Monday, February 29, 2016

သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆုံ)ႏွင့္အတူ တုိးတက္ေျပာင္းလဲလာေတာ့မည့္ ဘီလူးကြ်န္း



ေရာ္ဘာျပားမ်ားကို ဝါးလုံးလွ်ဳိၿပီး ေရွ႕တစ္ဦး၊ ေနာက္တစ္ဦးထမ္းကာ ဒယိမ္းဒယိုင္ျဖင့္ စက္ေလွဆိပ္သို႔ ဆင္းလာသူမ်ား၊ ပစၥည္းထုပ္မ်ားကို ဦးေခါင္းေပၚတြင္ရြက္ကာ ခႏၶာကိုယ္ကိုထိန္းၿပီး ကေလးငယ္ကိုခါးထစ္ခြင္လ်က္ တစ္လွမ္းခ်င္း  ကမ္းစပ္စက္ေလွေပၚသို႔ ဆင္းသက္လာသူမ်ားကို ဘီလူးကြၽန္း ကေညႇာ္ရြာဆိပ္ကမ္း၌ ေန႔စဥ္ရင္ေမာဖြယ္ရာ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ သူတို႔ေရွ႕၌ မာန္ဟုန္ျပင္းျပင္းႏွင့္ စီးဆင္းေနေသာ သံလြင္ျမစ္ကို စက္ေလွျဖင့္ သည္းထိတ္ရင္ဖို ျဖတ္သန္း ရဦးမည္။ လိႈင္းေလထန္ၿပီး ေရစီးသန္ေသာ သံလြင္ျမစ္ကို အသက္စြန္႔ျဖတ္သန္းကာ ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ ေန႔စဥ္ သြားေရာက္ေနရေသာ ဘီလူးကြၽန္း(ေခ်ာင္းဆုံၿမိဳ႕နယ္)ေန ျပည္သူမ်ားဘဝ အခက္အခဲမ်ားက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ့ၿပီ။
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးက ေရတစ္တန္၊ ကုန္းတစ္တန္၊ လွ်ပ္စစ္မီးလည္းမရွိ၊  လူငယ္မ်ားအတြက္  တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္မ်ားမရွိ၊ ဘဝေတြႏုံခ်ာခဲ့သည္။ အနာဂတ္ေတြ မႈန္ဝါးခဲ့သည္။   ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေနာက္က်ခဲ့သည့္  ဘီလူးကြၽန္း (ေခ်ာင္းဆုံၿမိဳ႕နယ္)အတြက္    သံလြင္ျမစ္ကိုျဖတ္ၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ႏွင့္    ဆက္စပ္ေပးမည့္   သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆုံ)ကို တည္ေဆာက္ေပးရန္ ႏိုင္ငံေတာ္က စီစဥ္ ေပးခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္က မြန္ျပည္နယ္သို႔ လာေရာက္ခဲ့ သည့္ခရီးစဥ္တြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေနာက္က်ေနခဲ့ေသာ ဘီလူးကြၽန္း အား တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းမႈမ်ားရရွိေစရန္ သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆုံ)ကို  တည္ေဆာက္ေပးရန္  လမ္းညႊန္ခဲ့သည္။
သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆုံ)ကို တည္ေဆာက္ေပးေတာ့ မည္ဟူေသာသတင္းက    ဘီလူးကြၽန္းတစ္ကြၽန္းလုံးရွိ ျပည္သူမ်ားထံ ေမႊးပ်ံ႕စြာေရာက္ခဲ့ေလသည္။ ဝမ္းသာပီတိ ျဖစ္စရာ၊ ၾကက္သီးေမြးညင္းထစရာေကာင္းေသာ၊ မေမွ်ာ္ လင့္ထားေသာသတင္းပင္။ လူႀကီးလူငယ္အားလုံး ေပ်ာ္ၾက သလို မြန္ျပည္နယ္တစ္ခုလုံးလည္း  မဂၤလာသတင္းျဖစ္ သည္။ မြန္ျပည္နယ္တြင္ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၁ဝ ၿမိဳ႕နယ္ေက်ာ္ ပါဝင္တည္ရွိေနရာ ဘီလူးကြၽန္း(ေခ်ာင္းဆုံ)ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခု တည္းသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျဖင့္ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း သြားလာ၍မရဘဲ သံလြင္ျမစ္ျခားၿပီး သီးျခားတည္ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ တစ္စိတ္တစ္ဝမ္းတည္းအစည္းအတား မရွိ ေပါင္းစည္းရပ္တည္ႏိုင္ေတာ့မည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ အတူလက္တြဲေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေတာ့မည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ လမ္းညႊန္ခ်က္ရသည္ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန    တံတားဦးစီးဌာနက  သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆုံ)တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္စြမ္းေလ့လာမႈမ်ားကို အဆင့္ဆင့္ျပဳလုပ္ခဲ့ သည္။ ကနဦးအေနျဖင့္ လမ္းအူေၾကာင္းေရြးခ်ယ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ကာ အျဖစ္ႏိုင္ဆုံးႏွင့္ အေကာင္းဆုံးလမ္းေၾကာင္း ေျမေနရာအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး တည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
''တံတားတည္ေဆာက္ေရးအတြက္     ပထမလမ္း အူေၾကာင္းေရြးခ်ယ္မႈ ငါးခုထဲကမွ အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အသင့္ ေလ်ာ္ဆုံးတစ္ခု   ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး   ဘီလူးကြၽန္းဘက္ျခမ္း ကေညႇာ္ရြာနဲ႔ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ဘက္ျခမ္း   က်ဳိက္မုပြန္အရပ္ တို႔ကို  ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္ဖို႔  ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၈ ရက္မွာ  ပႏၷက္တင္မဂၤလာ အခမ္းအနားျပဳလုပ္ကာ     စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့တာျဖစ္ ပါတယ္''ဟု တံတားဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးႏွင့္ သံလြင္ တံတား(ေခ်ာင္းဆုံ) စီမံကိန္းတာဝန္ခံ ဦးသိန္းျမင့္မြန္က ေျပာသည္။
တံတားတည္ေဆာက္ေနသည့္    လုပ္ငန္းခြင္မ်ား ျမင္ေတြ႕ရျခင္းေၾကာင့္     ဘီလူးကြၽန္းေနျပည္သူမ်ား အားတက္ခဲ့ၾကသည္။ မိမိတို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမွ်ာ္လင့္ ခဲ့ၾကေသာ အိပ္မက္မ်ား လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေပၚ လာေတာ့မည္ဟုေတြးကာ  ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ၾကသည္။  တံတား တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕မ်ားကလည္း စက္ယႏၲရားအင္အား၊ အလုပ္သမားအင္အားတို႔ျဖင့္ ေန႔ေရာညပါ လုပ္ကိုင္ၾကရာ ယခုအခါ သံလြင္ျမစ္ေပၚတြင္ တံတားတိုင္မ်ား ေပၚထြက္ လာၿပီျဖစ္သည္။  အခ်ဳိ႕တံတားတိုင္မ်ားက  ၿပီးစီးေနၿပီး အခ်ဳိ႕တံတားတိုင္မ်ားက တည္ေဆာက္ဆဲ၊ ျမစ္လယ္တြင္ ေရနက္ၿပီး   ေရစီးသန္ေသာေၾကာင့္    ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား၊ စက္ယႏၲရားႀကီးမ်ားအကူအညီျဖင့္ ခက္ခက္ခဲခဲေဆာင္ရြက္ ရသည္။ အႏၲရာယ္မ်ားေသာ၊ ခက္ခဲေသာ လုပ္ငန္းခြင္မ်ား ျဖစ္သည္။
သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆုံ)၏    တံတားအရွည္မွာ ၅၂ဝ၃ ဒသမ ၄ ေပရွွိၿပီး တံတားခန္းဖြင့္ဖြဲ႕စည္းပုံမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္ကမ္းတြင္ Steel Plate Girder    မီတာ ၃ဝ တစ္ခန္း၊ Steel Box Girder   မီတာ ၆ဝ သုံးခန္း၊ Main Steel Truss  ေလးခန္း၊ ေခ်ာင္းဆုံဘက္ကမ္းတြင္  Steel Box Girder  မီတာ ၆ဝ အက်ယ္ ၁၄ ခန္းျဖစ္ သည္။ တံတားခ်ဥ္းကပ္လမ္းမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္ကမ္း တြင္ ၇၅၇ ေပရွိၿပီး ေခ်ာင္းဆုံဘက္ကမ္းတြင္ ၁၆၉၈ဝ ေပရွိရာ   ခ်ဥ္းကပ္လမ္းအရွည္   ၁၇၇၃၇ ေပ (၃ မိုင္ ၂ ဒသမ ၇၅ ဖာလုံ)ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဘီလူးကြၽန္းတြင္ ယခင္က ကားတစ္စီးသာသာခန္႔အက်ယ္ေမာင္းႏွင္၍ရေသာ ကတၱရာခင္း ကြၽန္းပတ္လမ္း ရွိသည္။ ယခုအခါ ကြၽန္းပတ္လမ္းကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ႏွစ္စီး ေခ်ာင္ခ်ိစြာေမာင္းႏွင္သြားလာ၍ရေသာ ကတၱရာ လမ္းအျဖစ္ တိုးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ယခု သံလြင္ တံတား (ေခ်ာင္းဆုံ)၏ ကေညႇာ္ရြာဘက္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမွာ  ဘီလူးကြၽန္း   ကြၽန္းပတ္လမ္းႏွင့္  သြားေရာက္ထိစပ္မည္ ျဖစ္ရာ ကားလမ္းကြန္ရက္မွာ တစ္ကြၽန္းလုံး ခ်ိတ္ဆက္မိၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕သို႔  မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ေမာင္းႏွင္သြားေရာက္ ႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ တစ္ႏိုင္ငံ လုံးသို႔ သြားေရာက္ႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္ရာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ ေရး ပြင့္လန္းသြားေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ ေမာ္လၿမိဳင္ ၿမိဳ႕မွ သံျဖဴဇရပ္၊ ဘုရားသုံးဆူကားလမ္းအတိုင္း ထိုင္း နယ္စပ္အထိပင္  ခရီးဆန္႔ႏိုင္မည္ျဖစ္ရာ  ဘီလူးကြၽန္းေန ျပည္သူမ်ား၏ အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားက ေဝျဖာလ်က္ ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆုံ)ကို သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ၿပီးစီးရန္ တံတားအထူးအဖြဲ႕(၄)ႏွင့္ တံတားအထူးအဖြဲ႕(၁)တို႔ ပူးတြဲၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနသျဖင့္ တံတားတည္ေဆာက္ ေရးလုပ္ငန္းမ်ား အင္အားျပည့္ ဖိဖိစီးစီးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေလာေလာဆယ္တြင္ ေမာ္လၿမိဳင္ ဘက္ျခမ္းတြင္   ကုန္းေပၚတံတားတိုင္မ်ား   ၿပီးစီးေနၿပီး ေရလယ္တိုင္ငါးတိုင္လည္း ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္သည္။ တံတား တိုင္ အုတ္ျမစ္ခ်မႈမ်ား လုပ္ကိုင္ေနရာ လာမည့္မတ္လ ကုန္တြင္ က်န္ေရလယ္တိုင္မ်ား၏ ဘိုးပိုင္အုတ္ျမစ္လုပ္ငန္း မ်ား အၿပီးေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ေလာေလာဆယ္ တြင္ တံတားတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ၿပီးစီးေနၿပီကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။
သံလြင္ျမစ္က ေရစီးသန္သည္။ မိုးတြင္းကာလတြင္ ေရျပည့္ၿပီး ေရစီးၾကမ္းသျဖင့္ တံတားတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ခက္ခဲစြာလုပ္ကိုင္ရသည္။ ေရယာဥ္ႀကီး မ်ား၊  ကရိန္းမ်ား၊  စက္ယႏၲရားႀကီးမ်ား  အကူအညီျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရသည္။   ဘိုးပုိင္ႏွင့္  အုတ္ျမစ္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ရာတြင္ ေက်ာက္လႊာမ်ား မာေက်ာသည့္အတြက္ ေမွ်ာ္မွန္းသည္ထက္ ပိုမိုအခ်ိန္ယူၿပီး တူးခဲ့ရသည္။ ေျမျပင္ တြင္ တံတားတိုင္မ်ားတည္ေဆာက္ရျခင္းထက္ သံလြင္ျမစ္ ကဲ့သို႔ ေရစီးၾကမ္းၿပီး ေရနက္ေသာျမစ္မ်ားတြင္ ဘိုးပိုင္ လုပ္ငန္း၊ အုတ္ျမစ္လုပ္ငန္းမ်ားက ပိုမိုခက္ခဲစြာ လုပ္ကိုင္ ရသျဖင့္  မလြယ္ကူ၊  လုပ္ငန္းခြင္အႏၲရာယ္မျဖစ္ေစရန္ လည္း ဂ႐ုျပဳရသည္။ လုပ္ငန္းမ်ားၿပီးစီးရန္လည္း အင္အား ျပည့္ လုပ္ကိုင္ရသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ သံလြင္ျမစ္ေပၚ၌ ေရယာဥ္ႏွင့္ စက္ယႏၲရားႀကီးမ်ား၊ ေဆာက္လက္စတံတား တိုင္မ်ား၊ တံတားထိပ္မ်ားေပၚတြင္ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေနၾက ေသာ   အလုပ္သမားမ်ားျဖင့္   လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျမင္ကြင္း မ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။
''တံတားႀကီး  တျဖည္းျဖည္းနဲ႔  ႐ုပ္လုံးေပၚလာတာ နဲ႔အမွ် ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘဝ အေျခအေနေတြ ေျပာင္းလဲေတာ့ မယ္ဆိုတာ ေတြးမိတယ္။ တံတားႀကီး ၿပီးစီးသြားရင္ အခုလို ဆိပ္ကမ္းမွာ  စက္ေလွေပၚ ကုန္တင္ကုန္ခ်အလုပ္ ေတြ ရွိေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ တံတားေပၚကေနၿပီး ကားေတြ နဲ႕ တင္ပို႔မွာဆိုေတာ့ စရိတ္လည္းသက္သာ၊ အခ်ိန္လည္း မကုန္ေတာ့ဘူးေပါ့၊   ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း   ဒီထက္ပိုမို ေကာင္းမြန္တဲ့  အလုပ္အကိုင္ေျပာင္းၿပီး လုပ္ကိုင္ဖို႔ စဥ္းစား ထားပါတယ္''ဟု   ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕   က်ဳိက္မုပြန္ဆိပ္ကမ္းမွ ကုန္တင္ကုန္ခ် အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္ ဦးတင္ဝင္းက သူ႔အနာဂတ္ကို ေျပာျပသည္။ တံတားႀကီးတည္ေဆာက္ လိုက္သျဖင့္   လက္ရွိအလုပ္အကိုင္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြား မည္ကို စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္းမရွိဘဲ အနာဂတ္တြင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ ေသာ  အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား  ေပၚထြက္လာ မည္ဟု ေတြးေမွ်ာ္ရင္း ေက်နပ္ေနသူျဖစ္သည္။
သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆုံ)၏ တံတားအမ်ဳိးအစားမွာ တံတားအုတ္ျမစ္ႏွင့္ တံတားေအာက္ထည္သည္ သံကူကြန္ ကရစ္ျဖစ္ၿပီး  တံတားအေပၚထည္မွာ  သံမဏိသံေပါင္ တံတားျဖစ္သည္။ တံတားသံေပါင္မ်ားကို ဂ်ပန္နည္းပညာ ျဖင့္  ျပည္တြင္း၌  ထုတ္လုပ္တပ္ဆင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ တံတားေပၚ၌ ႏွစ္လမ္းသြားကားလမ္းအက်ယ္ ၂၈ ေပ၊ လူသြားလမ္းအက်ယ္  တစ္ဖက္လွ်င္ သံုးေပ သံုးလက္မ၊ ေရးလမ္းကင္းလြတ္အက်ယ္ ၄၂၆ ေပ၊ ေရလမ္း ကင္းလြတ္အျမင့္ (အျမင့္ဆုံးေရအမွတ္) ၄၆ ေပျဖစ္သည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ မုပြန္ရပ္ကြက္ႏွင့္ ဘီလူးကြၽန္း(ေခ်ာင္းဆုံ ၿမိဳ႕နယ္)ကေညႇာ္ရြာတို႔ကို   ဆက္စပ္ကာ  တံတားတည္ ေဆာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တြင္ မူလေငြလုံးေငြရင္း ခြင့္ျပဳရန္ပုံေငြက်ပ္ ၁ဝ၇ဝ၇ သန္း ရရွိခဲ့ၿပီး    ျဖည့္စြက္ျပည္ေထာင္စု   ရန္ပုံေငြက်ပ္သန္း  ၁ဝဝဝဝ  ႏွင့္  ျပည္နယ္ရန္ပုံေငြက်ပ္သန္း ၃၂၉ဝ ရရွိကာ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား    ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္ သည္။  ေလာေလာဆယ္တြင္  ေရလယ္တိုင္ သုံးတိုင္ႏွင့္ ေခ်ာင္းဆုံဘက္ကမ္းတြင္    တံတားတိုင္ရွစ္တိုင္တို႔၏ ဘိုးပိုင္အုတ္ျမစ္လုပ္ငန္းမ်ား   ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္သလို ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္ကမ္း၌      တံတားတိုင္သုံးတိုင္ႏွင့္ ေခ်ာင္းဆုံဘက္ကမ္းတိုင္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္သည္။
မၾကာမီက လာေရာက္ခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ႀကီး ဦးသိန္းစိန္၏ ေမာ္လၿမိဳင္ခရီးစဥ္တြင္ သံလြင္ တံတား(ေခ်ာင္းဆုံ)တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈခဲ့ၿပီး  သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း  ၿပီးစီး ေရးတိုက္တြန္းခဲ့သည္။ တံတားတည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္း ကို  တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေနေသာ  အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ားကလည္း   ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား လုပ္ကိုင္ေနၾကသျဖင့္ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ၿပီးစီးမည္ ျဖစ္သည္။   ေခ်ာင္းဆုံၿမိဳ႕နယ္မွ   ျပည္သူမ်ားကလည္း သံလြင္ျမစ္ကို   စက္ေလွမ်ားျဖင့္ျဖတ္ကူးတိုင္း    သူတို႔ အတြက္    တည္ေဆာက္ေနေသာ     သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆုံ) လုပ္ငန္းမ်ားကို ၾကည္ႏူးဝမ္းသာစိတ္ျဖင့္ ေငးေမာၾကည့္႐ႈေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ သူတို႔ အနာဂတ္ဘဝ မ်ား လွပျမႇင့္တင္ေပးမည့္တံတားပင္။
ယခုအခါ ဘီလူးကြၽန္း ကေညႇာ္ရြာဘက္ရွိ တံတား ခ်ဥ္းကပ္လမ္းကိုလည္း တစ္ၿပိဳင္တည္းေဖာက္လုပ္လ်က္ ရွိသည္။ ေျမႀကီးဖို႔ျခင္း၊ တာေပါင္ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေခ်ာင္းကူး၊ ေျမာင္းကူးတံတားမ်ား     ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ကို    လမ္းပိုင္း အလိုက္ခြဲကာ   ေန႔ေရာညပါ  ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမ်ားကို ကတၱရာခင္းၿပီးသည္အထိ ဆက္တိုက္ လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိရာ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ကပ္လ်က္ရွိေသာ ကေညႇာ္ရြာသည္လည္း တံတားၿပီးစီးပါက အခ်ိန္တိုအတြင္း ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕အလား     တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမည္ျဖစ္သလို ဘီလူးကြၽန္းတစ္ကြၽန္းလုံးရွိ ေက်းရြာမ်ား အလ်င္အျမန္ တိုးတက္လာမည္ျဖစ္သည္။
ဘီလူးကြၽန္း(ေခ်ာင္းဆုံၿမိဳ႕နယ္)သည္     လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားလည္း   ရရွိေနၿပီျဖစ္သည့္အျပင္  ကတၱရာ ခင္းကားလမ္းကလည္း    ဘီလူးကြၽန္းတစ္ကြၽန္းလုံးသို႔ ျဖန္႔ၾကက္သြားလာႏိုင္ၿပီျဖစ္ရာ သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆုံ)ၿပီးစီးပါက သံလြင္ျမစ္ပိုင္းျခားထားမႈေၾကာင့္ အထီးက်န္ျဖစ္ ခဲ့ရေသာကာလမ်ား လြန္ေျမာက္ကာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေဝစည္လာ ေတာ့မည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။

သတင္းေဆာင္းပါး-ေ၀ယံဦး၊ဓာတ္ပုံ-ေကဇင္၊ေဆာက္လုပ္ေရး

No comments:

Post a Comment