Saturday, October 29, 2016

ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား(ဒလ) ဘုန္းႀကီးလမ္းမွ ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္မႈ လမ္းသူ လမ္းသားမ်ားက စုေပါင္းကန္႔ကြက္သြားမည္ဟုဆုိ



The Mirror Daily's photo.
ရန္ကုန္ ေအာက္တိုဘာ ၂၈
ရန္ကုန္ျမစ္ကိုျဖတ္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္ေပးမည့္ ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား (ဒလ) တည္ေဆာက္ရာတြင္ ဘုန္းႀကီးလမ္းမွ ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္မည့္အေပၚ လမ္းသူ လမ္းသားမ်ားက ေက်နပ္မႈမရွိေသာေၾကာင့္ စုေပါင္းလက္မွတ္ေရးထိုး ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းေန လမ္းသူ လမ္းသားမ်ားထံမွ သိရသည္။
''ျပည္သူဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ကခ်မွတ္တဲ့ စီမံကိန္းေတြကို တားဖို႔အင္အားမရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ တားႏိုင္တဲ့သူ ေတြကေနတစ္ဆင့္ အကူအညီေတာင္းမွာပါ။အသနားခံစာဆိုလည္းမမွားပါဘူး။ ဘုန္းႀကီးလမ္းကလြဲလို႔ တျခားသင့္ေတာ္မယ့္ေနရာ၊ လူေနက်ဲတဲ့ေနရာကိုေရြးၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႕ လမ္းသူလမ္းသားေတြစုၿပီး တင္ျပသြားမွာပါ'' ဟု လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းေန ဦးေအးမင္းက ေျပာသည္။
လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ဘုန္းႀကီးလမ္းအတြင္းရွိ လမ္းသူလမ္းသားမ်ား အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုး၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံ႐ံုး၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ အျခားေသာ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနအသီးသီးသို႔ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း စုေပါင္းလက္မွတ္ေရးထိုးထားသည့္ စာမ်ား ေပးပို႔သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းမွ ဦးေအးမင္းက ''၂၃ ရက္က လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ျမမာလာခန္းမမွာလုပ္တဲ့ ေတြ႕ဆံုပြဲက်မွ ဘုန္းႀကီးလမ္းေပၚ က လံုးဝျဖတ္ၿပီး ဆင္းသြားမယ္ဆိုတာသိတာ။ ပထမတစ္ႀကိမ္ ဒလဘက္ကမ္း မွာ ဇူလိုင္ ၅ ရက္က လုပ္တာ မသိခဲ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို အေၾကာင္းၾကားတာလည္းမရွိခဲ့ဘူး။၂၃ ရက္ေန႕ပြဲမွာေတာ့ ဘုန္းႀကီးလမ္းကလူေတြ တက္ၾကတယ္။ (၁၂) လမ္း၊ (၁၃) လမ္းနဲ႔လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ကလူေတြလည္း လာၾကတယ္။ လာတဲ့သူေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ဆႏၵအတိုင္းဝိုင္းၿပီး ဆႏၵျပဳခဲ့ၾကတာပါ'' ဟု ေျပာသည္။
ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားစီမံကိန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ တံတားအူေၾကာင္းေနရာေရြးခ်ယ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လ်ာထားအူေၾကာင္း (၁) ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း ဘုန္းႀကီးလမ္းထိပ္၊ လ်ာထားအူေၾကာင္း(၂) ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း ဝါးတန္းလမ္းထိပ္ႏွင့္ လ်ာထားအူေၾကာင္း (၃) ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း လမ္းမေတာ္လမ္းထိပ္ စသျဖင့္ လ်ာထားတံတား အူေၾကာင္းေနရာ သုံးေနရာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိအေဆာက္အအံုမ်ားအား ထိခိုက္မႈအနည္းဆံုးျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း ဘုန္းႀကီးလမ္းႏွင့္ ဒလဘက္ကမ္း ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္းကို ဆက္သြယ္မည့္ လမ္းအူေၾကာင္း(၁)ကို ေရြးခ်ယ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ႀကီးမားေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ားမရွိႏိုင္ေအာင္၊ ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လိုအပ္ေသာ အစီအမံမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း ဒလတံတားစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ESIA ေလ့လာထားမႈ အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ရွင္းလင္းခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
'' ဒလဘက္ကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တာ မလိုလားလို႔မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ကိုလည္း တိုးတက္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီဘက္ကိုလည္း မဆုတ္ယုတ္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ ေပးဖို႔ ESIA ကတာဝန္ရွိပါတယ္။ သူတို႔အစီရင္ခံစာမွာက အေဆာက္အအံုေတြထိခိုက္မႈမရွိဘူးလို႕ ေရးထားတာေတြ႕ရတယ္။ အဓိက ကန္႔ကြက္တာက ESIA ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ကိုဖတ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးလြဲေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက သာသနိက အေဆာက္အအံုေတြရွိတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတြက ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္က ထြက္လာမယ့္ အသံတုန္ခါမႈေတြ၊ ဆူညံမႈေတြ ဖုန္မႈန္႔ေတြ၊ အမိႈက္သ႐ိုက္ေတြကို ခံစားရမယ္။ ေနာက္ၿပီးဒီလမ္းမွာရွိတဲ့ အိမ္ေတြက ႏွစ္ ၆ဝ/၇ဝ ေလာက္ရွိတဲ့ ကိုယ္ပိုင္တိုက္အိမ္ေတြပါ။ မိဘလက္ထက္က အိမ္ေတြေပါ့။ ဒီအေဆာက္အအံုေတြ အက္ကြဲတာ၊ ၿပိဳတာေတြလည္းျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ တကယ္လို႔ ပ်က္စီးမႈေတြျဖစ္လာရင္ ဘယ္သူကကုစားေပးမွာလဲ၊ ဒါကိုလည္း လမ္းသူလမ္းသားေတြက စိုးရိမ္ေနၾကတာ'' ဟု ဦးေအးမင္းက ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ဒလတံတားစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပတ္ဝန္းက်င္ေလထု ညစ္ညမ္းမႈျဖစ္ႏိုင္ျခင္း၊ လူမႈစီးပြားထိခိုက္ႏိုင္ျခင္း၊ က်န္းမာေရးထိခိုက္ႏိုင္ျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးလမ္းမွ ျဖတ္သန္းမေဆာက္လုပ္သင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳ ကန္႔ကြက္စာကို ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတထံလိပ္မူကာ စက္တင္ဘာလအတြင္းက ေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္း လမ္းမေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္ေန ဦးတင္ထြန္းေအာင္က ေျပာသည္။
'' မင္းရဲေက်ာ္စြာနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းေထာင့္မွာ တံတားကဆင္းမယ္၊ အဲဒီမွာ သရက္ေတာေက်ာင္းတိုက္ရွိမယ္၊ ခုတင္ (၅ဝဝ)ဆံ့ေဆး႐ံုရွိမယ္၊ ဘုန္းႀကီးလမ္းေထာင့္က ေျမကြက္လပ္ႀကီးက ခုတင္ (၁၅ဝဝ)ဆံ့ေဆး႐ံုေဆာက္ေတာ့မွာ။ သူနာျပဳတကၠသိုလ္ရွိတယ္၊ ဘစ္ေရွာ့ဟုမ္းရွိတယ္၊႐ုရွားသံ႐ံုး၊ အင္ဒိုနီးရွားသံ႐ံုး၊ အမ်ဳိးသားျပတိုက္ အဲေလာက္ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းတဲ့ ေနရာ၊ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ေနရာျဖစ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးလမ္းကေန ေဖာက္မယ့္အစား လူေနက်ဲတဲ့ရပ္ကြက္၊ အိမ္ေျခနည္းတဲ့ ရပ္ကြက္၊ ယာဥ္ေၾကာမပိတ္တဲ့ေနရာကို တံတားထိုးဖို႔ စဥ္းစား ေပးေစခ်င္တယ္'' ဟု ဦးတင္ထြန္းေအာင္က ေျပာသည္။
''ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔တာေရာ ေနာက္ၿပီး ဘုန္းႀကီးလမ္း၊ လမ္းသူ လမ္းသားေတြေသာက္ေနတဲ့ ေရပိုက္က လမ္းေအာက္မွာရွိေနတာေရာေၾကာင့္ အကယ္လို႔ တံတားေဆာက္ဖို႕ ေျမတူးရင္ အဲဒီေရပိုက္ကိုထိမိရင္ေရအတြက္ အခက္ အခဲျဖစ္မွာလည္း စိုးရိမ္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္တာပါ'' ဟု လမ္းမေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းေန ေဒၚေဌးေဌးက ေျပာသည္။
တံတားစီမံကိန္း တည္ေဆာက္စဥ္ကာလအတြင္း ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည့္အစီအစဥ္မ်ားပါဝင္ျပီး ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားကဲ့သို႔ ယခုတည္ေဆာက္မည့္ ဒလတံတားတြင္ အသံဆူညံမႈ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ အသံထိန္းနံရံမ်ား တပ္ဆင္တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန တံတားဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။
ဒလၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရလမ္းခရီးျဖင့္ ေန႔စဥ္ကူးလူးသြားလာရာတြင္ ဒလ-ပန္းဆိုးတန္း ဆိပ္ကမ္းတြင္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးမွ ခ်ယ္ရီ ၁/၂/၃ အမည္ရွိ သေဘၤာမ်ားျဖင့္ ေန႔စဥ္အလွည့္က်အခ်ိန္မွန္ သေဘၤာႏွစ္စင္းျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိေသာ္လည္း ဒလၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားမ်ားမွာ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာၿပီး ျမန္ဆန္သည့္ သမၺန္ကိုသာ အဓိကထား စီးနင္းၾကေၾကာင္း၊ ႐ံုးဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ေပးႏိုင္ေသာသူမ်ားကသာ သေဘၤာစီးနင္းၾကေၾကာင္း၊ ဒလၿမိဳ႕တြင္ သမၺန္ဆိပ္ ၁၁ ဆိပ္ ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ကမာကဆစ္၊ ကမာသြယ္၊ တံလွ်ပ္၊ ကမာေအာင္၊ စက္ေျမရပ္ကြက္တို႔မွ သမၺန္မ်ားကို အဓိကအသံုးျပဳေၾကာင္း၊ သမၺန္မ်ားကိုလည္း ခရီးသည္မ်ား အႏၲရာယ္ကင္းေစေရးအတြက္ စည္းကမ္းတက်လိုက္နာျပီး ၂၄ နာရီ ေျပးဆြဲေပးေနေၾကာင္း သမၺန္ဆိပ္ အတြင္းေရးမွဴး ဦးရဲျမင့္ထံမွ သိရသည္။
'' အေရးေပၚကိစၥမဟုတ္တဲ့ သာမန္သြားေနက် ကိစၥမ်ဳိးမွာေတာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အသက္နဲ႔ရင္းၿပီး ေရလမ္းခရီးကသြားေနရတာ။ အရင္ကဆို အခုလို သက္ကယ္ပစၥည္းေတြ၊ ေထာက္ကူပစၥည္းေတြေတာင္မရွိဘူး။ စက္တပ္ ေလွလည္းမဟုတ္ဘူး။ လက္ခတ္ေလွန႔ဲသြားရတာ။ အလြန္ဒုကၡမ်ားတယ္။အခုလည္း လိႈင္းေတြ၊ ေလေတြရွိရင္လည္း သြားေနရတာပါပဲ။ က်န္းမာေရး ကိစၥကအစ၊ အေရးေပၚအခ်ိန္ႀကံဳလာၿပီဆိုရင္ အခ်ိန္မီေဆး႐ံုေရာက္ဖို႔လိုတယ္။ ျမစ္ကိုကူးတဲ့အခါ ၾကန္႔ၾကာေနတယ္။ မဆံုး႐ံႈးသင့္ပဲဆံုး႐ံႈးသြားတာေတြရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေဒသကျပည္သူေတြအတြက္ ဒီတံတားႀကီးတစ္စင္းက အလြန္ကို အဖိုးတန္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ေရာ၊ ေနာင္လာမယ့္ အနာဂတ္အတြက္ေရာ ဒလကအမ်ားႀကီး အေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္'' ဟု ဒလၿမိဳ႕နယ္ ကမာကဆစ္ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးဝင္းေအာင္က ေျပာသည္။
ေအာက္တိုဘာ ၂၃ ရက္က လမ္းမေတာ္ အလက(၁) ျမမာလာခန္းမ၌ ျပဳလုပ္သည့္ တံတားတည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းဆိုင္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူမႈေရးထိခိုက္မႈ ဆန္းစစ္ေလ့လာမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ အမ်ားျပည္သူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္လည္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန လမ္းတံတားဦးစီးဌာန ၿမိဳ႕ျပေဆာက္လုပ္ေရး ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးခင္ေမာင္ေဆြက ေလထုညစ္ညမ္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကိုလည္းအတတ္ႏိုင္ဆံုးအေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ယခုေထာက္ျပ ေျပာဆိုမႈမ်ားကိုလည္း ဆက္လက္တင္ျပေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ဒလၿမိဳ႕နယ္ အင္ၾကင္းလမ္းမွ အေရာင္းအဝယ္လုပ္သူ ဦးဝင္းေရႊက '' ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္းမွာလုပ္တဲ့ေဆြးေႏြးပြဲတုန္းက ရန္ကုန္ဘက္က ကန္႔ကြက္တယ္။ ဒလဘက္ကေတာ့ ကန္႔ကြက္မယ့္သူမရွိဘူးေလ။ ကိုယ့္ေဒသ ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႔ အတြက္ပဲ ။ကြၽန္ေတာ္တို႕ၿမိဳ႕ခံေတြအေနနဲ႔က အမ်ားျပည္သူအက်ဳိးအတြက္ တံတားေဆာက္ဖို႔ အိမ္ ၆၈ လံုးဖ်က္ေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ ထိုက္တန္တဲ့ေလ်ာ္ေၾကးလည္းရၾကပါတယ္။ ဒီတံတားက ဒလၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုတည္းအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္ အကုန္လံုး ဒလအပါအဝင္၊ ေကာ့မွဴး၊ တြံေတး၊ ေဒးဒရဲ ဖ်ာပံု၊ ဘိုကေလးစသျဖင့္ ဧရာဝတီဘက္ပါမက်န္ တိုးတက္သြားမွာပါ ' 'ဟု ေျပာသည္။
ဒလၿမိဳ႕နယ္မွ ေဒသခံတစ္ဦးျဖစ္သူ မဇင္မာက''ကြၽန္မတို႔ကေတာ့ တံတားႀကီးကို အျမန္ၿပီးေစခ်င္တယ္။ ရန္ကုန္နဲ႔နီးတ့ဲ ဒလ ဒီဘက္ျခမ္းမွာက ေရလမ္းကပဲအဓိကဆိုေတာ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးမေကာင္းဘူး။ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး႐ႈေထာင့္ေတြက ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အစစအရာရာ နိမ့္က်ေနတဲ့အတြက္ ဒီစီမံကိန္းပ်က္သြားမွာေတာ့မလိုလားဘူး၊ အေကာင္းဆံုးစဥ္းစားၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးေစခ်င္ပါတယ္'' ဟု ေျပာသည္။
၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ ခန္႔မွန္းထားသည့္ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕နယ္ ကမာကဆစ္ရပ္ကြက္ ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္းတို႔ကို ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္မည့္ ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ၂ဝ၂ဝ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန တံတားဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။
(သီသီမင္း/ဓာတ္ပံု-ခင္ေမာင္ဝင္း)

No comments:

Post a Comment