Sunday, October 30, 2016

ပင္လယ္ေရေၾကာင္းကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ား မွန္ကန္ျမန္ဆန္စြာေဆာင္ရြက္ေစခ်င္



Image may contain: sky and outdoor
ရန္ကုန္ ေအာက္တိုဘာ ၂၉
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ား မွန္ကန္ျမန္ဆန္စြာေဆာင္ရြက္ ေစခ်င္ေၾကာင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံမွ သိရသည္။
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္က ၿပီးခဲ့သည့္ ေအာက္တိုဘာ ၁ဝ ရက္က အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၏ အပိုဒ္(က)တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ကုန္ပိုင္ရွင္သည္ ကုန္လက္ခံေျပစာ တင္ျပႏိုင္ပါက ကိုယ္စားလွယ္လုပ္ငန္း ဌာနတြင္ ကုန္ထုတ္ခြင့္အမိန္႔ (Deliver Order- D/O) တိုက္႐ိုက္ထုတ္ယူျခင္းကို ေအာက္တိုဘာ ၁၁ ရက္မွစတင္၍ က်င့္သုံးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၏ အပိုဒ္(ခ)တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ကုန္ေသတၱာ ၾကန္႔ၾကာေၾကးကို ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ ကုန္းတြင္းကုန္ေသတၱာ စခန္းတို႔တြင္ ကုန္ေသတၱာလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ေအာက္တိုဘာ ၁၁ ရက္မွ စတင္၍ ႏႈန္းထားတစ္ခုသတ္မွတ္ေကာက္ခံရန္ ေၾကညာထားမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ လုပ္ငန္းရွင္ျပည္သူမ်ား အတြက္ နစ္နာမႈမ်ားရွိေနျခင္း၊ အာဆီယံလြတ္လပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈနယ္ေျမ(Asian Free TradeArea-AFTA)တြင္ အၿမဲတမ္းအသင္းဝင္ျဖစ္ႏိုင္ေရးအား ေႏွာင့္ေႏွး ေစျခင္း၊ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအတြက္ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစျခင္း၊ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္တြင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကိုလုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ အမ်ားျပည္သူအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေပၚေစရျခင္း စသည္ျဖင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ ဆိုၾကသည္။
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း၌ ကုန္သြယ္ေရေၾကာင္းလုပ္ငန္းကို ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ Shipping Line အေနျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ကပၸတိန္ဦးဟင္နရီခင္ေမာင္က ''အဓိကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိေနတဲ့ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေစခ်င္တာပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ကြန္တင္နာ ေသတၱာ၊ ကုန္တင္ကုန္ခ်လုပ္ငန္းေတြမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့အခက္အခဲေတြအားလုံးကို အဆင္ေျပေစခ်င္ပါတယ္။ လက္ရွိျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းမွာ ကုန္ေကာက္ခံေနတဲ့ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ဘက္က Port dues က သိပ္မ်ားေနပါတယ္။ အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားထက္စာရင္ လြန္စြာမ်ားေနတာပါ။ အဲလိုျဖစ္ တာဟာ အားလုံးအတြက္ နစ္နာရပါတယ္။ ကုန္ ေကာက္ခံေနတဲ့ Port dues ကို သုံးပုံတစ္ပုံေလွ်ာ့ခ်သင့္ပါ တယ္။ အဲလိုေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိေနတဲ့ ေစ်းကြက္က ေနရာထဲထဲဝင္ဝင္ရလာပါလိမ့္မယ္။ အာရွမွာ ရွိေနတဲ့ ဗီယက္နမ္၊ ထိုင္း၊ ပါကစၥတန္ ႏိုင္ငံမ်ားနည္းတူ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို Port dues ကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာဟာ ဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ကေတာ့ ဝင္ေငြေလ်ာ့က်သြား တယ္ဆိုေပမယ့္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ လြန္စြာအက်ဳိးရွိသြား ပါလိမ့္မယ္။ ပဲရာသီ၊ ဆန္ရာသီက်ရင္ လြန္စြာတိုးတက္ လာပါလိမ့္မယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ export က သိသာ စြာတိုးတက္လာပါလိမ့္မယ္။ ခုျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ က ေၾကညာထားတဲ့အပိုင္းကိုလည္း တာဝန္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ respondိ လုပ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္''ဟု vintage luxury yatch ဟိုတယ္၌ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲအၿပီး ေျပာၾကားခဲ့သည္။
Amarapura Maritime Services ကုမၸဏီလီမိတက္မွ ေဒၚျဖဴျဖဴေမာင္က ''ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ကေန အမိန္႔ေၾကာ္ညာစာ ထုတ္ျပန္လိုက္တဲ့အေပၚမွာ ကုန္ရွင္ေတြနဲ႔ ကြၽန္မတို႔ၾကားမွာ အခက္အခဲေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ရဲ႕ Fowarding မ်ား၊ Shipping လိုင္းအသီးသီးမွာ ရွိေနတဲ့ဝန္ေဆာင္မႈကို လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့သူေတြဟာဆိုရင္ ဝန္ေဆာင္မႈကို လုပ္ေဆာင္ေနေပမယ့္ ဝန္ေဆာင္မႈ အတြက္ကုန္က်စရိတ္ေငြကို ျမန္မာက်ပ္ေငြနဲ႔သာ ေကာက္ခံေနတာပါ။ ဒါကို ေငြေကာက္ခံမႈမရွိေစရဘူး။ သူတို႔ဆီမွာပဲတစ္ခါတည္း release လုပ္ေပးမယ္ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ customer ေတြ အကုန္လုံးက အဲဒီမွာ ယူၾကရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘာအခက္အခဲျဖစ္မလဲဆိုေတာ့ ကုန္ပစၥည္းေတြက ႏိုင္ငံျခားကလာရတဲ့အတြက္ စာရြက္စာတမ္းေတြမရဘဲ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္သြားရၿပီး ေလးရက္ေလာက္ၾကာေနေတာ့ ကုန္ရွင္နဲ႔ကုန္သည္ၾကားမွာ အခက္အခဲျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။ လာတဲ့သူရဲ႕ ကုန္လက္ခံေျပစာ ကိုျပႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္မွာရွိေနတဲ့ အင္ဖိုတာေတြကို ကုန္ပစၥည္းမ်ားထုတ္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခက္အခဲ ျဖစ္ေစရပါတယ္။ ျပႆနာတစ္စုံတစ္ရာျဖစ္ရင္ ကုန္ပို႔သူက ကြၽန္မတို႔ကို တရားစြဲႏိုင္သလို blacklist စာရင္းသြင္းခံရႏိုင္ ပါတယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ကြၽန္မတို႔ အားလုံးဟာဆိုရင္ အေသးစားလုပ္ငန္းရွင္ေလးေတြပါ။ ႐ုံးစရိတ္၊ ဝန္ထမ္းစရိတ္ေတြရွိပါတယ္။ ဒါေတြကို တာဝန္ရွိသူေတြ သိေစခ်င္ပါတယ္''ဟု ဆိုေလသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ား မွန္ကန္ျမန္ဆန္စြာေဆာင္ရြက္ႏိုင္ ေရးအတြက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ လုပ္ငန္းမ်ား၊ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ားအား တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးေပးေစခ်င္ပါေၾကာင္း၊ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရးအတြက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွလည္း ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာကုမၸဏီမ်ား၏ ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား အခက္အခဲျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ေသာ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ ၿပီးခဲ့သည့္ ေအာက္တိုဘာ ၁ဝ ရက္ကေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ျပန္လည္သုံးသပ္ေပးေစလိုပါေၾကာင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ လိုလားလ်က္ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
(စိုးဝင္း-MLA)

No comments:

Post a Comment