Sunday, May 29, 2016

အပြားျမန္ေသာေဗဒါပင္မ်ားေၾကာင္႕ ေရေၾကာင္းသြားလာမႈအခက္အခဲျဖစ္္


The Mirror Daily's photo.
သတင္း-ဇာဏီ၊ ဓာတ္ပုံ-ဝင္းႀကိဳင္(ျပန္/ဆက္)
မိုးတစ္ၿဖိဳက္ ႏွစ္ၿဖိဳက္ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ဧရာဝတီတိုင္း ေဒသႀကီး ပုသိမ္ခ႐ိုင္ ေက်ာင္းကုန္းၿမိဳ႕ ဒါးကျမစ္အတြင္း ေဗဒါပင္မ်ား ပြားမ်ားလာၿပီး အနီးအနား ေက်းရြာမ်ားမွ ေစ်းဝယ္လာၾကေသာ စက္ေလွမ်ားမွာ သြားလာေရးအခက္ အခဲျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ေမ ၂၈ ရက္ နံနက္ပိုင္းက ခရီးသည္တင္ စက္ေလွ ႏွစ္စင္းမွာ ဒါးကျမစ္အတြင္း စက္ကုန္ဖြင့္ေမာင္းေနၾက ေသာ္လည္း မေရြ႕ႏိုင္ျဖစ္ေနၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ေစ်းဝယ္လာၾကေသာ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ စက္ေလွေမာင္းသူမ်ားမွာ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ကာ အခက္အခဲျဖစ္ၾကေၾကာင္း၊ မိုးကာလ၏ဒုကၡတစ္မ်ိဳးဟု ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာျပသည္။
ခရီးဆက္ပါ မေဗဒါ၊ ကိုယ့္ခရီးကို ကိုယ္ဆက္ပါ၊ ေဗဒါပ်ံအံကိုခဲ ပန္းပန္လ်က္ပဲ စသည္ျဖင့္ ေဗဒါစာခ်ိဳး၊ ေဗဒါကဗ်ာတို႔ကို စာဆိုတို႔က ေရးဖြဲ႕ခဲ့ၾကသည္။ ထင္ရွား ေသာ ကဗ်ာမွာ
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာျဖစ္သည္။ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီကား ဖ်ာပုံႏွင့္ရန္ကုန္အၾကား ျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ တြင္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေသာ ေဗဒါပင္တို႔အေပၚ ခံစား၍ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ဟန္တူသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီေရးဖြဲ႕ခဲ့ေသာ ေဗဒါမွာ ဘဲအုပ္က တစ္ရာႏွစ္ရာ မေဗဒါက တစ္ပင္တည္းျဖစ္ေနသည့္ဘဝ၊ အခက္အခဲ အက်ပ္ အတည္းၾကားတြင္ မေဗဒါက တစ္ပင္တည္း႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားရေသာ ဘဝကို ေဗဒါပင္ႏွင့္ တင္စားထား ျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္သစ္ေဗဒါမ်ားမွာ ထိုသို႔ မဟုတ္ေခ်။ အလြန္ပြားလြယ္ေသာ ေဗဒါပင္မ်ား မွာ အင္အားေကာင္းေနၿပီး လူတို႔ပင္အခက္အခဲ ျဖစ္လာရသည္။ သေရေခတၱရာေခတ္က ေသာင္စပ္ တြင္ ေရခပ္ေသာ ေဗဒါ ေဗဒါ နင့္ဘူးကို ဘယ္သူ ခ်ဲ႕ေျပာဟဲ့ ေဗဒါ မိေဗဒါကိုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ လူမႈဘဝနယ္ပယ္တြင္ ေဗဒါပင္အေၾကာင္း ဖြဲ႕ဆို ေသာ စာေပမ်ားမွာ မ်ားစြာရွိခဲ့သည္။
