Wednesday, November 2, 2016

သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ဆိုင္ရာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကိုအေျခခံ၍ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရမည့္အခက္အခဲမ်ားကို အေကာင္းဆုံးစီမံခန္႔ခြဲႏိုင္မည္ျဖစ္



Image may contain: 1 person , indoor
ေနျပည္ေတာ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁
ေဘးဒဏ္မွေလ်ာ့နည္းသက္သာရန္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းျဖစ္ၿပီး ေဘးအႏၲရာယ္ ျဖစ္လာပါက ခ်က္ခ်င္းစီမံေဆာင္ရြက္ျခင္းထက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္စီမံေဆာင္ရြက္ထားျခင္းျဖင့္ ေဘးမျဖစ္မီ၊ ေဘး ျဖစ္ဆဲ၊ ေဘးျဖစ္ၿပီး လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုလည္း အခ်ိတ္အဆက္မိမိႏွင့္ လစ္ဟာမႈမရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည့္အျပင္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အလိုက္ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္အလိုက္ ရင္ဆိုင္တုံ႔ျပန္ႏိုင္ေရး၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးဆိုင္ရာစီမံခ်က္မ်ားကို မိမိေဒသ၏ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္အညီေရးဆြဲျပဳစုထားၾကရန္ အမ်ဳိးသားသဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာစီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အမ်ဳိးသားသဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီ (၂/၂ဝ၁၆) လုပ္ငန္းညိႇႏႈိင္းအစည္းအေဝးကို ယေန႔နံနက္ ၉ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန အစည္းအေဝးခန္းမ၌က်င္းပစဥ္ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီ ဗန္ထီးယူက အထက္ပါအတိုင္း တိုက္တြန္းေျပာၾကားခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။
ယေန႔ကာလသည္ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ က႑ေပါင္းစုံမွ အရွိန္ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဘက္စုံက႑စုံမွ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ရွိရာတြင္ သဘာဝေဘးဒဏ္အား ႀကံ့ႀကံ့ခံႏိုင္မႈမရွိပါက ထိခိုက္ဆုံး႐ႈံးမႈ မ်ားျပားသကဲ့သို႔ ျပန္လည္ ထူေထာင္မႈျပဳသည့္ေနရာတြင္လည္း အခ်ိန္အား၊ ေငြအား၊ အရင္းအျမစ္အင္အား အမ်ားအျပား အသုံးျပဳရမည္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဒုတိယသမၼတက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ သဘာဝေဘးျဖစ္ပြားခဲ့မႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ျပန္လည္သုံးသပ္ၾကည့္ပါက အယ္နီညိဳရာသီဥတုႏွင့္ ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ေရရွားပါးျပတ္လပ္မႈတြင္ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာနအပါအဝင္ ဆက္စပ္ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ျပည္သူကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ပံ့ပိုးကူညီခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႕ရွိရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရရွည္အတြက္ ေရအရင္းအျမစ္မ်ား ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ေဖာ္ထုတ္ျခင္းမ်ား ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္သြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိုးသီးေၾကြက်မႈႏွင့္ ေလျပင္းတိုက္ခတ္မႈျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ ေနရာအႏွံ႔ က်ယ္ျပန္႔စြာ ေဘးသင့္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ေဘးသင့္ခ်ိန္ႏွင့္ ေထာက္ပံ့ခ်ိန္ ကြာျခားမႈနည္းရန္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္မႈခက္ခဲျခင္း၊ ေဘးဒဏ္ခံေနအိမ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္ခ်က္ ပိုမိုေပၚလြင္ျခင္းတို႔ကိုလည္း သုံးသပ္ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ေရေဘးျဖစ္ပြားမႈမ်ားတြင္ ေဒသခံလူမႈေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈျဖင့္ အျမန္ဆုံးေထာက္ပံ့ႏိုင္ေရး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့သည္ကို အားသာခ်က္အေနျဖင့္ ေတြ႕ရွိရသည့္အျပင္ စိုက္ပ်ဳိးေရးက႑တြင္ ေက်းလက္ေန ျပည္သူမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း ျပန္လည္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္ျခင္း၊ စိုက္ပ်ဳိးစရိတ္ေခ်းေငြ မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသည့္ မူဝါဒခ်မွတ္ၿပီး ကူညီေထာက္ပံ့ေပးရန္ လိုလားခ်က္မ်ား ရွိေနျခင္းတို႔ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
အဆိုပါသဘာဝေဘးအႏၲရာယ္မ်ားေၾကာင့္ ထိခိုက္ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ရသည့္အျပင္ ၿပီးခဲ့သည့္လက စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းျဖစ္ခဲ့ေသာ အျမန္ေရယာဥ္ နစ္ျမဳပ္မႈတြင္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၊ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား၏ အသက္မ်ားမဆုံး႐ႈံးသင့္ဘဲ ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရသည့္ျဖစ္စဥ္ကို ေတြ႕ရွိၾကမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးစသည့္ ေရလမ္းေၾကာင္း အေလးထားအသုံးျပဳရေသာ အရပ္ေဒသမ်ားတြင္ အလားတူျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည္ကိုလည္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အလားတူျဖစ္စဥ္မ်ား မျဖစ္ပြားရန္ ဆက္ႏႊယ္ပတ္သက္သူမ်ားက လိုအပ္သည့္စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ား၊ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္သြားရန္လိုအပ္သည္ကို အေလးအနက္ထားေျပာၾကားလိုပါေၾကာင္း။
အမ်ဳိးသားသဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ရန္ပုံေငြအသုံးျပဳၿပီး ေထာက္ပံ့ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ သတိထားသင့္သည့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း ယခုအစည္းအေဝးတြင္ မွာၾကားလိုပါေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသား သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈရန္ပုံေငြကို သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈဥပေဒ အခန္း (၇)ပါပုဒ္မမ်ားအရ ေငြစာရင္းဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းမ်ားေရးဆြဲျခင္း၊ ရန္ပုံေငြမ်ားစီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊ ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္အညီ အသုံးျပဳျခင္း၊ ထိန္းသိမ္း ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းလိုအပ္ ခ်က္အရ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားက တင္ျပေတာင္းခံလာပါကလည္း လိုအပ္မႈအေျခအေနကိုစိစစ္ၿပီး စနစ္တက် လႊဲေျပာင္းေပးအပ္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါရန္ပုံေငြမွ ေထာက္ပံ့ေပးမႈမ်ားအားသုံးစြဲရာတြင္ ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ စာရင္းစစ္လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ စနစ္တက်သုံးစြဲသြားၾကရန္ အေလးအနက္ထားမွာၾကားလိုပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
အမ်ဳိးသားသဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီဒုတိယဥကၠ႒ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေက်ာ္ေဆြက ယေန႔ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပုံမွန္မဟုတ္ ျပင္းထန္သည့္ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ မ်ားကို ေတြ႕ရွိေနရပါေၾကာင္း၊ ေဘးအႏၲရာယ္စီမံခန္႔ခြဲမႈ ႏွင့္ပတ္သက္၍ သဘာဝေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ Natural Disaster ႏွင့္ လူတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ Man- made Disaster ဟု ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါေၾကာင္း၊ Natural Disaster တြင္ မိုးေလဝသႏွင့္ ဇလေဗဒအေၾကာင္းအရာမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားေသာ ေလမုန္တိုင္း၊ ေရေဘး၊ ဘူမိေဗဒႏွင့္ ပထဝီ အေနအထားဆိုင္ရာ အေျခခံအေၾကာင္းအရာမ်ားေၾကာင့္ ေျမငလ်င္၊ ဆူနာမီ၊ ေျမၿပိဳေဘးမ်ား ျဖစ္ပြားရသည့္အျပင္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္စီးမႈေၾကာင့္ ေတာမီးေလာင္ျခင္း၊ ျမဴခိုးေငြ႕ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား ျဖစ္ပြားပါေၾကာင္း၊ Man-made Disaster တြင္ Technological, Industrial Accident, Security Related မ်ားမွ ျဖစ္လာႏိုင္သည့္ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား ပါဝင္ပါေၾကာင္း၊ မည္သည့္ေဘး အႏၲရာယ္မဆို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရင္ဆိုင္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ မေမွ်ာ္လင့္ေသာေဘးအႏၲရာယ္ က်ေရာက္သည့္အခ်ိန္တြင္ အျမန္တုံ႔ျပန္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ႀကိဳတင္ကာကြယ္ ျခင္း၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ အေရးေပၚတုံ႔ျပန္ျခင္းႏွင့္ ျပန္လည္ထူေထာင္ျခင္းစသည့္ အဆင့္ေလးဆင့္ပါဝင္ေသာ ေဘးအႏၲရာယ္စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ကို အရည္အေသြးျပည့္မီစြာ တည္ေဆာက္၍ တစ္မ်ဳိးသားလုံး ပါဝင္ေဆာင္ရြက္သြားၾကရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
အမ်ဳိးသားသဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာစီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္မ်ားက သက္ဆိုင္ရာက႑အလိုက္ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္ေနမႈ မ်ား၊ ေဘးအႏၲရာယ္က်ေရာက္သည့္ ေဒသမ်ားတြင္ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္အပိုင္းက ပံ့ပိုးေဆာင္ ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္သည္မ်ားကို တင္ျပၾကသည္။
ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူက တင္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ ေပါင္းစပ္ညိႇႏႈိင္းေပးၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္မိုးတြင္းကာလအတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္မ်ား၊ နာဂေဒသအတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေရာဂါမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘက္ေပါင္းစုံမွ ပူးေပါင္းပါဝင္ ပံ့ပိုးကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကသည့္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္း မ်ား၊ ျပည္တြင္းျပည္ပအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္အမ်ဳိးသားသဘာဝေဘး အႏၲရာယ္စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီအေနျဖင့္ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း၊ သဘာဝေဘးျဖစ္စဥ္မ်ားအနက္ ေရေဘးႏွင့္ပတ္သက္ေသာျဖစ္စဥ္ကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ ၾကည့္သည့္အခါတြင္ မိုးရြာသြန္းမႈမ်ား၌ မိုးေရခ်ိန္လက္မ ကြာျခားမႈရွိသည္ကို မေတြ႕ရေသာ္လည္း ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား၏ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ ျမင့္တက္လာမႈႏွင့္ ႏုန္းေျမပို႔ခ်မႈမ်ား လာသည္ႏွင့္အမွ် ေရႀကီးေရလွ်ံမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္ ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါႏုန္းေျမပို႔ခ်မႈ ျဖစ္ေပၚရ ျခင္းသည္ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈႏွင့္ ဓာတ္သတၱဳတူးေဖာ္မႈသည္ အဓိကျဖစ္သည္ကို သုံးသပ္ရပါေၾကာင္း။
ေရရွည္ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ေနရမည့္ ကိစၥျဖစ္၍ သယံဇာတႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဝန္ႀကီး ဌာနႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားကလည္း ဝိုင္းဝန္းၿပီး ႏိုင္ငံ၏ အမ်ဳိးသားေရးကိစၥတစ္ရပ္အေနျဖင့္ စဥ္းစားသုံးသပ္ေဆာင္ရြက္သြားရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရန္ ေငြက်ပ္ ၂၂ ဘီလီယံေက်ာ္ကို တင္ျပထား ၿပီးရရွိလာမည့္ ဘ႑ာေငြမ်ားကို အက်ဳိးရွိရွိ ထိထိေရာက္ေရာက္ အသုံးျပဳရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကိုအေျခခံ၍ လာမည့္အနာဂတ္ကာလအတြက္ အေကာင္းဆုံးႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရမည့္အခက္အခဲမ်ားကို အေကာင္း ဆုံးစီမံခန္႔ခြဲႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးတြင္လည္း အေတြ႕အႀကံဳေကာင္းတစ္ခုအေနျဖင့္ မွတ္ယူၿပီး အေကာင္းဆုံး ဘက္ေပါင္းစုံမွ ဝိုင္းဝန္းၿပီး အမ်ဳိးသား ေရးတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ညိႇႏႈိင္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ပါက ယခုျပႆနာမ်ားကို ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားျဖတ္သန္းၾကရ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment