Sunday, February 28, 2016

ျမန္မာ့အလင္း အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္


လက္မႈမွသည္ အႏုပညာဆီသုိ႔

ျမန္မာ့သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဒသအသီးသီးရွိ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးတို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ား ႏွင့္အညီ လူတို႔၏အသံုးအေဆာင္ပစၥည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ လက္မႈပစၥည္းမ်ားကို တီထြင္ထုတ္လုပ္သံုးစြဲခဲ့ၾကေပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေခတ္ကာလေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲလာျခင္း၊ ျပည္ပ စက္မႈထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ား၏ လႊမ္းမိုးခံရျခင္း၊ သံုးစြဲမႈနည္းပါး လာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့လက္မႈပစၥည္းမ်ားသည္ တိမ္ေကာ ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း၊ တိမ္ေကာကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့မည့္အေျခအေန ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေနရျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္မႈပစၥည္းထုတ္လုပ္ရာ ေဒသအမ်ား အျပားရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ကမၻာေက်ာ္အင္းေလးေဒသတစ္ခုတည္း ၌ပင္ အုိးလုပ္ငန္း၊ ႐ုိးရာရက္ကန္းလုပ္ငန္း၊ ယြန္းထည္လုပ္ငန္း၊ ေငြထည္လုပ္ငန္း၊ ဝါးထည္လုပ္ငန္းမ်ားရွိသည္။ ျမစ္ႀကီးနားတြင္ ဂ်ိမ္းေဖာ၊ စိုင္ဝါး၊ လခ်ိတ္၊ ရဝမ္ႏွင့္ ေလာ္ေဝွာ္တုိင္းရင္းသားတို႔၏ ႐ိုးရာရက္ကန္းလုပ္ငန္းမ်ားရွိသည္။ မႏၲေလးတြင္ ေရႊခ်ည္ထုိး လုပ္ငန္း၊ ပန္းပုလုပ္ငန္း၊ ေက်ာက္ဆစ္လုပ္ငန္း၊ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ လုပ္ငန္းမ်ား ရွိသည္။ မြန္ျပည္နယ္ ဘီလူးကြၽန္းရြာလြတ္ရြာတြင္ ေဆးတံလုပ္ငန္း၊ မုဒြန္းရြာတြင္ ေက်ာက္သင္ပုန္းလုပ္ငန္းတို႔သည္ လက္မႈပစၥည္းထုတ္လုပ္ရာ ေဒသမ်ားအျဖစ္ ထင္ရွားလွေပသည္။
ထို႔အတူ ခ်င္းျပည္နယ္တြင္လည္း ဇိုသုန္႐ိုးရာခ်င္းအမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးမ်ား၏ ရက္ကန္းလုပ္ငန္းမ်ားရွိသည္။ တနသၤာရီ တုိင္းေဒသႀကီး ထားဝယ္ေဒသသည္ အုိးလုပ္ငန္းထြန္းကားရာ ေဒသတစ္ခုျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္း ကာလ ေဒသအေလ်ာက္ လက္မႈပစၥည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးထြန္းကားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ သံုးစြဲမႈနည္းပါးလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ကြယ္ေပ်ာက္ ေတာ့မည့္အေနအထားျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္သည္ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အီလက္ထရြန္နစ္ေခတ္သုိ႔ ေရာက္လာသည့္အခ်ိန္တြင္ ဘုန္းေတာ္ ႀကီးပညာေရးေခတ္ႏွင့္အတူ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာေက်ာက္သင္ပုန္းကို မသံုးၾကေတာ့ေပ။ တစ္ခ်ိန္က အသံုးျပဳမ်ားခဲ့ေသာ ရြာလြတ္ ေဆးတံကိုလည္း အသံုးမျပဳၾကေတာ့ေပ။ ႐ုပ္ေသးပြဲမ်ား တိမ္ေကာခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္လုပ္ငန္းမွာလည္း ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့မည့္အေနအထားျဖစ္သည္။ ပိုမိုေကာင္းမြန္ ေသာ အဝတ္အထည္မ်ား ျပည္ပမွဝင္ေရာက္လာမႈေၾကာင့္ ႐ိုးရာ ရက္ကန္းထည္ ဝတ္ဆင္မႈမွာလည္း နည္းပါးခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ယြန္းထည္အသံုးျပဳမႈမွာလည္း နည္းလာၿပီျဖစ္သည္။
သုိ႔အတြက္ ႐ိုးရာလက္မႈပစၥည္းမ်ားကို လူသံုးကုန္ပစၥည္း အျဖစ္မွ အႏုပညာပစၥည္းအျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲထုတ္လုပ္သြားရန္ လိုအပ္လာၿပီျဖစ္သည္။ ယခုကဲ့သုိ႔ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ား တုိးပြားလာခ်ိန္ လက္မႈနည္းပညာပစၥည္းမ်ား အႏုပညာလက္ရာ ေျမာက္စြာထုတ္လုပ္၍ ေစ်းကြက္မ်ားရရွိလာေစေရး ႏုိင္ငံေတာ္ အပိုင္း၊ ပုဂၢလိကအပိုင္း ဝိုင္းဝန္းပူးေပါင္းပံ့ပိုးေပးႏုိင္မွသာ ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့မည့္ လက္မႈအႏုပညာပစၥည္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္း ရာ ေရာက္ေပလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment