Sunday, May 1, 2016

တိမ္ျမဳပ္မႈမရွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွွိေသးေသာ ပ်ဥ္ေထာင္ရြာမွ ျမန္မာ႕ေၾကးသြန္းလုပ္ငန္း


The Mirror Daily's photo.
မာန္သစ္ၿငိမ္း
(ေရွးေဟာင္းသုေတသန)
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေက်ာက္ေခတ္၊ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္ ကာလတို႔ အစဥ္အဆက္ ထြန္းကားခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္သည့္အျပင္ ေၾကးေခတ္ႏွင့္သံေခတ္တို႔မွ ကုန္ၾကမ္း ပစၥည္းမ်ားကို ယေန႔တိုင္ အသံုးျပဳေနၾကဆဲျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယဥ္ေက်းမႈအႏုလက္ရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘုရားမတင္၊ နတ္မတင္ လူတြင္ပန္း(၁ဝ)မ်ဳိးဟု ရွိခဲ့ေပသည္။
ထိုပန္း(၁ဝ)မ်ဳိးထဲတြင္မွ ပန္းတဥ္းပညာသည္ ေက်ာက္ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း ေၾကးေခတ္ဟု ေခၚဆိုေသာ ေခတ္ကာလတြင္ ေပၚထြန္းလာေသာ လုပ္ငန္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္ သည္။ ေၾကးေခတ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ သံေခတ္ထြန္းကားလာ ၿပီး သံေခတ္သည္ တျဖည္းျဖည္းတိုးတက္ထြန္းကားလာသည္မွာ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္အထိ လုပ္ငန္းေပါင္း မ်ားစြာကို အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပး၍ လုပ္ကိုင္ေနၾကၿပီျဖစ္ သည္။
ေရွးအခါက သံကိုအဓိကထားလုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ ၾကသည့္လုပ္ငန္းကို ပန္းပဲပညာဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳလာ ၾကသည္။ ပန္းပဲလုပ္ငန္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရး အတြက္ လက္နက္မ်ား၊ အိမ္တြင္းသံုးလက္နက္ႏွင့္ ပစၥည္း ကိရိယာမ်ား၊ လယ္ယာသံုးကိရိယာတန္ဆာပလာမ်ား၊ လြန္စြာအသံုးဝင္ေသာ လက္နက္မ်ားႏွင့္ ပစၥည္းကိရိယာ မ်ားကို ထုတ္လုပ္ေပးျခင္းေၾကာင့္ ပန္းပဲလုပ္ငန္းကို အသိအမွတ္ျပဳလာၾကသည္။
ထိ႔ုျပင္ သံကိုအရည္က်ဳိ ပံုသြန္းေလာင္းသည့္ ပန္းပဲအတတ္ပညာကို ယခုအခ်ိန္တြင္ ၫႊန္ျပရန္ ခက္ခဲ လ်က္ရွိပါသည္။ ယခုအခါတြင္ သံကိုအရည္က်ဳိၿပီး အ႐ုပ္သြန္းေလာင္းခဲ့ေသာ ပန္းပဲဆရာႀကီးမ်ား၏ လက္ရာ ကိုမူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ စမ္းေခ်ာင္းရပ္ ကိုးထပ္ႀကီးဘုရားႏွင့္ မႏၲေလးေတာင္တို႔တြင္ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါ ေသးသည္။ ထိုကဲ့သို႔ သံကိုအရည္က်ဳိ၍ အ႐ုပ္မ်ားကို သြန္းေလာင္းျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ ေၾကးကိုအရည္က်ဳိ၍ ဘုရား ပံုေတာ္စသည္ျဖင့္ ပစၥည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ပံုသြန္းေလာင္းေန ေသာ ပန္းတဥ္းပညာရွင္မ်ားကိုသာ လူသိမ်ားလ်က္ ရွိသည္။
ပုဂံေခတ္တြင္ ပန္းတဥ္းလုပ္ငန္းတည္းဟူေသာ ေၾကးကိုအရည္က်ဳိ၍ ပံုသြန္းေလာင္းသည့္ အတတ္ပညာ သည္ ယေန႔ေခတ္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ တမၸဝတီရပ္ ေၾကးသြန္း လုပ္ငန္းထိတိုင္ေအာင္ မတိမ္ေကာမပေပ်ာက္ဘဲ ေရရွည္ တည္တံ့လ်က္ရွိေနသည္။ ေၾကးထည္အမ်ဳိးမ်ဳိးျပဳလုပ္ေသာ လုပ္ငန္းရပ္ကို ပန္းတဥ္းအတတ္ဟု အင္းဝေခတ္က ေရးသား၍ ယခုအခါတြင္ ပဒင္းဟုသာ ႏႈတ္ေျပာမ်ားၾက သည္။ အသံေျပာင္းလဲမႈအရ ပန္းတည္းမွ ပန္းတဥ္းသို႔ လည္းေကာင္း၊ ထိုမွစကားေျပာသံ ပဒင္းသို႔ ေျပာင္းလဲ ေခၚေဝၚလာခဲ့သည္။
ပန္းတည္း သို႔မဟုတ္ ပန္းတဥ္းသည္ ေၾကးလုပ္ငန္းကို ေဖာ္ျပေၾကာင္း မွတ္သားႏိုင္ပါသည္။ ပန္းတဥ္းကို ပန္းတ်န္ဟုေခၚေၾကာင္း အခ်ဳိ႕ကဆိုၾကပါသည္။ '' ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ ပန္းတဥ္းပညာ သို႔မဟုတ္ ပန္းတ်န္ပညာကို ေရွးကမွတ္ခဲ့ၾကေသာ ေၾကးနီ၊ ေၾကးဝါလုပ္ငန္း၊ ယခုအခါ ပဒင္းလုပ္ငန္းဟူ၍ ေခၚေၾကာင္း ေဖာ္ျပၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေၾကးသြန္းလုပ္ငန္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေလ့လာခဲ့ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္း ျပည္ခ႐ုိင္ သဲကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ဆင္ၿမီးဆြဲၿမိဳ႕ သေႏၶပင္အုပ္စု ပ်ဥ္ေထာင္ရြာရွိ ေၾကးသြန္းပစၥည္းမ်ား ျပဳလုပ္သည့္ေနရာသို႔ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ပါသည္။ ယင္းရြာရွိ ဦးေရႊသီး-ေဒၚညြန္႔ရီမိသားစု ေၾကးသြန္းလုပ္ငန္းမွ ဘုရားလွဴဒါန္း ေသာ ေၾကးေခါင္းေလာင္းငယ္၊ စည္းႏွင့္လင္းကြင္းငယ္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေနမႈကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ထိုပစၥည္းမ်ား လုပ္ကိုင္ရာတြင္ ကုန္ၾကမ္းမ်ားအျဖစ္ ဇင့္ႏွင့္ေၾကး၊ တစ္ခါ တစ္ရံ သတၱဳစပ္တို႔ကိုပါ ထည့္သြင္းအရည္က်ဳိေလ့ရွိသည္။ ေၾကးသြန္းရန္က်ဳိခ်က္မႈအတြက္ မီးကို ၁၅ဝဝ ဒီဂရီ ရေအာင္အတြက္ အခ်ိန္အဆညႇိ၍ ဖားဖိုကိုသာ အသံုးျပဳ ေၾကာင္း ျမင္ေတြ႕ရသည္။
က်ဳိခ်က္၍ရရွိလာေသာ ေၾကးရည္တို႔ကို ပံုသြင္း ထားေသာ စည္း(သို႔မဟုတ္)လင္းကြင္းငယ္ ပံုစံခြက္ထဲသို႔ ေလာင္းထည့္ၿပီး ေအးခဲေသာအခါမွသာ ထိုပံုစံခြက္ငယ္ ထဲမွထုတ္ယူၿပီး သန္႔စင္မူကို ျပဳလုပ္ရသည္။ အသံသာ ေစရန္အတြက္ ေၾကးကိုလိုအပ္ေသာ အေနအထားအတိုင္း အေခ်ာကိုင္မႈလုပ္ငန္းကို ထပ္မံလုပ္ကိုင္ၾကရပါသည္။ သို႔မွသာ အရည္အေသြးျပည့္ဝေသာ စည္းႏွင့္လင္ကြင္း တို႔ကို ရရွိမည္ျဖစ္သည္။
စည္းႏွင့္လင္းကြင္းငယ္မ်ား ေၾကးက်ဳိပံု သြန္းေလာင္းအေခ်ာကိုင္ေနပံု
ဆက္လက္၍ ယင္းရြာတြင္ပင္ ဦးတင္ေဌးေနအိမ္ရွိ ခ်ိန္ခြင္လုပ္ငန္းႏွင့္ ဦးဝင္းႏိုင္ေနအိမ္ရွိ အကၤ်ီခ်ဳပ္လုပ္ရာ တြင္ ေကာ္သုတ္တံအျဖစ္အသံုးျပဳေသာ ေၾကးေကာ္သုတ္ တံႏွင့္ စုတ္ထိုး(တက္တူး)ရာတြင္ ယခင္အသံုးျပဳေသာ စုတ္ထိုးတံ၊ ႏြားႏွာေခါင္းကြင္းတို႔ကို ေတြ႕ျမင္ေလ့လာ ခဲ့သည္။ ဦးသိန္းထြန္းေနအိမ္သို႔ သြားေရာက္ေလ့လာ ရာတြင္ ေၾကးစည္လုပ္ရန္အတြက္ ေၾကးႏွင့္အျခားသတၱဳမ်ား ေရာေႏွာက်ဳိခ်က္ေနမႈကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါသည္။ ထို႔ျပင္ က်ဳိခ်က္ၿပီးရရွိလာေသာ ေရာစပ္ေၾကးတံုးငယ္မ်ားအား သံလံုခြက္ရွည္တြင္ ထည့္ၿပီး အျပင္မွရႊံ႕ေျမကို (၂)လက္မ ထုခန္႔မံၿပီး မီးဖိုထဲတြင္ ၁၅ဝဝ ဒီဂရီခန္႔ျဖင့္ မီးဖုတ္ ႀကိဳခ်က္ေၾကာင္း လုပ္ေဆာင္ေနမႈမ်ားအရ သိရွိရပါသည္။
စုတ္ထိုးတံ၊ ႏြားႏွာေခါင္းကြင္း၊ ေကာ္သုတ္တံ
က်ဳိခ်က္ရရွိလာေသာ ေၾကးရည္တို႔ကို ပံုစံခြက္ အတြင္းေလာင္းထည့္ၿပီး ေၾကးစည္ပံုစံအၾကမ္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသည္။ ေၾကးစည္ပံုၾကမ္းအနားမ်ား ထက္ရွေနမႈ ကို တံစဥ္းျဖင့္ ကိုယ္ထည္တစ္ခုလံုးအား ညီၫြတ္မႈရွိေအာင္ ပြတ္တိုက္ၾကရပါသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ေၾကးေရာင္ ေတာက္ပေစရန္အတြက္ အျပင္မွအလႊာၾကမ္းအား ေလးသံျဖင့္ အထူးတလည္ျပဳလုပ္ထားေသာ ထက္ေသာ ေဆာက္သြားကဲ့သို႔ အရာျဖင့္ပြတ္တိုက္ေပးျခင္းျဖင့္ ေၾကးစည္မ်က္ႏွာျပင္မွ အလႊာမ်ားမွာ ေၾကးမႈန္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲၿပီး အဝါေရာင္ဝင္းလက္ေတာက္ပေသာ ေၾကးစည္ေကာင္းတစ္ခုကို ရရွိပါသည္။ ဆက္လက္ၿပီး ေၾကးစည္၏ထိပ္ပိုင္းအား ႀကိဳးတပ္အသံုးျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ အေပါက္ေဖာက္ျခင္းလုပ္ငန္းအဆင့္သို႔ ပို႔ေဆာင္ၿပီးပါက ေရာင္းတမ္းဝင္ေသာ ေၾကးစည္ေကာင္းတစ္ခုကိုရရွိ သည္။
ေၾကးစည္ေကာင္းတစ္ခုရရွိရန္ အေခ်ာကိုင္ေနပံု
