Wednesday, February 3, 2016

BRT Lite စနစ္ျဖင့္ ဘတ္စ္ကားေျပးဆြဲမႈ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၉ ရက္တြင္ စတင္မည္



The Mirror Daily's photo.
ရန္ကုန္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂

BRT Lite စနစ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဘတ္စ္ကားေျပးဆြဲမႈကုိ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၉ ရက္တြင္ စတင္ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယေန႔ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕႐ံုး၌ ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွ သိရသည္။

BRT Lite စနစ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ဘတ္စ္ကားေျပးဆြဲမႈ စတင္စမ္းသပ္ေျပးဆြဲႏုိင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိရာတြင္ လာမည့္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၇ ရက္တြင္ စမ္းသပ္လမ္းေၾကာင္း၌ ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ၿပီး ေဖေဖာ္ဝါရီ ၉ ရက္မွ စတင္ကာ လမ္းေၾကာင္း (၁)ျဖစ္သည့္ ေထာက္ၾကန္႔လမ္းဆံုမွ ျပည္လမ္းအတုိင္းေမာင္းႏွင္ကာ (၈) မုိင္၊ လွည္းတန္း၊ ေျမနီကုန္း၊ ျပည္လမ္းႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းဆံုမွ တစ္ဆင့္ အလံျပဘုရားလမ္း၊ ဗဟန္း (၃) လမ္းမွတ္တုိင္၊ ကုကၠိဳင္း၊ ေခ်ာ္တြင္းကုန္းမွတ္တုိင္တို႔ကိုျဖတ္သန္း၍ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းအတုိင္း ေမာင္းႏွင္ကာ (၈) မိုင္ လမ္းဆံုမွတစ္ဆင့္ ျပည္လမ္းေပၚသို႔ ျပန္လည္ခ်ိတ္ဆက္၍ ေထာက္ၾကန္႔လမ္းဆံုသို႔ ျပန္လည္ေပါင္းဆံုမည့္ ခရီးစဥ္ကို စတင္ေျပးဆြဲမည္ဟု သိရသည္။

အဆိုပါ လမ္းေၾကာင္း(၁)ကို ယာဥ္အသစ္ ၁၈ စီး ျဖင့္ စတင္ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ၿပီး လစာျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ခန္႔အပ္ထားကာ ၿပိဳင္ေမာင္း၊ လုေမာင္းျခင္းမရွိေစဘဲ BRT Lite စနစ္ႏွင့္အညီ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရမႈ၊ ေဘးကင္းမႈ၊ သက္ေသာင့္သက္သာရွိမႈ၊ ေငြ အေၾကြကိုင္ေဆာင္ရန္မလိုအပ္ဘဲ ႏုိင္ငံတကာတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ ကတ္ျဖတ္စနစ္ျဖင့္ ယာဥ္စီးခေပးေခ်စနစ္တို႔ကို က်င့္သံုးသြားမည္ဟု ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကားအမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီလီမိတက္ဥကၠ႒ ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။

''ႏုိင္ငံတကာမွာလို သီးသန္႔လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုနဲ႔ ေျပးဆြဲတဲ့ BRT စနစ္ကို ပီပီျပင္ျပင္သြားႏုိင္ဖို႔အတြက္ ဒါက ေျခလွမ္းအစပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ BRT Lite စနစ္ကိုလုပ္ရတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က လိုအပ္ခ်က္ရွိခဲ့တဲ့ ဘတ္စ္ကားေလာကစနစ္ကို ျပင္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးစနစ္ေတြအရ BRT စနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ အသင့္ေတာ္ဆံုးပါပဲ။ သီးသန္႔လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ သြားလာၿပီး တကယ္ကို ဝန္ေဆာင္မႈ၊ အဘက္ဘက္က ေကာင္းမြန္ စိတ္ခ်ရတဲ့စနစ္ေတြနဲ႔ဆုိရင္ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ဟာ ပီျပင္လာမွာျဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္ကလည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ေနတာေတြကို နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ေဆာင္ရြက္သြားမယ္ဆုိရင္ အမ်ားျပည္သူ အားထားတဲ့ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ျဖစ္လာမွာပါ။ BRT စနစ္ စစ္စစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္တဲ့အထိ တျဖည္းျဖည္းလုပ္ေဆာင္သြားရမွာပါ''ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ရွင္းျပသည္။

