Friday, June 3, 2016

ေျမာက္ဒဂုံ-ဆူးေလသြား ၂၃၅၊ ၂၄၅၊ ၂၅၅ လုိင္းကား




သတင္းေဆာင္းပါး
ေက်ာ္ဒင္ေအာင္(သာယာဝတီ)

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူအမ်ားစုသည္ နံနက္မုိးလင္းသည္ႏွင့္ နီးစပ္ရာ  ကားမွတ္တုိင္မ်ားသုိ႔  အေျပးအလႊားသြားကာ လုိင္းကားတုိးစီး၍ မိမိအလုပ္ရွိရာသုိ႔ အခ်ိန္လုေျပးၾကရ သည္။  အလုပ္ရွိရာဌာနမ်ားသုိ႔  အခ်ိန္မီေရာက္ရန္ ကားလမ္းပိတ္ေသာေၾကာင့္ အိမ္မွ ႏွစ္နာရီခန္႔ (ၿမိဳ႕တြင္း ၿမိဳ႕ျပင္) ေစာထြက္ရသည္။ နံနက္ ၉ နာရီအလုပ္ထဲအေရာက္ သြားရမည္ဆုိလွ်င္ နံနက္ ၇ နာရီ ကားမွတ္တုိင္ေရာက္ရွိရန္ ၅ နာရီအိပ္ရာမွထ၍ ျပင္ဆင္ရသည္။ ကားေပၚ၌ ထုိင္ခုံ မရသည့္ေန႔မ်ားတြင္ မတ္တတ္ရပ္တုိးေဝွ႔စီးရေသာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္ေရာက္သည့္အခါ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ၿပီး အလုပ္ ကုိ အာ႐ုံအျပည့္အဝမထားႏုိင္၊ လုိင္းကားစီး၍ လုပ္ငန္း ဌာနမ်ားသုိ႔ သြားရသူမ်ား၏ ဒုကၡမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ား သည္  မ်ားလွပါသည္။  ထုိအခက္အခဲဒုကၡမ်ားအျပင္ ကားဒ႐ုိင္ဘာႏွင့္    စပယ္ယာမ်ားေၾကာင့္ ေျ>ြမပူရာ ကင္းေမွာင့္ဆုိသကဲ့သုိ႔   ရွိပါသည္။    အထူးသျဖင့္      ေျမာက္ဒဂုံ-ဆူးေလေျပးဆြဲေနသည့္ ၂၃၅၊ ၂၄၅၊ ၂၅၅ လုိင္းကားမ်ား၏  စည္းကမ္းမဲ့အေျခအေနမ်ားကုိ    တင္ျပ လုိပါသည္။

''စပယ္ယာေအာ္ေတာ့မွ ႐ုိင္းတယ္မေျပာနဲ႔။ မစီးခ်င္ ဆင္းသြားလုိ႔ရတယ္။  ကဲ ဘာလုပ္မွာလဲ  လုိက္မွာလား။ မွတ္တုိင္ႀကိဳေျပာထားတယ္။     အေပါက္ဝထြက္ထား ကုိယ္ပုိင္ကားေပၚထုိင္သလုိ  ထုိင္မေနနဲ႔။ ထုိင္ခ်င္ရင္ ကုိယ္ပုိင္ကားဝယ္စီး။ တကၠစီငွားစီး'' စသည္ျဖင့္ ယင္း စကားလုံးမ်ားသည္ အယဥ္ေက်းဆုံးအသုံးအႏႈန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ဒီထက္ဆုိးသည့္စကားလုံးမ်ား ေရးျပလုိ႔မသင့္ ေတာ္။

