Tuesday, November 1, 2016

ကုန္ေသတၱာထုတ္ယူခြင့္ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ တိုက္႐ိုက္ေဆာင္ရြက္

သတင္း - ျမင့္ေမာင္စိုး
ဓာတ္ပုံ - တင္စိုး(ျမန္မာ့အလင္း)
ရန္ကုန္ ေအာက္တိုဘာ ၃၁

စားသုံးသူမ်ား သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးအတြက္ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း စဥ္အဆင့္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတစ္ရပ္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းရွိ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္႐ုံး၌ ယေန႔ နံနက္ပိုင္းက က်င္းပခဲ့သည္။

အဆုိပါအခမ္းအနားတြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး(ပူးတြဲ) ဦးနီေအာင္က''ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းစဥ္အဆင့္ေတြ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းအားျဖင့္ စားသုံးသူျပည္သူ ေတြရဲ႕ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးေရွး႐ႈတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းသူေတြအေနနဲ႔ B/L(Bill of Lading ကုန္တင္ပို႔လႊာ)မူရင္းျပႏုိင္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာ ပိုင္အေနနဲ႔ D/O လို႔ေခၚတဲ့ ကုန္ပစၥည္းထုတ္ယူခြင့္ကို တိုက္႐ိုက္ ထုတ္ယူခြင့္ျပဳမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက ကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းသူေတြအေနနဲ႔ B/Lရရွိေပမယ့္ တိုက္႐ိုက္D/O မရဘဲ သက္ဆုိင္ရာသေဘၤာပိုင္ရွင္ေတြ၊ ကုန္ေသတၱာ ပိုင္ရွင္ေတြဆီသြားၿပီး R/O(Release Order) ေတာင္းခံ ရတဲ့အတြက္ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ေငြေၾကးေပးေဆာင္ရတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီ့အတြက္ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ေငြေၾကးကုန္က်စရိတ္ မ်ားတဲ့R/O အဆင့္ကိုေလွ်ာ့ခ်လုိက္ၿပီး ကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းသူေတြအေနနဲ႔ B/Lမူရင္းနဲ႔ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ကိုယ္စားလွယ္ လုပ္ငန္းဌာနမွာ တိုက္႐ိုက္ D/O ထုတ္ယူႏုိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္''ဟု ရွင္းျပသည္။
အဆုိပါသေဘၤာကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ကုန္ေသတၱာပိုင္ရွင္မ်ားထံ ကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းသူမ်ားကB/L ျပၿပီးR/Oေတာင္းခံရသည့္အတြက္ B/Lတစ္ေစာင္ကို ေငြက်ပ္ ခုနစ္ေသာင္းခြဲေပးေဆာင္ေနရေၾကာင္း၊ ယင္းသေဘၤာႏွင့္ ကုန္ေသတၱာ ပိုင္ရွင္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ေရႊျပည္သာ၊ လႈိင္သာယာ စေသာၿမိဳ႕နယ္္မ်ား၌ ေနထုိင္ၾကသူမ်ားျဖစ္၍ ၄င္းတုိ႔ထံ သြားေရာက္ရသည့္ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈႏွင့္ မလိုလား အပ္ဘဲ ေငြေၾကးေပးေဆာင္ေနရသည့္အတြက္ R/O အဆင့္ကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး D/O ထုတ္ေပးျခင္းကို ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္က တိုက္႐ိုက္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းR/O အဆင့္ကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္သျဖင့္ ႏုိင္ငံႏွင့္ျပည္သူမ်ားအတြက္ အက်ဳိး မရွိဘဲ ဆုံး႐ႈံးသြားသည့္ တစ္လလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္သန္း(ျမန္မာေငြက်ပ္သိန္းတစ္ေသာင္း)ခန္႔ ကာမိေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးနီေအာင္က ရွင္းျပသည္။

ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအေနျဖင့္ အဆုိပါR/Oအဆင့္ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းကို ပို႔ေဆာင္ေရး ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ(၂၆/၂ဝ၁၆)အရ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ဝင္ေရာက္သည့္ ကုန္ေသတၱာ တင္ သေဘၤာလုိင္း ၃၁ လိုင္းရွိၿပီးယေန႔အထိ ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳထားသည့္ သေဘၤာစင္းေရ ၆၉ စင္းရွိၿပီး ေျပးဆြဲစင္းေရ ၅ဝ ရွိကာ ၁၉ စင္း ရပ္နားထားေၾကာင္း၊ ယင္းေၾကညာခ်က္ ကို အဓိက သေဘၤာလုိင္းႀကီးသုံးခုက လုိက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ ကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းသူမ်ားထံမွ R/Oအစား အျခားေသာဝန္ေဆာင္ခအမ်ဳိးမ်ဳိး ေခါင္းစဥ္တပ္ ၿပီး ေကာက္ခံေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းၾကန္႔ၾကာေအာင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ျပဳလုပ္လာ ေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္က ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း မ်ားႏွင့္အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment