Monday, November 28, 2016

ပြင့္လင္းရာသီတြင္ ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္းပိုင္းျပတိုက္အား ပုိမုိလာေရာက္ေလ့လာ



Image may contain: 1 person , outdoor
သံျဖဴဇရပ္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၇
ယခုအခါတြင္ ပြင့္လင္းရာသီဝင္ေရာက္လာၿပီ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ ၿမိဳ႕၌ ဖြင့္လွစ္ျပသထားေသာ ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္းပိုင္းျပတိုက္ (The Death Railway Museum) တြင္ လာေရာက္ေလ့လာၾကေသာ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားျဖင့္ စည္ကားလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္းပိုင္း ျပတိုက္(The Death Railway Museum) သည္ ရန္ကုန္-ၿမိတ္ ကားလမ္းမႀကီးႏွင့္ ရန္ကုန္-ေရး မီးရထားလမ္းဆံုရာျဖစ္ေသာ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္ ဝဲကဝါေက်းရြာတြင္ တည္ရွိၿပီး ယခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၄ ရက္ (လြတ္လပ္ေရးေန႔)က ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္းပိုင္းျပတိုက္ (The Death Railway Museum) ႏွစ္ထပ္အေဆာက္အအုံေရွ႕ မုခ္ဦးအဝင္ဝ၌ သမိုင္းဝင္ စစ္သုံ႔ပန္း ေခြ်းတပ္သားမ်ား၏ အ႐ိုးေပၚအေရတင္ ပိန္ခ်ဳံးခ်ည့္နဲ႔စြာျဖင့္ သံေပါက္ခြ်န္းမ်ား၊ သံေပါက္တူးမ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ကာ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေနဟန္မ်ား၊ ရင္နင့္ဖြယ္ရာ႐ုပ္တုမ်ားကုိ ထုလုပ္ျပင္ဆင္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ဗိသုကာလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ကုိ ျပဳလုပ္ထားရွိသည္။
စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ ကာလအတြင္း၌လည္း ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္းပိုင္းတြင္ ပထမဆံုးေျပးဆြဲခဲ့ေသာ ေက်ာက္မီးေသြးစြမ္းအင္သံုး C_0522 မီးရထား စက္ေခါင္းအမည္းႀကီးသို႔ လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ-ယိုးဒယား ေသမင္းတမန္မီးရထား လမ္းပိုင္း စတင္ရာ အထိမ္းအမွတ္ေနရာသို႔လည္းေကာင္း၊ ေဆာက္လုပ္ဆဲ မီးရထားျပတိုက္သို႔လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားအေနျဖင့္ လွည့္လည္ေလ့လာကာ အမွတ္တရမွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပံုမ်ား႐ိုက္ကူးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။ အဆိုပါ ျပတိုက္အား ေန႔စဥ္ နံနက္ ၇ နာရီမွ ည ၇ နာရီအထိ ပိတ္ရက္မရွိ ဖြင့္လွစ္ျပသလ်က္ရွိၿပီး (၇)ႏွစ္ေအာက္ကေလးမ်ား၊ ရဟန္းသံဃာ ေတာ္မ်ားႏွင့္ သီလရွင္မ်ားအား အခမဲ့ဝင္ခြင့္ သတ္မွတ္ထားရွိကာ (၇)ႏွစ္အထက္ ကေလးငယ္မွစ၍ တစ္ဦးလွ်င္ ဝင္ေၾကး ေငြက်ပ္ ၈ဝဝ ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသြားဧည့္သည္တစ္ဦးလွ်င္ ဝင္ေၾကး ေငြက်ပ္ ၅ဝဝဝ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါမီးရထားျပတိုက္တြင္ သမိုင္းရာဇဝင္တြင္ခဲ့ေသာ မီးရထားလမ္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံုမ်ား၊ စစ္သံု႔ပန္း တို႔၏ပံုရိပ္မ်ားအား ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုႏွင့္ ၃ီ ဒီဇိုင္းပံုစံမ်ားျဖင့္ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈခြင့္ရရွိၾကမည္ျဖစ္သည္။
''ဂ်ပန္ေတြဟာ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာနဲ႔ယိုးဒယားကို ဆက္သြယ္ႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ ၁၇၅ မိုင္အရွည္ရွိတဲ့ မီးရထားလမ္း ကိုေဖာက္လုပ္ၿပီး အာရွစစ္မ်က္ႏွာျပင္ကို ဖြင့္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီ မီးရထားလမ္းႀကီးေဖာက္လုပ္ဖို႔အတြက္ကို ဂ်ပန္ေတြရဲ႕စစ္႐ံႈးႏိုင္ငံေတြ၊ မဟာမိတ္ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ အာဆီယံႏိုင္ငံအသီးသီးက ေခြ်းတပ္ဖြဲ႕ဝင္ ဦးေရ ၁၂ဝဝဝဝ ေက်ာ္ဟာ မီးရထားလမ္းေဖာက္ရင္းနဲ႔တစ္မ်ဳိး၊ ေတာထဲမွာ က်ားဆြဲခံရရင္းနဲ႔တစ္မ်ဳိး၊ အစာေရစာငတ္ျပတ္ရင္းနဲ႔ တစ္မ်ဳိး ေရာဂါေဝဒနာေတြ ခံစားခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒီလိုဂ်ပန္ေတြရဲ႕ ဝိုင္းႏွိပ္စက္တာကို အမ်ဳိးမ်ဳိးခံစားခဲ့ၾကရၿပီး ရထားလမ္းပိုင္း ဇလီဖားတံုးနဲ႔အမွ် အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ ေသေက်ပ်က္စီးခဲ့ရတဲ့ ရထားလမ္းပိုင္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ေသဆံုးခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသား စစ္သံု႔ပန္းတခ်ဳိ႕ကို ဓနသဟာရစစ္သခ်ႋဳင္းမွာ ျမႇဳပ္ႏွံထားရွိပါတယ္''ဟု ျပတိုက္တြင္ထားရွိမည့္ မွတ္တမ္းရာဇဝင္ပစၥည္းမ်ားစုေဆာင္း ေရးအဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူက ေျပာသည္။
ယခုအခါ ပြင့္လင္းရာသီျဖစ္လာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားသား ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းခရီးသြားျပည္သူမ်ားသည္ မီးရထားျပတိုက္ႏွင့္ သမိုင္းရာဇဝင္ဆက္စပ္ေနေသာ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ ေပၚရွိ ဓနသဟာရ စစ္သခ်ႋဳင္းသို႔လည္းေကာင္း၊ က်ဳိကၡမီစက္စဲ ကမ္းေျခသို႔လည္းေကာင္း သြားလာမႈပိုမိုမ်ားျပားလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
သတင္းႏွင့္ဓာတ္ပံု(စိုးဝင္း-MLA)

No comments:

Post a Comment