မ်က္ေမွာက္ကာလ ေဗဒါမ်ားမွာမူ အင္း၊ အိုင္၊ ေခ်ာင္း၊ ေျမာင္းႏွင့္ လူအေပါင္းတို႔အား စိုးမိုးအႏိုင္ ယူေနၿပီ။ ေဗဒါပင္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏မ်ဳိးရင္းအပင္ မဟုတ္ေခ်။ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေဗဒါပင္ေရာက္လာ သည္မွာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုကျဖစ္သည္။ ေရာက္ လာစက ထိုအပင္ကို ျပည္ႀကီးပန္းဟုေခၚသည္ဟု မွတ္သားဖူးသည္။ တ႐ုတ္အမ်ဳိးသားတစ္ဦးက အလွစိုက္ရန္ ယူလာျခင္းျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားဖူး သည္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွ ေရာက္လာၿပီးေနာက္ ျမစ္ျပင္ တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေပါက္ပြားလာသည္ကို ျမင္ေတြ႕ ရေသာအခ်ိန္တြင္ သေရေခတၱရာမွ မေဗဒါ၏ ေရဘူးႏွင့္တူေသာ အဖူးပါသျဖင့္ ေဗဒါပင္ဟု ေခၚေဝၚလိုက္ျခင္းျဖစ္မည္ဟု ယူဆရသည္။ ေဗဒါပင္ ၏ မူရင္းဇာတိမွာ ေတာင္အေမရိကမွျဖစ္သည္။
ေဗဒါပင္သည္ ယခုအခါ ေရရွိေသာေနရာတြင္ တစ္ပင္ေရာက္သည္ႏွင့္ ေရျပင္ျပည့္ ပြားမ်ား ေတာ့သည္။ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚတြင္လည္းေပါက္သည္။ အညာေဒသတြင္လည္းေပါက္သည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ တြင္လည္းေပါက္သည္။ မည္သည့္အရပ္၊ မည္သည့္ ရာသီမဆို အေပါက္အေရာက္ျမန္သည္။ မႏၲေလး ကၽြဲဆည္ကန္အတြင္း ေဗဒါပင္မ်ားျပည့္ေနသည္ကို ျမင္ဖူးသည္။ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕နယ္ အင္းေလးေဒသ တြင္ ေျခာက္ေသြ႕ရာသီေရာက္ရွိလာလွ်င္ ဘီလူး ေခ်ာင္းမွ ေရဝင္နည္းလာသျဖင့္ ကန္ေရမ်က္ႏွာျပင္ နိမ့္က်လာသည္။ အင္းေလးကန္ေျမာက္ဘက္ ေဒသအေခၚ ေျမာက္အင္းဘက္ရွိ ေက်းရြာမ်ား တစ္ဝိုက္တြင္ ေဗဒါပင္မ်ား ဘီလူးေခ်ာင္းအတြင္း ေရာက္သြားၿပီး ပိတ္ဆို႔ေလ့ရွိသည္။ တုန္ဟုန္း တံတားေအာက္မွ ျဖတ္သန္းသြားလာေနေသာ စက္ေလွမ်ားထံမွ အလွဴခံကာ ရရွိေငြျဖင့္ ေဗဒါပင္ မ်ားဆယ္ယူျခင္းလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ၾကေသာ္လည္း ေဗဒါပင္ပိတ္ဆို႔မႈမွာေလ်ာ့မက်ဘဲ ပိုမိုတိုးပြားလာ ေၾကာင္း ေဒသခံတို႔ကေျပာသည္။ စံကား၊ အင္းတန္း စသည့္ ေက်းရြာအုပ္စုမ်ားတြင္ ေဗဒါပင္ မ်ား ကိုယ္ထူကိုယ္ထဆယ္ယူျခင္းကို ေရွးယခင္က ထက္ ပိုမိုျပဳလုပ္ေနရေၾကာင္း ေဒသခံရြာသားမ်ားက ေျပာသည္။
ေဗဒါပင္မ်ားအား ျမစ္၊ ေခ်ာင္း၊ အင္း၊ အိုင္မ်ားမွာ တစ္ပင္စ၊ ႏွစ္ပင္စေတြ႕စက မည္သူမွ် ဂ႐ုမျပဳမိၾကေခ်။ တစ္စတစ္စႏွင့္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ လာေသာအခါ ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရ မ်ားျပားလာၿပီး ရွင္းမရလင္းမရျဖစ္ကာ အင္း၊ အိုင္၊ ေခ်ာင္း၊ ေျမာင္း မ်ား ပ်က္စီးျခင္း၊ လူတို႔သြားလာမႈခက္ခဲျခင္းတို႔ကို သတိျပဳရမည္ျဖစ္ၿပီး ပြားမ်ားလြယ္ေသာ ေဗဒါပင္ မ်ားကို လူတို႔အတြက္အက်ဳိးရွိေအာင္ မည္သို႔ အသုံးခ်ရမည္ကို ေလ့လာရမည္ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment