Tuesday, February 2, 2016

BRT Lite စနစ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကားေျပးဆြဲမႈတြင္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မပါဝင္ဘဲ
ကတ္စနစ္သံုး ပံုေသယာဥ္စီးခေပးေခ်စနစ္ က်င္႕သံုးမည္

ရန္ကုန္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁
BRT Lite စနစ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ဘတ္စ္ကားေျပးဆြဲမႈ စတင္စမ္းသပ္ေျပးဆြဲႏုိင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိရာ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ား ပါဝင္မည္မဟုတ္ဘဲ ကတ္စနစ္သံုး ပံုေသယာဥ္စီးခေပးေခ်စနစ္ကို က်င့္သံုးသြားမည္ဟု ဘတ္စ္ကားအေျချပဳ ခရီးသည္အမ်ားအျပားကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးႏုိင္မည့္ ဘတ္စ္ကား လုိင္းစနစ္ ေျပးဆြဲႏုိင္ရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္ ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကား အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
ႏုိင္ငံတကာၿမိဳ႕ျပမ်ားတြင္ က်င့္သံုးေနေသာ ဘတ္(စ္)ကားလိုင္းစနစ္မ်ားကဲ့သို႔ ယာဥ္ေပၚတြင္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ထားရွိမည္မဟုတ္ဘဲ ေငြေပးေခ်စနစ္ကိုလည္း ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ကတ္စနစ္အသံုးျပဳမႈကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရသည္။ ယင္းသုိ႔ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ စင္ကာပူႏိုင္ငံရွိ Singapore Transport Authority ႏွင့္ပူးေပါင္းကာ ျပည္တြင္းရွိ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္လက္တြဲ၍ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ကတ္စနစ္ကို အသံုးျပဳမွာကေတာ့ စင္ကာပူက Singapore Transport Authority နဲ႔ ေပါင္းလုပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းကုမၸဏီသုံးခု ပူးေပါင္း တာပါ။ စင္ကာပူမွာကေတာ့ အတက္အဆင္း ကတ္ျဖတ္စနစ္နဲ႔ စီးနင္းတဲ့ အကြာအေဝးေပၚကိုလိုက္ၿပီး ခရီးစဥ္စီးနင္းခကို ပိုင္းျဖတ္သြားတာပါ။ ဒီမွာက အခု စတင္စမ္းသပ္စဥ္မွာ ပံုေသယာဥ္စီးခႏႈန္းစနစ္နဲ႔ေကာက္ခံသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ပ္ ၃ဝဝ ႏႈန္းနဲ႔ ပံုေသယာဥ္စီးခကို ေကာက္ခံသြားမွာျဖစ္ၿပီး ဘတ္(စ္)ကားေပၚ တက္တက္ခ်င္း အတက္မွာသာ ကတ္ကို စက္နဲ႔ ျဖတ္သြား႐ံု ပါပဲ။ အရင္က စနစ္ေတြလို လူတစ္ေယာက္က လုပ္ေပးရတာ၊ ျဖတ္ပိုင္း ျပန္ထုတ္ေပးရတာမ်ဳိး မရွိေတာ့ပါဘူး။ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ မပါဝင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုကတ္စနစ္အသံုးျပဳမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေငြျဖည့္စက္ေတြကို လူစည္ကားတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ထားရွိေဆာင္ရြက္ေပးသြားဖို႔ရွိပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာက ပံုစံအတုိင္း ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈရရွိရင္ ကားေတြထပ္တိုး ေျပးဆြဲဖုိ႔၊ ကားထပ္ဝယ္ဖို႔အတြက္ အစုရွယ္ယာထည့္ဝင္ထားေငြေတြရွိပါတယ္'' ဟု အဆုိပါယာဥ္လုိင္းေျပးဆြဲမႈစနစ္အတြက္ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။
BRT Lite စနစ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ဘတ္(စ္)ကားေျပးဆြဲမႈကို ဇန္နဝါရီလအတြင္း စတင္စမ္းသပ္ေျပးဆြဲႏုိင္ရန္ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း တည္ေဆာက္ဆဲ ခံုးေက်ာ္တံတားစီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ အျခားေသာ ေျပးဆြဲမႈပိုင္းဆုိင္ရာ ျပင္ဆင္မႈမ်ားေၾကာင့္ မၾကာမီတြင္ စတင္စမ္းသပ္ေျပးဆြဲႏိုင္မည္ဟု သိရသည္။ ယင္းသို႔ ေျပးဆြဲသြားရန္ကိုလည္း ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းသတ္မွတ္မႈမ်ား စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာ၏ ညာဘက္အစြန္ဆံုး လမ္းေၾကာမ်ားကို အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဘတ္(စ္)ကားေျပးဆြဲမႈတြင္လည္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို ၿပိဳင္ေမာင္း၊ လုေမာင္းျခင္းမရွိေစဘဲ လစာစနစ္ျဖင့္ ခန္႔အပ္ထားကာ တစ္ေန႔လွ်င္ အလုပ္ခ်ိန္ ၈ နာရီသာ လုပ္ကိုင္ေစ၍ တစ္ပတ္လွ်င္ တစ္ရက္ နားရက္ေပးသြားမည္ဟုလည္း သိရသည္။ ယင္းအတြက္ လစာျဖင့္ ခန္႔အပ္မည့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို ဆက္လက္ေခၚယူေနသည့္အျပင္ ရန္ကုန္ ဘတ္(စ္)ကား အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီအေနျဖင့္လည္း စိတ္ဝင္တစား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ထည့္ဝင္မည့္ အစုရွယ္ယာရွင္မ်ားကိုလည္း ဖိတ္ေခၚလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
(ဝဝ၁)

No comments:

Post a Comment