန္းလာႏိုင္မည္ဟု စီးပြားေရးပညာ
ရွင္မ်ားက ေျပာသည္။
မဲေဆာက္-ျမဝတီ ကူးလူးဆက္သြယ္ေပး မည့္ ထုိင္း-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရး ကုန္သြယ္မႈ တံတားအမွတ္(၂)သည္ မဲေဆာက္ၿမိဳ ့နယ္ အတြင္းရိွ ဘန္႔ဝမ္တခင္းရမ္းစီရင္စု (ဝါးစကင္း) အမွတ္ (၇) ရပ္ကြက္ (ထုိင္းဘက္ျခမ္း)ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမဝတီၿမိဳ႕အမွတ္ (၅)ရပ္ကြက္၊ ေရပူေက်းရြာအုပ္စုတို႔ကို ေရလယ္တိုင္မပါဘဲ ေပါင္းကူး တည္ေဆာက္ထားသည့္ ႀကိဳးတံတားအမ်ဳိးအစားျဖစ္ျပီး တံတားအရွည္မွာ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း အပါအဝင္ ၂၁ ဒသမ ၄ဝ ကီလိုမီတာရွည္လ်ားၿပီး ျမန္မာဘက္ကမ္း၌ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း ၄ ဒသမ ၁၄ ကီလိုမီတာ၊ ထိုင္းဘက္ျခမ္း ခ်ဥ္းကပ္လမ္း ၁၇ ဒသမ ၂၆ ကီလိုမီတာ ရွိၿပီး အက်ယ္ ၁၇ မီတာရွိကာ ေလးလမ္းသြားျဖစ္ေၾကာင္း တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းခြင္မွ သိရသည္။
ကုန္သြယ္မႈတံတားအမွတ္(၂)အား ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၃ဝ ရက္က စတင္ပႏၷက္ခ်တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ထုိင္းဘက္အျခမ္းတြင္ တံတားတည္ေဆာက္မႈကို ၂၄ နာရီ တည္ေဆာက္ေနျခင္းျဖစ္သလုိ တံတားတည္ ေဆာက္မႈေၾကာင့္ မလြတ္ကင္းသျဖင့္ ဖယ္ေပး လုိက္ရသည့္ ေျမယာမ်ား၊ အိမ္မ်ား၊ ဥယ်ာဥ္ျခံေျမမ်ားအတြက္ နစ္နာေၾကးကိစၥရပ္မ်ားလည္း ေလ်ာ္ေၾကးေပးအပ္ၿပီးၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ တံတားအမွတ္ (၂) ၏ ခ်ဥ္းကပ္တုိင္မွာလည္း ျမန္မာဘက္ျခမ္းထက္ အေရအတြက္ေလ်ာ့နည္းသျဖင့္ ထုိင္းဘက္အျခမ္းအားယခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ လုပ္ငန္းၿပီးဆုံးမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာဘက္အျခမ္းမွာမူ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး ကိစၥမ်ား ညႇိႏိႈင္းရျခင္း၊ ခ်ဥ္းကပ္တုိင္မ်ားျခင္း၊ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခ်ိန္ အခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္ရွိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာဘက္အျခမ္းအား ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္တြင္ လုပ္ငန္းၿပီးဆုံးရန္ လ်ာထားေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ပင္မတံတား၊ခ်ဥ္းကပ္တံတား တည္ေဆာက္မႈမွာ ၈ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္၍ လမ္းႏွင့္ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ လိုအပ္သည့္ ယာဥ္စစ္ကြင္းမ်ားအပါအဝင္ တံတားတည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းတစ္ခုလုံးအား ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ဖြင့္လွစ္ႏိုင္မည္ဟု အဆုိပါ တံတားတည္ေဆာက္ေရးတာဝန္ခံအရာရွိက ေျပာသည္။
မဲေဆာက္-ျမဝတီကူး ဒုတိယေျမာက္ ေသာင္ရင္းျမစ္ျဖတ္ေက်ာ္ ထုိင္း-ျမန္မာ ကုန္သြယ္မႈတံတားစီမံကိန္းကို ADB အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္၏ေခ်းေငြျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ လမ္းတံတားတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမွ တာဝန္ယူတည္ေဆာက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
တင္ဝင္းလိႈင္(ေကာ့ကရိတ္)

No comments:

Post a Comment