Monday, May 30, 2016

ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးစီမံခ်က္အျပင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ မူဝါဒ (၈)ခုကို ရက္ ၁ဝဝ စီမံခ်က္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္မည္


ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ရက္ ၁ဝဝ စီမံခ်က္ 

ေတြ႔ဆံုေမးျမန္း-ေမဦးမိုး၊ ဇူလိုင္မိုး၊
ဓာတ္ပံု-ေမဦးမိုး၊ တင္စိုး(ျမန္မာ့အလင္း)

ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ေက်ာင္းေနအရြယ္တိုင္း စာတတ္ေျမာက္ရမည့္ စီမံခ်က္သည္လည္း ျမန္မာ့ပညာေရး၏ အေရးႀကီးသည့္ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္သည္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အစိုးရသစ္တက္လာၿပီး ရက္ေပါင္း ၁ဝဝ အတြင္း စီမံေဆာင္ရြက္သြားမည့္ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား၏ အက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအေၾကာင္းကို ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ မ်ိဳးသိမ္းႀကီးအား ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းထားသည္။
ေမး။ ။ ရက္ေပါင္း ၁ဝဝ အတြင္းမွာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေန
နဲ႔ ေဆာင္ရြက္သြားမယ့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ ေတြအေၾကာင္းကို ရွင္းျပေပးပါ။
ေျဖ။ ။ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ျပည္သူလူထုကို တင္ျပခဲ့
တဲ့ ပညာေရးမူဝါဒအေပၚ အေျခခံၿပီးေတာ့ ရက္ေပါင္း ၁ဝဝ ကာလအတြင္း ေဆာင္ရြက္မယ့္ ပညာေရးက႑ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားအားလံုးနဲ႔ ပညာေရးက႑ဟာ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ အိမ္တိုင္း၊ ရြာတိုင္း၊ ရပ္ကြက္တိုင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းမွာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရွိ တာေၾကာင့္ အားလံုးသိရွိထားၿပီး ညီညီညြတ္ညြတ္ အင္တိုက္အား တိုက္နဲ႔ လက္တြဲပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ ရွင္းျပ ေပးပါမယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္အားလံုးေပါင္း (၈)ခုကို ရက္ ၁ဝဝ အတြင္းမွာ စတင္ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ရွိပါတယ္။
ေမး။ ။ ဝန္ႀကီးေျပာတဲ့ ရက္ေပါင္း ၁ဝဝ အတြင္း ျပဳျပင္ေျပာင္း
လဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြထဲက ပထမဆံုးတစ္ခုကို သိခ်င္ ပါတယ္။

ေျဖ။ ။ လုပ္ငန္းစဥ္ (၁)ကေတာ့ ေက်ာင္းအဆင့္တိုးျမႇင့္ဖြင့္
လွစ္ျခင္း ေဆာင္ရြက္မယ့္အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာ ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ အေျခခံပညာသင္ယူမႈ အခြင့္အလမ္းေတြ ပိုမိုရရွိလာေစေရးအတြက္ ေက်ာင္းအဆင့္တိုးျမႇင့္တာေတြနဲ႔ ေက်ာင္းအသစ္ဖြင့္လွစ္တာေတြကို လုပ္ေဆာင္သြားမွာျဖစ္ပါ တယ္။ မူလတန္းပညာသင္ယူၿပီးေျမာက္ဖို႔အတြက္ အေလးထားၿပီး ေက်ာင္းေနၿမဲႏႈန္း ျမင့္မားဖို႔၊ ေက်ာင္းထြက္ႏႈန္းေလ်ာ့က်ဖို႔ကို လည္း အဆင့္ဆင့္ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လာမယ့္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ပညာသင္ႏွစ္မွာ ေက်ာင္းအဆင့္တိုးျမႇင့္ေရး မူဝါဒေတြကိုေျဖေလွ်ာ့ၿပီး အမက၊ မူလြန္၊ အလက(ခြဲ)၊ အလက၊ အထက (ခြဲ)၊ အထက စတဲ့ အေျခခံပညာေက်ာင္းေပါင္း ၃၃၁၂ ေက်ာင္းကို ေက်ာင္းဖြင့္အမီ တိုးျမႇင့္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ ရက္ေပါင္း ၁ဝဝ စီမံခ်က္ကာလ
အတြင္းက ေဆာင္ရြက္သြားမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ နံပါတ္ (၂)အေၾကာင္းကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါ။
ေျဖ။ ။ လုပ္ငန္းစဥ္ (၂) အေနနဲ႔ကေတာ့ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး
သီတင္းပတ္ေဆာင္ရြက္မယ့္ အစီအစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးသီတင္းပတ္ လုပ္ငန္းစဥ္ကို ေမလ ၂၅ ရက္ေန႔ ကေန ၃၁ ရက္ေန႔အထိ သတ္မွတ္ေဆာင္ရြက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး သီတင္းပတ္လုပ္ငန္းစဥ္ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းက ေတာ့ သတ္မွတ္ၿပီးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွာ အေျခခံပညာမူလတန္း ပညာေရးကို မူလတန္းအရြယ္တိုင္း သင္ယူခြင့္ရရွိႏိုင္ဖို႔နဲ႔ မူလ တန္းပညာသင္ယူၿပီးေျမာက္ဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ကစတင္ၿပီးKG+12အေျခခံပညာေရးစနစ္အတြက္KGသင္႐ိုးသစ္အရ ဆရာ ကိုင္ စာအုပ္အသစ္အသံုးျပဳၿပီး စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီႏွစ္မွာစတဲ့ အသက္ ငါးႏွစ္အရြယ္ ေက်ာင္းစတက္ၾကမယ့္ ကေလးတိုင္း စနစ္သစKGတန္းမွာ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံသြား မွာျဖစ္ပါတယ္။ မသင္မေနရ KG အျဖစ္ သတ္မွတ္မထားပါဘူး။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြအတြက္ကိုလည္း တူညီဝတ္စံု(School Uniform)တစ္စံုစီ ေထာက္ပံ့ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။KG သင္႐ိုးအသစ္နဲ႔ ကာယ၊ ဉာဏဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္တဲ့ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မႈနဲ႔ သင္ၾကားပို႔ခ်သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေရးကို သင္ၾကားပို႔ခ်မွာ မဟုတ္ပါဘူး။Grade 2,3,4,5 အတန္းတက္ၾကမယ့္ အေျခခံပညာမူလတန္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအားလံုးအတြက္
ေက်ာင္းဝင္ေၾကးအပါအဝင္ မည္သည့္ ေငြေၾကးကိုမွ လက္ခံသြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ေက်ာင္းသံုးဖတ္စာအုပ္ေတြနဲ႔ ဗလာစာအုပ္ ေျခာက္အုပ္စီကို အခမဲ့ေပးေဝသြားမွာျဖစ္တဲ့အျပင္ တူညီေက်ာင္းဝတ္စံု တစ္စံုစီ ကိုလည္း အခမဲ့ေထာက္ပံ့ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလယ္တန္းနဲ႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြအားလံုးအတြက္ ကေတာ့ ေက်ာင္းသံုးဖတ္စာအုပ္ေတြကို အခမဲ့ ျဖန္႔ေဝေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေက်ာင္းလခ၊ မိဘဆရာအသင္းေၾကး၊ အားကစားေၾကး၊ စာေရးကိရိယာနဲ႔ စာၾကည့္တိုက္ေၾကးစတဲ့ မည္သည့္ ေငြေၾကးကိုမွ မေပးေဆာင္ေစရဘဲ လက္ေဆာင္ပစၥည္း လက္သင့္မခံတဲ့ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းအပ္ႏွံလာတဲ့ အတန္းလိုက္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူထံကျဖစ္ေစ၊ အားလံုးထံက ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ မိဘျပည္သူမ်ားထံကျဖစ္ေစ မည္သည့္အခေၾကးေငြ ကိုမွ မေကာက္ခံဖို႔အတြက္ တားျမစ္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိဘေတြအေနနဲ႔လည္း ေက်ာင္းအုပ္အပါအဝင္ ဆရာ ဆရာမေတြ၊ ဝန္ထမ္းေတြကို ေငြေၾကးနဲ႔ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေပးပို႔တာေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ ဒီပညာသင္ႏွစ္မွာ မိဘဆရာအသင္းေတြရဲ႕ ပူးေပါင္းပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈကေန ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ စာသင္ခန္းမွာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြအားလံုး စာတတ္ေအာင္သင္ေပးဖို႔ ေဆာင္ရြက္ သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ ဘဝ၊ ဉာဏဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္တဲ့ သင္ၾကားသင္ယူမႈေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနပါတယ္။ ဘဝရဲ႕ အေျခခံေကာင္းေပးတဲ့ ပညာေရး၊ အခ်က္အလက္ အေထာက္အထားနဲ႔ ကေလးရဲ႕ စဥ္းစားေတြးေခၚ ႏိုင္စြမ္းကိုအားေပးၿပီး အမွားကို မွန္ေအာင္ျပင္ေပး၊ မွန္တာကို ပိုေကာင္းေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ႏိုင္တဲ့ အေျခခံအုတ္ျမစ္ေကာင္းတဲ့ မူလတန္း ပညာေရးျဖစ္ေအာင္ အားနည္းခ်က္ေတြကိုျပဳျပင္ဖို႔ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ႀကိဳးပမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီလိုျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ဖို႔ စိန္ေခၚမႈေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ အနစ္နာခံၿပီး သင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ခ်က္အျပည့္ရွိတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းအုပ္ေတြနဲ႔ တာဝန္ရွိသူေတြအားလံုးက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို နားလည္ စာနာစိတ္အျပည့္နဲ႔ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းေအာင္၊ ေက်ာင္းတက္မွန္ေအာင္၊ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမွာ ေက်ာင္းသားအားလံုး စာတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို အားေပးျမႇင့္တင္ေပး ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေက်ာင္းစာသင္ခန္းထဲမွာ စာတတ္ေအာင္ သင္ရင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ စာေမးပြဲကို ေကာင္းမြန္စြာ ေျဖဆိုႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ စာေမးပြဲဆိုတာ ဘာလုပ္ဖို႔လဲ ေမးစရာရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းအုပ္နဲ႔ ဆရာ ဆရာမေတြ က ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမွာ တကယ္စာတတ္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္ သင္ေပးႏိုင္သလဲ၊ ေက်ာင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေတြ ဘယ္ေလာက္လုပ္ေပးႏိုင္သလဲ စိစစ္ အကဲျဖတ္ႏိုင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ 

ဆရာ ဆရာမရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္အရ ေက်ာင္းသား ဆရာအခ်ိဳး၊ ဒါမွမဟုတ္ ဆရာ ဆရာမကို မြမ္းမံသင္တန္း ေပးရမလား၊ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ဖို႔ အစီအစဥ္ေတြကို ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ၿပီး မိဘျပည္သူေတြ အားလံုးေမွ်ာ္လင့္တဲ့၊ လိုခ်င္ေတာင့္တ တဲ့၊ အရည္အေသြးရွိတဲ့ ပညာေရးကို စနစ္တက်အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက တကၠသိုလ္ေတြနဲ႔ TVETတို႔ဟာ ကမၻာနဲ႔ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အေရးႀကီး သလို အရည္အေသြးရွိတဲ့ ပညာေရးမွာ မူလတန္းပညာေရးဟာ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီမူလတန္းကေလးေတြကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေနတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ ရင့္က်က္မႈ၊ အေတြ႕အႀကံဳ၊ အရည္အေသြးျပည့္ဝမႈေတြကို ထိန္းသိမ္း ျမႇင့္တင္ေပးဖို႔ လိုအပ္သလို အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းျပ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အေသြးျမင့္မားဖို႔အတြက္ လုပ္ငန္းခြင္အႀကိဳသင္တန္းေတြ၊ လုပ္ငန္းခြင္ သင္တန္းေတြကို ဒီအေျပာင္းအလဲမွာ ဦးစားေပးအေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး ။ ။ ဆက္လက္ၿပီး ေက်ာင္းက်န္းမာေရးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့
ပညာေပးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြေရာ လုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ ရွိပါသလား။ 

ေျဖ ။ ။ မိဘဆရာအသင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနေတြ
ပူးေပါင္းၿပီး ေက်ာင္းပတ္ဝန္းက်င္ သန္႔ရွင္းေရး၊ ေက်ာင္းက်န္းမာေရးနဲ႔ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ရက္သတၱပတ္လုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္ရြက္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြ မွာ ေက်ာင္းသန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေရး၊ ေက်ာင္းက်န္းမာေရးနဲ႔ ေက်ာင္းသား
ေက်ာင္းသူေတြ အသိပညာဗဟုသုတဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေစေရးအတြက္ ဇြန္လ ၂ဝ ရက္ေန႔ကေန ဇူလိုင္လ ၉ ရက္အထိ ေက်ာင္းသန္႔ရွင္းေရး၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ရက္သတၱပတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါ တိုင္းေဒသ ႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာန ေတြပူးေပါင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ ဆရာ ဆရာမေတြ၊ မိဘျပည္သူေတြ၊ မိဘဆရာအသင္းေတြနဲ႔ လူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႕ေတြအားလံုး ပူးေပါင္းပါဝင္ေပးၾကဖို႔လည္း ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေမတၱာရပ္ခံ ပါတယ္။
ေက်ာင္းက်န္းမာေရးလုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ လက္ေဆးျခင္း ပညာေပး၊ တစ္ကိုယ္ေရသန္႔ရွင္းေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ အသိပညာေပး ေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ တစ္ဦးခ်င္း ကို က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ စစ္ေဆးျခင္း၊ ကာယေလ့က်င့္ခန္း ေတြ စုဖြဲ႕ေလ့က်င့္ေစျခင္းကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိမ္းလန္းစိုျပည္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ရာမွာေတာ့ သစ္ေတာဦးစီးဌာန၊ မိဘျပည္သူမ်ားနဲ႔ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း ေတြရဲ႕ အကူအညီကိုရယူၿပီး သစ္ပင္စိုက္တာ၊ ျပဳစုတာေတြကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားပါမယ္။ အသိပညာ ဗဟုသုတဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔ အတြက္ေတာ့ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာ ခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး သဘာဝေဘးအၲရာယ္ ကာကြယ္တာဆီးေရးလုပ္ငန္းေတြ ပညာေပးေဆာင္ရြက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူကုန္ကူးမႈအႏၱရာယ္ ကာကြယ္တားဆီးေရးနဲ႔ ယာဥ္ အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္လည္း အသိပညာေပး ေဟာေျပာပြဲေတြ ဆက္တိုက္က်င္းပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္သမား၊ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးနဲ႔ ျပည္သူ႔အင္အား ဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး အသက္ (၁ဝ)ႏွစ္ျပည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ျပားေတြ အလြယ္ တကူ ထုတ္ယူႏိုင္ေအာင္စီစဥ္ေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ ဆရာ ဆရာမေတြအပါအဝင္ ပညာေရးဝန္ထမ္းေတြ
အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြေရာ ရွိပါသလား။
ေျဖ ။ ။ ၿမိဳ႕ေပၚမွာရွိတဲ့ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္ (သို႔မဟုတ္)
ပုဂၢလိက ဘဏ္ေတြနဲ႔နီးတဲ့ ေက်ာင္းေတြအားလံုးက ဆရာ ဆရာမေတြ၊ စီမံအရာထမ္းအမႈထမ္းေတြရဲ႕ လစာေငြကို ဘဏ္စာရင္းကေန လႊဲေျပာင္းထုတ္ယူႏိုင္ေရးအတြက္ စီစဥ္ ေနပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ကေတာ့ အေျခခံပညာ ဆရာ ဆရာမ ေတြအတြက္ လစာထုတ္ယူၾကရာမွာ လမ္းစရိတ္မွ်ေဝ ကုန္က်ေနရတာ၊ သာေရးနာေရးေၾကးေတြ ေကာက္ခံေနျခင္း ကေန အၿငိမ္းစား ဆရာ ဆရာမေတြအတြက္ မွ်ေဝက်ခံေန ရတာေတြေၾကာင့္ လစာေငြအျပည့္အဝမရၾကတဲ့အတြက္ လစာေငြ အျပည့္အဝရရွိေအာင္ လုပ္ေပးရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။အဲဒါေၾကာင့္ ေနျပည္ေတာ္၊ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕ေပၚေတြမွာရွိတဲ့ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္(သို႔မဟုတ္) ပုဂၢလိကဘဏ္ေတြနဲ႔နီးတဲ့ အေျခခံပညာေက်ာင္း ၁၇ ေက်ာင္းနဲ႔ တကၠသိုလ္ေလးခုတို႔ မွာ လစာေငြကို ဘဏ္စာရင္းကေနလႊဲေျပာင္းထုတ္ယူႏိုင္ဖို႔ တစ္ဦးခ်င္း အေကာင့္ေတြ ဖြင့္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ပုဂၢလိကဘဏ္ျဖစ္တဲ့ ကေမၻာဇဘဏ္တို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းညိႇႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။
ေမး ။ ။ လုပ္ငန္းစဥ္ ေနာက္တစ္ခုက ပါရဂူဘြဲ႕သင္တန္း
တက္ေရာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ အစီအစဥ္ေတြရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဘယ္လို ဆရာ ဆရာမေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ထား တာလဲဆိုတာ သိပါရေစ။

ေျဖ ။ ။ ဝါရင့္ကထိက ဆရာ ဆရာမေတြအတြက္ ပါရဂူ
သင္တန္းအစီအစဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္သက္ရင့္၊ ဝါရင့္ တကၠသိုလ္ကထိက ဆရာ ဆရာမေတြအေနနဲ႔ အသက္အရြယ္ နဲ႔ တာဝန္ဝတၱရားေတြေၾကာင့္ ပံုမွန္ပါရဂူသင္တန္းေတြကို တက္ေရာက္ႏိုင္ျခင္းမရွိတဲ့အတြက္ ရာထူးတိုးရာမွာ ၾကန္႔ၾကာ မႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနတာကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ေတြကို လုပ္သက္မ်ားအရ စြမ္းေဆာင္ရည္ဆိုင္ရာ သုေတ သနစာတမ္းျပဳစုတင္သြင္း ဖတ္ၾကားျခင္းအားျဖင့္ ပါရဂူဘြဲ႕ သင္တန္းေတြကို တက္ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ ၁ဝ ႏွစ္ကေန သံုးႏွစ္ကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးၿပီး စီမံေဆာင္ရြက္ေနပါၿပီ။
ေမး ။ ။ နည္းပညာနဲ႔ သက္ေမြးပညာေလ့က်င့္ေရးဆိုင္ရာ
ေတြအတြက္ ဘယ္လိုစီမံကိန္းေတြ ေပၚထြက္လာႏိုင္ မလဲဆိုတာလည္း ေျပာျပေပးေစလိုပါတယ္။
ေျဖ ။ ။ နည္းပညာနဲ႔ သက္ေမြးပညာေရး၊ ေလ့က်င့္ေရး
ဆိုင္ရာ ေလ့လာသံုးသပ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး စီမံကိန္းေတြ ခ်မွတ္သြားဖို႔က ကြၽန္ေတာ္တို႔ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္ (၆) ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ပညာေရးဆံုးခန္းမတိုင္သူေတြ ကို ေလွ်ာ့ခ်ေရးနဲ႔ အလုပ္လက္မဲ့ေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါး မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ တိုင္းျပည္လုပ္အားစု တိုးျမႇင့္ေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အသားတင္ဝင္ေငြတိုးတက္ေရး စတာေတြမွာ နည္းပညာနဲ႔ သက္ေမြးပညာက အေရးပါတဲ့က႑ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒသလိုအပ္ခ်က္အတြက္ အေသးစားနဲ႔ အလတ္စားလုပ္ငန္း ေတြလုပ္ကိုင္ဖို႔ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သားေတြ၊ နိုင္ငံေတာ္လိုအပ္ခ်က္ အတြက္ စက္မႈဇုန္ေတြ၊ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ေတြမွာ ကြၽမ္းက်င္ လုပ္သားေတြ လိုအပ္ခ်က္စတာေတြကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး အႀကံျပဳတင္ျပျခင္းနဲ႔ စီမံကိန္းခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ျခင္းေတြ လုပ္ေဆာင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ရက္ေပါင္း ၁ဝဝ အတြင္းမွာ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕
သင္ၾကားပို႔ခ်မႈ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို အကဲျဖတ္သြားဖို႔ ရွိပါသလား။
ေျဖ ။ ။ အေျခခံပညာ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ၊ နည္းပညာႏွင့္
သက္ေမြးပညာေရးနဲ႔ သင္တန္းက႑ေတြအားလံုး မွာ ဆရာ ဆရာမေတြ အတန္းဝင္ေရာက္ပို႔ခ်မႈေတြကို စစ္ေဆး အကဲျဖတ္ျခင္း ျပဳလုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈ အရည္ အေသြးျမင့္မားမႈအတြက္ ဆရာ ဆရာမေတြ ေက်ာင္းတက္ မွန္ကန္ေရး၊ အတန္းဝင္ခ်ိန္ မွန္ကန္ေရး၊ ေနာက္က်မႈမရွိေစ ေရးကို မိဘျပည္သူေတြနဲ႔ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးတို႔ရဲ႕ အကဲျဖတ္ မႈနဲ႔ ေဆာင္ရြက္မွာျဖစ္ပါတယ္။

အဆင့္ျမင့္ပညာမွာေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ ရဲ႕ Assessment ေဆာင္ရြက္တာနဲ႔ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ပါေမာကၡေတြအဖြဲ႕နဲ႔ စစ္ေဆးတာကို ေဆာင္ရြက္မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါ့အျပင္ သင္ၾကားသင္ယူမႈဆိုင္ရာနဲ႔ သုေတသန လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ေဆာင္ရြက္မႈစတဲ့ အရည္အေသြးျမင့္မား ေရး၊ အရည္အေသြးအာမခံမႈအတြက္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအေန နဲ႔ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးသတ္မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။
ေမး ။ ။ ျမန္မာ့ပညာေရးကို အဆင့္ျမင့္မားလာဖို႔အတြက္
ရည္ရြယ္ထားတဲ့ Alternative ပညာေရးအေၾကာင္း ကိုလည္း သိလိုပါတယ္။
ေျဖ ။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အေျခခံပညာေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ
ေတြရဲ႕ ေက်ာင္းထြက္ႏႈန္းကမ်ားေနၿပီး အသားတင္ ေက်ာင္းေနႏႈန္းက နည္းပါးလ်က္ရွိတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လက္ရွိအေျခအေနမွာ အသက္ ငါးႏွစ္ကေန ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ ကေလး ၂ ဒသမ ၇ သန္းခန္႔ဟာ ေက်ာင္းဝင္ေရာက္မႈ မရွိသူေတြနဲ႔ ေက်ာင္းထြက္ေစာတဲ့ ကေလးေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အသက္ ၁၅ ႏွစ္နဲ႔အထက္ သက္ႀကီးစာမတတ္သူ ကလည္း ၃ ဒသမ ၅ သန္းခန္႔ရွိေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ကေလးေတြ၊ ေက်ာင္းကေန ေစာေစာ စီးစီး ထြက္သြားရသူေတြနဲ႔ စာမတတ္သူေတြအတြက္ ပိုမို ေကာင္းမြန္တဲ့ အနာဂတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ စာတတ္ ေျမာက္မႈ၊ ပညာေရးနဲ႔ အသိပညာကြၽမ္းက်င္မႈေတြ ကူညီ ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ လိုအပ္တာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္တဲ့ ဥပေဒ ပုဒ္မ (၂၉) ပုဒ္မခြဲ (ခ)နဲ႔အညီ ပညာသင္ယူမႈမၿပီးဆံုးမီ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ပညာသင္ယူမႈ ရပ္တန္႔ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ တဲ့ ပညာသင္ယူခြင့္တစ္ခုခု ျပန္လည္ရရွိေစဖို႔ လိုအပ္တဲ့ အစီအမံေတြထားရွိမယ့္စနစ္ကို Alternative Education လို႔သတ္မွတ္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
အစီအစဥ္ေတြကေတာ့ သက္ႀကီးစာတတ္ေျမာက္ေရး၊ လူတိုင္း စာတတ္ေျမာက္ေရးနဲ႔ စာဖတ္ရွိန္ျမႇင့္တင္ေရး၊ စဥ္ဆက္ပညာေရး၊ ဝင္ေငြတိုးပြားေရးနဲ႔ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာေရး၊ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ကေလးမ်ားအတြက္ ပညာေရး၊ တန္းညႇိပညာေရး၊ ရပ္ရြာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္နဲ႔ ရပ္ရြာပညာပေဒသာဌာန၊ ေရွးဦးကေလးသူငယ္ ျပဳစုေစာင့္ ေရွာက္ေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ ပညာေရးအစီအစဥ္၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ သတင္းအခ်က္အလက္နဲ႔ နည္းပညာအစီ အစဥ္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္ဆိုတာ နိဂံုးခ်ဳပ္တင္ျပလိုက္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment