Sunday, February 28, 2016

မိတီၳလာကန္ကူးတံတားသစ္ႀကီး မတ္လတြင္ၿပီးစီးမည္


The Mirror Daily's photo.
မိတီၳလာၿမိဳ႕သည္ ခ႐ုိင္ၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္ၿပီး မိတီၳလာ၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး၊ ျမင္းၿခံ၊ ေတာင္ႀကီးသြားကားလမ္း ငါးလမ္းဆုံၿမိဳ႕ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိတီၳလာ ၿမိဳ႕တြင္ ခရီးသည္တင္ကား၊ ကုန္တင္ကား၊ ကုမၸဏီကား၊ ၁ဝ ဘီးကား၊ ၁၂ ဘီးကား၊ တြဲကားမ်ားႏွင့္ ဘုရားဖူးကားမ်ား၊ ကိုယ္ပုိင္ ကားမ်ား ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းသြားလာေနၾကသည္။ ယခုအခါ ကားစီးေရတုိးလာသျဖင့္ ေန႔စဥ္ကားလမ္း ငါးလမ္းတြင္ ကားမ်ား အဆက္မျပတ္ ျဖတ္သန္းသြားလာေနၾကသည္။
မိတီၳလာၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕မေလးရပ္ကြက္ႏွင့္ နန္းေတာ္ကုန္းရပ္ကြက္သို႔ ဆက္သြယ္ထားေသာ မိတီၳလာ-ေက်ာက္ပန္းေတာင္းသြား ကန္ကူးတံတားရွိသည္။ ကန္ကူးတံတားမွာ ဖဆပလေခတ္က ေဘလီတံတားျဖစ္သည္။ မဆလေခတ္တြင္ ေခတ္မီကြန္ကရစ္တံတား ျဖစ္သည္။ ကန္ကူးတံတားမွာ ေပ၂ဝဝ အရွည္၊ အက်ယ္ ၂၄ ဒသမ ၇ ေပႏွင့္ ႏွစ္လမ္းသြား ကန္ကူးတံတားႀကီးျဖစ္သည္။ ကန္ကူးတံတား အေနာက္ဘက္တြင္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမွာ ေပ ၆၆ဝ ျဖစ္သည္။
မိတီၳလာကန္ကူးတံတား အေနာက္ဘက္ တြင္ အထက(၁)ေက်ာင္းရွိၿပီး ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ၄ဝဝဝ ေက်ာ္ ပညာသင္ၾကား လ်က္ရွိသည္။ ေက်ာင္းဆင္း ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ တြင္ တံတားေပၚ၌ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ မ်ား၏ စက္ဘီး၊ ဆုိင္ကယ္၊ ကားမ်ားျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ေနသည့္အျပင္ ယာဥ္ အႏၲရာယ္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ေခတ္ႏွင့္အညီ ကားမ်ားလည္း တုိးပြားလာသည္။ တံတား ေပၚတြင္ ကားမ်ဳိးစုံ ေန႔ေရာညပါ ျဖတ္သန္း ေနၾကသျဖင့္ မိတီၳလာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ မ်ားက တံတားသစ္တစ္စင္း တည္ေဆာက္ေပးရန္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပေတာင္းဆုိခဲ့ရာ လႊတ္ေတာ္မွ ကန္ကူးတံတားသစ္တစ္စင္း ေဆာက္လုပ္ရန္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။
မိတီၳလာကန္ကူး တံတားသစ္ႀကီးကုိ လက္ရွိ မူလတံတားေတာင္ဘက္တြင္ တံတား သစ္ႀကီးတစ္စင္းတည္ေဆာက္ရန္ တံတား ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း စီမံကိန္းအထူးအဖြဲ႕ (၁၄)က တာဝန္ယူ၍ မူလတံတားေတာင္ ဘက္တြင္ကပ္လ်က္ ကန္ကူးတံတားအေဟာင္းႏွင့္ ကန္ကူးတံတားအသစ္တုိ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး တံတားေပၚတြင္ ယာဥ္သြားလမ္းအက်ယ္ ၄၈ ေပ က်ယ္ဝန္းၿပီး ေလးလမ္းသြားအျဖစ္ အသုံးျပဳႏုိင္ကာ တံတားခံႏုိင္ဝန္တန္ (၆ဝ) ျဖစ္သည္။ မိတီၳလာကန္ကူးတံတားသစ္ႀကီး၏ တံတားအရွည္မွာ ေပ ၈ဝဝ ရွိၿပီး ခန္းဖြင့္မွာ ေပ ၁ဝဝ အက်ယ္ရွိသည္။ တံတားအက်ယ္မွာ ယာဥ္သြားလမ္း ၄၈ ေပ ေလးလမ္းသြား (မူလႏွစ္လမ္းသြား) လူသြားလမ္းတစ္ဖက္ ေျခာက္ေပစီျဖစ္သည္။
ကန္ကူးတံတားသစ္ႀကီးကို ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ ၁ ရက္က စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ တံတားအမ်ဳိးအစားမွာ အုတ္ျမစ္ MINI BORE PILE၊ ကုိယ္ထည္သံကူကြန္ကရစ္ တုိင္ေပၚတြင္ RC GIRDER+PC GIRDER+ PLATE GIRDER ျဖစ္သည္။ တံတားခံႏုိင္ ဝန္ AASHTO(HS-20) ယာဥ္တစ္စီးခ်င္း တန္ ၆ဝ ျဖစ္သည္။ ကန္ကူးတံတားသစ္ကို ေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းအထူးအဖြဲ႕ (၁၄)က တာဝန္ယူတည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ ၁၁ ရက္တြင္ ယာဥ္မ်ားျဖတ္သန္းအသုံးျပဳခဲ့သည္။
မူလကန္ကူးတံတားေတာင္ဘက္တြင္ ကပ္လ်က္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ကန္ကူး တံတား သစ္ႀကီးၿပီးသည့္ေနာက္ ကန္ကူး တံတားေဟာင္းေနရာတြင္ ကန္ကူးတံတားသစ္ ႀကီးကုိလည္း ဆက္လက္တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိသည္။ မိတီၳလာကန္ကူး တံတားသစ္ႀကီးကုိ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန တံတားဦးစီးဌာန အထူးအဖြဲ႕(၄) မႏၲေလးၿမိဳ႕က တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္လ်က္ရွိသည္။ တံတားတုိးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာလက စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။
ယခုအခါ တံတားလုပ္ငန္း မ်ား ၉ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းၿပီစီးေနၿပီျဖစ္သည္။ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းလည္း ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ၿပီး တံတားေပၚကတၱရာခင္းရန္ႏွင့္ လက္ရန္းမ်ားတပ္ဆင္ရန္သာ က်န္ေတာ့သည္။
မိတီၳလာကန္ကူးတံတားတိုးခ်ဲ႕ျခင္းလုပ္ငန္းတစ္ခုလုံး၏ ကုန္က်ေငြမွာ ေငြက်ပ္ သန္းေပါင္း ၂၇ဝဝ ျဖစ္သည္။ ကန္ကူးတံတားသစ္ႀကီးကုိ ငါးလအတြင္းအၿပီးတည္ ေဆာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ကန္ကူးတံတားသစ္ႀကီးကုိ မတ္လအတြင္း ၿပီးစီးမည္ျဖစ္၍ ယာဥ္သြားလာမႈအတြက္ အသုံးျပဳႏုိင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
မိတီၳလာကန္ကူးတံတားသစ္ႀကီး ၿပီးစီးသြားပါက အရွည္ေပ ၈ဝဝ အသြားႏွစ္လမ္း အျပန္ႏွစ္လမ္း ေလးလမ္းသြားတံတားႀကီးေပၚ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာျဖင့္ သြားလာႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ မိတီၳလာကန္ကူးတံတားႀကီးမွာ စြယ္ေတာ္ရြက္ကဲ့သို႔ ႏွစ္လႊာေပါင္းမွ တံတားတစ္စင္းျဖစ္သည္။
ဒါ့အျပင္ယာဥ္မ်ားလြယ္ကူ အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ျဖတ္သန္း သြားလာႏုိင္ၿပီး ကုန္စီကူးသန္းမႈလည္း လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာ ကူးသန္းႏုိင္မည္ျဖစ္သျဖင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအတြက္ မ်ားစြာအသုံးဝင္မည့္တံတားသစ္ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း ဝမ္းသာဂုဏ္ယူစြာေရးသားတင္ျပလုိက္ပါသည္။
တင္လိႈင္(မိတီၳလာ)

No comments:

Post a Comment