စတင္ေျပးဆဲြသြားမည့္ လမ္းေၾကာင္း(၁)အျပင္ ေဖေဖာ္ဝါရီလကုန္တြင္ ျပည္ပမွ ကားသစ္ အစီး ၄ဝ ထပ္မံေရာက္ရွိလာမည္ျဖစ္ရာ အဆိုပါကားသစ္မ်ား ထပ္မံေရာက္ရွိလာပါက လမ္းေၾကာင္း(၂)ျဖစ္သည့္ ကမၻာေအး ဘုရားလမ္းကို အေျချပဳေျပးဆြဲမည့္ခရီးစဥ္ကို စတင္ေျပးဆြဲသြားမည္ဟု သိရသည္။ လမ္းေၾကာင္း(၂)ခရီးစဥ္မွာ ေထာက္ၾကန္႔လမ္းဆံုမွ ၈ မုိင္အထိ၊ ယင္းမွ နဝေဒး႐ုပ္ရွင္႐ံု၊ ေခ်ာ္တြင္းကုန္းမွတ္တုိင္မ်ားကို ျဖတ္သန္းကာ ကမၻာေအး ဘုရားလမ္းအတုိင္းေမာင္းႏွင္ရန္ ေရႊဂံုတုိင္၊ ဗဟန္း ၃ လမ္းမွတ္တုိင္တို႔ကိုျဖတ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းႏွင့္ ဆူးေလ ဘုရားလမ္းဆံု၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ ပန္းဆိုးတန္းမွတ္တုိင္ကိုျဖတ္ရန္ ဗိုလ္တေထာင္ဘုရားလမ္း၊ ဗိုလ္တေထာင္ဘုရားလမ္းဆံုမွ တစ္ဆင့္ ကမ္းနားလမ္းအတုိင္းေမာင္းႏွင္ကာ ကမ္းနားလမ္းႏွင့္ ဘုန္းႀကီးလမ္း လမ္းဆံုတို႔မွတစ္ဆင့္ ျပည္လမ္းမႀကီးေပၚသို႔ ျပန္လည္ဆက္သြယ္ကာ ျပည္လမ္းအတုိင္း ေျမနီကုန္း၊ လွည္းတန္း၊ ၈ မုိင္တို႔ကို ျဖတ္သန္းၿပီး ေထာက္ၾကန္႔လမ္းဆံုသို႔ ေမာင္းႏွင္မည့္ ခရီးစဥ္ကို စတင္ေျပးဆြဲမည္ဟု သိရသည္။
အဆိုပါ ဘတ္စ္ကားခရီးစဥ္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေျပးဆြဲရာတြင္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားထားရွိ မည္မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံတကာသံုး ကတ္စနစ္ျဖင့္ ယာဥ္ေပၚအတက္တြင္ ယာဥ္စီးနင္းခ စက္တြင္ပိုင္းျဖတ္သြားသည့္ စနစ္ကို က်င့္သံုးသြားမည္ ျဖစ္သည္။

''ဒီကတ္စနစ္ဟာ စင္ကာပူမွာ သံုးေနတဲ့ စနစ္လိုပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ကတ္ကို Any Pay Card လို႔ အမည္ေပးထားပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘတ္စ္ကားမွာ သာမက ရထား၊ ေစ်းဝယ္တဲ့ေနရာေတြမွာ ဒီကတ္နဲ႔ အသံုးျပဳလို႔ရတဲ့အထိကို ရည္မွန္းထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔အေနနဲ႔ ကတ္ဖိုးေကာက္ခံမွာမဟုတ္ဘဲ ယာဥ္စီးနင္းခအျဖစ္ ေငြျဖည့္ၿပီး စီးနင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စစခ်င္းမွာ ဒီစနစ္နဲ႔ ကြၽမ္းဝင္မႈရွိေအာင္ ပညာေပးေဆာင္ရြက္တာေတြ လုပ္ပါမယ္။ ေနရာတုိင္းမွာ ေငြျဖည့္ႏုိင္တဲ့စက္ေတြ ထားရွိသြားမယ့္အစီအစဥ္ေတြ ရွိပါတယ္။ တန္းစီတဲ့စနစ္နဲ႔ ဘတ္စ္ကားေပၚတက္ၿပီး စီးနင္းခကို ကားေပၚက စက္မွာ ကပ္လိုက္႐ံုနဲ႔ ယာဥ္စီးခ ၃ဝဝ က်ပ္ကို ပိုင္းျဖတ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္အားျဖင့္လည္း စကၠန္႔ပိုင္းေလးပဲ ရွိပါတယ္။ ကားေပၚအတက္ ညာဘက္အျခမ္းမွာ တပ္ဆင္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆင္းကေတာ့ ေနာက္က ဆင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာလိုေတာ့ အတက္၊ အဆင္း ကတ္ျဖတ္စရာမလိုပါဘူး။ ပံုေသယာဥ္စီးခ သတ္မွတ္ ထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အတက္မွာပဲ လုပ္ေဆာင္ရမွာပါ။ ယာဥ္စီးခကလည္း တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕နဲ႔ ရန္ကုန္ ဘတ္စ္ကားအမ်ားပိုင္ကုမၸဏီက သတ္မွတ္ထားတဲ့ ယာဥ္စီးခပါပဲ''ဟု BRT Lite စနစ္ျဖင့္ ဘတ္စ္ကားအေျချပဳ သီးသန္႔အျမန္ယာဥ္လုိင္းတြင္ အသံုးျပဳသြားမည့္ ကတ္စနစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ လုပ္ငန္းတင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ Integrated Smart Solutions ကုမၸဏီမွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေက်ာ္ေဇယ်က ရွင္းျပသည္။

ယင္းသို႔ ဘတ္စ္ကားေျပးဆြဲရန္အတြက္ သီးသန္႔ယာဥ္ရပ္မွတ္တုိင္မ်ားကိုလည္း တည္ေဆာက္ၿပီးၿပီျဖစ္ၿပီး မွတ္တုိင္မ်ားတြင္ အဆုိပါကတ္စနစ္အသံုးျပဳပံု၊ ဘတ္စ္ ကားေျပးဆြဲမည့္ လမ္းေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ားကို ေဖာ္ျပေပးထားကာ BRT Lite စနစ္ ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းအတြက္ ယာဥ္ရပ္မွတ္တိုင္ေပါင္း ၃၇ ခု တည္ေဆာက္ထားရွိ ေပးထားသည္ဟု သိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑တြင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းပိုင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို စုစည္းကာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဆာင္ရြက္လာခဲ့ၿပီး ခရီးသည္တင္ယာဥ္မဟုတ္သည့္ ယာဥ္မ်ားျဖင့္လည္း ေျပးဆြဲမႈမ်ားရွိခဲ့သည္။ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈေပးသည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ အားနည္းခ်က္မ်ားစြာရွိခဲ့ၿပီး အစိုးရမွ ေဆာင္ရြက္ေပး ႏုိင္ခဲ့ျခင္းမရွိဘဲ ပုဂၢလိကတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း ယာဥ္မ်ားကိုသာအားကိုးခဲ့ရ၍ ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းမ်ားလည္း စနစ္က်မႈမရွိကာ ခရီးစဥ္တူညီေနမႈမ်ား၊ လမ္းေၾကာင္း ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ားလည္း ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္ဟု သိရသည္။ ယင္းအျပင္ စည္းကမ္းပိုင္းဆုိင္ရာမ်ား၊ ၿပိဳင္ေမာင္း၊ လုေမာင္းျခင္းႏွင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ရပ္တန္႔ျခင္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈတစ္ခုအသြင္မဟုတ္ဘဲ ဝင္ေငြရွာေဖြမႈဆုိင္ရာ အဓိကလမ္းေၾကာင္းတစ္ခုအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနရျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အားနည္းခ်က္မ်ားစြာရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ ယင္းသို႔ေသာ အေျခအေနမွ စည္းကမ္းတက် သီးသန္႔ယာဥ္ လမ္းေၾကာျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ေျပးဆြဲမည့္ BRT Lite စနစ္မွ အျခားယာဥ္မ်ား ဝင္ေရာက္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ျခင္းမျပဳႏုိင္သည့္ သီးသန္႔ယာဥ္ေၾကာ၊ သီးသန္႔မွတ္တိုင္မ်ားျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာတြင္ က်င့္သံုးေနေသာ BRT စနစ္ စစ္စစ္ပံုစံအထိေရာက္ရွိေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္ရန္ လာမည့္အစိုးရသစ္ကိုလည္း ဆက္လက္တင္ျပသြားမည္ဟု အဆိုပါသတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွ သိရသည္။
(ဆုႏွင္းလဲ့)

No comments:

Post a Comment