Tuesday, November 1, 2016

ဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခဲ့ရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အစိုးရ၏ ေငြလုံးေငြရင္း အသုံးစရိတ္မ်ား အေျပာင္းအလဲရွိႏိုင္ျခင္းအေပၚ ေစာင့္ဆိုင္းသုံးစြဲရသည့္အတြက္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္တြင္ သက္ေရာက္မႈအခ်ဳိ႕ရွိခဲ့



The Mirror Daily's photo.
ေနျပည္ေတာ္ ေအာက္တိုဘာ ၃၁
ဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခဲ့ရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အစိုးရ၏ေငြလုံးေငြရင္းအသုံးစရိတ္မ်ား အေျပာင္းအလဲရွိႏိုင္ျခင္းအေပၚ ေစာင့္ဆိုင္းသုံးစြဲရသည့္အတြက္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္တြင္ သက္ေရာက္မႈအခ်ဳိ႕ရွိခဲ့ပါေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ယေန႔ ကမၻာ့စီးပြားေရးအေျခအေနသည္ တိုးတက္မႈေႏွးေကြးေနသည့္အတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေငြေၾကးရန္ပုံေငြအဖြဲ႕ (IMF) က တိုက္တြန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ကမၻာ့စီးပြားေရးေႏွးေကြးမႈအက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ ကုန္သြယ္မႈနယ္ပယ္ တြင္ တိုးတက္မႈမ်ား ေႏွးေကြးလာသည္ကိုလည္း သိရပါေၾကာင္း၊ IMF ၏ ခန္႔မွန္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ကမၻာ့စီးပြားေရးတစ္ခုလုံးကို ၾကည့္သည့္အခါ အာရွႏိုင္ငံမ်ားတြင္ တိုးတက္မႈအေနအထားေကာင္းျဖင့္ ဆက္လက္ရပ္တည္ေနသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေကာင္းမြန္သည့္ စီးပြားေရး အေျခအေနေကာင္းမ်ား ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္သည့္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို အရွိန္ျမႇင့္တင္ၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ (၂ /၂ဝ၁၆) အစည္းအေဝးကို ယေန႔ နံနက္ ၁ဝ နာရီတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအိမ္ေတာ္ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပရာ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္က အထက္ပါအတိုင္း ေျပာၾကားလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈမ်ား အတည္ျပဳေပးရမည္ျဖစ္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္က ယေန႔က်င္းပသည့္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ (၂/၂ဝ၁၆) ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္း အေဝးတြင္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ားက ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈမ်ားကို ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္က အတည္ျပဳေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္သည္ မိမိတို႔အစိုးရအဖြဲ႕ တာဝန္ယူသည့္ သက္တမ္း၏ ပထမႏွစ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အစိုးရသစ္ စတင္တာဝန္ယူစဥ္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဌာနမ်ားကို ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္အတြက္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ မူလခန္႔မွန္းေျခစာရင္းႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု၏ဘ႑ာေငြ အရအသုံးဆိုင္ရာဥပေဒကို ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔တင္ျပၿပီး ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ယခုျပည္ေထာင္စု၏ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသုံးစြဲေရးဥပေဒကို ဒုတိယ အႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ တတိယပုံမွန္အစည္း အေဝးတြင္ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္က ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈစာရင္း ႏွင့္အတူ ေထာက္ခံတင္ျပရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
မက္ခ႐ိုစီးပြားေရးအေျခအေန
လတ္တေလာျဖစ္ေပၚေနသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ မက္ခ႐ိုစီးပြားေရးအေျခအေနအရ စုစုေပါင္း ျပည္တြင္း ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈတန္ဖိုး(ဂ်ီဒီပီ)သည္ ခန္႔မွန္းထားသည္ထက္ ေလ်ာ့နည္းႏိုင္ၿပီး စီးပြားေရးတိုးတက္မႈ ႏႈန္းသည္လည္း ခန္႔မွန္းသည္ထက္ ေလ်ာ့နည္းႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ယင္းေလ်ာ့နည္းရျခင္းသည္ လယ္ယာက႑တြင္ သဘာဝေဘးေၾကာင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈက်ဆင္းျခင္း၊ သစ္ေတာက႑တြင္ သစ္ထုတ္လုပ္မႈမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ထားျခင္း၊ စြမ္းအင္က႑တြင္ ကမၻာႏွင့္အဝွမ္း ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ ရေငြမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္း၊ သတၱဳႏွင့္ တြင္းထြက္ပစၥည္းက႑တြင္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မႈမ်ားကို ေလ်ာ့နည္းေစရန္ စီမံေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ ထုတ္လုပ္မႈေလ်ာ့နည္းျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္းမတည္ၿငိမ္မႈမ်ားကို ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရ
အေမရိကန္ေဒၚလာတန္ဖိုး ျမင့္တက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီး၏ ေငြေၾကးတန္ဖိုးမ်ားအေပၚ ႐ိုက္ခတ္ခဲ့ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္လည္း ႏိုင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္ႏႈန္း မတည္ၿငိမ္မႈမ်ားကို ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ႏွစ္အဆက္ဆက္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပမႈအပါအဝင္ ကုန္ ထုတ္လုပ္မႈ၊ စားသုံးမႈ၊ ဝယ္လိုအား၊ ေရာင္းလိုအား အေျခ အေနမ်ားအရ ေငြေဖာင္းပြမႈႏႈန္း ျမင့္မားလာသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ ေငြေရး ေၾကးေရး နယ္ပယ္တြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္ေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေသးစားႏွင့္အလတ္စား စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈတိုးျမႇင့္ရရွိရန္၊ ႏိုင္ငံပိုင္လုပ္ငန္းမ်ား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္၊ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ဖက္တြင္လည္း ကမၻာ့စီးပြားေရး ေႏွးေကြးက်ပ္တည္းေနသည့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ဘ႑ာေငြမ်ားကို သုံးစြဲရာတြင္ စိစိစစ္စစ္၊ အက်ဳိးရွိရွိ သုံးစြဲၾကရန္၊ သုံးစြဲမႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ပြင့္လင္းျမင္သာမႈျမႇင့္တင္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္မႈခံယူႏိုင္ရန္ မွာၾကားလိုပါေၾကာင္း။
စီးပြားေရးမူဝါဒ ၁၂ ခ်က္ ခ်မွတ္ေပးထား
ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္၏ အေမရိကန္ခရီးစဥ္ အၿပီးတြင္ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဖယ္ရွားေပးလိုက္ၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒကိုလည္း ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားဖယ္ရွားေပးခ်ိန္ႏွင့္ အခ်ိန္ကိုက္ဟု ဆိုႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းစီးပြား ေရးအေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိေနသည္မွာ ျပည္တြင္း/ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘတ္ဂ်က္သုံးစြဲမႈမ်ားပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈကို တြန္းတင္ႏိုင္ရန္ စီးပြားေရးမူဝါဒ ၁၂ ခ်က္ ကို ခ်မွတ္ေပးထားၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဦးစားေပးမူဝါဒမ်ားလည္း ထုတ္ျပန္ထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးတည္ၿငိမ္မႈ၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရး စသည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသည္လည္း ယခုဆိုလွ်င္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚတြင္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖင့္ ေရွ႕သို႔ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းေနႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အစိုးရ အလႊဲအေျပာင္း၏ေနာက္တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရင္း တစ္ဖက္ကလည္း မူဝါဒ အသစ္မ်ားႏွင့္ အေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္ထြန္းလာရန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာတြင္ ယခုအတန္အသင့္ တည္ၿငိမ္လာၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္က အေလးထားေနသည့္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ႀကီးတစ္ခုလုံး တိုးတက္မႈကို အာ႐ုံစိုက္ၿပီး အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ၾကရ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ျပန္လည္အပ္ႏွံၾကရန္ လိုအပ္
ယခုႏွစ္တြင္ အစိုးရဌာနမ်ားအေနျဖင့္ အဓိကအားထားရသည့္ ရေငြမ်ား ေလ်ာ့နည္းႏိုင္သည့္အတြက္ အသုံးစရိတ္မ်ားကို ခ်င့္ခ်ိန္သုံးစြဲၾကရန္ႏွင့္ ရေငြကိုလည္း တတ္ႏိုင္သမွ် တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္က ခ်မွတ္ထားသည့္ စီးပြားေရးမူဝါဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ ဌာနမ်ား အေနျဖင့္ ရေငြမ်ားကို လ်ာထားခဲ့သည္ထက္ ပိုမိုတိုးျမႇင့္ ရရွိရန္၊ သုံးေငြမ်ားကို အေလအလြင့္မရွိေစဘဲ ထိေရာက္စြာ သုံးစြဲရန္၊ အေျခအေနတစ္ရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ပိုလွ်ံေငြ ျပန္လည္အပ္ႏွံရပါကလည္း သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ျပန္လည္အပ္ႏွံၾကရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္အတြင္းေရးမွဴး စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ရွင္းလင္း တင္ျပမည့္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈႏွင့္ စိစစ္မႈ၊ ျပည္ေထာင္စုမွ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားသို႔ ထပ္မံေထာက္ပံ့ရမည့္ေထာက္ပံ့ေငြ၊ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝ သုံးစြဲေရးဥပေဒၾကမ္းတို႔အေပၚ ဝိုင္းဝန္းေဆြးေႏြး အတည္ျပဳေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ေျပာၾကားသည္။
ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ ဒုတိယဥကၠ႒၊ ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြက ျပည္ေထာင္စုဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈမ်ားမွာ သာမန္အသုံးစရိတ္တြင္ က်ပ္ ၆ဝ၇ ဒသမ ၃၈၆ ဘီလီယံ၊ ေငြလုံးေငြရင္းအသုံးစရိတ္တြင္ က်ပ္ ၅၅၃ ဒသမ ၇၂၆ ဘီလီယံ၊ ေၾ<ြကးၿမီအသုံးစရိတ္တြင္ က်ပ္ ၄၆ ဒသမ ၈၆ဝ ဘီလီယံ၊ လုပ္ငန္းသုံးရင္းႏွီးေငြတြင္ က်ပ္ ၁၄၆ ဒသမ ၆၄၂ ဘီလီယံ စုစုေပါင္းျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေတာင္းခံမႈ က်ပ္ ၁၃၅၄ ဒသမ ၆၁၄ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ပထမ (၆)လတာကာလအတြင္း ဘတ္ဂ်က္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မႈအေျခအေနမ်ားအရ အခ်ဳိ႕ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ရေငြေလ်ာ့နည္းလ်ာထားျခင္း၊ အခ်ဳိ႕ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ရေငြတိုးျမႇင့္ လ်ာထားလိုျခင္း၊ အခ်ဳိ႕ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာန မ်ား သုံးေငြ ထပ္မံလိုအပ္ျခင္းႏွင့္ သုံးေငြေလ်ာ့နည္း သုံးစြဲလိုျခင္း စသည္တို႔ကိုတြက္ခ်က္ရာတြင္ ရေငြမွာ မူလ ခန္႔မွန္းေျခထက္ က်ပ္ ၁၇၃ ဒသမ ၅ဝ၉ ဘီလီယံ ပိုမိုရရွိလာသည္ကို အသုံးစရိတ္မွာ မူလခန္႔မွန္းေျခထက္ က်ပ္ ၉၁ဝ ဒသမ ၉၉ဝ ဘီလီယံ ပိုမိုလာေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
လိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိးမွာ ၄ ဒသမ ၉၇ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ က်ပ္ ၂၁၂၁ ဒသမ ၇၇၉ ဘီလီယံ ေတာင္းခံခဲ့သည့္အေပၚ က်ပ္ ၇၆၇ ဒသမ ၁၆၅ ဘီလီယံ စိစစ္ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ၿပီး က်ပ္ ၁၃၅၄ ဒသမ ၆၁၄ ဘီလီယံ ခြင့္ျပဳထားပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ မူလခန္႔မွန္းေျခအသုံးစရိတ္ က်ပ္ ၂ဝ၂၆၆ ဒသမ ၆၄ဝ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ယခုခြင့္ျပဳမည့္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳ ေငြက်ပ္ ၁၃၅၄ ဒသမ ၆၁၄ ဘီလီယံ အပါအဝင္ ျပဳျပင္ၿပီး ခန္႔မွန္းေျခအသုံးစရိတ္ က်ပ္ ၂၁၁၇၇ ဒသမ ၆၃ဝ ဘီလီယံျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ရေငြဘက္တြင္ မူလခန္႔မွန္းေျခ ရေငြက်ပ္ ၁၆၉၇၈ ဒသမ ၉၉၁ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္ၿပီး ခန္႔မွန္းေျခရေငြက်ပ္ ၁၇၁၅၂ ဒသမ ၅ဝဝ ဘီလီယံျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခအရ လိုေငြမွာ က်ပ္ ၄ဝ၂၅ ဒသမ ၁၃ဝ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခေရးဆြဲခ်ိန္တြင္ ခန္႔မွန္းထားရွိသည့္ ဂ်ီဒီပီတန္ဖိုးမွာ က်ပ္ ၈၁ဝ၆၄ ဒသမ ၃၃၉ ဘီလီယံျဖစ္သည့္အတြက္ လိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိးမွာ ၄ ဒသမ ၉၇ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စုဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြစာရင္း အပါအဝင္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသုံးစြဲေရးဥပေဒၾကမ္းအား ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ကသုံးသပ္၍ ေထာက္ခံအတည္ျပဳ ေပးႏိုင္ပါရန္ ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ျပည္ေထာင္စုမွ ေထာက္ပံ့ေငြအျဖစ္ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့
ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ ဒုတိယဥကၠ႒၊ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူက ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ မူလခန္႔မွန္းေျခစာရင္းတြင္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ား၏ အရအသုံးလ်ာထားမႈအေျခအေနမွာ စုစုေပါင္း ရေငြ က်ပ္ ၅၆၁ ဒသမ ၅၁၂ ဘီလီယံ၊ စုစုေပါင္းအသုံး စရိတ္ က်ပ္ ၂၂၄၉ ဒသမ ၇၃၁ ဘီလီယံ၊ အသားတင္ လိုေငြ က်ပ္ ၁၆၈၈ ဒသမ ၂၁၉ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ား၏ မူလခန္႔မွန္းေျခ လိုေငြ က်ပ္ ၁၆၈၈ ဒသမ ၂၁၉ ဘီလီယံအား ျပည္ေထာင္စုမွ ေထာက္ပံ့ေငြအျဖစ္ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရန္ပုံေငြအျဖစ္ စုစုေပါင္းက်ပ္ ၃၂ ဒသမ ၂ဝဝ ဘီလီယံကိုလည္း ဥပေဒ ႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာရန္ပုံေငြမွ ေထာက္ပံ့ေပး ခဲ့ပါေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္၍ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ား၏ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈ၊ စိစစ္ေလွ်ာ့ခ်မႈႏွင့္ ခြင့္ျပဳႏိုင္မႈအေျခအေနမွာ စုစုေပါင္းျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈ က်ပ္ ၃၁၄ ဒသမ ဝ၉၉ ဘီလီယံ၊ စုစုေပါင္း စိစစ္ ေလွ်ာ႔ခ်မႈ က်ပ္ ၅၆ ဒသမ ၈၂၅ ဘီလီယံ၊ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြခြင့္ျပဳမႈ က်ပ္ ၂၅၇ ဒသမ ၂၇၄ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ခြဲေဝေပးထားသည့္ဘ႑ာေငြမ်ားအက်ဳိးရွိထိေရာက္စြာ အသုံးျပဳသြားၾကရန္ျဖစ္
တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားအေနျဖင့္ ရရွိမည့္ဘ႑ာေငြအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ခြဲေဝေပးထားသည့္ ဘ႑ာေငြမ်ားကို မိမိေဒသအတြက္ အက်ဳိးရွိထိေရာက္စြာ အသုံးျပဳသြားၾကရန္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္ အထည္ေဖာ္သည့္ေနရာတြင္ အသုံးျပဳသည့္ပစၥည္းမ်ားကို ေစ်းႏႈန္းသင့္တင့္မွ်တၿပီး အရည္အေသြးျပည့္မီေစရန္၊ တည္ေဆာက္မႈ သပ္ရပ္ေကာင္းမြန္ေစရန္၊ လုပ္ငန္းမ်ားကို သတ္မွတ္ကာလအတိုင္း ၿပီးစီးႏိုင္ေရးလုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအခ်ိန္ဇယားေရးဆြဲၿပီး စစ္ေဆးၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္သြားၾကရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ား၏ လိုေငြမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၃ဝ၊ ပုဒ္မခြဲ (ဂ) ပါ ျပ႒ာန္းထားခ်က္ႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စုက ျဖည့္ဆည္းေပးမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာ ေရးႏွစ္အတြက္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ား၏ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈမ်ားအေပၚ စိစစ္ခြင့္ျပဳထားေသာ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ က်ပ္ ၂၅၇ ဒသမ ၂၇၄ ဘီလီယံႏွင့္ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္းအရ ျပည္ေထာင္စုက ထပ္မံေထာက္ပံ့ေပးရမည့္ က်ပ္ ၁၇ ဒသမ ၉၃ဝ ဘီလီယံတို႔ကို ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္က သုံးသပ္၍ အတည္ျပဳ ေပးႏိုင္ပါရန္ ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ထပ္မံေထာက္ပံ့ရမည့္ ေထာက္ပံ့ေငြ
ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္အတြင္းေရးမွဴး ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဝင္းက ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈႏွင့္ စိစစ္မႈ၊ ျပည္ေထာင္စုမွ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားသို႔ ထပ္မံေထာက္ပံ့ရမည့္ ေထာက္ပံ့ေငြ၊ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေနာက္ထပ္ ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသုံးစြဲေရးဥပေဒ(မူၾကမ္း)ကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္လာၾကသည့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီဥကၠ႒ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားက ေဒသအလိုက္ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပးရမည့္ လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပၾကသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္က နိဂုံးခ်ဳပ္အမွာ စကားေျပာၾကားရာတြင္ ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စိုးရိမ္ပူပန္ေနၾကပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးကို အက်ဳိးျပဳႏိုင္သည့္ စီမံကိန္းမ်ား၊ ဘတ္ဂ်က္မ်ားျဖစ္ရန္ အစိုးရဌာန ဆိုင္ရာမ်ားက တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ၊ တာဝန္သိမႈ အျပည့္အဝရွိရန္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ ေငြမ်ားကို ကိုင္တြယ္သုံးစြဲၾကရာတြင္ ျပည္သူ႔အက်ဳိးအတြက္ စနစ္တက်ရွိၾကရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
အခ်ိန္မေရြး အစစ္ေဆးခံႏိုင္ရမည္
ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ားကို သုံးစြဲၾကရာတြင္ ခ်မွတ္ထားသည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ တိက်စြာ သုံးစြဲၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သုံးစြဲမႈမ်ားအတြက္ ဌာနတြင္း စာရင္းစစ္အဖြဲ႕၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးတို႔၏ စစ္ေဆးမႈမ်ားကို စနစ္တက်ခံယူႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ တည္ေဆာက္ ေရး၊ ဝယ္ယူေရး၊ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းေရးအသုံးစရိတ္မ်ား သုံးစြဲရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံး၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕႐ုံးတို႔၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ တင္ဒါေခၚယူေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေစ်းႏႈန္း၊ အရည္အေသြး စိစစ္ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ၾကရန္လိုၿပီး အခ်ိန္မေရြး အစစ္ေဆးခံႏိုင္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ယခုအတည္ျပဳႏိုင္ၿပီျဖစ္သည့္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာ ေရးႏွစ္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈ၊ ျပဳျပင္ၿပီး ခန္႔မွန္း ေျခေငြစာရင္းႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု၏ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသုံးစြဲေရး ဥပေဒၾကမ္းတို႔ကို ယခုအစည္းအေဝးတြင္ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳထားသည့္အတိုင္း ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္၏ေထာက္ခံခ်က္ျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ေပးပို႔သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားအေနျဖင့္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးမွသာ သုံးစြဲရမည္ျဖစ္ၿပီး တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုက ေထာက္ပံ့ေပးမည့္ေငြမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးမွသာ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားကို ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသုံးစြဲေရးဥပေဒၾကမ္းမ်ား တင္သြင္းေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မ်ားကို ေျပာလိုသည္မွာ ဘတ္ဂ်က္ဆိုသည္မွာ တစ္ႏွစ္တာကာလ အတြက္သာ ခန္႔မွန္းေရးဆြဲျခင္းျဖစ္ၿပီး ခန္႔မွန္းလ်ာထားမႈႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈသည္ တတ္ႏိုင္သမွ် အနီးစပ္ ဆုံးျဖစ္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မူလခန္႔မွန္းေျခႏွင့္ ေျခာက္လေက်ာ္လြန္ၿပီးသည့္ေနာက္ ေဆာင္ရြက္သည့္ ျပဳျပင္ၿပီး ခန္႔မွန္းေျခ၊ ရေငြႏွင့္သုံးေငြမ်ားစြာ ကြာျခားျခင္း၊ ပိုလွ်ံေငြမ်ားျပားစြာ ျပန္လည္အပ္ႏွံရျခင္း၊ ရန္ပုံေငြလႊဲေျပာင္း သုံးစြဲမႈမ်ားကို မၾကာခဏျပဳလုပ္ျခင္းတို႔သည္ ႏွစ္စဥ္ ဘတ္ဂ်က္ေရးဆြဲမႈမ်ားအေပၚ မ်ားစြာထိခိုက္ေစပါေၾကာင္း၊ ခ်မွတ္ထားသည့္ ဘ႑ာေရးမူဝါဒ၊ ေငြေၾကးမူဝါဒမ်ား ကိုလည္း အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိေစပါေၾကာင္း။
ယခုႏွစ္အတြက္ မူလခန္႔မွန္းေျခႏွင့္ျပဳျပင္ၿပီး ခန္႔မွန္းေျခအေတြ႕အႀကံဳမ်ားကိုအေျခခံၿပီး လာမည့္ဘ႑ာေရး ႏွစ္အတြက္ မူလခန္႔မွန္းေျခေရးဆြဲသည့္အခါ လ်ာထားသင့္သည့္ ရေငြမ်ား၊ သုံးေငြမ်ားအတြက္ ႀကိဳတင္ေျမာ္ေတြး တြက္ဆစီမံထားၾကရန္ မွာၾကားလိုေၾကာင္း၊ ျပည္သူက အပ္ႏွင္းထားသည့္ တာဝန္ႏွင့္လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို က်င့္သုံး ၿပီး ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ စီမံခန္႔ခြဲ သုံးစြဲၾကရာတြင္ ျမန္မာက်ပ္ေငြျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံျခားေငြျဖစ္ေစ ေလလြင့္ယိုဖိတ္မႈမရွိေစရန္ သတိျပဳၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ရေငြမ်ား တိုးတက္ရရွိရန္အတြက္ ရေငြရွာေဖြရသည့္ဌာနမ်ားက ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေပးၾကေစ လိုပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံေတာ္၏ႏွစ္ရွည္၊ ႏွစ္တို၊ ႏွစ္စဥ္ စီမံကိန္းမ်ား ေအာင္ျမင္စြာေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ လုံေလာက္သည့္ ဘတ္ဂ်က္ရရွိႏိုင္ေရး၊ ႏိုင္ငံ၏ေၾကြးၿမီခံႏိုင္ရည္ရွိမႈ အေျခအေနကို မထိခိုက္ေစရန္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီ အခ်ဳိးကို နည္းႏိုင္သမွ်နည္းေအာင္ ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ေရး၊ ျပည္ပကရရွိႏိုင္သည့္ ေထာက္ပံ့ေငြႏွင့္ သက္သာသည့္ ေခ်းေငြမ်ားကို စနစ္တက် ရယူသုံးစြဲႏိုင္ေရး၊ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္ စီးပြားေရးတည္ၿငိမ္မႈကို ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးတို႔ကို အၿမဲထာဝစဥ္ ဦးထိပ္ထား ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အထူးမွာၾကားလိုေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားအေနျဖင့္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ က ေထာက္ခံတင္ျပခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ေနာက္ထပ္ခြဲေဝေပးသည့္ ဘ႑ာေငြမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူအတြက္ အက်ဳိးရွိ ထိေရာက္ေအာင္ စီမံခန္႔ခြဲသုံးစြဲၾကရန္ မွာၾကားလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment