ရန္ကုန္ ေအာက္တိုဘာ ၃ဝ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားအတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ ေရေၾကာင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကို ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေလ့လာေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕မွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားအတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကို စနစ္တက် ေလ့လာၿပီးမွသာ ေရရွည္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ေဝဖန္သုံးသပ္မႈမ်ားရွိေနသည္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္လည္း ေအာက္တိုဘာ ၂၈ ရက္က တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္က ေမးျမန္းေဆြးေႏြးခဲ့ရာတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕သာမက ျပင္ပကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္၊ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာန၊ ႏိုင္ငံတကာ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလ့လာသုံးသပ္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လွ်ပ္စစ္၊ စက္မႈႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ေဒၚနီလာေက်ာ္က ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားအတြင္း Water Taxi စနစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ယခုႏွစ္အတြင္း ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားျဖင့္ ကြင္းဆင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ယင္းစနစ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္း ျပည္ပကုမၸဏီမ်ားကို တင္ဒါေခၚယူသြားမည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ ျမစ္အတြင္းသြား ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရးကို ယခင္အစိုးရ လက္ထက္တြင္လည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး မေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္အတြက္ ယခုအေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အမွန္တကယ္အက်ိဳးရွိ၊ မရွိ ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီးမွသာ ေဆာင္႐ြက္သင့္သည္ဟု ေဝဖန္အႀကံျပဳထားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကို ေရရွည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လိုအပ္ၿပီး လွ်ပ္စစ္ရထား စီမံကိန္းကဲ့သို႔ ရပ္နားလိုက္ရသည့္ျဖစ္စဥ္မ်ဳိး မျဖစ္ေစရန္လိုအပ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက သုံးသပ္သည္။
''သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအာဏာပိုင္ အဖြဲ႕အျပင္ သက္ဆိုင္ရာဌာနက တာဝန္ရွိသူေတြနဲ႔ ဂ်ပန္၊ အဂၤလန္၊ ျပင္သစ္တို႔က ျပင္ပပညာရွင္ေတြ ပါဝင္ၿပီး ရန္ကုန္ျမစ္၊ လႈိင္ျမစ္၊ ပုဇြန္ ေတာင္ေခ်ာင္း၊ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းတို႔မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလ့လာေဆာင္ရြက္ခဲ့ ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ စနစ္တက် အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သလိုမ်ဳိး ေဆာင္ရြက္ရမွာပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ သဘာဝကေပးထားတဲ့ ျမစ္ေခ်ာင္း ေတြရွိတဲ့အတြက္ စနစ္တက်အသုံးခ်ႏိုင္ရင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကိုလည္း ထိေရာက္စြာ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြရဲ႕ အက်ယ္၊ ေရစူး၊ ဒီေရအတက္အက်ေတြနဲ႔ တံတားေတြရဲ႕ကင္းလြတ္ အကြာအေဝးေတြ၊ ဘယ္လိုေရယာဥ္ အသုံးျပဳမလဲ ဆိုတာေတြ ေလ့လာခဲ့ပါတယ္''ဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ျမစ္ေၾကာင္းသြား ေရယာဥ္ပို႔ေဆာင္ ေရးေဆာင္ရြက္ပါက စည္းကမ္းခ်က္မ်ား စနစ္တက်ခ်မွတ္ၾကပ္မတ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ အဓိကထား ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက အႀကံျပဳၾကသည္။
လက္ရွိတြင္ ကြင္းဆင္းေလ့လာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအရ ရန္ကုန္ျမစ္ႏွင့္ လႈိင္ျမစ္တြင္ လႈိင္သာယာမွ ပန္းဆိုးတန္းခရီးစဥ္၌ ဆိပ္ကမ္း ခုနစ္ခု၊ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္း၌ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ ပိုင္းမွ ေညာင္တန္းအထိ ခရီးစဥ္အတြက္ ဆိပ္ကမ္း ၁၁ ခုကို လ်ာထားသတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႀကီး ၾကပ္ကြပ္ကဲမႈအဖြဲ႕ထံမွ သိရသည္။
(ဝဝ၁)
No comments:
Post a Comment