Wednesday, June 1, 2016

အကယ္ဒမီ ဗိုလ္ဗကို


The Mirror Daily's photo.တင့္လြင္ဦး (စီးပြားေရးတကၠသိုလ္)

=======================
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကသို႔ လူတန္းစားအလႊာအသီးသီးမွ ဝင္ေရာက္ၾကရာမွာ ဆရာဝန္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြ၊ ပညာတတ္ေတြ ပါဝင္ၾကသလုိ ပညာဂုဏ္၊ ရာထူးဂုဏ္ အရွိန္အဝါႀကီးမားစြာျဖင့္ ပါဝင္သူတစ္ဦးကိုလည္း တစ္မူထူး ျခား၍ စာေရးသူအမွတ္ထားမိသည္။ ထိုသူကား အျခားမဟုတ္။ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ ေဆာင္၊ စာေရးဆရာ၊ ဒါ႐ိုက္တာ ဗိုလ္ဗကိုပါ။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ေယးလ္ တကၠသိုလ္မွ မဟာဝိဇၨာ (M.A) ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္တြင္လည္း ဗိုလ္မွဴးအဆင့္ထိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ၊ တပ္မေတာ္မွ အနားယူၿပီး ႐ုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ဝင္ေရာက္ရာ၌ သ႐ုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ဇာတ္႐ုပ္ မေရြး၊ က်ရာဇာတ္႐ုပ္ကုိ ပီျပင္စြာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိသည္။
အထက္တန္းက်က် သ႐ုပ္ေဆာင္ရေသာ ဆရာဝန္၊ တရားသူႀကီး၊ ရဲအရာရွိကဲ့သို႔ေသာ ဇာတ္႐ုပ္မ်ားႏွင့္ အလြန္လိုက္ဖက္၏။ မိဘေမတၱာကို ေဖာ္က်ဴးရမည့္ ဖခင္ေနရာ၊ လူႀကီးလူေကာင္းေနရာမ်ားတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ျပန္ေတာ့လည္း ၾကည္ညိဳေလးစားဖြယ္ရာ ေကာင္းျပန္သည္။ ဘဝသမား၊ အဖိႏွိပ္ခံလူတန္းစား၊ ေက်ာမြဲလူတန္းစားႏွင့္ သုဘရာဇာအသြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ရမလား၊ သဏၭာန္လုပ္ သ႐ုပ္တူလွသည္။ တစ္ဖက္လူ၏ လုပ္ရပ္မ်ားကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ေသာ္လည္း အခ်ိန္မက်ေသး၍ ေျပာခြင့္မသာ၊ အံႀကိတ္ၿမိဳသိပ္၍ မခ်ိၿပံဳး ၿပံဳးရင္း တစ္ဖက္လူကို ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ျပန္လည္ေျပာဆိုသည့္ ဟန္ပန္ အမူအရာမ်ား၊ ေဆးတံေလးတမမျဖင့္ ေျပာဆိုသ႐ုပ္ေဆာင္ပံုမ်ားကား ယေန႔တုိင္ျမင္ေယာင္လ်က္ စာေရးသူမ်က္စိထဲက မထြက္။ ဗုိလ္ဗကိုသည္ စကားေျပာရာတြင္ မေႏွးမျမန္၊ မွန္မွန္ျဖင့္ ေျပာလိုသည့္ စကားကို တစ္လံုး ခ်င္းပီသေအာင္ ထိထိမိမိေျပာေလ့ရွိသည့္အတြက္ စကားေျပာေကာင္းသူ အျဖစ္လည္း ထင္ေပၚျပန္သည္။ ဗိုလ္ဗကိုသည္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အတြက္ မ်ားစြာအက်ဳိးျပဳခဲ့ေသာ၊ ဂုဏ္တင့္ေစခဲ့ေသာ၊ အစားထုိးမရႏုိင္ေသာ၊ ကိုယ္ပိုင္ ဟန္ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းလွေသာ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာရွင္ႀကီးတစ္ဦးဟု ဆိုက လြန္အံ့မထင္။
အကယ္ဒမီ ဗိုလ္ဗကို
------------------------
အမည္ရင္း ဗုိလ္ဗကို၊ အဖ ဦးသန္း၊ အမိ ေဒၚတင့္တုိ႔က (၁၁.၁၂. ၁၉၁၉) ရက္ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၌ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ဝက္စလီယံေက်ာင္းမွ ဆယ္တန္းေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၄ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ ဝိဇၨာဂုဏ္ထူး(အေရွ႕တုိင္းဘာသာဘြဲ႕) ရရွိခဲ့ သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္သို႔ ဝင္ေရာက္စစ္မႈထမ္းခဲ့ရာ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္တြင္ ဗိုလ္မွဴးရာထူးျဖင့္ အၿငိမ္းစားယူခဲ့သည္။ ဥပေဒဘြဲ႕ ဆက္လက္ ရယူၿပီးေနာက္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ေယးလ္တကၠသိုလ္သို႔ သြားေရာက္ပညာသင္ၾကားခဲ့ရာ မဟာဝိဇၨာ (M.A) ဘြဲ႕ရရွိခဲ့ျပန္သည္။ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ၌က်င္းပေသာ ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ႏွင့္ အိႏၵိယ သမၼတႏုိင္ငံ၌က်င္းပေသာ ယူနက္စကို သက္ႀကီးစာေပတတ္ေျမာက္ေရး အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု ေရးသားတင္ဆက္သည့္ နာမည္ေက်ာ္ ''လူထုေအာ္သံ'' ျပဇာတ္ကို ၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ အသက္သြင္းရာ ထုိ ''လူထုေအာ္သံ'' ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား၌ ဗိုလ္ဗကိုသည္ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ေနရာမွ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ခဲ့သည္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု၏ တုိက္တြန္းခ်က္အရ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ကူးသူမွာ ေဟာလိဝုဒ္မွ အေမရိကန္ဒါ႐ိုက္တာGeorge Seitz(Jr)။
ဗုိလ္ဗကိုသည္ ထုိဇာတ္ကားတြင္ ကြန္ျမဴနစ္ေသာင္းက်န္းသူ ရဲေဘာ္ ေအာင္ဝင္းအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ေသာင္းက်န္းသူ ဗုိလ္ေတာက္ ထိန္ (လူၾကမ္းလွေမာင္ေလး) ႏွင့္ အခ်င္းမ်ားၿပီး အျပန္အလွန္ေျပာဆိုၾက သည့္အခန္းတြင္ တကယ့္ကြန္ျမဴနစ္ရဲေဘာ္တစ္ဦးႏွင့္မျခား အသက္ပါလွၿပီး စကားေျပာအလြန္ေကာင္းသူအျဖစ္ ထင္ေပၚခဲ့သည္။ ထုိမွဆက္၍ ႐ုပ္ရွင္ ေလာက၌ ေျခခ်ရင္း ဇာတ္ကားေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္လက္႐ိုက္ကူးခဲ့ရာ ၁၉၇ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ သိန္းေဖျမင့္၏ဝတၴဳကို ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ ဒါ႐ိုက္တာသက္လယ္က ႐ိုက္ကူး၍ မုိးေကာင္း႐ုပ္ရွင္မွ ထုတ္လုပ္သည့္ ''သီတာၿပံဳး'' ဇာတ္ကားျဖင့္ အေကာင္းဆံုးအမ်ဳိးသားဇာတ္ပို႔ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုရရွိခဲ့သည္။ ထုိဇာတ္ကား၌ မင္းသားေကာလိပ္ဂ်င္ေနဝင္း၊ ခင္သန္းႏု၊ ေဘဘီႏြဲ႕တို႔ႏွင့္ တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး သုဘရာဇာ ဦးဘခြၽန္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားပံုမွာ ပီျပင္လွသည္။
တစ္ဖန္ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္တြင္ စံျပ႐ုပ္ရွင္က ထုတ္လုပ္ၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ ေအဝမ္းေမာင္လွမ်ဳိး ႐ိုက္ကူးသည့္ ''တစ္ေကြ႕ တစ္ကမၻာ'' ဇာတ္ကားျဖင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသားဇာတ္ပို႔ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆု ထပ္မံရရွိျပန္သည္။ ထုိဇာတ္ကားတြင္ ၫြန္႔ဝင္း၊ ဝင္းဗိုလ္၊ ျမင့္ျမင့္ခိုင္တို႔ႏွင့္ အတူ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဗိုလ္ဗကိုသည္ ကယားအမ်ဳိးသားႀကီးတစ္ဦးအသြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားပံုမွာ သ႐ုပ္တူလွသည္။
ဗိုလ္ဗကိုသည္ သ႐ုပ္ေဆာင္႐ံုသာမက ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္လည္း ဇာတ္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးခဲ့ရာ ''ေရႊဟသၤာ႐ုပ္ရွင္'' မွ ထုတ္လုပ္သည့္ ဖက္ဆစ္ ေတာ္လွန္ေရးေနာက္ခံ ''ေရႊေတာင္ေမွာ္တုိက္ပြဲ'' ဇာတ္ကားမွာ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားေသာ ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ဗကိုသည္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူး ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ မအားလပ္သည့္ၾကားမွပင္ ဇာတ္ၫႊန္းႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္ေဆာင္းပါး မ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီးမ်ား၏ အယူအဆ၊ ႐ိုက္ကြင္း ေပၚ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ခ်က္၊ ဖလင္တည္းျဖတ္ျခင္း စသည့္ ႐ုပ္ရွင္ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားခဲ့သည့္အျပင္ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္မွ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္အထိ ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့ေသာ စာအုပ္ေပါင္း ၂၂ အုပ္ရွိျပန္သည္။
အေျပာေကာင္းသလို စာေပအေရးအသားေကာင္းသူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ဗုိလ္ဗကိုေရးသားသည့္ စာအုပ္မ်ားအနက္မွ အခ်ဳိ႕ကိုေဖာ္ျပရလွ်င္ ေယးလ္တကၠသိုလ္ခရီးသည္၊ တ႐ုတ္ျပည္သစ္ခရီး၊ ဟဲမင္းေဝးအီး လက္ေရြးစင္ပေဒသာ၊ ဘႀကီးရႊန္း၊ လူသံုးအႏုျမဴ၊ သမၼတတစ္ဦး ၏ အေမြအႏွစ္၊ ကုလသမဂၢ၏ ကမၻာ့ဥာဏ္ဗိမာန္၊ ႐ုပ္ရွင္ၿမိဳ႕ေတာ္ (ေဟာလိဝုဒ္ ေငြေရာင္ပိတ္ကား)၊ မေရႊေခ်ာ၊ မ်ဳိး႐ိုးဇာတိႏွင့္ လူ႔သဘာဝ၊ ကဗ်ာသစ္ဆရာ ကားလ္ဆင္းဗတ္၊ ေနႏွင့္ လူသား၊ ဒံုးပ်ံဝိဇၨာႏွင့္ အာကာသလုပ္ငန္း။
ဗိုလ္ဗကိုသည္ စာေပဗိမာန္ စာတည္းႏွင့္ သုေတသနမွဴး၊ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္၊ မႏၲေလးတကၠသိုလ္၊ ပုသိမ္တကၠသိုလ္၊ ေမာ္လၿမိဳင္ေကာလိပ္တုိ႔တြင္ ျပင္ပစာစစ္မွဴး၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာဌာနတြင္ ဘာသာေဗဒဆရာ စသည္ျဖင့္ ပညာရပ္ဆုိင္ရာတာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသည့္အျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ႐ုပ္ရွင္ေကာင္စီ စည္း႐ံုးေရးေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒တာဝန္ကိုလည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ား ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသည္။
စစ္ဘက္၊ အရပ္ဘက္တာဝန္မ်ားကို ထူးခြၽန္စြာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ သည့္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ဗိုလ္ဗကိုအား ၁၉၅ဝ ခုႏွစ္တြင္ ေဇယ်ေက်ာ္ထင္ ဘြဲ႕ႏွင့္ ဝဏၰေက်ာ္ထင္ဘြဲ႕၊ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္းဝင္ (ဒုတိယဆင့္) ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။
လက္တြဲေဖာ္ဇနီးသည္ ေဒၚခင္ၾကည္ (ျမန္မာ့အသံ) ႏွင့္ သားသမီး ႏွစ္ေယာက္ ထြန္းကားခဲ့ၿပီး အႏုပညာတာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္၍ေကာင္းေနဆဲ ဇရာကို လြန္ဆန္၍မရ။ အသက္ ၆၆ ႏွစ္သို႔အေရာက္ (၂၂.၆.၁၉၈၅) ရက္ တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။ အႏုပညာေလာကကုိ ဂုဏ္တင့္ေစ ခဲ့သည့္ ဘဘ ဗုိလ္ဗကို ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစ။
မွီျငမ္း- ႏွစ္ဆယ္ရာစု စာဆုိစစ္သည္မ်ားစာအုပ္။

No comments:

Post a Comment