Friday, July 29, 2016

အခြန္ေကာက္ခံမႈစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိစီးပြားေရး၊ လူမႈေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ အေရးပါသည့္အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္



 
 
 
ေနျပည္ေတာ္ ဇူလိုင္ ၂၈


မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏ အခြန္ေကာက္ခံမႈမွ ရရွိေငြ သည္ အသုံးစရိတ္ထက္ ႏွစ္စဥ္ေလ်ာ့နည္း ေနၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အာဆီယံႏိုင္ငံ မ်ားထဲတြင္ အခြန္ေကာက္ခံမႈ အနည္းဆုံး ႏိုင္ငံအျဖစ္ ရပ္တည္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ေဒၚသက္သက္ခိုင္က ေျပာၾကား သည္။

ယေန႔က်င္းပသည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပုံမွန္ အစည္းအေဝးဒုတိယေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕မွ ေပးပို႔ေသာ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္ ဒုတိယ ေျခာက္လပတ္ လ်ာထားခ်က္အေပၚ အခြန္ေကာက္ခံရရွိ မႈအေျခအေနႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႕ ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ (၁/၂ဝ၁၆)ကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကရာတြင္ ေဒၚသက္သက္ခိုင္က ယင္းသို႔ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။

ဆက္လက္၍ ေဒါက္တာ ေဒၚသက္ သက္ခိုင္က ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ဒုတိယ ေျခာက္လပတ္အခြန္ေကာက္ခံမႈ အေျခအေနကို ၾကည့္မည္ဆိုပါက လ်ာထားခ်က္ထက္ မ်ားစြာေက်ာ္လြန္ သည္ကိုေတြ႕ရသကဲ့သို႔ လ်ာထားခ်က္ မျပည့္မီသည့္ အခြန္ေကာက္ခံမႈမ်ားကို လည္း ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ လ်ာထားခ်က္ မ်ားအား လုပ္ငန္းပမာဏႏွင့္ ကိုက္ညီ သည့္ ၊ သင့္ေတာ္သည့္ လ်ာထားခ်က္မ်ား ဟုတ္ မဟုတ္ကို ျပန္လည္သုံးသပ္ရမည့္ အခ်ိန္အခါျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမ်ား၏ အခြန္ေကာက္ခံမႈႏႈန္း သည္ ျပည္တြင္းအသားတင္ ထုတ္ကုန္GDP ၏ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိၿပီး စင္ကာပူ၊ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌မူ အခြန္ေငြ စုစုေပါင္းသည္ ျပည္တြင္း အသားတင္ ထုတ္ကုန္၏ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ ေလ်ာ့နည္းေနသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ အခြန္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ေကာက္ခံႏိုင္ရန္အတြက္ အခြန္စနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ေနသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

အခြန္ေကာက္ခံျခင္းစနစ္ကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲျခင္းသည္သာ ႏိုင္ငံ့ေကာင္း က်ိဳးအတြက္ ကုစားရာျဖစ္သည္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းကို အႀကံျပဳေဆြးေႏြးလိုပါ ေၾကာင္း၊ အခြန္ေကာက္ခံမႈစနစ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲျခင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ အေရးပါသည့္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အစိုးရအေနျဖင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား အခြန္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ အရည္အခ်င္းမ်ား တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာ ေစရန္ ေျမေတာင္ေျမႇာက္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးကို တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံတြင္း အလုပ္ အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးျခင္း ျဖစ္သကဲ့သို႔ အစိုးရ၏ အခြန္ေကာက္ႏိုင္ သည့္ စြမ္းရည္ကို တိုးျမႇင့္ရာလည္း ေရာက္ ပါေၾကာင္း။

အခြန္ေကာက္ခံမႈစနစ္ကို စနစ္ တက်ပုံစံခ်ျခင္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရက ေဖာ္ေဆာင္လိုသည့္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးမူဝါဒမ်ားကို ႐ုပ္လုံးေပၚေစႏိုင္ပါ ေၾကာင္း၊ ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးကို ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ျပည္ပ ပို႔ကုန္ကို အေျခခံသည့္ စီးပြားေရးတစ္ရပ္ အျဖစ္ ပုံေဖာ္သည့္အခါတြင္ ကုန္ထုတ္ လုပ္မႈတြင္ အသုံးျပဳမည့္ သြင္းအားစုမ်ား ကို တင္သြင္းလာျခင္းႏွင့္ တန္ဖိုးျမႇင့္ ထုတ္လုပ္ၿပီး ကုန္ေခ်ာတင္ပို႔မႈအေပၚတြင္ အေကာက္ခြန္ေလွ်ာ႔ခ်ၿပီး ျပည္တြင္း ထုတ္ကုန္မ်ား၏ ႏိုင္ငံတကာေစ်းကြက္ ဝင္ေရာက္မႈႏွင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္ႏိုင္စြမ္းအားကို ျမႇင့္တင္ေပးသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားသည္။

ထို႔အတူ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာ ျမတ္ဥာဏစိုးက လ်ာထားခ်က္ျပည့္မီ သည့္ အခြန္ ၁၂ မ်ိဳးရွိၿပီး လ်ာထားခ်က္ ေအာက္ ေလ်ာ့နည္းသည့္ အခြန္ခုနစ္မ်ိဳး ရွိပါေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္းအခြန္ ၁၉ မ်ိဳးရွိၿပီး သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးက စီမံ ခန္႔ခြဲေကာက္ခံေနသည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အခြန္လ်ာထားခ်က္ကို ျပည့္မီျခင္း၊ မျပည့္မီျခင္းဆိုသည္ထက္ Tax
Resource ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြး တင္ျပလိုပါေၾကာင္း၊ အခြန္မ်ားတြင္ ဝင္ေငြခြန္၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္၊ အေကာက္ခြန္ႏွင့္ အထူးကုန္စည္ခြန္မ်ား သည္ တိုင္းျပည္အတြက္ အလြန္အေရး ႀကီးပါေၾကာင္း၊ အခြန္ဆိုသည္မွာ တိုးရန္ ရွိသကဲ့သို႔ ေလ်ာ့ရန္လည္း ရွိပါေၾကာင္း၊ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း တိုးေကာက္သြားရမည့္ အခြန္မ်ားလည္း ရွိပါေၾကာင္း။

မိမိတို႔ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ျပင္ဆင္ခ်က္အဆိုမ်ားကို ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက ေဆြးေႏြးသည့္အခါ အခြန္ရာခိုင္ ႏႈန္းမ်ား ႐ုတ္တရက္ျမင့္သြားျခင္း ၊ ႐ုတ္တရက္နိမ့္သြားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ရ ေအာင္ ရာခိုင္ႏႈန္းေျပာင္းလဲမႈ အခ်ဳိး အစားကို မူေဘာင္သတ္မွတ္ခ်က္ အတြင္းမွ လ်ာထားေပးရန္လိုပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာတြင္ အခြန္ေကာက္ခံမႈစနစ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးသည့္ အခြန္ဆိုင္ရာ အႀကံေပးကုမၸဏီမ်ား အမ်ားအျပားထူေထာင္ထားပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာတြင္ရွိသည့္ အစိုးရအသီးသီး ကိုလည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားကို လည္းေကာင္း လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေန သည့္ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို လည္းေကာင္း ၄င္းတို႔က ပံ့ပိုးမႈမ်ား၊ အႀကံဥာဏ္မ်ား ေပးပါေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္း အစီအမံႏွင့္ မူေဘာင္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ကိုလည္း ေရးဆြဲေပးပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔International Tax Consultant
Company မ်ားကို ငွားရမ္းၿပီး ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္မည္ဆိုပါက ထိေရာက္သည့္ အခြန္ေကာက္ခံမႈတစ္ရပ္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေျပာၾကားသည္။

ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းက ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တစ္ႏွစ္လုံးကို ျပန္ၾကည့္မည္ဆိုပါက လ်ာထားခ်က္ ၁၃၃၅ ဒသမ ၄၃၄ ဘီလီယံအေပၚတြင္ ၁၃၂၇ ဒသမ ၃၃၉ ဘီလီယံ ေကာက္ခံ ရရွိခဲ့သည့္အတြက္ ရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ ၉၉ ဒသမ ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္း တစ္နည္းအားျဖင့္ လ်ာထားခ်က္ ျပည့္လုနီးပါးျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ ဝင္ေငြခြန္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဝင္ေငြ အမ်ိဳးအစားအလိုက္ ဝင္ေငြေခါင္းစဥ္ ခုနစ္မ်ိဳးႏွင့္ ေကာက္ခံေလ့ရွိပါေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ စည္းၾကပ္ မႈမွ လြတ္ကင္းေသာ ဝင္ေငြေခါင္းစဥ္ မွလြဲ၍ က်န္ဝင္ေငြေခါင္းစဥ္အလိုက္ ေကာက္ခံရရွိမႈကို ျပန္ၾကည့္ပါက ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာႏွစ္ထက္ ပိုမိုေကာက္ခံရရွိ ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ဝယ္ယူျခင္း၊ လႊဲေျပာင္းျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္းမ်ား  ေဆာင္ ရြက္သည့္ေနရာတြင္ စည္းၾကပ္မႈက လြတ္ကင္းေနသည့္ ဝင္ေငြေခါင္းစဥ္ျဖင့္ အခြန္ေပးေဆာင္ရပါေၾကာင္း၊ ဤေနရာ တြင္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္က ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ဥပေဒ ပုဒ္မမ်ားႏွင့္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္က ျပ႒ာန္းခဲ့ သည့္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒပုဒ္မမ်ားတြင္ ပါရွိသည့္ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ား၏ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားျခားနားခ်က္ေၾကာင့္ ဝင္ေငြခြန္ထဲတြင္ ေလ်ာ့နည္း ရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးသည္။

အဆိုပါျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာ(၁/၂ဝ၁၆)ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့ သည္။
ယေန႔ အစည္းအေဝးတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ သည္ဟု မွတ္ယူရမည့္ အဂတိလိုက္စား မႈ တိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒကို ဒုတိယ အႀကိမ္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား လႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္းတင္သည္။
ယင္းေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသား လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္၏ ႏွစ္ပတ္လည္ အစီရင္ခံစာ (၂/၂ဝ၁၅)ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾက ၿပီး အဆိုပါကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားလူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ဦးဝင္းမရက ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးကာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္းတင္သည္။
(သတင္းစဥ္)






No comments:

Post a Comment