Monday, January 11, 2016

လွ်ပ္စစ္ရထား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ စတင္ေျပးဆြဲ


The Mirror Daily's photo.
သတင္း - သီသီမင္း၊ ဓာတ္ပံု - ခင္ေမာင္ဝင္း(ေၾကးမံု)
ခရီးသြားျပည္သူမ်ား သက္ေသာင့္သက္သာ သြားလာႏိုင္ရန္ႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ေျဖေလွ်ာ့ႏိုင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လွ်ပ္စစ္ရထား (TRAM) စတင္ေျပးဆြဲျခင္းအခမ္းအနားကို ယေန႔နံနက္ ၇ နာရီက ကမ္းနားလမ္းရွိ ဝါးတန္းဘူတာတြင္ က်င္းပခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ေျဖေလွ်ာ့ႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား သက္ေသာင့္သက္သာ သြားလာႏိုင္ေစရန္၊ ကားလမ္းေပၚတြင္ လွ်ပ္စစ္ရထား(TRAM)ေျပးဆြဲျခင္းျဖင့္ ျပည္သူမ်ား ကားႏွင့္ရထား ဆက္စပ္အသံုးျပဳျခင္းကို ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္မႈရွိလာေစရန္၊ ဒီဇယ္ရထားမ်ား အသံုးျပဳျခင္းစနစ္မွ လွ်ပ္စစ္ရထားအသံုးျပဳျခင္းစနစ္သို႔ ကူးေျပာင္းရန္အတြက္ နည္းပညာကြၽမ္းက်င္မႈမ်ားရရွိရန္ႏွင့္ အနာဂတ္တြင္ လွ်ပ္စစ္ရထားကြန္ရက္ကို တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါအခမ္းအနားမွ သိရသည္။
လမ္းမေတာ္(၃)လမ္းတြင္ေနထိုင္သူ မခင္ခ်ဳိသန္းက ''ကြၽန္မတို႔ မိသားစု မွာ ကေလးေတြလည္းရွိတယ္။ ဗိုလ္တေထာင္ဘက္ကို ဘုရားသြားဖူးတာတို႔၊ အလည္သြားတာတို႔ဆို လမ္းမေတာ္မွာေနေတာ့ ကားက ကေလးေတြအတြက္ က်ပ္မွာေပါ့။ ဒီရထားက်ေတာ့ သက္ေသာင့္သက္သာနဲ႔ အဆင္ေျပတယ္။ ကိုယ္သြားခ်င္ တဲ့ခရီးကို အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ အဆင္ေျပေျပသြားႏိုင္တဲ့အျပင္ ကားလမ္းပိတ္မွာလည္း မပူရေတာ့ဘူး'' ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးခရီးသည္မ်ား အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၇ ရက္တြင္ ပုဇြန္ေတာင္ႏွင့္ ေထာ္လီ ေကြ႕ၾကား ကမ္းနားလမ္းပိုင္းတြင္ RBE လူစီးရထားကို စတင္ေျပးဆြဲေပးခဲ့ၿပီး ယခု ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ကမ္းနားလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ TRAM လွ်ပ္စစ္ရထားေျပးဆြဲျခင္းလုပ္ငန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါအခမ္းအနားမွ သိရသည္။
ရထားစီးခရီးသည္မ်ား ယာဥ္အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္း ေစရန္အတြက္ ေမာ္တင္၊ ကီလီ၊ စဥ့္အိုးတန္းႏွင့္ ပန္းဆိုးတန္း ေနရာမ်ားတြင္ လူကူးမ်ဥ္းဝါမ်ားေဆာင္ရြက္ေပးထားေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မီးပြိဳင့္တပ္ဆင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီသို႔ တင္ျပထားၿပီး ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား(ေအာက္ျမန္မာျပည္) အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ေျပာသည္။
''ရထားလမ္းေျပးဆြဲတဲ့ေနရာက လူေနထိုင္တဲ့ ရပ္ကြက္ နဲ႔ဆိုရင္ ေျပာင္းျပန္ဘက္ျခမ္းမွာရွိေနတယ္။ ၾကားမွာ ကားေျပးတဲ့ လမ္းမႀကီးႏွစ္ခုကလည္းရွိေနေတာ့ ရထားကို လာစီးရင္ ဒီလမ္းႏွစ္ခုကိုျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး လာရမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ အႏၲရာယ္ရွိတယ္လို႔ယူဆရတယ္။ ဂ်ပန္ကို နမူနာ ယူမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘူတာေတြရွိတဲ့ေနရာေတြမွာ မီးပြိဳင့္ ေတြ တပ္ဆင္ေပးတာမ်ဳိးလုပ္ေပးရမယ္။ ဒါမွ ရထားစီး ခရီးသည္ေတြအတြက္ အႏၲရာယ္ကင္းၿပီး အဆင္ေျပမယ္'' ဟု JIC ကုမၸဏီမွ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသား မစၥတာ အန္ႏိုမိုတိုက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လွ်ပ္စစ္ရထား ေျပးဆြဲျခင္းကို ဝါးတန္းဘူတာမွ လင္းစေဒါင္းဘူတာထိ ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ေန႔လွ်င္ ခရီးစဥ္ ေျခာက္ေခါက္ႏႈန္းျဖင့္ နံနက္ ၈ နာရီမွ မြန္းလြဲ ၁ နာရီထိ ေျပးဆြဲသြားမည္ ျဖစ္ကာ လက္မွတ္ခႏႈန္းထားမွာ တစ္ေစာင္လွ်င္ ေငြက်ပ္ ၁ဝဝ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားသို႔ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာနႏွင့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္ သံအမတ္ႀကီး Mr. Tateshi Higuchi၊ ရထားပို႔ေဆာင္ ေရးဝန္ႀကီးဌာန အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္ ဦးေဇာ္မင္းဦးႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။

No comments:

Post a Comment