Sunday, October 30, 2016

ဆိပ္ကမ္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိလာသည့္ ကုန္ေသတၱာကုန္စည္အပါအဝင္ ကုန္စည္မ်ားထုတ္ယူရာ၌ ကုန္က်စရိတ္သက္သာၿပီး ပိုမိုျမန္ဆန္သည့္ နည္းလမ္းမ်ား စိစစ္ေရး ေကာ္မတီတစ္ရပ္ကို အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိကအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ထည့္သြင္းဖြဲ႕စည္း

ဆိပ္ကမ္းမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ားထုတ္ယူရာ၌ ၾကန္႔ၾကာမႈမရွိေစေရးႏွင့္ ဝန္ေဆာင္ခမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ေရး ညႇိႏႈိင္း

ရန္ကုန္ ေအာက္တိုဘာ ၂၉ 

ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္၏ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ (၂၆/၂ဝ၁၆)ကို ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း သို႔ ဝင္ေရာက္ေနသည့္ ကုန္ေသတၱာတင္ သေဘၤာလိုင္းအမ်ားစုက လိုက္နာေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕သေဘၤာလိုင္းမ်ားက လိုက္နာေဆာင္ရြက္ ျခင္းမရွိသည့္အတြက္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ မွန္ကန္ျမန္ဆန္ေရးအတြက္ အခက္အခဲရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

ဆိပ္ကမ္းမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ားထုတ္ယူရာ၌ ၾကန္႔ၾကာမႈမရွိေစေရးႏွင့္ ဝန္ေဆာင္ခ မ်ား ေလွ်ာ႔ခ်ႏိုင္ေရး ညႇိႏႈိင္းအစည္းအေဝးကို ေအာက္တိုဘာ ၂၈ ရက္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီက ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္က ဦးေဆာင္၍ အမွတ္(၁ဝ) ပန္းဆိုးတန္းလမ္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ (႐ုံးခ်ဳပ္)၌ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

အစည္းအေဝးတြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး (ပူးတြဲ) ဦးနီေအာင္က ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ပို႔ကုန္၊ သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ကာ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း ဆက္စပ္ေထာက္ပံ့ ျဖည့္ဆည္း စီမံေဆာင္ရြက္မႈ ကုန္က်စရိတ္ (LOGISTICS COST)၊ ကုန္စည္တင္သြင္းမႈ ဆိုင္ရာလုပ္ေဆာင္ခမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ေရးကုိ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ကမၻာ့ ဘဏ္က ထုတ္ျပန္သည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရန္ လြယ္ကူမႈဆိုင္ရာ(Doing Business ) အဝင္ သတ္မွတ္ခ်က္တြင္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၉ဝ အနက္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသည္ အဆင့္ ၁၇ဝ တြင္ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွေဒသအတြင္း ႏိုင္ငံမ်ားၾကားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ LOGISTICS COST ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ေနရပါေၾကာင္း။

LOGISTICS COST သည္ ျပည္တြင္းကုန္ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ တိုက္႐ိုက္အခ်ဳိး က်ေနသျဖင့္ အစိုးရဌာနမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မွသာ ကုန္က်စရိတ္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအနက္ ျပည္သူလူထု သက္သာေခ်ာင္ခ်ိမႈကိုေရွး႐ႈၿပီး မွန္ကန္ေသာလမ္းစဥ္ ေစတနာမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဒုတိယအေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (ကိုယ္စားလွယ္လုပ္ငန္းဌာန)က LCL Cargo မ်ားအတြက္ Owner မ်ားမွ အေၾကာင္းၾကားျခင္းႏွင့္ ပစၥည္းထုတ္ယူျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ (၁ဝ)ခ်က္ကို ရွင္းလင္းျပသၿပီး မိမိတို႔ ကိုယ္စားလွယ္လုပ္ငန္းဌာနကShipping Line Principal မ်ားကို ေမတၱာရပ္ခံစာ E-mail မ်ား ေပးပို႔ထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

တက္ေရာက္လာသည့္ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက သက္ဆိုင္ရာ က႑အလိုက္ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း မလိုက္နာ သူမ်ားေၾကာင့္ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒကို လိုက္နာသူမ်ား ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ား၊ ညီတူမွ်တ သည့္ အခြင့္အလမ္းကြာဟမႈမ်ားရွိေနသည္မ်ား၊ ထိေရာက္စြာ အေရးယူသင့္သည္ မ်ားကိုလည္း အျမန္အေကာင္အထည္ေဖာ္ျပေပးေစလိုသည့္အေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစမည့္ ေျဖေလွ်ာ့သင့္သည္မ်ားကို ေဆြးေႏြး ၾကသည္။
ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးနီေအာင္က ယခုအခါ ယင္းRelease Order (R/O) ေတာင္းခံရန္ B/Lျဖင့္ ကုန္စည္ထုတ္ယူႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းအစီအစဥ္ကို ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ေနပါေၾကာင္း၊ စားသုံးသူျပည္သူမ်ား LOGISTICS COST ေလွ်ာ့ခ်မႈ အက်ဳိးခံစားမႈရရွိေရး အစိုးရႏွင့္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျဖေလွ်ာ့မႈေဆာင္ရြက္ ၾကရန္၊ ကုန္ပို႔လုပ္ငန္းမ်ား အလြယ္တကူ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းေစေရးအတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ေကာင္းမြန္သည့္ ေျပာင္းလဲမႈအေရြ႕တြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွ ကုန္ေသတၱာမ်ား ထုတ္ယူျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယခင္က လုပ္ေဆာင္ပုံအဆင့္မ်ားမွာ ကုန္ပစၥည္းပိုင္ရွင္ ( Consignee) သည္ ကုန္တင္ပို႔လႊာ Bill of Lading ( B/L ) လက္ဝယ္ရရွိေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာဌာေန သေဘၤာ လိုင္းမ်ားတြင္ Release Order (R/O)ထုတ္ယူခြင့္ျပဳရန္ အေၾကာင္းၾကားလႊာ မ်ားကုိ သက္ဆိုင္ရာသေဘၤာလိုင္းမ်ား၏ ဌာေနကိုယ္စားလွယ္မ်ားထံတြင္ သြားေရာက္ယူေဆာင္ရာ၌ အခေၾကးေငြေပးေဆာင္ရျခင္း၊ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ယင္း Release Order ရရွိၿပီးမွ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္၊ ကိုယ္စားလွယ္လုပ္ငန္းဌာနတြင္ Release Order ျပၿပီးDELIVERY ORDER (D/O) ထုတ္ယူျခင္းကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

ကုန္ပစၥည္းပိုင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ေငြေၾကးကုန္က်မႈမ်ားစြာျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအားထုတ္ယူရရွိၿပီး ယင္းကုန္က်စရိတ္မ်ားကုိ ကုန္ပစၥည္းတန္ဖိုးေပၚ တြင္ ေပါင္းထည့္၍ စားသုံးသူမ်ားအား ျပန္လည္ေရာင္းခ်သည့္အတြက္ စားသုံးသူ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ တန္ဖိုးႀကီးစြာ ဝယ္ယူသုံးစြဲေနရသျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ျပည္သူကို မ်က္ႏွာမူၿပီး ၾကန္႔ၾကာမႈမရွိေစေရးႏွင့္ ဝန္ေဆာင္ခမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေရး ေျပာင္းလဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အစည္းအေဝးသို႔ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ ဌာနမွဴးမ်ား၊ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၊ ဌာေနသေဘၤာလိုင္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ျမန္မာ့ကုန္သြယ္ေရေၾကာင္း ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအသင္း (MMMDA)၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း (MIFFA)၊ ကုန္ေသတၱာ တင္ ဆိပ္ခံတံတားမ်ား၊ ကုန္းတြင္း ကုန္ေသတၱာစခန္းမ်ား (ICD)၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း( UMFCCI)၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အထည္ ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း (MGMA)၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေကာက္ခြန္ဆိုင္ရာ ဝန္ေဆာင္သူမ်ားအသင္း (MCBA)၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္ေသတၱာတင္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားအသင္း (MCTA)၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းသူမ်ားအသင္း၊ ကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းသူမ်ား၊ ကုန္ပစၥည္းပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ ကိုယ္စား လွယ္ လုပ္ငန္းဌာနအဖြဲ႕ဝင္မ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။ (သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment