ေန႔မြန္းလြဲပိုင္းပင္ေရာက္ေနၿပီ။ ႐ုတ္တရက္ဝင္လာေသာဖုန္းေၾကာင့္ ဆိုင္းမဆင့္ဗံုမဆင့္ ခရီးသြားဖို႔ရာက အေၾကာင္းဖန္လာျပန္သည္။ မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီး ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕သို႔သြားရန္ လယ္ေဝးဘူတာကို ညေန ၃ နာရီခြဲ ေရာက္မွျဖစ္မည္ဟုဆိုလိိုက္ေသးသည္။ ခ်က္ခ်င္းအိမ္ျပန္ကာ ခရီးေဆာင္ အိတ္ထဲ ေတြ႕သမွ်အဝတ္အစားမ်ားထည့္ကာ ေနပူပူ လယ္ေဝးဘူတာသို႔ ဆိုင္ကယ္ကို အျမန္ေမာင္းကာ ထြက္ခဲ့ရေတာ့သည္။ သာဝတၳိၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္းမွ လယ္ေဝးၿမိဳ႕သို႔သြားသည့္ လမ္းေဟာင္းအတိုင္း ခြဲထြက္သြားခဲ့ၿပီး လမ္းၾကမ္း လြန္း၍ ခရီးမွာထင္သေလာက္မေပါက္ျဖစ္ေနျပန္သည္။ ယခုလမ္းအတုိင္းသာ ဆက္သြားေနမည္ဆိုလွ်င္ လယ္ေဝးဘူတာကို သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္းေရာက္ ေတာ့မည္မဟုတ္။ သို႔ႏွင့္ပင္ ေအလာၿမိဳ႕ကို သြားသည့္လမ္းဆံုအေရာက္ ေနျပည္ေတာ္မွ ေလဆိပ္သို႔သြားရာလမ္းကို ျဖတ္တက္ကာခရီးဆက္ရျပန္သည္။
လမ္းေကာင္းလြန္းသည့္အတြက္ အခ်ိန္သိပ္မၾကာလုိက္္။ လယ္ေဝးၿမိဳ႕ သို႔ေရာက္ၿပီး ဘူတာေရာက္ေအာင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ရသည့္ ခရီးမွာ လည္းမနီးလွေပ။ လယ္ေဝးဘူတာအေရာက္ပါလာသည့္ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို အပ္ႏွံဖို႔ အနီးရွိအိမ္မ်ားကို အကူအညီေတာင္းရျပန္သည္။ ေဒသခံမ်ားကေတာ့ ဆိုင္ကယ္အပ္ႏွံခေပး၍အပ္လို႔ရသည္ဟုဆိုေသာ္လည္း အမွန္တကယ္တြင္ေတာ့ အေျပာေကာင္း၍လားမသိ ေက်ာင္းဆရာမမ်ားေနသည့္အိမ္တြင္ ပိုက္ဆံ တစ္ျပားမွ်မေပးရဘဲ အပ္ႏွံႏိုင္ခဲ့သည္။ အခ်ိန္ကိုက္ပင္ ဘူူတာေရာက္သည္ႏွင့္ ပ်ဥ္မနား-ေတာင္တြင္းႀကီး ေလာ္ကယ္ရထားဆိုက္ေရာက္လာခ်ိန္ လက္မွတ္ ျဖတ္ၿပီး အျမန္ပင္တက္လိုက္ရေသာ္လည္း ထိုင္စရာေနရာကမရွိ။ ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္မ်ားက ျပည့္က်ပ္လ်က္ေတြ႕ရသည္။
ေနကပူပူ ရထားတြဲေပၚကေနထြက္ေပၚလာသည့္ အနံ႔ အသက္မ်ဳိးစံုက ေခါင္းပင္ေနာက္လာေပၿပီ။ ငါးပိ၊ ငါးေျခာက္၊ ကုန္အမယ္မ်ိဳးစံုႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္မ်ားမွထြက္ လာေသာ ေခြၽးနံ႔တို႔မွာသင္းလႈိင္ေနသည္။ အခက္ေတာ့ ေတြ႕ၿပီ။ ထိုင္စရာသာမရလွ်င္ ေတာင္တြင္းအထိကို အေတာ္ကို ဒုကၡခံၿပီးသြားရေတာ့မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ခံုလြတ္ မ်ားရွိေနသည့္ တြဲထိန္းထံခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အဆင္ေျပေအာင္ ေျပာဆိုမွ ထိုင္ခံုေနရာရရွိကာ ကိုယ္ႏွင့္အတူလိုက္ပါလာ သူႏွစ္ဦးပါေနရာမ်ားရရွိခဲ့၍ သက္သာရာရေတာ့သည္။
ယခုစီးနင္းသည့္ေလာ္ကယ္ရထားမွာ ေတာင္တြင္းႀကီးသို႔ထြက္ခြာသည့္ေနာက္ဆံုးရထားျဖစ္၍လည္း ခရီးသည္မ်ားျပည့္က်ပ္ေနၿပီး အထုပ္အပိုးတင္စရာက စင္္္မပါ။ ပါလာသမွ်ေသာ အထုပ္အပိုးမ်ားကို အဆင္ေျပသလို ပင္ဆင့္ကဲထပ္ကာစီးနင္းၾကျခင္းျဖစ္သည့္အျပင္ ဘူတာ တစ္ခုေရာက္တိုင္း ေရာက္တိုင္း ေတာထြက္ကုန္မ်ားကို ပစ္၍တင္ၾကျခင္းေၾကာင့္ မနည္းကိုလြတ္ေအာင္ေရွာင္ၾကရ သည္ကို ေတြ႕ရွိရေလသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ၁ဝ ႏွစ္ပိုင္းေလာက္က ယခုလိုပင္ ေလာ္ကယ္ရထားႏွင့္ ေတာင္တြင္းႀကီးသို႔လိုက္ပါစီးနင္း ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ဘာမွမေျပာင္းလဲ။ ေျပာင္းလဲသည္က လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သစ္ေတာႀကီးမ်ား လံုးဝမရွိေတာ့သည္ ကိုေတာ့ အေျပာင္းအလဲအျဖစ္ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ေရွ႕ ေနာက္ဝဲ/ယာ ယိမ္းထိုးလႈပ္ရမ္းကာ ေလာ္ကယ္ရထားႀကီးမွာ သူ႔ခရီးတာဝန္အတြက္ ေႏွးေႏွးမွန္မွန္ျဖင့္ ေျပးလႊားေန ဆဲ။ ႐ုိးမေတာတြင္း ရထားလမ္းမွာတစ္လမ္းသာရွိ၍ ေရွ႕ရထားလာေနလွ်င္ ဒီဘက္ကသြားေနေသာရထားမ်ား က ရပ္ၿပီးေရွာင္ကာေစာင့္ဆိုင္းေနၾကရျပန္သည္။
ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ေက်းရြာမ်ားမွာ ရထားျဖင့္သာ ခရီးသြားလာႏိုင္ၾက၍လည္း ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ မွာသာ ေက်းရြာမ်ားကိုျမင္ေတြ႕ရကာ မိုးစပါးၿပီးေနာက္ ေျမပဲစိုက္ခင္းမ်ားမွာ ျမင္ေတြ႕ရေသာ႐ႈခင္းမ်ားအတြက္ အလွအပဆံုးဟုပင္ေျပာ၍ရပါသည္။ လယ္ေဝးၿမိဳ႕မွ မင္းျပင္ေက်းရြာအထိေဖာက္လုပ္ေနေသာ ေျမသားလမ္းေပၚတြင္လည္း ကားအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ဆိုင္ကယ္မ်ားသြားလာေနသည္မွာ ဖုန္းတေထာင္းေထာင္းထေနၿပီး ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ား၌ ကတၱရာေက်ာက္ေခ်ာလမ္းအျဖစ္တိုးျမႇင့္ႏိုင္ပါက ေဒသအတြက္မ်ားစြာတိုးတက္ေျပာင္းလဲႏိုင္သည္ကို တြက္ဆ ခန္႔မွန္းေနမိသည္။ သို႔ႏွင့္ မင္းျပင္ဘူတာကိုဆုိက္ေရာက္ကာ ရထားမွာၾကာဦးမည္ဟု တြဲထိန္းကေျပာျပသည္။
''ဒီဘူတာက ဝါးတြဲေတြခ်ိတ္ဦးမွာ။ လြန္းထိုးခ်ိတ္မွာ ဆိုေတာ့ၾကာဦးမယ္။ အေညာင္းအညာေျပ ေအာက္ဆင္းၿပီး တစ္ခုခုစားလို႔ရတယ္''ဟု ဆို၍ ရထားေအာက္ကိုဆင္းကာ ဘူးသီးေၾကာ္ တစ္ပြဲမွာစားသည္။ၿမိဳ႕ျပႏွင့္အလွမ္းေဝးေသာ္လည္း သူ႔အရပ္ႏွင့္သူ႔ဇာတ္ဆိုသလိုပင္ အေရာင္းအဝယ္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေစ်းဆိုင္တန္းမ်ားမွာ ရထားလမ္းႏွင့္ကပ္လ်က္ ပင္ရွိၿပီး ကေလးငယ္မ်ားမွာလည္း သူတို႔ဘာသာဘာဝ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားလ်က္ပင္ရွိေနသည္။ ရာသီမွာ အပူပိုင္းကိုေရာက္လာ၍လားမသိ ေမွာင္ရီယွက္သန္းခ်ိန္ ေရာက္ေနသည့္တိုင္ အေအးဓာတ္မရွိေသးေပ။ မင္းျပင္ ဘူတာတြင္ တစ္နာရီေက်ာ္ခန္႔ၾကာသြားၿပီး ႐ုိးမေတာထြက္ ဝါးမ်ားတင္ေဆာင္ထားေသာ တြဲဆိုင္းမ်ားကို ခ်ိတ္ဆြဲကာ ေရွ႕ခရီးဆက္ရျပန္ေလသည္။ ရထားေပၚတက္လာသူူမ်ားမွာ သက္ႀကီးရြယ္အုိုမ်ား၊ မက်န္းမာသူမ်ားလည္းလိုက္ပါလာ ေသာ္လည္း သူတို႔အေနျဖင့္ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ခရီးျဖစ္ေန၍လည္း သိပ္မထူးျခားသလိုပင္ လိုက္ပါစီးနင္း ၾကေလသည္။
အေမွာင္ထုဝင္ေရာက္လာသည္ႏွင့္အေဝးျမင္ကြင္းမ်ားမသဲကြဲေတာ့။ ေက်းလက္ေတာရြာေလးမ်ား၏ ဆိုလာ ျဖင့္ထြန္းေသာမီးေရာင္ေလးမ်ားသာ မွိန္ပ်ပ်လွမ္း၍ ျမင့္ေတြ႕ရကာ ရထားဥၾသဆြဲသံႏွင့္အတူ ကိုးေပါက္ဘူတာကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီး ခရီးျပင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ေမွးစက္ေတာ့မည့္ မ်က္လံုးမ်ားမွာ ေအာက္က ခရီးသည္မ်ား၏ေအာ္ဟစ္ ဆူညံသံမ်ားအၾကားလူးလြန္႔ၾကည့္လိုက္ရာတြင္ေတာ့ လူသံုးေယာက္ေလာက္ဝိုင္းမရသည့္ ထင္းစည္းႀကီးမ်ား လူစီးတြဲ မ်ားေပၚသို႔ အတင္းထိုးတင္ေနသည္ကိုေတြ႕လိုက္ရျပန္ သည္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဆိုလွ်င္ ရထားကိုေမာင္ပိုင္ စီးထားသလားေတာင္ထင္ရၿပီး သူ႔ထင္းကုန္မ်ားကို အလ်င္ အျမန္ၿပီးေအာင္ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုေနသည္မွာ ပြက္ေလာကို ႐ုိက္ေနသည္။
''ေနာက္မွာကုန္တြဲေတြပါတယ္။ မတင္ဘူးဗ်။ ဒီလူစီး တြဲေလး သံုးတြဲပါတာ အတင္းတင္တာပဲ။ေျပာလဲဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ေျပာလဲမေျပာရဲဘူး။ သူတို႔က ဘယ္သူကိုမွမေၾကာက္တာ။ ဟိုတစ္ေန႔ကဆို ခရီးသည္တစ္ေယာက္က ထင္းစီးခိုင္းမိလို႔ ေျပာတာ ဝိုင္းၿပီးထိုးႀကိတ္လိုက္တာ မ်က္ႏွာမွာရစရာကို မရွိဘူး။ ေျပာတဲ့သူကို ေလးဂြနဲ႔ ပစ္တယ္။ ဝိုင္းထိုးတယ္။ ခုၾကည့္ေလ ဒီမွာသက္ႀကီးရြယ္အိုေတြပါတယ္။က်န္းမာေရး မေကာင္းသူေတြပါတယ္။ ကဲဘယ္လိုဆင္းတက္ၾက မလဲ။ ေနာက္အိမ္သာကိုၾကည့္လိုက္။ အဲဒီထဲမွာ ထင္းစည္းေတြ ထည့္ထားေတာ့ ခရီးသည္ေတြ အေပါ့အေလး ဘယ္လိုသြားမလဲ''ဟု တြဲထိန္းကသူေတြ႕ႀကံဳရပံုကို ေျပာသည္။
ေနျပည္ေတာ္၊ ေတာင္တြင္း၊ ဆတ္သြား၊ ပခုကၠဴ၊ ေအာင္လံ၊ ျပည္ၿမိဳ႕မ်ားအထိ အျမန္၊ စာပို႔ ၊RBE၊ ေလာ္ ကယ္ရထားမ်ား ေန႔စဥ္ ၁ဝ စင္းခန္႔ေျပးဆြဲေပးေနေသာ္လည္း ခရီးသည္ႏွင့္ရထားတြဲမွာ ေလာက္ငျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း ၄င္းကပင္သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။ညေန ၄ နာရီ ကတည္းက လယ္ေဝးဘူတာမွထြက္ခြာလာသည့္ ေလာ္ကယ္ ရထားမွာ ဆတ္သြားဘူတာသို႔ ည ၁ဝ နာရီမွပင္ေရာက္ရွိ ကာ ဆင္းက်န္ရစ္ခဲ့ရေသာ္လည္း ခုမွမ်က္စိခြဲကာ ေနရပ္ျပန္လာေသာ အဘြားချမာ ရထားေပၚကေန ဘယ္လိုဆင္းမလဲ သို႔ေလာသို႔ေလာ အေတြးမ်ားက ရင္ထဲ မွာေဝခြဲရခက္ခဲကာ အေမွာင္ထဲအတုိင္း တိုးဝင္ေပ်ာက္ ကြယ္သြားသည့္ ရထားႀကီးကိုေငးၾကည့္ရင္း ေမာဟိုက္ က်န္ရစ္ခဲ့ေလၿပီ...။
ကိုလြင္ (ဆြာ)
No comments:
Post a Comment