ပ်ဥ္ေထာင္ရြာရွိ ေၾကးသြန္းလုပ္ငန္းအမ်ားစုမွာ ဘိုးဘြား အစဥ္အဆက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္သည္။ ေၾကးသြန္းပစၥည္းမ်ားကို ျပည္ၿမိဳ႕ႏွင့္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တို႔သို႔ လည္းေကာင္း၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏သို႔လည္းေကာင္းတင္ပို႔ ေၾကာင္း၊ ကုန္ၾကမ္းမ်ားကို ရန္ကုန္မွလည္းေကာင္း၊ ျပည္ၿမိဳ႕ရွိဆိုင္ မ်ားမွလည္းေကာင္း ဝယ္ယူမႈရွိၾကသည္။ ယခုအခါတြင္ ေၾကးသြန္းပစၥည္းမ်ားကို မွာယူသူရွိမွသာ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိ ေတာ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေၾကးသြန္းပစၥည္းသံုးစြဲမႈမွာ သိသိသာသာက်ဆင္းလာ ေၾကာင္းကို စီးပြားေရးေစ်းကြက္အရ သိရွိလာႏိုင္သကဲ့သို႔ ျမန္မာ့ပန္းတဥ္းပညာရပ္ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ လုပ္ကိုင္ မႈ နည္းပါးလာေသာေၾကာင့္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ လုပ္ကိုင္မႈနည္းပါးလာရျခင္းမွာ ေၾကးပစၥည္း ကုန္ၾကမ္း ဝယ္ရေသာ ေစ်းျမင့္တက္လာေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ ေပသည္။ ေၾကးနည္းနည္းႏွင့္ အျခားသတၱဳစပ္ပစၥည္းမ်ား ေရာစပ္သံုးစြဲရသျဖင့္လည္း ျမန္မာတို႔၏ ေၾကးသြန္းပစၥည္း တန္ဖိုးေလ်ာ့က်လာေပသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ပ်ဥ္ေထာင္ရြာမွ ျမန္မာ့ေၾကးသြန္း လုပ္ငန္းသည္ ေရွးယခင္ကတည္းက ယခုအခ်ိန္အထိ ဆက္လက္တည္ရွိၿပီး လုပ္ကိုင္ေနၾကေသးသည္ကို ေတြ႕ရွိ ရျခင္းေၾကာင့္ မတိမ္ေကာ မပေပ်ာက္ေသးေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့ပန္း(၁ဝ)မ်ဳိးထဲမွ ပန္းတဥ္းပညာရပ္သည္ ျမန္မာတြင္သာမက ကမၻာကပင္ အံ့ၾသရေသာ ပညာရပ္ တစ္ခုပင္ျဖစ္ခဲ့သည္ကို မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္းႀကီး၊ သာယာဝတီမင္းေခါင္းေလာင္းႀကီး စသည္တို႔ႏွင့္ မဟာ ျမတ္မုနိ စသည့္ ဆင္းတုေတာ္တို႔က သက္ေသခံလ်က္ ရွိေနသည္။
ထိုသို႔ ပ်ဥ္ေထာင္ရြာမွ ျမန္မာ့ေၾကးသြန္းလုပ္ငန္း မွသည္ ကမၻာသို႔တိုင္ေအာင္သိရွိၿပီး ျပည္ပဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္ေလ့လာႏိုင္ပါက ျမန္မာ့ပန္းတဥ္းပညာရပ္သည္ မည္သည့္အခါမွ တိမ္ေကာပေပ်ာက္မႈ မရွိႏိုင္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ ႐ုိးရာပညာရပ္တစ္ခုအေနျဖင့္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ။

No comments:

Post a Comment