လုိင္းကားမ်ား၏ ယာဥ္ေနာက္လုိက္မ်ား၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားမွာ ယဥ္ေက်းသူ မ်ားရွိသလုိ ႐ုိင္းပ်သူမ်ားလည္းရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ စာေရးသူေန႔စဥ္စီးေနသည့္  အထက္ေဖာ္ျပပါ ေျမာက္ဒဂုံ-ဆူးေလလုိင္းကားမ်ား၏ ယာဥ္ေနာက္လုိက္မ်ား သည္ ယဥ္ေက်းသူ မေတြ႕ရသေလာက္ ရွားသည္။ ယင္းလုိင္းကားမ်ားမွာ မီနီ  ဘတ္စ္(အမ်ားအေခၚ-ဘီအမ္)၊ ထုိင္ခုံအရွိ ခရီးသည္တင္ပါက ၅ဝ ခန္႔သာ  တင္လုိ႔ရေသာ္လည္း မွတ္တုိင္မွ ခရီးသည္တက္လွ်င္ တက္သေလာက္ တင္ၾက သည္။  ထုိင္ခုံႏွစ္တန္းၾကားတြင္ တစ္ေယာက္သာ ရပ္လုိ႔ရသည့္ေနရာမွာ  ေက်ာခ်င္းကပ္ ႏွစ္တန္းတင္သည္။ ခရီးသည္တင္ျခင္းသည္ စီးပြားေရးအရ  ေန႔တြက္ဝင္ေငြအဆင္ေျပရန္ တင္ျခင္းျဖစ္၍ မေျပာလုိပါ။

ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း စည္းကမ္းမဲ့ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ ခရီးသည္ မ်ားအား ေျပာဆုိဆက္ဆံျခင္း၊ လုိင္းကားေပၚမွ ခရီးသည္မ်ားလုိက္ပါရသည့္ အေျခအေနမ်ားကုိ တင္ျပလုိပါသည္။ စာေရးသူသည္ ယင္းလုိင္းမ်ားျဖင့္  ႐ုံးဆင္း၊ ႐ုံးတက္စီးလာသည္မွာ ေျခာက္ႏွစ္ဝန္းက်င္ရွိၿပီျဖစ္ပါသည္။ လမ္းပိတ္ သျဖင့္ ေျမာက္ဒဂုံ-ဆူးေလ ၾကာျမင့္ခ်ိန္သည္ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္နာရီခြဲခန္႔ ၾကာသည္။ အသြား၊ အျပန္အခ်ိန္မွာ ၃ နာရီခန္႔ျဖစ္သည္။ လုိင္းကားေပၚတြင္  ဒ႐ုိင္ဘာ၊ စပယ္ယာတုိ႔ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ အတူေနရသည့္ အခ်ိန္သည္  မိသားစုႏွင့္ အတူေနရသည့္အခ်ိန္ထက္ မ်ားပါသည္။

လုိင္းကားမ်ား  ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း  မလုိက္နာဘဲ  လမ္း ေျပာင္းျပန္ေမာင္း၍ ေက်ာ္တက္၊ မိမိယာဥ္လုိင္းအတုိင္း မေမာင္း၊ ၾကားလမ္း မ်ားမွ ျဖတ္ေမာင္းျခင္း၊ မွတ္တုိင္မဟုတ္ဘဲ ခရီးသည္တင္ျခင္း၊ ခ်ျခင္း စသည္ တုိ႔မွာ အားလုံးအသိျဖစ္ပါသည္။ ခရီးသည္မ်ား၏ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာသည္  သင့္လက္ထဲတြင္ ရွိသည္ဆုိသည့္ သတိေပးစကားကုိလည္း ဥေပကၡာျပဳထား ၾကသည္။

ခရီးသည္မ်ား လုိင္းကားစီးနင္းရသည့္အေျခအေနသည္ ေန႔စဥ္ အသက္ အႏၲရာယ္ရွိလွသည့္ရက္မ်ားမွ   သီတင္းကြၽတ္ကာလတစ္ရက္  ဆူးေလမွ ေျမာက္ဒဂုံအျပန္ လုိင္းတူ ဘီအမ္တစ္စီးက ေက်ာ္တက္စဥ္ စာေရးသူ လုိက္ပါ လာသည့္ လုိင္းကားမွ ဒ႐ုိင္ဘာေပၚသုိ႔ ေျဗာက္အုိးတစ္လုံးပစ္ထည့္လုိက္ သည္။ ဒုိင္းခနဲ ေပါက္ကြဲသံႏွင့္အတူ ကားေပၚရွိ ခရီးသည္မ်ားအားလုံး  အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ တစ္ဖက္လုိင္းကားေပၚမွ ေျဗာက္အုိး ပစ္ထည့္သည့္ လူငယ္ဒ႐ုိင္ဘာက သူ၏ ေအာင္ျမင္မႈကုိ လက္မေထာင္ျပ ကာ  အရွိန္ျဖင့္ေမာင္း၍  ေက်ာ္တက္သြားသည္။  စာေရးသူစီးလာသည့္ လုိင္းကားမွ ဒ႐ုိင္ဘာက ေဒါသျဖင့္  ဝ႐ုန္းသုန္းကား ဟုိေက်ာ္ဒီျဖတ္ျဖင့္  လုိက္သည္။ ကားေဘးခ်င္းယွဥ္မိသည့္အခါ ေျဗာက္အုိးတစ္လုံးဆြဲထုတ္ မီးျခစ္ ျဖင့္ မီးတုိ႔ၿပီး တစ္ဖက္လုိင္းကား ဒ႐ုိင္ဘာေပၚသို႔ ပစ္သည္။ (ဒ႐ုိင္ဘာခန္း သည္ လက္ဝဲဘက္တြင္ ရွိေသာေၾကာင့္ လက္ယာဘက္ကားေရွ႕ ေခါင္းခန္း၌  စီးလာသူ ခရီးသည္အေပါက္မွ တစ္ဖက္ကားဒ႐ုိင္ဘာေပၚသုိ႔ ပစ္သည္။)ကားကအရွိန္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ေနေသာေၾကာင့္ လက္မွန္းမတည့္ တံခါးေပါင္ ကုိ ထိမွန္၍ ခရီးသည္ေပါင္ေပၚက်ကာ ဒုိင္းခနဲ ေပါက္ကြဲသည္။ (ခရီးသည္က  မိန္းကေလး) ''လုပ္ၾကပါဦး'' အလန္႔တၾကားေအာ္ၿပီး လုံခ်ည္ကုိ ပ်ာပ်ာသလဲ ခါသည္။ (ဒ႐ုိင္ဘာက ေဆာရီးအစ္မ တစ္ခြန္းေျပာသည္)။ ေျဗာက္အုိးေနာက္ တစ္ခုပစ္ဖုိ႔ ထပ္ထုတ္သည္။

စာေရးသူက ဆက္မလုပ္ဖုိ႔ ဂတ္စ္ျဖင့္ ေမာင္းသည့္ကားျဖစ္၍ အႏၲရာယ္ မ်ားေၾကာင္းေျပာ၍ သတိေပးသည္။ ဒ႐ုိင္ဘာက ''ေသမွာေၾကာက္ရင္ဆင္းေလ'' ဟု ေျပာသည္။ ခရီးအတူမသြားသင့္သူႏွင့္ မသြားျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္၍  ေရွ႕မွတ္တုိင္၌  ဆင္းလုိက္ပါသည္။ ဒ႐ုိင္ဘာႏွင့္ စပယ္ယာတုိ႔၏  အသက္မ်ားသည္ (၂ဝ)ေက်ာ္ (၃ဝ) ဝန္းက်င္သာရွိမည္။ ခရီးသည္မ်ား၏  အသက္ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာအား  ဝကြက္အပ္ထားရသည္။  ဒ႐ုိင္ဘာ၊ စပယ္ယာမ်ား၏ အသြင္သဏၭာန္သည္ ယုံၾကည္စိတ္ခ်စရာ အသြင္အျပင္ ရွိရန္ လုိပါသည္။ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားမွာ ေရြးခ်ယ္စရာ အခြင့္အလမ္းမရွိ။  အသက္ကုိရင္း၍  စီးေနၾကရသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။  ထုိသုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ အေျခအေနကုိ ကားေပၚမွ လုိက္ပါလာသူခရီးသည္မ်ားက ဝုိင္းဝန္းတားသင့္၊  ေဖ်ာင္းဖ်သင့္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မည္သူမွ် ေျပာဆုိတားျမစ္ျခင္းမရွိၾကသည့္ အျပင္ တားျမစ္သည့္ စာေရးသူအနားမွ ခရီးသည္မ်ားပင္ ခပ္ေဝးေဝးသုိ႔  ခြာသြားၾကသည္။

မိမိဝန္းက်င္ လူ႔အသုိင္းအဝုိင္း၌ ဥပေဒႏွင့္မညီ (အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေၾကာင့္ ဥပေဒလက္တံမမီေသာ ဥပေဒမသက္ေရာက္ႏုိင္ေသးေသာ အေျခ အေနမွ) စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ျပဳေနသူမ်ားကုိ ဝုိင္းဝန္းတည့္မတ္ေပးမွသာ စည္းကမ္း ရွိေသာ ျပည့္စုံသည့္ လူမႈအသုိင္းအဝုိင္းတစ္ခု ျဖစ္ထြန္းလာေပမည္။ ဥပေဒ ႏွင့္ အာဏာပုိင္အဖြဲ႕အစည္းကုိခ်ည္း အားကုိး၍မရ။ ျပည္သူမ်ား မိမိအသိစိတ္ ျဖင့္ ျပဳျပင္ထိန္းေက်ာင္းသင့္ေသာ္လည္း အသက္သာ အေသခံမည္ စကား နည္း ရန္စဲေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။

စည္းကမ္းမဲ့ျခင္း ေနာက္တစ္နည္းမွာ ''ကားဖုိက္ေနလုိ႔ (ကားအၿပိဳင္ ေမာင္း၍ မွတ္တုိင္ကုိ လုဝင္ျခင္းကုိ ဆုိလုိသည္။) တန္းေတြ ကြင္းေတြကုိင္ထား၊  လုိအပ္ရင္ ဘရိတ္သုံးမယ္'' ကားဖုိက္ေနသည့္ အခုိက္အတန္႔သည္ အသက္ပင္ မ႐ွဴရဲ၊  တခ်ဳိ႕အမ်ဳိးသမီးမ်ား  မ်က္လုံးစုံမွိတ္ကာ  ဘုရားစာရြတ္ၾကသည္။ ကားႀကိဳကားၾကား ဟုိျဖတ္သည္ေက်ာ္ အေဝးေျပးလမ္းမ၌ တစ္စီးတည္းေျပး ေနသည့္အလား အရွိန္ျဖင့္ ေမာင္းေနစဥ္ ေရွ႕မွ ကားတစ္စီးထုိးရပ္ျခင္း၊ မီးပြိဳင့္ အစိမ္းကုိ လြတ္မည္အထင္ျဖင့္ ျဖတ္ေမာင္းစဥ္ မီးဝါသြား၍ ဘရိတ္ေဆာင့္ အုပ္သည့္အခါ ခရီးသည္မ်ားအားလုံး အလဲလဲအၿပိဳၿပိဳ ျဖစ္ၾကရသည္။

စာေရးသူလည္း အရွိန္ျဖင့္ လြင့္သြားစဥ္ ေျခေထာက္ဘရိတ္အုပ္ရာ ဖိနပ္ျပတ္ဖူးသည္။ ကားစီးေနရင္း ကားေပၚ၌  ဖိနပ္ျပတ္ျခင္းသည္ ကိုယ္တုိင္ ႀကံဳဖူးသူမ်ားမွသာ ယံုၾကည္ႏုိင္သည္။ ခရီးသည္မ်ားမွာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး နားလည္ေဖးမကူညီၾကသည္။

ယင္းသို႔ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ေမာင္းျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းေနာက္တစ္ခု ရွိပါေသးသည္။ ဒ႐ိုင္ဘာ၏ လက္ယာဘက္ သံဃာေတာ္မ်ားသာဆုိသည့္  ထုိင္ခံုတြင္  အမ်ဳိးသမီးႀကီးတစ္ဦး  ယပ္ေတာင္တဖ်ပ္ဖ်ပ္ခတ္ၿပီး  ဒ႐ုိင္ဘာ၊ စပယ္ယာကို ၫႊန္ၾကားေမာင္းေစျခင္းေၾကာင့္ အရွိန္ျဖင့္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ေမာင္းျခင္းကိုလည္း ႀကံဳေတြ႕ဖူးသည္။ အမ်ဳိးသမီးႀကီး ၫႊန္ၾကားခ်က္ေၾကာင့္  အရွိန္ျဖင့္ေမာင္းျခင္းသည္  ကားဖုိက္၍ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ေမာင္းျခင္းထက္ ဆုိးပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ ထုိအမ်ဳိးသမီးႀကီးက ''နင္ဘယ္လုိေမာင္းေနတာလဲ၊  ဒီလုိေမာင္းေနလုိ႔ ထမင္းဝမယ္၊ အံုနာေၾကး ေက်အံုးမယ္၊ ေက်ာ္စရာရွိေက်ာ္၊  ျဖတ္စရာရွိျဖတ္၊ ေၾကာက္တတ္ရင္၊ လူပါးမဝရင္ လုိင္းကားေပၚ တက္ မေမာင္းနဲ႔၊ စည္းကမ္းလုိက္နာလို႔ နင့္ကို ဘယ္သူမွ ဆုမေပးဘူး။ ထမင္း မေကြၽးဘူး။ အံုနာေၾကးမေပးဘူး၊ ဟဲ့ ...စပယ္ယာ ကားကြက္ကိုၾကည့္ဦး၊  ...ေကာင္ေတြ၊ ငါမေျပာလုိက္ခ်င္ဘူး'' စသည္ျဖင့္ ေအာင္ဟစ္ေျပာဆုိရာ  ကားဒ႐ိုင္ဘာသည္ ခရီးသည္မ်ားအား အနည္းငယ္ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ၿပီး မ်က္ႏွာ နီးျမန္း၍ ရွက္ရွက္ျဖင့္ သုတ္ေျခတင္ေမာင္းပါေတာ့သည္။ (အဆုိပါ ဒ႐ိုင္ဘာ သည္ မီးနီေနေသာ္လည္း တစ္ဖက္ယာဥ္ေၾကာမွ ျဖတ္ေမာင္းမည့္ကားမရွိ လွ်င္ မီးနီကို ျဖတ္ေမာင္းသည္။ ကားေခါင္းခန္း၌ အံုနာလား၊ ဇနီးလား  ေငြရွင္လားလုိက္ပါ၍ ၫႊန္ၾကားေမာင္းေစျခင္းသည္ အႏၲရာယ္မ်ားလွသည္။

အံုနာေၾကး ေက်ေရး၊ ေန႔တြက္ကိုက္ေရးအတြက္ အလ်င္အျမန္ ခရီးသည္ မ်ားကို ဆြဲခ်၊ တြန္းတင္ျခင္းသည္ ႐ိုးေနေခ်ၿပီ။ အဆန္းေတာ့မဟုတ္ပါ။ ခရီးသည္မ်ားကလည္း နားလည္ေပးၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပိုက္ဆံ ရတုိင္း တင္၍ရပါသလား။ ထုိလုိင္း၌ ေန႔စဥ္ နံနက္တုိင္း လုိက္ပါသည့္ စိတ္ေဝဒနာသည္ (ၾကည့္လွ်င္ အဝတ္အစားကအစ မထင္ရ) ကို အၿမဲတင္ သည္။ ထုိအမ်ဳိးသမီးကလည္း ပိုက္ဆံေပးစီးပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ထုိအမ်ဳိး သမီးသည္ သူမအနီးရွိ ခရီးသည္အမ်ဳိးသားမ်ားအား သူ႔ကိုထားခဲ့သည္။ ေက်ာသြားသည္ဟု  ေအာ္ဟစ္ေျပာဆုိကာ  ထီးျဖင့္ ႐ိုက္တတ္ပါသည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကိုလည္း ''.....ခုိးမ'' ဟုဆုိကာ ရန္ေတြ႕ေလ့ရွိပါသည္။  ခရီးသည္မ်ားအတြက္ အႏၲရာယ္မ်ားလွပါသည္။ ဓားပါလွ်င္ မည္သုိ႔ရွိမလဲ (ထုိလုိင္းကားအား အၿမဲစီးသူမ်ားက  အေၾကာင္းသိ၍ သူမအနားမေနၾကပါ။)  စိတ္ေဝဒနာသည္ျဖစ္သူက ပိုက္ဆံေပးစီး၍ တင္ေခၚေသာ္လည္း သီလရွင္ အုိႀကီးမ်ား၊ ဘုန္းႀကီးအုိႀကီးမ်ားႏွင့္ အဘုိးအုိ၊ အဘြားအုိမ်ားကို အတင္၊ အခ် ၾကာမည္စိုး၍ မတင္/မရပ္ေပး။ ဥပေဒတြင္ စိတ္ေဝဒနာသည္ကို လုိင္းကားမ်ား တင္ခြင့္ ရွိ/မရွိေတာ့ မသိပါ။

ယင္းယာဥ္လုိင္းမွ အသက္ (၅ဝ)ခန္႔ ဒ႐ိုင္ဘာတစ္ဦးက ¤င္းသည္ စည္းကမ္း ႏွင့္အညီေမာင္းေၾကာင္း၊  လုိင္စင္အပိတ္မခံႏုိင္ေၾကာင္း၊  လုိင္စင္မရွိလွ်င္  မိသားစုထမင္းငတ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊   လုိင္စင္မဲ့  ေမာင္းသူမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္လုိင္း  ၂၃၅၊ ၂၄၅၊ ၂၅၅  နာမည္ပ်က္ေၾကာင္း၊  စည္းကမ္းမဲ့ ေမာင္းႏွင္သူအမ်ားစုသည္ လုိင္စင္မရွိသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ လူငယ္ မ်ားသည္  ယာဥ္တုိက္မႈျဖင္လွ်င္  ထြက္ေျပးေၾကာင္း၊  တာဝန္ရွိသူမ်ားက လုိင္စင္မဲ့တက္ေမာင္းသူမ်ားကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ စိစစ္၍ အေရးယူေပး ေစလုိေၾကာင္း၊ လုိင္စင္ရွိ ဒ႐ိုင္ဘာမ်ားသည္ ခရီးသည္ပါးသည့္ စေန၊ တနဂၤေႏြ  ႐ံုးပိတ္ရက္မ်ားတြင္ နားေလ့ရွိေၾကာင္း၊ လုိင္စင္မဲ့လူငယ္ ဒ႐ိုင္ဘာမ်ားက  ထုိေန႔တြင္ ေမာင္းၾကေၾကာင္း၊ ပို၍မ်ားေၾကာင္း ေျပာသည္။

ေျမာက္ဒဂံု-ဆူးေလ လုိင္းကားမ်ား၏ အေျခအေနကို ေရးသားတင္ျပ ေသာ္လည္း အျခားယာဥ္လုိင္းမ်ားတြင္လည္း ထုိယာဥ္လုိင္းကဲ့သို႔ ခရီးသည္ မ်ား၏ အႏၲရာယ္မ်ား မလံုၿခံဳမႈ မိမိထက္ တစ္နာရီ၊ တစ္မိနစ္၊ တစ္စကၠန္႔ႀကီးသူ တို႔အား မေလးစားမႈ၊ ႐ိုေသမႈမရွိ ယဥ္ေက်းမႈအားနည္းသည့္ ဆက္ဆံေရး မေျပျပစ္ေသာ ဒ႐ိုင္ဘာ၊ စပယ္ယာမ်ား မ်ားစြာ ေတြ႕ဖူးၾကေပလိမ့္မည္။ အစိုးရသစ္သည္  လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး၊ ကားလမ္းပိတ္သည့္ျပႆနာ၊  မီးပြိဳင့္စနစ္၊ ယာဥ္ထိန္းရဲတို႔၏ တာဝန္ပိုင္းစသည္ျဖင့္ တုိးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္ သည္ကိုလည္း ေတြ႕ရွိပါသည္။

သို႔ေသာ္  အထက္ေဖာ္ျပပါ  ဒ႐ိုုင္ဘာ၊ စပယ္ယာမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္ မ်ားအၾကား  ျဖစ္ေပၚေနသည့္အေျခအေနမ်ားတြင္  လုိင္စင္မရွိစည္းကမ္းမဲ့စြာ ေမာင္းႏွင္သူမ်ားအား  စိစစ္၍  အေရးယူျခင္း၊  လုိင္စင္ရွိသူမ်ားကိုလည္း စည္းကမ္းႏွင့္အညီ ေမာင္းႏွင္ေစျခင္း၊ ဒ႐ိုင္ဘာ၊ စပယ္ယာတုိ႔အား တစ္ဦးခ်င္း စိတ္ဓာတ္မ်ားကို ျမႇင့္တင္ေပးကာ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အႏၲရာယ္ကင္းစြာ  ယံုၾကည္မႈျဖင့္ လုိင္းကားစီးႏုိင္ေရးမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေပးေစလုိပါသည္။    ။

No comments:

Post a Comment