သတင္း-ထြန္းေအာင္ရွိန္၊ ဓာတ္ပုံ-ေဆာက္လုပ္ေရး
ရန္ကုန္ ေအာက္တုိဘာ ၁
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ၿပီး လူဦးေရထူထပ္မ်ားျပားစြာ ေနထုိင္ ေသာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈဒဏ္ကုိ ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ား ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ခံစားရလ်က္ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေျခခံက်သည့္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးက႑ ေကာင္းမြန္ေစရန္ႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကုိ ေျဖေလွ်ာ့ေပး ႏုိင္ရန္အတြက္ သာေကတတံတား (ကားလမ္းခုံးေက်ာ္)ႏွင့္ ရထားလမ္းခုံးေက်ာ္တံတား ႏွစ္စင္းအေဟာင္း အသစ္တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ၾသဂုတ္ ၁ ရက္မွ စတင္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဒီတံတားႏွစ္စင္းကုိ ျပန္ေဆာက္ဖုိ႔ ျဖစ္လာတာက ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ဂ်ဳိက္ကာ အကူအညီနဲ႔ ပုဇြန္ေတာင္ နဲ႔ေဒါပုံကုိ ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္ေနတဲ့ သာေကတတံတားအသစ္ ေၾကာင့္လည္း ပါတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ အဓိက ကေတာ့ အဲဒီတံတားၿပီးသြားရင္ ဒီဘက္မွာရွိ တဲ့ ကားလမ္းခုံးေက်ာ္တံတားနဲ႔ ရထားလမ္းခုံးေက်ာ္တံတားေနရာေတြမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ သြားႏုိင္တဲ့အတြက္ အခုလုိေဆာက္ဖုိ႔ျဖစ္လာတာပါ။ နဂုိဒီတံတားကလည္း ၁၅ ေပတံတားဆုိေတာ့ ၾကံ့ခုိင္မႈနည္းေနတယ္။ ကြန္တိန္နာေတြဝင္ရင္ သိပ္မလြတ္ ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒီေနရာကလည္း အရင္ကတည္းက ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဆာက္ျဖစ္ခဲ့တာပါ''ဟု တံတားအထူးအဖြဲ႕ (၁၁)မွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဌးေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္၊ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေဒါပုံၿမိဳ႕နယ္ တုိ႔သုိ႔ ဆက္သြယ္ထားသည့္ ၁၅ ေပ ကားလမ္းခုံးေက်ာ္တံတားႏွင့္ ရထားလမ္းခုံးေက်ာ္ တံတားတုိ႔ကုိ အသစ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္သည့္ ေလးလမ္းသြားတံတားကုိ ျပည္ေထာင္စုရန္ပုံေငြျဖင့္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ႏွစ္လမ္းသြား တည္ေဆာက္ မည္ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေလးလမ္းသြားကုိ အၿပီးတည္ေဆာက္သြား မည္ျဖစ္သည္။ အဆုိပါတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ တံတားဦးစီးဌာန တည္ေဆာက္ေရး(၃) တံတားအထူးအဖြဲ႕(၁၁)က တည္ေဆာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းသာေကတတံတား(ကားလမ္းခုံးေက်ာ္တံတား)မွာ အရွည္ေပ ၉ဝ၊ ႀကိဳတင္ အားျဖည့္ သံကူကြန္ကရစ္ ရက္မႏွင့္ သံကူကြန္ကရစ္ၾကမ္းခင္းျဖစ္သည္။ ရထားလမ္းခုံး ေက်ာ္တံတားအရွည္မွာ ေပ ၁၁ဝ၊ သံမဏိသံေပါင္ ရက္မႏွင့္ သံကူကြန္ကရစ္ၾကမ္းခင္း ျဖစ္ကာ လူသြားလမ္းပါရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေအာက္ထည္မွာ သံကူကြန္ကရစ္ ျဖစ္သည္။
အငွားယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးကလည္း ''အခုလုိ လမ္းက်ပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ လမ္းေတြခ်ဲ႕ၿပီး တံတားေတြ ေဆာက္ေပးေနတဲ့အတြက္ သြားေရးလာေရး ပုိမုိ အဆင္ေျပလာပါတယ္။ အခု ဒီတံတားႀကီးၿပီးသြားရင္လည္း ရန္ကုန္ဘက္နဲ႔ ေဒါပုံဘက္ ကုိ အရင္ကထက္ အခ်ိန္တုိတုိနဲ႔သြားလာႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္''ဟု ေျပာသည္။
အလားတူ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ဂ်ဳိက္ကာအကူအညီျဖင့္ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေဒါပုံ ၿမိဳ႕နယ္သုိ႔ ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္လ်က္ရွိသည့္ တံတားႀကီးမွာလည္း ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလကုန္ပုိင္းတြင္ အသုံးျပဳႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းတံတား၏ အရွည္မွာ ေပ ၈၃ဝ ရွိၿပီး တံတားအက်ယ္မွာ ၂ဝ ဒသမ ၅ မီတာရွိကာ အမ်ဳိးအစားမွာ ႀကိဳတင္ အားျဖည့္ သံကူကြန္ကရစ္ႀကိဳးဆုိင္းတံတားျဖစ္ၿပီး ခန္႔မွန္းတန္ဖုိးမွာ ဂ်ပန္ယန္း ၄၂၁၆ သန္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယခုတံတားမ်ားတည္ေဆာက္ၿပီးစီးသြားပါက ေဒါပုံမွ တစ္ဆင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ယခင္ကကဲ့သုိ႔ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈဒဏ္ကုိ မခံစားရေတာ့ဘဲ အလြယ္တကူသြားလာႏုိင္ေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment